oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkaa olemaan mulle itelle selvä kumpaa me odotetaan :D ikävämpää tässä on se että mikreeni päällä :/ ihan hirvee päänsärky ja silmässä vilkkuu... aaargh.. mulla ei oo kummastakaan pojasta ollu päänsärkyä eikä varsinkaan mikreeniä :/ toki en mä 100% nojaudu näihin "tyttö" ja erilainen kuin pojista oireisiin mutta väkisinkin tulee ajatus et jahas taitaa olla vihdoin pikku prinsessa matkalla :D Noh nähtäväks jää. Hope so olo helppaa :)

Mua turvottaa ihan sairaasti.volo on kun ois jo kuukausia oottanut. Kohta on pakko taas kaivaa äippähousut esiin...

Mä oon myös voinut kurjasti koko päivän. Varsinkin aamulla oli tosi paha olo. Kesken päivän piti välillä lähteä käymään pihalla haukkaamassa happea ja pieniä näkkärin palasia oon nakerrellut ja vichyä hörppinyt pitkin päivää.

Hämmentävää kyllä, mahan turvotus on vähentynyt viimeisen parin päivän aikana. Johtuu varmaan osittain siitä, ettei oikein ruoka maistu.

Janeh, mulla kahdessa aikasemmassa raskaudessa oli alku ja loppuraskaudessa paljon migreeniä. Ja 2kpl tyttöjä tuli :)

Tällästä mä vähän oon kuullutkin et tytöt aiheuttais mikreeniä :D Ja no siis onhan mulla muutkin oireet ihan vastakkaiset. Ei pahoinvointia, iho ihan älyttömän huonossa kunnossa, hiukset rasvottuu ja pää hilseilee :( ja nyt sit tää mikreeni. No mut ei luoteta oireisiinkaan nyt ihan sokeesti ja se nähdään sit viimeistään helmikuussa kumpi tuli, kunhan vaan tulee :D <3

Miss T oliko sulla muuten jotain kikkoja millä sait olon helpottamaan? :) Tää on meinaan aika hirveetä :/ Nyt kun päänsärky alkaa helpottamaan niin ponnistellessa esim. Ylös noustessa vihlasee ihan kunnolla päästä :(

Mullakin oli hirveitä migreenikohtauksia esikoista odottaessa ja tyttöhän se on mullakin. Mulle lääkäri määräsi Panacodia kohtauslääkkeeksi, joka toimi onneksi kohtuullisesti (samaa määrättiin sitten myöhemmässä vaiheessa myös liitoskipuihin). Muuten auttoi samat asiat kuin muutenkin, eli pimeässä makaaminen ja oksentaminen. Näihin tietysti on paremmin mahdollisuus silloin, kun odottaa ensimmäistä. Kun kotona on pieniä, niin pimeään makaamaan jääminen ei välttämättä onnistu.

Btw, Mulla puhkes raskausaikana ihan uusi migreenioire, nimittäin puutumiskohtaukset. Hieman häiritsevää, kun esim. puoli naamaa ja kieli on täysin puuduksissa, niin että kuola valuu ja puhe on pelkkää sössötystä tai sitten raahaat toista jalkaa perässä, kun se ei vaan juuri sillä hetkellä ol ihan messissä. Jännä nähdä, mitä tää kerta tuo tullessaan...

Täällä mun äitillä kuulemma helppas migreeni kun mua odotti, ei ollu enää ollenkaan ;)

Jaksamisia oireidenne kanssa, mä koitan selvitä tästä vuosituhannen flunssasta hengissä...

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Janeh, en enää muista mikä auttoi parhaiten, mutta panacod ja panadol tuli tutuksi. Raitis ilma, sipsit ja cokis. Siinäpä ne, ja toimii mulla edelleen :) ja noi vihlasut kuulostaa tutulta, mulla migreenissä niitä voi kestää yli viikonkin.
Koita kestää, toivottavasti helpottaa ku raskaus etenee :)

Samsam, mulla myös samanlaista puutumista liittyen migreeniin. Mulla ollut sitä 13v asti, enemmän ja vähemmän. Ja raskaana ollessa puutumiset kestänyt jopa tunnin! Kerran noin rv 20 pyörryin kauppakeskuksessa keskellä hirveetä ihmismassaa, kun tulin tajuihini niin olin ihan "halvaantunut" ja yritin puhuu ja nousta ylös. Eihän Se onnistunut, hetkessä paikalla oli vartijat jotka talutti mut juoppoputkaan. Luulivat että oon ottanut jotain.. :) hauska juttu näin jälkeenpäin, silloin ei paljoo naurattanut.

Mä ihmettelen kun mulla tässä raskaudessa alkanut pahoinvointi paljon aiemmin kuin missäkään aiemmissa. Eli en osaa nyt yhtään sanoa että kumpaa vois olla matkalla. Jännittävää! :)

Kiitos vinkeistä, täytyy koittaa noita kikkoja :) Tosiaan särky helppas jo mut vihlasut jäi :/ Eiköhän se tästä! :)

MadH vois olla periaatteessa niin et jos ennen raskautta kärsiny migreenistä niin poistuu odotuksen myötä. Ainakin vois ajatella näin, kun monissahan sairauksissakin on se, että raskauduttuaan sairauden oireet voi helpottaa/ loppua kokonaan mutta, jatkuu raskauden jälkeen ehkä jopa entistäkin pahempina :)

Eilen havaittiin kasvukivutkin tai no niitä nyt ei voinut olla huomaamatta :D

Eilen illalla olin aivan varma että oksennus lentää, mutta selvisin vielä. Päänsärkykin on tullut jäädäkseen... Aika inhottavaa, kun "turhia" lääkkeitäkään ei viitsisi syödä.

Samsam ja miss t, mulla ei oo ollu tots puutumista, mut näköhäiriöitä ollu ennen migreenikohtausta, menee semmosta kivaa sahalaitaa toisessa tai kummassakin silmässä tai sit ei vaan nää kunnolla... :P

Omanapa, tää alavatsan tunteilemattomuus välillä pännii (kai jollain muullakin on vähäiset tuntemukset?)
Flunssa alkaa kai pikkuhiljaa lähteä livohkaan, aseena kun on pelkkä panadol ja mynthon ni eipä se kovin kiirettä ole pitänyt...

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app

Mulle pahoinvointiin lääkäri määräs primperan merkkistä lääkettä. Oon ambulanssissa töissä ja autossa joutuu istuu paljon ja sillon tulee yleensä huono-olo.. Toivottavasti helpottaa tolla :)

Mulla on tänään ollut tosi etova olo.. Tissit kipeet ja turvonneet! Välillä on vieläkin menkkamaista jomotusta mutta harvemmin. Välillä pistää alavatsaa ihmeellisesti, kaipa kaikki kuuluu asiaan!

Mulla on tänää ollu tössi ällö olo, mut ei sentää tarttenu käydä juttelemassa pöntölle. Edelleen kauhulla osotan sitä jäätävä pahaa oloo mikä oli ekan kaa. Tais alkaa näillä viikoilla...

Onko täällä ketään muuta oireetonta? :o Esikosta mulla tais olla tissit vähän kipeet ja tiheemmin pissahätä mut nyt ei ole kyllä niitäkään :(

:smiley-bounce005
terveisia himohinkkiosastolta; kavin eilen liivikaupoilla mun a hintsu b kuppi naytti sitten myyjatatin mittauksen jalkeen oleva c65, jee mulla on ensimmaista kertaa elamassani rinnat. Laitoin aamulla uudet liivit paalle ja kavelin hakemaan kahvia, miehen kahviluukku putosi puolitiehen eika se todellakaan katsonut mua silmiin vaan katse vaelsi jossain korallinvarisissa push upeissa :) ei sanonut mitaan muttei tarvinnutkaan.

Muita oireita ei juuri ole alavatsakipuja silloin talloin, nukahdan 22 / 23 ja pissahata herattaa mut 05-06 valilla
Tupakka haisee niin hirveelle ettei mitaan rajaa ja kaupungin tuoksut yleensakin ottaa nirppaan aika lujasti mutta viela suuremmilta yokotyksilta valtytty.

Pahoinvointia täälläkin, mutta ei läheskään yhtä pahana kuin esikois-tyttärestä. Esikoisesta oksensin viikosta 6 alkaen joka päivä monta kertaa. Nyt on vain paha olo, mutta vielä ei ole tarvinnut oksentaa.

Täysin uutena oireena himokkuus. Siis mua yksinkertaisesti himottaa jatkuvasti, vaikka olis samaan aikaan paha olo. Mies on ihan onnessaan ja ihmettelee mikä tää tällainen raskauden sivuoire oikein on :D

Hah, täällä on kyl himokkuus kaukana. Väsyttää ihan järkyttävästi. Ruoka ei maistu, hajut pistää yökkimään ja aamulla tulikin se mun kauhulla odottama yrjö. Mahatuntemuksia on välillä. Aamuisin meinaa rakko räjähtää, viime yön nukuin heräämättä n. kuuteen kunnes oli pakko päästä vessaan. Samperin ovikello herätti lapsen päikkäreiltä ja mun päikkärit jäi nukkumatta, voi uupumus.

Takaisin