Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakaan ei juuri ole mitään ihmeempiä oireita enää. Päätä nyt välillä särkee ja taas pienetkin ponnistukset ja urheilut hengästyttää helpommin.
Te, jotka kärsitte suonenvedoista ja ummetuksesta, syöttekö te magnesiumia?
Mä olen jo vuosia ottanut joka ilta Solgarin magnesium citratia 2 kpl ja olen jatkanut sitä raskauden aikanakin, koska lääkärin mukaan se on ok. Eipä ole suonenvetoja näkynyt eikä juuri ummetustakaan. Magnesium kun rentouttaa suolistoa.

Onpa hyvä tietää, että magnesiumista vois olla apua ummetukseen. Kun joutuu syömään noita rautalääkkeitä niin tuntuu, että maha on ihan jumissa :-/

Täällä taas aamulla alkoi vuoto, taas äitiyspolilla käynti, ei taaskaan selvää syytä vuodolle löytynyt, ja vauva voi hyvin. Istukka etuseinässä mutta ei kuitenkaan kohdunsuun päällä.
Olisi kiva jonkinlainen selitys saada näille vuodoille.
Nyt seuraavat kaksi viikkoa rakenneultraan ja lääkärin kontrolliin saakka sairaslomailua.

Haidi89: mulla edellises raskaudes kahdesti runsas verenvuoto, ja ei löytyny ikin mitää syytä että miks

Tänään taas lorahti verta, sen jälkeen vain vähän rusehtavaa vuotoa.
Melkoisen stressaavaa tämä, kun ei mitään syytä tiedä.

Sängynpohjalla aikaa kyllä vietetty.
Yöllä taas kahteen otteeseen lorahteli, äitiyspolille taas soitin ja pitkään kätilön kanssa juttelin, kuulemma yleisempää kuin mitä luullaan, käski tulla näytille sit jos enemmän alkaa tulee.
Kovasti vaan stressaa ja yöunet kovin vähille jääny. Nyt koittanu soitella neuvolaan että pääsis sydänääniä kuuntelemaan, mutta eihän siellä kukaan vastaa ennen klo.12, kun alkaa puhelinaika. En oikein osaa mitään sinne vastaajaankaan käydä selittämään.

Voi haidi89, koita kestää! Toi on varmaan tosi rassaavaa! Mulla oli sunnuntai-illalla tosi kipeä maha, sellaisia kramppeja oikein ja huolestutti! Luulin, että johtuivat laktoosipitoisen ruuan syömisestä, mutta kun ne kivut yleensä menevät äkkiä ohi ja nämä jatkuivat vielä yölläkin unta häiriten. Vatsa oli vähän sekaisin ja tuntuu vieläkin vähän hämärältä... Otin aamulla maitohappobakteerin, jos jotain tuollaiseen vaivaan auttais... Kun oon ekaa kertaa "asialla" niin en tiedä, miltä supistus tuntuu, siis enkä osaa sanoa, et oisko noi ollu supistuksia. Kai niitä jo tähän aikaan voi olla, mut eiks noi harkkasupistukset pitäis olla kivuttomia? Päätä särkee tavallista useammin, mut yleensä kyllä Parasetamoli auttaa.

Nyt tuntuu, et mikään unimäärä ei auta. Viime yönäkin nukuin about 9h ja aamulla kun heräsin, niin olin ihan koomassa. Yöllä ei vatsassa kyllä touhata niin, että se unta häiritsisi, mutta aina vaan väsyttää. Ei tää ainainen pimeyskään kyllä asiaa auta... Aamuisin on aina jännä silitellä masua, kun se on ihan eri tuntuinen kun iltapäivisin. Huomenna mennään rakenneultraan, saas nähä josko meiän pikkuinen paljastaa sukupuolensa meille- jännää!

haidi89: Voin vaan kuvitella, miten tuollainen oireilu saa huolestumaan. Saitko sä aikaa sinne neuvolaan?

Nohna: Mullakin on ollu muutama tuollainen kivulias vatsakramppi. Olen olettanut niiden olevan suppareita tai liitoskipuja tms., kun niin moni on täällä kirjoittanut kärsivänsä erilaisista kivuista. Vaikka mäkin kyllä muistelen lukeneeni jostain, että näitten harkkasuppareiden pitäisi olla kivuttomia... Näin ensikertalaisena on tosiaan vaikeaa, kun ei tiedä, miltä minkäkin jutun kuuluisi tuntua. Kun kumminkaan mitään ihan järisyttävän pahaa oireilua ei ole ollut, olen yrittänyt olla huolestumatta liikoja.

Valkovuotoa.
Inhottaa, pakko pitää suojia ihan koko ajan, tai muuten sais olla alushousuja vaihtamassa
ihan koko ajan.

Haidi89 toivottavasti pääsit kuuntelemaan sydänääniä! Kurjaa tuommoinen kun ei tiedä mistä johtuu :(

Täällä viime yön jäljiltä herätty selkäsärkyyn :( 

Neuvolasta käski taas äitiyspolille ultrattavaksi. Eihän siellä taaskaan mitään selitystä vuodoille löytynyt, istukka kolmen sentin päässä kohdunsuusta, ehkä sen reuna vuotelee tai sit vaan paikkojen venymisestä ja kasvusta jokin paikka nokkiinsa ottanut ja vuotelee, tai sitten verestävä kohdunsuu vaan. Pienellä kuitenkin kaikki oli hyvin <3
Lapsiveden määrä oli normaalin alarajalla mutta niin vaihteleva sen määrä ettei tarvitse huolestua, kysyi varmuudeksi vielä toisenkin lääkärin mielipidettä. Nyt jos vuotelut samanlaisena jatkuu, niin ei tarvitse äitipolille mennä, ellei runsastu. Oman mielenrauhan vuoksi neuvolassa voi käydä sydänääniä kuuntelemassa, mutta kun joka yönä vuodellu, niin enhän voi joka päivä neuvolassakaan ravata. :(

haidi: Tsemppiä, toivottavasti vuodot loppuu! Hyvä kuitenkin, että pikkuisella on kaikki hyvin :)

Itselle on ilmaantunut vissiinkin liitoskipuja. Alaselkää, lonkkia ja häpyluuta jomottelee, nivusiin pistää ja kyljet kramppailee yöllä. Oon ollut jopa vähän huolissani kun tuntuu, ettei aina erota onko jomottelu kohdusta vai nivelistä johtuvaa, mutta oon kuitenkin koettanut olla luottavainen kun mitään selkeitä supistuksia ei ole tullut (kai sen nyt huomaa jos tulee kipeä supistus?) Antibioottikuuri tuntuu myös kipeyttävän mahaa ja suolistoa. Kävely auttaa jonkin verran, eikä tuo kipuilu onneksi vaikuta vielä arkeen, mutta tympeää se on kun meinaa alkaa vähän huolestuttamaan. Esikoista odottaessa sitä ei tiedä, mikä kuuluu asiaan ja mikä ei...

Huh, hyvä kuulla Haidi, että kaikki kunnossa pienellä, toivotaan vielä ettei sinullakaan mitään hätää olisi tai mitään ihmeempiä seurauksia tuosta vuodosta tulisi:) tosta lapsivedenmäärästä, mulle ei oo missään sanottu siitä sanaakaan, neuvolassa, lääkärissä, missään.. Välillä oon ollu ite huolissani, kun saatan unohtaa kaiken kiireen keskellä koko päiväksi juomisen! Juon siis sellasen lasillisen siellä toisen täällä lähinnä ruokailujen yhteydessä mutta en mitään älytöntä nestetankkausta oo muistanu tehdä.. Aiheuttaakohan tällänen mitään vakavaa ahdinkoa vauvalle? Pahoittelen jo heti jos kysymys on hölmö jonkun mielestä, ite en vaan tiedä asiasta mitään.. Olis kiva jos joku viisaampi jaksais valistaa:)

Pikkulintu: Mulle se lääkäri sanoi ettei ainakaan lapsiveden määrään vaikuta mitenkään se, että miten paljon/vähän itse juo.

No hyvä kuulla, kiitos Haidi tiedosta! Minä hölmönä luulin sen riippuvan juurikin siitä:) yksi huolen aihe vähemmän!

Mulla oli eilen ylävatsa vasemmalta puolelta vähän kipeä.
Tänään oli tarkoitus soittaa neuvolaan, mutta tällä hetkellä ei tunnu mitenkään erikoiselta.
Vauva melskaa vaan kovasti :)

Eilen oli taas omituisen valkovuodon ja loppuillasta pienen ruskean tuhrun päivä... Onneksi sitä ruskeaa, vanhaa verta tuli ihan vähän, että limakalvoilta luultavasti peräisin. En oikein enää ymmärrä, että missä mättää kun nytkin on viikon ollut antibioottikuuri päällä o.O Pitää varmaan maanantaina soittaa ja pyytää aikaa neuvolalääkärille, että selvittävät vieläkö siellä jyllää tulehdus vai onko limakalvot menneet ihan hajalle.

SELKÄKIPUA Mulla meni eilen alaselkä ihan jumiin. Oireet ovat kuin tyypilliset iskias-kivut. Tein eilen  suursiivouksen kotona ja jouduin seisoskelemaan pitkään ja voi että sen jälkeen kun teki niin kipeä tuo alaselkä ja kävely :(

Takaisin