Oireet ja himot

Tuntuu että melkein kaikesta ruuasta tulee paha olo. Ruuan tuoksu, eli lemu yök, rittää jo että iljettää. Väsymys on ihan jäätävää, illlalla kun sänkyyn pääsee ei nukuta, koska vatsa tuntuu oudolta kiristää ja ei löydy hyvää asentoa. Joka yö herään, pakko käydä vessassa ja juomassa, sitten taas valvotaan. Tänään tuli 10+0 täyteen. Toivon että pahoinvointi helpotta kohta ja saisi energiaa jaksaa tehdä jotain taas.

Mulla Dulcis ihan sama. Jauheliharuokia en voi syödä, valmistaa enkä haistaa. Kanaa syön mutta sekin haisee raakana ihan kauheelle. Huomenna testaan miten kala. Meinaa vaan olla hankalaa kun perhe ei ehkä halua näin yksitoikkoista ruokavaliota ja mies ei pysty joka pv tekee ruokaa. Äitini on onneks jeesannu kans! Oon päiväkodissa töissä ja siellä pitää lapsille sujuvasti jakaa kaikkia ruokia, onneksi vielä selvinnyt. Kerran pitänyt lähteä ulos ottaa happea välissä. Ja Mä en pidä siitä että pitää käydä öisin pissalla ja juomassa, just oon alkanut taas nukkua hyviä öitä kuopuksen jälkeen ja seuraava kierros menossa :D no kyllä nämä kestää kun ei ole tullut jäädäkseen.

Täällä kohdun vihlonta ja ikävät juilinnat tehneet paluun. Tänään 7+4, viikon olikin jo poissa. Niitä tulee kerran-pari päivässä ja kestää muutamista minuuteista puoleen tuntiin.. Vähän kyllä huolestuttaa kun siellä varhaisultrassakin crl-mitan mukaan viikot vastasi 6+6 kun 7+2 oli oletus menkoista ja ovulaatiosta :grumpy:

-elmeri- joskushan se koki vähän heittelee ja on ihan normaalia :) mullakin näytti ultrassa vähän isommalta viikkoihin nähden, vaikka tarkka hedelmöitymispäivä on tiedossa kun hoidoissa kävin :) Esikoinen taas oli ultrissa viikkoihin nähden usein muutaman päivän verran pienempi ja aina sanottiin, että ihan normaalia jos heitot ei ole rajuja :)

Tsemppiä vihlomisten ja juilimisten kanssa :)

Ultrannut kätilö sanoi myös että 2-3 päivää menee helposti huti kun on noin aikaisin vaikea mitata. Ja musta oli hämmentävää että ultra tehtiin noin aikaisin vatsan päältä :wideyed:

Täällä kans vaikee löytää ruokaa mitä tekis oikeesti mieli syödä. Kaikki vähän ällöä ja sit ku väkisin syö ni varmasti käy etomaan, eikä toista kertaa pysty samaa ruokaa enää syömään. Ja röyhtäily on kans ikävä vaiva...liekkö jonkun asteista närästystä vaikkei perus närästykseltä tunnukaan. Ja tuo yöllä vessassa käyminen on kans tuttua :shifty:

Mulla on nyt pahoinvoinnin lisäksi tullut ihan järkyttävä nälkä. Siis kokoajan nälkä, vaikka just olisit oksentanutkin.. ja eilen alkoi mitä kummallisin oire. Vasen etureisi kramppaa n. 15 minuutin välein. Sitä on jatkunut eilisiltapäivästä taukoomatta tähän hetkeen. Yölläkin heräsin siihen monesti. Tosi ärsyttävä vaiva. :mad:

Mulla ollut ihmeellisen normaali olo nyt koko viikonlopun! Oon pystynyt syömään ruokaa ja herkkuja, ah! <3 Ja niitä todellaki on sit vedetty! :D Tota vatsan nipistelyä ja juilintaa on kyllä ollut mulla lähes päivittäin. Just semmosta nipistelyä/painetta/ärsyttävää jomotusta. Se ei ole kovin kivuliasta, mutta vähän ku hyttysen ininä se ärsyttää. Mä en edelleenkään tiedä miten pitkällä oon, mutta epäilen jossain 9-12 viikon välillä. Torstaina ultra niin sekin vihdoin selviää. Mutta toivon pahoinvoinnin olevan jo siinä. Myös yöllinen nälkä ja vessahätä todella tuttuja juttuja! :D

No siis tottakai kaupan karkkihylly pitäis tyhjentää salmiakista ja lakuista [emoji23]

Pahoinvointi rantautunut tänne myös [emoji40] ollaan just häämatkalla Malediiveilla ja tänään oksensin ekaa kertaa. Miehelleni totesin, että onpa outoa kun vähä jopa tästä iloitsen, kun jotenkin vahvempi olo et kaikki on hyvin kun oireet on vahvat (?) [emoji2] syytän hormoneita tästä ”hyvästä fiiliksestä”, koska oksentaminenhan ei voi olla kenestäkään kivaa [emoji2]

Viikonloppu ja eilinen oli yllättävän hyviä ja aattelinki et olot alkais tasottua, mut ei näköjään. Viime yönä kävin oksentamassa ja nyt on kamala olo taas. En käsitä, meneekö nää oireet oikeesti näin hurjaa vuoristorataa? :confused:

Mulla ainakin tuntuu oireet heittelevän tosi paljon tässä raskaudessa, esikoisesta oli kokoajan kurja olo. Että kyllä täällä ainakin on melkonen vuoristorata.

Mulle nousi tänään kuume ja selkä ja pää särkee. Kurkku on vähän kipee mut muuten en oo flunssanen. Pelottaa sintin puolesta :nailbiting:

Mun tekee mieli ihan kaikkea mutt kaikki minkä laitan suuhun lisää huonoa oloa. Vesi maistuu tunkkaiselta ja mehut yököttää.
Itsellä ollut nyt rajua pahoinvointia rv 7 alkaen ja tajunnan pysäyttävää väsymystä.
Nyt rv 10+6 alkaa aamupäivät olla siedettävinä mutta iltapäivästä vellominen palaa. Odotan kovin oireiden helpottumista :)

Mul ei edelleenkään juurikaan oireita.Ainoo mikä on kyllä ihan hurjaa ni pitäisi välillä syödä tunninkin välein.Kaupassa saa juosta kokoajan kun kaappi tyhjenee.Painoa ei kyllä oo tullu edes lisää ku ehkä kilo kaks joka on outoa.Mut mulla on aiemmissa raskauksissa ollu sama että tajuton nälkä kokoajan ja pakko syödä ettei tuu huono olo ja nyt oon syönyt heti jos nälkä ettei vaan tuu huono olo.Mut vaikka on ollu tilanteita etten oo päässy syömään ja useampi tunti syömättä ei oo tullu pahaa oloa,vaan nälkä vaan yltynyt.Voisin syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan.Mutta kyllä se paino jossain vaiheessa nousee,aina tullu reilu 20 kg.Nyt vaan jänskää että lähteekö yhtä helposti kuin aiemmin kun on kolmas raskaus...

Mulla uusimpana "oireena" häntäluun kipu. Ei voi oikein johtua mistään muusta kun tästä raskaudesta (työtuoli pysynyt samana jne) ja jostain olin lukevinani että on myös ihan mahdollista tällainen. Varsinkin jos on istunut pidemmän ajan, niin vihloo ihan kunnolla kun nousee seisomaan.

Mulla uusimpana "oireena" häntäluun kipu. Ei voi oikein johtua mistään muusta kun tästä raskaudesta (työtuoli pysynyt samana jne) ja jostain olin lukevinani että on myös ihan mahdollista tällainen. Varsinkin jos on istunut pidemmän ajan, niin vihloo ihan kunnolla kun nousee seisomaan.
Mulla oli kans pari päivää sitten tosi pahana. Meni yön aikana nukkuessa ja hädin tuskin pääsin suoraan seisomaan. Myös kävely oli hidasta ja vaivalloista. Pistetään nyt sitten mullakin raskauden piikkiin :) Onneksi on helpottanu.

Muuten paha olo aaltoilee edelleen, erityisesti hampaiden pesun kanssa oli ongelmia pari päivää sitten ja iltaa kohti pahenee. Väsy on ehkä vähän helpottanu, mutta uni maistuu edelleen. Koko aikana en oo muuten päikkäreitä ottanu, en vaan osaa. Nukun pitkiä, yöunia, kellon ympäri parhaimmillaan :) Lämmöt on nousussa nyt kolmatta viikkoa, se meinaa vähän syödä naista kun ei pääse kunnolla ulos, on niin veto pois.

Mulla raskausoireet tipotiessään toista päivää, edes aamulla ei oo paha olo ennen aamupalaa :nailbiting: tänään 8+2. Dopplerillakaan ei varmaan mitään vielä saa kuulumaan kun kohtu on tosi takana :bag:

Takaisin