Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heini90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa vaan kaikille!

Yritin hiukan lueskella mitä muut ovat kirjoitelleet, ja huomasin jossain kohtaa selkäkivuista? Minulla on niin pitkä lista oireita, että voisin avata oman nettifoorumin vaan niille.. Eli olen 17+6 ja selkäkivut tulevat kun olen esim. siivoillut kotona tai ollut töissä (lähihoitajan hommissa nyt). Hyvä jos pystyn loppuillasta kävelemään kun kauheat kivut alaselässä ja takamuksessa.. Tulee ihan mummo-olo :D

Sit on tämä ihana paha olo, oksentelu ym. Nyt ollut parempi kausi, eli viimeksi perjantaina oksentanut.. Menee hermot kun käyty lääkärissä/kätilöllä ja alunperin sanottiin että rv 12 jälkeen tulee parempi olo, eikun rv 14, ja nyt viimeksi että rv 16 jälkeen paha olo lakkaa! Yeah sure, en usko enää tippaakaan tuohon. Nyt jo yli 10 viikkoa oksennellut ja ollut kotona työkyvyttömänä 7 viikkoa. Nyt yrittänyt käydä vähitellen tekemässä pari vuoroa töissä, mutta tuntuu kyllä raskaalta.

Ja eikä siinä vielä kaikki: ollut virtsatieinfektion tuntemuksia ja merkkejä rv 11 alkaen, sain antibiootit siihen. Ei parantunut. Poli käynnin jälkeen sain gynelle ajan ja eiköhän ne kokeet mitä hän otti näyttänyt nyt rv 17 että on streptokokki B vaivana, joten penisilliini kuuri päällä :(
Tulipa todella masentava viesti kirjoitettua, harmittaa kun ei pysty iloitsemaan tätä raskautta niin kuin muut.. Toivottavasti ymmärrätte ;)  

Onko kellään muulla ongelmia vatsa-ja selkälihasten kanssa?

Mulla jo esikoinen jälkeen huomasin että selän asento on muuttunu ja ryhti huonontunu. Nyt kun on maha jo vähän kasvanu, niin tuntuu ettei jaksa ees istua kunnolla vaan aina lysähtää, kun lihakset väsyy samantien :o

Kiitu; oothan muistanut syödä parin tunnin välein jotain pientä? Pidä töissä mukana vaikka suolakeksejä tms. Mulle iski huono olo heti jos ateriaväli meni kolmeen tuntiin. Jossain välissä söin tunninkin välein jotain. Nyt on kyllä helpottanut, mutta muutama viikko sitten jos heräsin keskellä yötä vessaan, piti silloinkin ottaa jotain suuhunpantavaa tai paha olo alkoi heti vellomaan.

Yhdellä tutulla pahoinvointi jatkui koko raskauden, kesken kokouksen joutui poistumaan laatalle. Toivottavasti sulla menee ohi! Tsemppiä.

Onko muilla ollut vihlontaa alavatsalla? Tuntuu sellaiselta vihlovalta kivulta, joka alkaa jostain kohdun alapuolelta ja jatkuu emättimeen saakka. Välillä saattaa vihloa pitkäänkin vähän niinkuin sykkivänä, ei kuitenkaan mikään kauhean kova kipu. Edellisessä raskaudessa en muista tällaista olleen. Varmaan johtuu jostain kohdun kasvusta tms.

Mulla myös ollut tuota vihlovaa kipua kohdun seudulla ajoittain. Välillä myös ihan kivistää koko alavatsaa. Aluksi olin tosi huolissani noista kivuista, mutta normaaliahan se on että sattuu, kun paikat venyy ja paukkuu :)

Mulla ei vihlo, mutta alavatsaa kyllä kivistää aika usein nykyään. Vähän sellainen menkkamainen kipu, mut ei sit kuitenkaan aivan.

Mitään muita oireita ei tällä hetkellä sitten olekaan. Päänsärkykin on kadonnut, mitä oli tuossa muutama viikko sitten oikeastaan koko ajan.

Mulla tuntuu vaan enimmäkseen painetta alavatsassa, ei koko ajan, mutta ihan päivittäin.
Päänsärky ei tunnu lähtevän kulumallakaan.
Ja mua kutisee joka paikkaa, rinnat etenkin. Viime yönä oli unissani raapinut niin kovaa,
että rinnassani on sellainen punainen, vähän 'ruhjemainen' jälki...

Otatteko särkylääkkeitä niihin päänsärkyihin ? :/ Mä oon joutunut ottaa ja huono omatunto siitä että joutuu ottaan niin usein, panadolia kumminki.

Juu normaaliahan se on toki :) Ja eilen neuvolassa kaikki oli kunnossa.

Olen kyllä ottanut Panadolia välillä päänsärkyyn, mutta ei se ole auttanut :( Välillä ollut todella kova päänsärky, sellaista ei koskaan ole ollut ennen raskautta. Välillä särkee koko päivän ja helpottaa vasta yön jälkeen. Onneksi kuitenkin todella harvoin ollut tuota särkyä. Minulla oli eilen Hb 111, ja alhaisen hemoglobiinin oireisiin kuuluu myös päänsärky. Nyt ostin Floravita -mehua, jospa lähtisi sillä nousuun. Onko teillä muilla alhainen Hb, joilla on ollut päänsärkyjä?

Kysyin neuvolassa lääkärikäynnillä tuota et kuinka paljo sitä panadolia on turvallista syyä, niin eivät ainakaan mulle mitenkään sitä rajoittaneet... Vastas vaan että supistuksiinki käsketään lääkitä 3x 1g/pv. Eihän niitä mielellään syö mutta kyllä mä oon ainaki useaan kertaan viikossa joutunu ottaan että ei menis ihan päänsärystä nauttiessa koko elämä...

Pisku: mul oli edellises raskaudes hemoklobiini 100 ei särkenyt päätä, täs raskaudes mul o 120 ja särkee päätä. Luin tost päänsäryst et se on iha normaali raskausoire ja kysyin myös neuvolast

Juuu varmasti siis on myös se :) mulla ei tullut päänsärkyä kuitenkaa vaikka oli alhainen ja nyt on ollu pahaa vaikka on ihmeen korkee hemppa :)

heidh kirjoitti:
Otatteko särkylääkkeitä niihin päänsärkyihin ? :/ Mä oon joutunut ottaa ja huono omatunto siitä että joutuu ottaan niin usein, panadolia kumminki.

Panadol Forte (1g) ja Para Tabs (nämä on kai sama asia), neuvolalääkäri määräs Panacodia kovimpaan särkyyn, ei auttanut tämäkään.
Suosittelen menemään päivystykseen, jos särky yltyy ihan mahdottomaksi!!!! :)

Kyllä mua harmittaa ihan hirmuisesti tuo Panacod, tuntuu että otin turhaan kun se ei edes auttanut! Ja kun sitä ei  kauheesti suositella raskaana oleville. Luin kuitenkin netistä, että monelle sitä on määrätty ja ovat syöneet sitä ja terveitä vauvoja tullut silti.

Voi pojat kun mä äsken säikähdin. Oltiin ulkona syömässä ja vessassa huomasin et mun pikkarit on ihan märät. Aloin tietysti heti pelätä, et se on nyt jotain lapsivettä, kun aiemmin ei ainakaan ole valkovuotoa kerralla noin runsaasti tullut.
Tultiin sit kotiin ja soitin päivystykseen. Siellä ne kehotti odottamaan aamuun asti ja silloin vielä tihkuttaa niin sit voin mennä käymään siellä. Tai jos tulee kipuja ja supistuksia. Niitä en oo kyllä huomannut.
Nyt näyttäis et vuoto olis rauhoittunut, mutta minä en silti oo vielä täysin rauhoittunut.
Voi olla toki, et seksin jälkeen valkovuodon tulo on voimistunut. Toivottavasti olis vaan jotain sellaista.

Juu niissä on sama vaikuttava aine et on samaa kamaa. Mä en oo vielä joutunu sairaalaan läht käymään  onneks et on menny ohi yleensä sillä kun ottaa sen gramman kerralla mut ei niitä lääkkeitä silti mielellään ota vaikka on luvallisia ottaa.. :( 

Täällä oireena ihan järkyttävät päänsäryt, en oo uskaltanu buranaa oikeen ottaa, kun 2 400mg koko raskauden aikana, vaikka neuvolassakin sanoi että keskiraskaudessa ei ois niin vaarallista niiden syönti, ens viikolla onneksi lääkäri niin jos se jonkun tolkun sais tähän, inhottavaa kun ei mitää voi tehä!

Vielä suurempaa päänvaivaa aiheuttaa muistamattomuus, oon tullu ihan mahdottoman hajamieliseksi ja jotenkin huolimattomaksi sen seurauksena nyt tän raskauden myötä.. Tavarat hukassa, saatan monta kertaa käydä esim keittiössä muistamatta mitä olin sinne menossa tekemään, yms! Ihan raivostuttavaa! Tätäkin kirjottaessa mietin että "mikä se toinen oire olikaan mistä ajattelin kirjottaa, päänsäryn lisäksi..":D

Joku oli kirjottanu että seksin jälkeen tuntuu kipua, mulla myös, alavatsassa. Joskus seksin aikanakin, mutta varsinkin sen jälkeen saattaa kivistää ihan alavatsaa ja maha menee ihan kivikovaksi ja turpoaa, ajattelin sitäkin kyllä kysyä siellä lääkärissä ensi viikolla..

Ja ainiin vielä rinnoista, mulla myös ihan nänniin sattuu kamalasti välillä, ihan kun joku neuloja työntäisi sinne sisään! Kipu siis aikalailla tulee ja menee.. Voikohan rintatulehdus tulla ennen kun imettää? Mun yksi kaveri sanoi että oli kuullut että voi tulla jo aikasemminkin, mutta tuntus oudolle..

Huh, olipas paljon vaivoja:D

Jep, hajamielisyyttä,tyhmentymistä.. Oli ensimmäisen kanssa mutta nyt tuntuu iskeneen paljon aikaisemmin ja paljon pahemmin. Tuntuu yksinkertaisesti sille että älykkyysosamäärä on tipahtanut puoleen. Mutta ei näytä työkavereita haittaavan kun saavat repiä huumoria päivittäin miun toilailuista. :D Onhan se tietty koomista kun kävelen muutoman metrin ja pitää kääntyä takasin muistelemaan mitä olin lähdössä tekemään, yms. Mutta otetaan positiivisellä mielin tuo. Voin luvata että kaikki palautuu ainakin suht ennalleen.. :) Itsellä ollut myös todella alhaisia verenpaineita, 50/90 mutta nekin onneks nousussa jo.

Mulla esikoisen aikaa alko kans muisti temppuilee ja ei ole vieläkään palautunut ! :D eli raskausdementtia jäi päälle :D ja on edelleen

Takaisin