oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin samaa, että mitä näillä nippailuilla tarkoitetaan. Itsellä enemmän sellaisia menkkakipumaisia tuntemuksia... ja tosiaan rv. 10+1 mennään. Huolestuttaa toki vähän.

Kiitos kaykay, toivotaan tosiaan parasta. Mies on vähän sitä mieltä ettei siihen nt-ultraankaan nyt niin pitkä aika enää oo. No mulle 2,5 viikkoa tuntuu pitkältä :)
Ihan järkky turvotus taas ja maha täys pallo. Käytiin pari tuntia sit ravintolassa syömässä... ei kannattais, varsinkaan tota pastaa. Oli vaan sairaan hyvää :)

Manna, kyllä sen ymmärtää raskauteen liittyväksi mut kyl tää silti on jotain ihan järkyttävää.. Oon nyt kaksi viikkoa ollut sairaslomalla ku ei pysty töissä olemaan. Mut uskon et sulla on kaikki kunnossa, kivut voi johtua kohdun kasvusta, keltarauhasesta, kohdunkannakkeiden venymisestä, siitä et kohtu painaa jotain elintä kasvaessaan... :) lukuisia on mahdollisuuksia :)

Kaykay, onneks sulla on kesälomaa, mä olen saikulle joutunut :/ mä toivon vakaasti et helpottais parin viikon sisässä ni pääsis töihinkin takas... :)

retr, mannalle vastasinkin, että kivut voi nimenomaan alkuraskaudessa johtua vaikka mistä, menkkamaiset jomot yleisintä et on kohdun kasvusta :) ei silti ihme että huolestuttaa.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Joo mä oon saanu huomata et kovatkin kivut nähtävästi on normaaleja, ja oireettomuus :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on nyt ollu ainoastaan lievää kuvotusta. Nännit on kosketusarat ja yöllä tulee pissahätä mut muutoin ei mullakaa sen kummempia oireita ole. Pari yötä sitten käänsin asentoa niin että kohtu tuntui repeävän mut se meni aika pian ohi ni en sit huolestunut sen kummemmin.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Voi madH toivottavasti olo paranisi pian.. Hyvä että lääkitys aloitettu koska tuo pahoinvointi todella invalidisoi terveenkin ihmisen. Pahimman kuvotuksen kourissa en halunnut lähteä edes kauppaan kun kaupungin hajut oli liikaa :(
Jos satut normiin niin mahdollisesti any day now voisi helpottaa <3 jaksamista sinne.

Täällä illasta olo normalisoitui ja sain syötyä kanatortilloja ja herkuteltiin kaverin kanssa jäätelöllä ja muutamalla suklaa palalla :)
Oli ihana herkutella pitkästä aikaa ja kohtuudella tuo aikaisempi syöminen on ollut ns pure survival moodia.

Solfiza,varmasti mietityttää mutta jos yhtään helpottaa niin mulla oli kaikki pojat oireettomia.Ainoastaan mielitekoja 10 viikon jälkeen ja niitä vatsasta nippailuja mutta tyttö ja tämä nykyinen toukka on jotain ihan käsittämätöntä :)

Minullakin on oireet mielestäni ja täältä lukemani perusteella ihan minimissä. Nyt ois menkkojen mukaan 10+1. Varhaisultrassa kävin viikolla 6+2 ja kaikki oli sillon hyvin. Silloinkin oireita oli vähän eli samoilla on menty onneksi koko ajan. Nt-ultra on reilun viikon päästä, 28.7. Kai nyt sinne asti jaksan odottaa :) Uskon, että myös laskettu aika muuttuu silloin.

Oireet on tosiaan rintojen arkuus, vatsan turvotus, ummetus, hengästyminen, nälkä, lievä heikotus ja tästä syystä janottaa paljon. Iho on myös huono ja hiukset rasvottuu! Nyt, kun niitä listasi, niin onhan niitä toki, mutta vähältä silti tuntuu.

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :)

No nii, nyt se sit on vaihtunu nimittäin iha hirvee väsymys.. aikasemmin kun kello löi 21.45 saatoin nukahtaa heti mut nyt muutama ilta menny täysin pirteenä ja unta saanu vasta 1-3 aikaan, mut silti aamulla ei jaksa herätä saattaa nukkua lähemmäs 12 tunnin unia.. onneks oon pitkällä saikulla ni voi nukkua pitkään :D

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Ja Mannalle vielä tiedoksi, jos et ole vielä lukenut toisaalta: Mehiläisessä ainakin meillä tehdään kätilön varhaisultrauksia, mutta eivät sitä mainosta. Yritti kyllä tarjota lääkäriaikaa, mutta kun sanoin, etten tässä kohtaa raaski maksaa siitä niin paljon (180 e), suostui ottamaan vastaan. Kätilönä ei ole saanut koulutusta tulkita, jos joku on vialla, ja siksi suositteli lääkäriä. Sanoin ottavani riskin ja kaikki olikin niin kuin pitää. Kätilön ultraus maksoi vain 46 e.

Varsin oireetonta täälläkin aina kun ei satu olemaan vuotoja. Harmittaa vaan tämä vetämätön ja voimaton olo. Jos jotain vähänkin rankempaa tee, käyn esim ihan vallan kaupassa, on ihan veto pois sen jälkeen. Harmittaa kun oltais pojan kanssa pitkällä lomalla ja vois tehdä kaikkea mukavaa mutta kun ei millään jaksa ja huvita. Millä ihmeellä sitä töissä sitten jaksaa kun nytkään ei lomalla jaksa?!

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

MadH91, tsemppiä!! Sulla taitaa olla samanlaiset olot mitä mulla esikoisesta. Olin töistä kuukauden sairaslomalla, ja oksensin 24/7 rv 6-10. Toivottavasti sulla alkais olla jo pahin takana, kurjaa jos tuota jatkuu vielä viikkotolkulla. Ite olin ainakin niin heikkona että mietin että kuolenko tähän ja sitten että mitäs jos en kuolekkaan. Ei tienny enää että kumpi on pahempi vaihtoehto.

Teetu, missäspäin käytät Mehiläisen palveluja? Tampereella eivät meinaan ainakaan suostuneet tekemään ultraa muuten kun lääkärin toimesta, eivätkä olleet edes tietoisia että muualla näin toimittaisiin. Ettei sitä kätilön tekemää ultraa voi pitää koko Mehiälisen ketjun palveluna... Ei siis missään yksityisellä tehdä Tampereella kätilön ultria, soittelin kaikki läpi.

Hei anteeks knyttet, multa menny ihan ohi toi sun kysymys!

Vuoto oli ekalla kerralla sellasta ihan kirkkaanpunaista, tuli paperiin pyyhitessä aamupäivällä sillee että joutu muutaman kerran pyyhkimään. Eli että ei ihan vähän, muttei kuitenkaan pikkareihin asti ollu mitään menny. Siitä pikkuhiljaa vuoto alkoi muuttua rusehtavammaks ja läpikuultavammaks ja iltaan mennessä oli jo loppunut kokonaan, ja kertaakaan ei tullut niin paljoo et ois pikkareihin asti mitään tullu. Voi tosin olla et kävin vessassa vähän useemmin ihan vaan tarkistelemassa tilannetta, mut koitin ottaa iisisti!

Toka kerralla oli vähän sama, paitsi että yks läikkä oli housuissakin, ja että loppui paljon nopeemmin.

Kolmannella kerralla vuoto tais kestää pari-kolme päivää, mutta oli koko ajan niin niukkaa että ilmeni vain pyyhkiessä, ja oli väriltään alusta asti ruskeempaa.

En muista että olis ollu mitään tuntemuksia tai kipuiluja noiden vuotojen yhteydessä. Näissä on varmasti ihan kauheesti eroja, niinkun tolla vuodon määrällä, värillä ja kestollakin, on iha varmasti superyksilöllistä. Jos oot kovin huolissas, ota yhteyttä johonkin. Jos ei muuta niin kävelet päivystykseen ja valittelet siellä kovasti. Tsemppiä!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Nii ja tohon pahoinvointiin piti sanoo, että ainakin b-vitamiinin pitäis auttaa siihen. Ite vedin Beroccaa, vaikkei sitä vissiin suositella ihan hirveesti käytettäväks. Mulla autto jo se poretabletin kirpeys siihen oloon. Nyt en oo enää onneks tarvinnu ja koittanu himmailla tota kun ei tosiaan liikaa suositella (en ny muista miks, joku viisaampi voi kertoo), ku mä jään yleensä poretabuihin niin koukkuun et voisin vetää pötkön päivässä! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Elya: Harmi, ettei onnistunu. Lappeenrannassa Mehiläisen Felicitaksessa näin tehtiin. Ovat erikoistuneet lapsettomuuteen.

Lili-aurora, melko samaltahan nuo vuodot kuulostaa. Olen miettinyt, että voisikohan vuodot liittyä ovulaatioon ja kuukautisiin kun ovat tulleet parin viikon välein ja ajankohdat täsmäis? Jos taas viikon päästä alkaa niin sit ois taas sama väli.

Ärsyttävää kun ei oikein mitään pysty tekemään ilman että vatsaa alkaa juilimaan. Aamulla käytiin mattopyykillä ja siellä olo oli oikein hyvä mutta kun kotiin päästiin alko vatsaa vihlomaan ja nivusistakin. Kai sitä vaan tuli taas rehkittyä likaa vaikka en edes pessyt ja nostellut isoja mattoja vaan mies hoiti ne. Olen yleensä innokas touhuamaan ja tekemään niin ärsyttää tämmönen että on vaan lepäiltävä koko ajan.

Huh mikä olo oli tän aamun!! Ei ollu enää kaukana että olis joutunu käyä puhelee norjaa wc ankan kans.. taistellen sai yhen leivän syötyä :) edelleen on vähä kuvottava olo mut pysty syyä jo vähä paremmin :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin