Oireet ja himot

Mirkki, mul aivan sama et kokoajan nälkä ja sit jos unohtaaki syödä kunnolla nii olo on ihan poikki.
Mul olis ma ne sokerirasitustestit. Täs pähkäilen et miten hitossa saan nää 3pv syötyä 150g kuituja/pv mitä neuvolas suositeltiin toteutettavan ennen s.rasitus koetta. Njuu ruisleivästä saa n.5g, hedelmästä sama, sit täysjyväriisi&-pasta ja no puurosta saa hyvin, tosin sitä mun maha ei oikeen kestä. Leipää normisti syön sen 2palaa/pv ja eilen ku yritin syödä sen 4palaa nii kyl meniki maha sekasin! Hedelmiä kyl uppoo, marjojakin (tosin oon syöny jo pakkasvarastot tyhjäks) mut et sen 150g kuituja sais on kyl haastavaa!

Miusta tuntuu että KOKOAJAN on nälkä, voisin syödä ihan non stoppina. Todella ärsyttävää.

Ei viitsi kuitenkaan kokoaikaa olla puputtamassa jotain, pyrin siihen että syön 3 tunnin välein jotain, että saisin olevinaan sen nälän pidettyä poissa. :joyful:

Kohta "saan" syödä lounaan.. :p:joyful:
Et ole yksin tämän tunteen kanssa *Himot kurissa*

Yks tuttu vinkkas et tuore persilja on varsin rautapitoista evästä, oli saanut raskaus aikana rauta-arvonsa sillä kuntoon. Hällä ei nää tavalliset rautatabletit siis yksinkertaisesti auttaneet. Veti sitten ruukkutolkulla persiljaa :joyful:

Kuulostaa hurjalta, kun itse koitan pitää persiljan määrän minimissä, vaikka rautalisää syönkin :) Joskus lueskelin juttuja, kuinka persiljasta voi olla haittaa raskauden aikana. Esikoista odottaessa (2015) moni meidän ryhmästä siis vältteli persiljaa ja siksi silloin Googlailin asiaa :) Mutta eipä noista tiedä :)

Yks tuttu vinkkas et tuore persilja on varsin rautapitoista evästä, oli saanut raskaus aikana rauta-arvonsa sillä kuntoon. Hällä ei nää tavalliset rautatabletit siis yksinkertaisesti auttaneet. Veti sitten ruukkutolkulla persiljaa :joyful:
Mä en suosittelisi syömään raskaana mitään yrttiä ruukku kaupalla ellei ole tarkkaa tietoa mitä vaikutuksia sillä on. Persiljaa on joskus käytetty abortteihin. Aiheuttaa supistuksia ja kouristuksia. Toki mausteena on ihan ok käyttää, mutta tosiaan ei missään nimessä suuria määriä.
Tätä sivua selailen välillä jos joku yrtti mietityttää. Kaikki missä lukee kouristuksia laukaiseva, välttäisin raskauden aikana.
https://www.luontoemo.fi/tiedonlahde/20#anchor-209062

Kauhee nälkä on täälläkin! En muistanutkaan tätä tunnetta [emoji23]
Tunnin päästä ruoasta maha jo kurnii. Kylmää appelsiinimehua tekee mieli usein päivän mittaan.

Mä en suosittelisi syömään raskaana mitään yrttiä ruukku kaupalla ellei ole tarkkaa tietoa mitä vaikutuksia sillä on. Persiljaa on joskus käytetty abortteihin. Aiheuttaa supistuksia ja kouristuksia. Toki mausteena on ihan ok käyttää, mutta tosiaan ei missään nimessä suuria määriä.
Tätä sivua selailen välillä jos joku yrtti mietityttää. Kaikki missä lukee kouristuksia laukaiseva, välttäisin raskauden aikana.

Tätä minä just kans tarkoitin ja just tän takia ite käytän vaan mausteena! :) kiitos -mimosa- linkistä! Mä silloin niin äkkiä kirjotin tuon mun tekstin, niin en saanut kaivettua mitään linkkejä :) Googlailin joskus ihan vain hakusanalla "persilja raskaus" tms ja silläkin jotain löytyi :)

Ajatuksia herättävä linkki. Muutama pomppasi silmiin, kuten mansikka ja mustikka. Meinaakohan tuo marjoja että lehtiä kun molemmissa oli kouristuksia lisäävä ja mansikkaa ei suositella raskaana oleville? En oo aiemmin kuullut ettei suositeltaisi. Vadelmassakin oli ettei ensimmäisen kolmanneksen aikana.

Ajatuksia herättävä linkki. Muutama pomppasi silmiin, kuten mansikka ja mustikka. Meinaakohan tuo marjoja että lehtiä kun molemmissa oli kouristuksia lisäävä ja mansikkaa ei suositella raskaana oleville? En oo aiemmin kuullut ettei suositeltaisi. Vadelmassakin oli ettei ensimmäisen kolmanneksen aikana.
Vadelma ainakin tarkoittaa vadelmanlehtiä. En usko että marjojen syöntiä pitäisi välttää. :)

Mutta se oli pakko tulla lisäämään et se on outoa kun toisaalla jopa kehoitetaan juomaan vadelmanlehtiteetä raskausaikana, kohdun vahvistus mielessä.

Ai kauhee, just aamupuuroo syödesä tätä luin ja tottakai joka aamu puuron seasta löytyy mansikoita ja mustikoita! :D jospa se tosiaan meinaa pelkkiä lehtiä[emoji4]

Eikös tuota vadelmanlehtiteetä suositella loppuraskauteen? Jostakin jotain lukenut joskus, mutten muista tarkemmin.

Loppuraskaudesta olen myös kuullut käytettävän, mutta aiheuttaa monille kuulemma kamalia jälkisupistuksia. Esikoisen vauvaryhmässä pikkukakkosen saaneet juuri keskustelivat tästä noin viikko sitten :D Useampi oli saanut kivuliaita jälkisuppareita :(

Mutta se oli pakko tulla lisäämään et se on outoa kun toisaalla jopa kehoitetaan juomaan vadelmanlehtiteetä raskausaikana, kohdun vahvistus mielessä.
Loppuraskaudessa kyllä, mutta usein ei suositella alussa. Mä en uskalla enää juoda kun pelkään, että mulla saattoi vaikuttaa ainakin osittain synnytyksen käynnistymiseen liian aikaisin.

Jes, sokerirasitus kokeen tulokset tuli ja tulokset oli hyvin alle viitearvojen. :)
Ei onneks tarvii nyt stressata syömisestä, kun muutenki edelleen tulee muutamana päivänä viikossa kaikki ulos ja muuten närästys astunu ikävästi kuvioihin.
Huomen soitettava tk lääkärille aikaa, kun jo 3vk yskä & nuha sekä nyt kova päänsärky vaivaa. Neuvolas epäilivät poskiontelotulehdusta ja käskivät mennä tarkistuttamaan.

Loppuraskaudesta olen myös kuullut käytettävän, mutta aiheuttaa monille kuulemma kamalia jälkisupistuksia. Esikoisen vauvaryhmässä pikkukakkosen saaneet juuri keskustelivat tästä noin viikko sitten :D Useampi oli saanut kivuliaita jälkisuppareita :(

Eikö se usein mene niin, että jälkisupistukset ovat kivuliaampia toisella kuin ensimmäisellä kerralla? Vai puhuvatko he esikoisen synnytyksestä? Muuten ne voivat olla ihan vadelmalehtiteestä riippumattomia (kai?). Se on jännä miten erilaisia suosituksia löytää vadelmalehtiteen suhteen, lähinnä siitä, juodaanko sitä myös aikaisemmin vai vasta vähän ennen synnytystä.

Takaisin