Oireet ennen plussaa ja sen jälkeen?

Mulla ollut tosi arkana rinnat, ei kärki edes hipaista nännejä ja sattuu kovasti.. Lisäksi oon ollu tosi hajamielinen ja huonomuistinen, liittynee raskauteen.. Jatkuva nälkä :D Mikä on varsinkin miehen mielestä huvittavaa, koska en yleensä ole nälkäinen vaikka en ole syönyt koko päivänä ja nyt pitää jatkuvasti ravata jääkaapilla. Etovaa oloa ollut varsinkin silloin, jos on nälkä. Ja se jatkuva VÄSYMYS!! Tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi ja haluaisi koko ajan vain nukkua..
 
Ennen plussaa vessahätä paljasti varmimmin, kun se alkoi olla heti implantaation jälkeen tosi usein. Tai olishan se voinu tulehduskin olla mutta ei tullu mieleen.. Ja sitten semmonen olo vaan. Plussan jälkeen veasassa ravaaminen jatkunu mutta muuten olemattomat oireet toistaiseks.
 
En oo vielä plussannut kun koitan tässä sitkeästi ootella muutaman päivän vielä että varmimmin näyttäis testi luotettavasti. Nyt siis menossa kp24 ja dpo 11. VArsinkin joltain sellaiselta kaipaisin mielipidettä jolla Clomifeenilla on saatu ovulaatio aikaan. Mulla kun ei sitä ilman ole ollut piiiiiiitkiin aikoihin. LÄhinnä kiinnostaa onko nää raskausoireita vai meneekö vaan sen piikkiin että viimein on ekaa kertaa pitkiin aikoihin saatu aikaan se ovis.

MItäs mieltä ootte kun tähän mennessä on ollut tämmöisiä oireita:

- Ovulaatiota itseään en tuntenut, mutta folliultran perusteella vähän vajaa viikko oviksesta vasemmalla puolen alamahaa viiltävää kipua jota kesti jonkin aikaa muutamana päivänä. Saman kaltaista kipua kuin ennen ovulaatiota kun munasolu clomien ansiosta kasvoi.
-Etova olo (myönnän että voi olla kuviteltu) heti oletetun hedelmöittymisen jälkeisenä päivänä.
-Metallin maku suussa hetipian oviksen jälkeen.
-Kasvanut ruokahalu, mutta myös etova olo samaan aikaan/ heti syönnin jälkeen.
-Nännien aristus joka alkoi myös muutaman päivän sisällä oletetusta hedelmöittymisestä. Ovat todella arat. Yöpaidan kangaskin hankaa liian kipeästi vaikka vaan kevyesti koskettaa.
-Yöllinen vessassa käynti. Yleensä en yöllä käy vessassa ellen ole jotenkin poikkeuksellisen paljon juonut illalla. Nyt saa ainakin kerran käydä pytyllä ja silti on aamulla ihan kamala hätä kun herää.
- Ovismaista limaa tullut nyt muutaman päivän joka vessareissulla. Kirkasta, ei verta.
-Alamahan repäisevät kivut nopeasti ylös noustessa, aivastaessa, yskäistessä, venytellessä.
-Aivastelu.
-Menkkamaiset jomottelut alamahassa, mutta ei tippaakaan verta.
-Naama kuin mikäkin ruusutarha, eli finnejä paljon, varsinkin pieniä sellaisia on posket kirjavanaan. Myös niskassa ja selässä muutama isompi ja kipeämpi tapaus. Kukinta alkanut oviksen jälkeen.
-Yleisesti kaikkea kohtaan kiristynyt pinna. Yleensä mulla on ihan lehmän hermot eikä menkkaoireisiinkaan oo koskaan liittynyt ärsytys ja kireä pinna.
-Unet muutaman yön olleet aika painajaisvoittoisia ja liittyneet isolta osin vauvoihin, keskenmenoihin yms. mukavaan.
-JA sitten tää Kuningas Väsymys. Alkoi muutaman päivän jälkeen oviksesta. Illalla vaikka miten ajoissa menee nukkumaan niin aamulla ei meinaa päästä ylös.

HElpoinhan se vaan olis oottaa ja tehä testi mutta tuntuu että kaipailen vähän uskon vahvistusta vaikka eihän se tietenkään mitään auta siinä vaiheessa jos en olekaan raskaana.
 
Muokattu viimeksi:
Tää lahopää koittaa kans vähän muistella syksyyn! :hilarious:

Ennen plussaa
- Yöllä vessaan herääminen
- Rinnat arat, pääasiassa siis nännit
- Menkkakivut

Plussan jälkeen
- Yöllä vessaan herääminen
- Menkkakivut jatkui jokusen viikon
- Etovaa oloa, mutta en ole oksentanut kertaakaan
- Rintojen, pääasiassa nännien arkuus
- Vihlonta kipuja
- Väsymys oli siinä rv 8 tienoilla ja kesti parisen viikkoa
- Maitoa alkoi nousemaan rv 18 jälkeen
- Liitoskipuja, jotka alkanut olemaan päivittäisiä nyt rv 22 jälkeen
- Pinna on kireellä, hermo menee helpommin
- Päänsärky

Vessassa ei oo nyt muutamaan viikkoon tarvinnut enään yöllä käydä. Nuo oireet on nyt niitä mitä on tähän asti ollut tai alkanut jossain vaiheessa. Katsotaan mitä tuleman pitää, kun raskaus etenee.
 
Moikka! Lueskelin pitkään sieltä täältä muiden oireita ennen plussausta. Olen hieman kypsemmällä iällä oleva esikoisen yrittäjä, joka on saanut noin vuoden yrityksen tuloksena vain pari haamua, ja nekin vähän yliajalla tulkintaohjeiden mukaan. Nyt kuitenkin jo parina päivänä haamua/haaleata viivaa ihan oikeaan paikkaan ja oikean levyisenä viivana saanut, mutta se viiva ei ole juuri vahvistunut. Tulee kuitenkin ihan testiajalla RFSUn testillä, jossa nykyään merkittynä herkkyys 25. Menkkojen pitäisi alkaa huomenna tai ylihuomenna.
Joka tapauksessa mitä nyt on eri lailla verrattuna aiempiin kiertoihin...no päivän aikana vessahätä on useammin. Yöllä ei ole tarvinnut nousta. Sitten alavatsalla on välillä hassuja tuntemuksia kohdun tietämillä, niin kuin venyisi ja polttelisi tai pakottaisi. Erityisesti iltaisin ja jalkeille noustessa. Nännit ovat ehkä hitusen tummemmat. Lisäksi normaalisti tähän aikaan on tullut paksuhkoa hieman kellertävää valkovuotoa menkkoja edeltäessä, nyt ei. Olen myös tyypillisesti tiputellut muutamia päiviä aiemmin, ja vielä ainakaan en. Tosin polyyppi minulta poistettiin jonkin aikaa sitten, mikä saattoi vaikuttaa tiputteluunkin. Punaviinistä normaalisti pidän, mutta eilen maistettuani maistui aika myrkylle. Katsotaan nyt ennakoiko tämä mitään, vai jääkö kiinnittyminen yrityksen asteelle...
 
Ennen plussaa vain aamuinen pahoinvointi, varsinkin kun pesi hampaita meinasi oksennus tulla. Plussan jälkeen vatsakivut, finnit selässä, huimaus ja turvotus.
 
Kaikenmoisia oireita olin kuvittelevinani, mutta en voinut uskoa, että olisin raskaana, kun kyseessä oli ensimmäinen yrityskerta. Jo viikko ennen menkkojen alkua aloin vitsailemaan miehelle kaikista mahdollisista jutuista raskauden piikkiin.

Päivää ennen testin tekemistä tapahtui kuitenkin kolme asiaa, jotka koen selviksi merkeiksi:

- sain itkukohtauksen kun olimme pelaamassa tennistä "mä oon niiiin huono" :D
- viinilasillinen ei maistunut illallisen kanssa
- ihmeellinen kipu-/pahoinvointikohtaus heti seksin jälkeen iski kuin salama kirkkaalta taivaalta (mihin lie raskauden takia herkkään paikkaan sohaissut?) tämä on tullut kerran uudelleenkin ja nyt tiedämme välttää tiettyä asentoa

Ystävänpäivän aamuna, päivää ennen menkkojen oletettua alkamista, heräsinkin jo varhain aamulla "perhosia vatsassa" -tunteeseen ja kipitin tekemään testiä miehen vielä nukkuessa. Hetken päästä rymistelin sellaisen huudon kera takaisin makuuhuoneeseen, ettei varmasti jäänyt naapureiltakaan homman nimi epäselväksi.:laughing021

Rinnat olivat olleet kipeät kyllä, mutta toisaalta niin mulla oli edellisissä kierrossa ennen menkkojenkin alkua.

Plussan jälkeen iski hirveä väsymys, hengästyn helposti, rinnat on tosi kipeät.. Pahoinvointi alkoi 7. viikolla jne..
 
Mulla selkein oire ennen plussaa oli se, että vaan jotenkin tiesin olevani raskaana. :D Ennen plussaa mahassa oli outoja tuntemuksia, mutta ei minun kohdalla mitään nipistelyjä/repäisykipuja. Palelin myös jatkuvasti.
Plussaa ennen tein positiivisen ovulaatiotestin.
Plussan sain kp25.
Plussan jälkeen on kovasti viluttanut ja mahaa on ajoittain sattunut. Aamulla saatan herätä pirteänä, mutta väsymys pamahtaa yhtäkkiä. Jatkuvasti on tunne, että menkat alkaa. Myös jokainen näkemäni/kokemani positiivinen asia tuntuu niin ihanalta, että ihan pitää itkua pidätellä. Rinnat alkoivat aristaa vasta n. 10 päivää plussan jälkeen, mutta eivät vielä ole pahasti kipeät.
Mahakivut ovat ajoittain tosi kovat ja sen takia pelottaa, että jos kaikki ei olekaan hyvin. :sad001 Nyt edessä parin viikon päästä varhaisultra ja jännittää jo kovasti!!!
 
Muokattu viimeksi:
Ennen plussaa:
- kuukautiskivut alamahassa ja -selässä (olin varma että menkat alkaa)
- nännit erittäin kipeät ja kosketusarat
- masentuneisuus, itkuherkkyys, mielialanvaihtelut
- väsymys

Plussan jälkeen:
- masentuneisuus hävinnyt, mutta itkuherkkä olen
- silloin tällöin vihloo ja nipistelee alamahasta
- erittäin kova uuvuttava väsymys iltaisin, aamulla sen sijaan virkeänä jo kukonlaulun aikaan (normaalisti nukun todella pitkään jos mahdollista)
- runsas vetinen valkovuoto, toisinaan ehkä myös hieman rusehtavan väristä
- ajoittainen ällötys kahvia kohtaan, tulee aaltomaisesti, nyt parina aamuna oksentanut puolet kahvikupillisesta juotuani
- todella tarkka hajuaisti (haistoin jo kotiovesta sisään tultuani kaukana olohoneen pöydällä olevan suljetussa purkissa olevan kasvorasvani)

Nyt menossa todennäköisesti 4+6, plussattu tasan viikko sitten :)
 
Herättelempä tätä ketjua henkiin uudestaan, kun en uutta viitsinyt aloittaa, kun tämä nyt sivuaa mua aihetta... :D

Täällä siis eka kierto menoillaan Nuvaringin lopetuksen jälkeen ja ovis tuli ajallaan vuorokauden vuodosta ja alavatsakivusta päätellen... eli raskaus olisi mahdollinen, mutta hyvin vaikea uskoa tärpänneen näin nopeaan varsinkin, kun eka muksu sai alkunsa ekasta kierrosta pillerien popsinnan lopetettuani... ei kahta kertaa niin hyvää tsägää? :D

Mutta, nyt olisi menoillaan oletettu rv 3+3 ja oireina ollut kiinnittymivuodon oloista nyt pari päivää eli rusehtavaa vuotoa tulee paperiin (ei lorisemalla ja ilman suojia pärjännyt), kun pyyhkäsee, mutta ei vatsakipuja, mulla ei ikinä särje päätä, mutta nyt parina päivänä ihan mieletön päänsärky ja vihlonta, nuhainen olo (voi toki johtua siitepölystäkin?), rinnat kipeän ja kovan(?) oloiset, paleltaa ja hikoiluttaa vuorotellen, vatsa sekaisin ja iltaisin aivan turvonnut pötsi, ihmeellisiä unia joista muistan kaiken aamulla (tätä ei usein tapahdu), pissattaa tosi usein, illalla niin väsynyt, ettei kissaa ehdi sanoa ennenku nukahtaa ja nukun niin sikeästi, että en koskaan aikaisemmin ja aamulla väsyttää silti ihan mielettömästi vaikka oon nyt menny nukkumaan 10 aikaan entisen puolenyön sijaan... näitä oireita siis tämä viikko... myöskin oudohko haju alapäässä?

Vähän jänskättää, mutta testiä en oo vielä mennyt tekemään, kun tuskin antaa mitään vastausta vielä tässä vaiheessa vaikka olisi kuinka herkkä (vaikka niitä kaapissa valmiina onkin). Ensi viikon tiistaina pitäisi oletetusti menkkojen alkaa... Koska uskaltaa testata?

Kellään muulla vastaavaa ja miltäs kuulostaa? :D

Kyselen näitä vaikka yksi tytttönen pian 5v jo onkin, koska hänen odotus tuli ilmi vasta rv7 ja risat pienenä yllärinä, ei tosin huonona sellaisena ollenkaan. Eli tämä plussailukuume on mulle ihan uus tuttavuus, koska edellisen raskauden alkuoireista mulla ei ole mitään käsitystä, kun en osannut niitä kytätä..
 
Itsellä kans vähän samanlainen tilanne.. Tosiaan viimeks menkat alko 11.4. ja mul on ollu kyl vähä epäsäännöllinen kierto (noususuuntainen) Ite siis lopetin Nuvaringin viime vuoden elokuussa.. eli siitä asti ollaan yritetty.. Tohon vuoden vaihteeseen asti oli kierto 30pvä, mut sit alko pitenee.. Tällä hetkellä kaks kiertoo ollu jo 37pvää, et varmaanki nytkin olis sen pituinen.. Enivei.. Eli ton ovistestin mukaan tärppipäivä olis ollu 4.5. ja kyl sillo peitto heiluki.. En siis tällä kertaa tehty tikkutestiä oviksesta.. Kyl sitä itekki aika hyvi o oppinu tunnistaa koska saattais ovis olla.. Joops.. mut tosiaan viikko oviksesta eli tos 11.päivä ni illemmal alko pieni tiputtelu vuoto.. Pari haaleaa tippaa tuli pöksyihi ja pyyhittäes vähän.. ja sitä ei kestäny ku pari päivää.. Ite kans ajattelin, et jos tää olis ny sitä kiinnitysvuotoa :D Sen jälkee en oo oikee tienny millai päi olis.. Mulla siis pitäis alkaa maanantaina menkat.. Mut katotaa ny.. Tänää kyl tein testin mut viel näytti negaa :/ Kai sitä täytyy malttaa odottaa sin maanantaihi ja kattoo alkaako ne menkat vai ei.. Pieniä alavatsakipuja on kyl ollu, mut ilmeisesti nekin on normaaleja.. Rinnat on vähän arat, mut ei mitenkää kosketusarat.. Mut ei sekään vissii tarkota viel mitää.. Kaikil ei ilmeisesti tuu rinnat kipeiks.. Muita oireita ei oikeastaa oo ollu.. Saattanu kyl välil närästää.. Ja eile kyl ku ihan vaa imuroin ni hengästyin iha hirveesti ja kauhee hiki pääl.. Huoh.. Millai mä jaksan odottaa maanantaihin..?
 
Itseasias olin vissii aamul vähä hätänen sen testin kans.. Rupesin vaa miettii tos töis et nii juu ku pitää pari minuutti odottaa sitä tulosta.. Noo tarkistin tikun sit viä töitte jälkee ja ilmesesti haamulta näyttää!!
ImageUploadedByVau Foorumi1431697324.510666.jpg


Vai mitä mieltä muut on?
 
Nyt on kp 29/30. Joitakin päiviä jo ollut huimausta, vatsassa pientä nippailua, tai oikeestaan tuolla alapäässä, niinkun kohdunsuulla tuntuu välillä tosi kovia vihlasuja.huonoa oloa, joka yleensä tulee kun on syönyt. Voi kunpa olisi nyt oikeita oireita.eilen sitten tein testin, ja näytti tältä.
 

Liitteet

  • WP_20150603_07_52_00_Pro.jpg
    WP_20150603_07_52_00_Pro.jpg
    265 KB · Katsottu: 1,889
Ennen plussaa ei juuri oireita ollut, tissit ehkä vähän turvoksissa ja arat. Viikon verran heräsin kyllä aamulla aikaisin, enkä saanut nukahdettua uudestaan. Ja yleensä kyllä nukun niin pitkään, kuin vaan mahdollisuus on :)

Plussan jälkeen (3+5) tissit entistä turvonneemmat ja aremmat, mahaa turvottaa erityisesti iltaisin ja jotenkin erikoinen olo kohdun paikkeilla. Aikaisin heräily jatkuu (jopa ennen viittä), mutta nyt oon sinnikkäästi vain pysynyt sängyssä ja onnistunutki nukahtamaan uudelleen. Aamulla virkeänä, illalla tulee aikaisin väsymys. Nyt siis viikkoja 4+2.
 
oireet ennen plussaa väsymys, närästys, huimaus, nenä tukossa, pissalla saa ravata, välillä alavatsa nipistyksiä ja ala selässä ja oskus oksettava olo... samat jatku sen jälkeenkin
 
Plussasin tänään (kp 39, dpo 18, kuukautiset 4 pvä myöhässä). :) Oireet oli tässä kierrossa selvästi erilaiset kuin aiemmissa, jotka on päättyneet tuloksettomasti.. Eli tässä kierrossa n. viikkoa ennen plussaamista alkoi kovat menkkamaiset juilinnat (olin varma, että kuukautiset alkaa hetkenä minä hyvänsä), kuvotus, huimaus ja aivan älytön turvotus. Ja tässä sitä ollaan, kaksi viivaa pärähti testiin aamulla. :love2 Aiemmat kierrot ovat olleet lähes oireettomia ja noiden oireiden voimakkuus yllätti, eli voi sanoa että tämä plussakierto poikkesi aiemmista merkittävästi.
 
Muokattu viimeksi:
Oireita kehään siis.
Nyt tällä hetkellä "oireina" ..
- hikoilu etenkin öisin
- pissattaa
- suonenvetoja tämän tästä
- rinnat tuntuu turpeilta, ei erityisen kipeät kuitenkaan
-NÄLKÄ ihan kokoajan
-alavatsa kivut
-tuhruttelua
- väsymys, siis ihan pysäyttävä sellanen. Silmät ei vaan pysy auki..
- ihme tunne siitä että olis paksuna :eek:

Alkuvuoden tuulimunaraskaudessa oli muuten samat oireet mutta suonenvetojen sijaan oli valkovuodossa muutoksia. Nyt en ole vielä testiä tehnyt, kp 26 menossa, vaan odottelen mitä tapahtuu. Jos jotain opin niin sen että ei se hätiköimällä mihinkään muutu oli plussa tai nega. Odotellaan ja katsotaan kuinka käy :)
 
Ennen plussaa:
-muutaman kerran repäisykipuja
-lämpö nousi 2vko ennen testiä 37,2 eikä ole vieläkään laskenut
-turvotus! Farkut tuntu heti todella epämukavilta
-itkeskely sopimattomissa tilanteissa :D

Plussan jälkeen:
-menkkamaisia kipuja lähes päivittäin alavatsassa ja -selässä.
-jatkuva nälkä ja jano (eikä pysty syömään paljon kerralla)
-turvotus
-mielialan vaihtelut
-arat rinnat

Tällä hetkellä on menossa 5+4. Ensi viikolla ensimmäinen neuvolakäynti ja varhaisultra viikolla 8. Jännittää :)
 
Jospa minäkin uskallan nyt listata tuntemuksia. :)

Ennen plussaa:

- ehkä n. viikko oviksesta huomasin nenän tukkoisuutta, johon allergialääke ei tehonnut
- yleensä oviksen jälkeen alkavat pms-oireet, kuten nännien arkuus, turvotus ja mielialavaihtelut loistivat poissaolollaan
- hengästyin tutuissa portaissa tavallista enemmän
-kuukautisten alkamispäivänä alkoivat menkkajomotukset alamahalla ja alaselässä, odotin koko ajan menkkojen alkamista ja ravasin vessassa tarkistamassa tilannetta. Myös nännit kipeytyivät vasta dpo14.

Edellä mainittuja menkkajomoja jatkui ilman minkäänlaista vuotoa kolmatta päivää, kun uskalsin tehdä testin dpo17. Selvä plussa pärähti testiin!

Plussan jälkeen:

-nännien arkuus jatkuu
-ajoittaisia aaltoilevia alavatsajomoja
-näläntunteen heikkeneminen, ei tee varsinaisesti mieli mitään (mikä ei ole mulle normaalia :hungry:)

Aivan alussahan tässä ollaan, tänään viikkoja 5+1. Enempiä oireita odotellessa... :wtf:
 
Takaisin
Top