Oireet rv 13-27

^ totta kyllä tuokin. Toivottavasti ei mitään pahempaa kuitenkaan Possumunkki! :)
 
Kävin työterveydessä pyörähtään. Lääkäri kun aikansa tutki ja kokeili niin lihasperäiseksi sekin kipua arveli. Mikä on sinänsä hyvä, ettei mitään sen kummempaa vaikka ajoittain sattuukin aika tosi paljon. Nyt makailen sohvalla ja kyllä se vähän nytkin sattuu, mutta ihan selvästi liikkuminen ja seisoskelu kipeyttää lisää. Eipä auta kun odottaa että helpottaa. Mutta kiitos, helpottavaa sinänsä tietää että vastaavaa on ollut muillakin :) Sitä vaan tahtoo nyt kovin herkästi huolestua kaikesta, ja etenkin tuollainen keskivartaloalueella tuntuva kipu huolettaa. Ja vauvakin siinä lääkäriä odotellessa heräsi kaveriksi ja alkoi potkimaan, niin ainakin hänellä on kaikki hyvin :)
 
Kävin työterveydessä pyörähtään. Lääkäri kun aikansa tutki ja kokeili niin lihasperäiseksi sekin kipua arveli. Mikä on sinänsä hyvä, ettei mitään sen kummempaa vaikka ajoittain sattuukin aika tosi paljon. Nyt makailen sohvalla ja kyllä se vähän nytkin sattuu, mutta ihan selvästi liikkuminen ja seisoskelu kipeyttää lisää. Eipä auta kun odottaa että helpottaa. Mutta kiitos, helpottavaa sinänsä tietää että vastaavaa on ollut muillakin :) Sitä vaan tahtoo nyt kovin herkästi huolestua kaikesta, ja etenkin tuollainen keskivartaloalueella tuntuva kipu huolettaa. Ja vauvakin siinä lääkäriä odotellessa heräsi kaveriksi ja alkoi potkimaan, niin ainakin hänellä on kaikki hyvin :)
Antoiko lääkäri mitään venytysohjeita? Kun saat veren virtaamaan just lämpöpussilla, venyttelyllä ja hieronnalla niin jumitus helpottuu nopeammin. Mulla ollut vastaavaa ja yläselän kierto on auttanut, varsinkin kun tuntuu että hengitystä ahdistaa.
 
Eloinen, jotain venytysohjeita antoi joo. Ja juuri tuota kiertoliikettä ylävartaloon. Kipu paheni eilen illan vielä tosi kovaksi ja säteili vatsaan ja olin jo ihan varma että täytyy lähteä päivystykseen. Onneksi se siitä sitten alkoi helpottaa, eikä tänä aamuna ole tuntunut kipua enää juurikaan. Toivotaan että pysyykin poissa!
 
Niin kuitenkin sain antibiootit käyttöön, sanotiin että ei oo mitâân haittaa lapselle että enemmän voi flunssasta sit tulla jotakin. Oli see eilen jo aika pahaa, onneksi jo ensimmäinen tabletti auttoi yskän, mut itse olisin ensiksi kyl halunut kurkkukivusta eroon. Yö oli nukkumatta kun kurkkukipu vaan paheni ja henkitäminenki sattui, lisaksi alkoi korvia kutittamaan ja menivat väliaikaisesti tukkoon :sad001 tänä otin sit para-tabsia niin sai ainakin 4-5 tuntia nukuttua, varmaan illalla uudestaan. Hetkellä henkittäminen ainakin ei sattuu enää, niin on toivoa että antibiootit alkoivat toimimaan sinnekin :)
 
Buu, selkäkipu. Seisoessa pientä, maatessa pientä, mutta istuessa.. ! Töissä pärjää kun on seisomapöytä, mutta 40km ajomatkat menee joka päivä hankalammaksi. Herään myös yöllä siihen, että selkään sattuu koko ajan.

Pääsiäisen miinus on se, että edessä älypitkät ajomatkat. Pääsiäisen plussa on se, että paikalla on urheiluhieroja ja fysioterapeutti :D Jospa osaisivat antaa neuvoja.
 
Millaisia hemoglobiini arvoja teillä muilla ollut viimeaikoina?
Mulla oli laskenut 134 -->108 :sad001 sitä ei ole kuin kerran mitattu raskauden aikana ja tänäänkin vain pyynnöstä .. selittyypä nää hassut oireet ainakin! Vähän kyllä ahistaa kun vatsa muutenkin jo kovalla
 
Mulla oli 105 kun viimeeksi mitattiin, ennen raskautta oli 115 ja ihan alussa 108. Maltofer on ollut ainoa rautalääke mitä olen voinut syödä ilman hirveää närästystä, mutta sen kanssakin oli sitten laskenut 108:sta hemoglobiini tuohon 105 asti. :sad001 Tosin voi olla, että oli ehtinyt jo laskea alle sen ja sitten noussut tuohon Maltoferin kanssa...
 
Hb 141 tammikuussa 121 huhtikuussa. Obsidan tekee hirveästi ilmavaivoja, muttei muuta kunhan sen ottaa ruoan kanssa.
 
Mulla oli ekassa neuvolassa 137 (no vähän otin omin päin rautakuuria ennen sitä) ja nyt 107, vaikka jonkin verran tossa Mama-monivitamiinissa pitäisi olla rautaa. Nyt aloitin Obsidanin. Aina vaan meinaa unohtua, kun pitäisi ottaa erillään maitotuotteista ja vaikka mistä eli en voi ottaa aamulla muiden pillerien yhteydessä...
 
Hain apteekista kauhealla kiireellä retaferiä enkä sen kummemmin lukenut milloin pitäisi ottaa ja iltasella nappasin sen appelsiini mehun kanssa.. Miettisin hetken yön tunteina ambulanssin soittamista kun oli niin hirveät vatsa ja selkäkrampit [emoji31][emoji31] ekassa raskaudessa toi on sopinut mut ei vissiin enää:sad001 saa heitellä vinkkiä mahdollisimman vatsalempeästä rautavalmisteesta!?
 
Mä syön Maltofer-purutabletteja. :) Kaikki tavalliset rautavalmisteet närästää aivan sairaalloisesti enkä pysty niitä syömään. Maltoferin kanssa ei ole mitään ongelmia.
 
Onko teille määrätty rautalisää vai syökö kaikki omin päin niitä? Mulla on ollut hb ennen raskautta 141 ja nyt rv 22 oli hb 121 eikä vielä ainakaan ollut rautalisästä puhetta. Mikä mahtaa olla raja siihen että kannattais jo ottaa?
 
En tiedä rajasta mut mulla samanlainen lasku ja kauppareissullakin tuli huono olo, ellei välillä istunut niin neuvolassa käskettiin aloittamaan. Sulla ei varmaan ollut mitään oireita Lumikki?
 
Onko teille määrätty rautalisää vai syökö kaikki omin päin niitä? Mulla on ollut hb ennen raskautta 141 ja nyt rv 22 oli hb 121 eikä vielä ainakaan ollut rautalisästä puhetta. Mikä mahtaa olla raja siihen että kannattais jo ottaa?
Mulle määrättiin neuvolassa jo alkuraskaudessa kun rautavarastot oli lähes tyhjät ja hemoglobiinikin matala. Sanovat kyllä neuvolasta jos on syytä aloittaa rautalisä. Naisilla normaalin hemoglobiinin rajat ovat 117-155, joten sulla on ihan normaali arvo. :) Raskausajan anemiasta puhutaan jos hemoglobiini on alle 110. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00882
 
Mulla ei oo ollut huonoa oloa kertaakaan raskauden aikana, pari kertaa huimannut ja sekin johtunut siitä että viime ruokailusta ollut liian pitkä aika. Kaipa ne neuvolassa kertoo jos tarvii aloittaa rautalisä :hungry:
 
Takaisin
Top