Oireet ennen plussaa ja sen jälkeen?

Se mistä epäilin vahvasti, että nyt on tärpännyt,oli se kun rinnat oli niin erikoisella tavalla kipeät, siis oikeasti kipeät. Jos kävelin kotona ilman rintsikoita niin sattui sekin. Huomasin että sivuilta ja alta tuntu se kipu eniten. Mulla ei normaaleihin PMS oireisiin kuulunut tommonen, joskus on ennen aristanut vaan nänneistä. Sitten oli kramppaavaa tunnetta alavatsassa, samanlaista kun menkkojen ekana päivänä. Sitä kesti monta päivää. En oo varma millon ovulaatio oli joten en osaa dpo-päivistä sanoa, mutta rintojen arkuus alkoi jo viikkoa ennen kuin plussasin, eli varmaan pian kiinnittymisen jälkeen.

Ennen plussaa hyvät karkit maistu pahalta ja ei tehnyt yhtään mieli makeaa vaikka normaalisti oon sokerikoukussa.

Ainiin, sit mulla oli myös unettomia öitä.

Raskautta oli odotettu jo jonkun aikaa, joten monen kuukauden ajalta pistetty kaikki oireet merkille, ja nyt oli ensimmäistä kertaa tällaisia tosi erikoisia oireita, joten oli "se tunne" että nyt se plussa tulee. (se tunne oli mukamas ollu jo aikaisemminkin ja johtanut pettymyksiin, joten olin tällä kertaa kuitenkin skeptinen)

Plussaamisen jälkeen alkoivat oireet vähenemään. Rintojen arkuus laantui, eikä ole alavatsakramppeja. Väsyttää vaan iltapäivisin tavallista enemmän, ja tarvii ottaa päiväunia. Tänään 5+5.
 
Ennen plussaa en ole pahemmin oireillut mitenkään, ja yleensä minulla on aika voimakkaat PMS-oireet, joten tässä selkeä ero omaan olotilaan. Tämä jokaisessa raskaudessa. Muutaman kerran on tullut sellainen olo, että raskaana ollaan, vaikka testiä ei ole tehty.

Plussan jälkeen alkoikin sitten oireilu rv 4+. Väsymystä, pahoinvointia ja vessassa ravaamista on ollut ne omat oireet, vähän vaihtelua riippuen raskauksista. Jokaisessa kuitenkin tullut oireita melkein heti plussan jälkeen.
 
Kuopuksesta ensimmäiset raskausoireet oli lievä kuvotus ja se ettei suklaa maistunut. Kuvotuksen perusteella päädyin tekemään testin. Kiertoni oli silloin hyvin epätasainen. Ultrassa sitten selvisi että olin tehnyt testin verrattain myöhään jopa. En enää muista millä raskausviikolla tarkalleen, mutta saattoi olla jopa 5+, vähintään lähellä sitä. Tai sitten vauva oli keskimääräistä isompi.
 
Yli vuos yritettiin ja ovulaation aikana mulla on maha aina kipeä yhen päivän. Tällä kertaa se kuitenki jatko nippailua mahassa kauemmin ku sen yhen päivän. Ehkä jotenki tuntu siltä, että ois tärpänny mut en toivonu liikoja, ku niin kauan oli yritetty tuloksetta. Tissit oli aika kipeet ku menkkojen ois pitäny alkaa, tein testin ku menkat oli päivän myöhässä. Olihan se aika shokki ku testii pärähtiki selvä toinen viiva. Käytiin sitte ostamassa digitaalinen testi ni pakkohan se oli sitten uskoa 😅
 
Ennen plussaa oli epämääräisen väsynyt ja kipeä olo ja sanoinkin miehelle, että vauva tai tauti tulossa. Ei myöskään ollut minkäänlaisia kuuukautisoireita viikolla kun menkojen piti alkaa. Nyt mennään jossain rv 7+2 tienoilla ja oireina vain tissien arkuutta ja alavatsatuntemuksia, väsymyksestä en osaa sanoa onko raskaudesta vai elämäntilanteesta.
 
Mulla alkoi etova olo vajaa viikko ennen plussaa. Muistin saman viime raskaudesta 9 vuoden takaa. Nyt lisäksi Oura käytössä ja leposykkeet sen mukaan aikalailla korkealla. Nyt sit plussan aikaan alkoi jatkuva vessahätä, ajoittain kipeät tissit sekä väsymys - eilen nukahdin ruokapöytään. Ruuista ei kaikki vakioherkut enää houkuta ja joidenkin kohdalla makuaisti on joko herkistynyt tai vääristynyt. Tänään rv 5+0
 
Onko kellään ollut runsaampaa veristä vuotoa?
Mulla tullu ny rv 4+6 ja 2kertaa hölähtäny täs plussan jälkeen kunnolla verta sillai et hulahus ja sit ei enää mitään 🤔😰
 
Takaisin
Top