Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Ahomelskaaja, muaki pelotti että tulee oksu kun eilen just lensi ihan huolella. Mutta jos tuossa ois tullut, olis mennyt koko homma uusiksi, joten päätin että nyt ei muuten okseta ja se päätös piti. Ällö olo oli, mutta en ottanut edes kulausta vettä ettei vaan tule samaa tietä ulos :)

Jonkun verran tuota ehkä porukka liiottelee, ainakin ite odotin paljon pahempaa. Onneksi oli tosi kylmää se juoma, helpotti juomista.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mullakin on jossain vaiheessa sokerirasituskoe edessä. Vähän kyllä kammoksun sitä, kun muutenkaan nyt raskaana ollessa ei oo mitään makeaa tehnyt mieli, ja lisäksi pitää päivisin parin tunnin välein jotain pientä syödä koska muuten iskee paha olo jos pääsee nälkä yllättämään. Ja sit siihen sokerirasitukseen pitää sekä paastota että juoda sokerilitkua, niin onpa kiva yhdistelmä... :confused: Toivottavasti menee hyvin ettei ala laatta lentää!

Tiedän mitä se on kävin esikoiselta siellä ja oli aika karseeta sillon ainakin.. Tosi huono olo tuli välissä mut otin eväät mukaan jotka söin heti ku oli ohi ni nopee parani olo. Mut tiiä mitä sit nytte,ku muutenki ollu niin huono olo.. Onneks ei vielä tarvi kiettiä sitä. Sitte ku sen aika on. :)

jos oot normi painoinen eikä paino indeksi ole yhtään ylipainon puolella ni et luultavasti joudu. ja siis eikä pissassa näy missään vaiheessa eikä paino nouse ihan holtittomasti.. :)

Meillä päin kuulemma ihan kaikki käy siinä sokerirasituksessa. Minäkin siis, vaikka ihan olen normaalipainoinen ja kaikki muutoinkin ok.

Joo siis pk-seudulla ilmeisesti kaikki yli 25 vuotiaat käyvät. Mä joudun myös kahteen kertaan, koska mulla oli raskausdiabetes edellisessä raskaudessa. Ja meillä se litku oli kyllä lämmintä sokerivettä, ei tosiaankaan kylmää. Ja olen kuullut, että jotkut ovat saaneet jotain vadelman makuistakin...

Juuh, mä vetelin sitä vadelmanmakuista ja tekipä muuten tiukkaa. Silloin oli vielä oireet päällä (etova olo yms). En meinannut saada juotua litkua määrätyssä ajassa (10 min). Onneksi otin mukaan läppärin, jota selailin koko odotusajan. Jos olisin ollut vain omien ajatusteni kanssa, niin olisin todennäköisesti oksentanut. Mutta vaikka kuulostaakin kauheelta, niin ei se oikeesti ihan niin hirveetä oo. Ja se kaks tuntia menee yllättävän nopeesti. Ainakin Kysillä (Kuopio) on erikseen lepäämistila, jonne voi mennä makoilemaan, jos alkaa ensimmäisen tunnin jälkeen heikottamaan (sokerit alkaa laskemaan).

Oon käynyt kerran aikaisemmin rasituksessa (normitilassa ollessa) ja silloin luulin meneväni juomaan litran sokerivettä (urbaani legenda). Yllätys olikin mukava, kun ei tarvinnutkaan juoda kuin pari mukia yli-imelää litkua. Silloin parituntinen ei tuntunut miltään.

Niin ja mulle neuvolatätskä sano, ettei sitä rasitusta oo pakko tehdä pahimmassa ällötystilassa. Tietty osallahan se ällötys ei lopu koko raskauden aikana...

Mä luin et yli 30-v synnyttäjät kävis sokerirasituksessa, mut mulle ainaki neuvolatäti sano et mun ei tarvi käydä, ja ikää 33.. Oon normaalipainoinen.

Siitä on paljon eri käytäntöjä, pk seudulla pitäis kaikkien yli 25v käydä, riippumatta painosta.

Mulle neuvolan täti sano ettei tarvis käydä sokerirasituksessa :/ koska painoindeksi 21.... Vaikka ikää kyllä 29 ja asun pkseudulla... Hmm, pitänee kysyä vielä.

Olen Helsingistä ja 27 v eikä kukaan ole missään vaiheessa puhunut mitään mistään sokerirasituksesta. Painoindeksi oli 21, joten ajattelin ettei minua siksi lähetetty siihen. No, ehkäpä kysyn seuraavalla neuvolakäynnillä. Ei kyllä harmita yhtään, jos minun ei tarvitse siinä käydä, ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta...

Mäki siis asun Helsingissä ja mulle sanottiin ettei tarvi sitä testiä tehdä.. Siis 33v ja paino normaali.

Mulle sanottiin neuvolassa (Hki) painoindeksin rajaksi 25 - sen ylittävät ainakin joutuu tohon...

Mullekin sanottiin, että se riippuu painoindeksistä joutuuko sokerirasitukseen vai ei, et raja on tuo 25 (asun siis Helsingissä).

Helsingissä minulle sanottiin bmi +25, sukurasite tms, niin pitää käydä rasituksessa.

Mikäli sitten vielä oli jotain muuta, niin pitäisi käydä kahdesti rasituksessa.

Minä olen ollut kaikissa raskauksissa ja hyvä niin. Espoossa raja on 30 vuotta ja yksilöllisesti jos juttelee neuvolassa niin pääsee. Mun bmi on 17 mutta olen saanut aina isot lapset. Se on hassua että ne tutkii onko ne sokerilapsia, vaikka itsekin olin yli 4kg kun synnyin. Mun mies 193cm pitkä ja mä 178cm, joten ei ne kauheen minejä edes voisi olla. :-D hyvä kuitenki että seurataan. Mun ja vauvan parhaaksi. <3

Takaisin