Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Joko olette töissä paljastaneet olevanne raskaana? Itsellä ei ollut tarkoitus kertoa ennen ultraa, mutta tänään kymppiviikolla pahin mahdollinen tapahtui, kun meinasin pyörtyä kesken potilaan ja sain juuri ja juuri könyttyä itseni viereiseen huoneeseen ennen kuin vintti pimeni. Tämä tietenkin pomon nähden, joten se siitä hienovaraisesta paljastuksesta. Pomo otti asian hyvin, mutta mielenkiinnolla odotan keskustelua äitiysloma-asioista. Tj:mme on erikoislääkäri, joka on itse ollut lapsien synnyttyä poissa töistä 2-3kk. Toivottavasti ei odota samaa minulta :sad001

Itse kerroin töissä melkein heti kun sain tietää olevani raskaana. Toisaalta olisin halunut vähän aikaa odotella, mutta olen töissä sairaanhoitajana infektio-osastolla, ja kaikkia infektiopotilaita en raskaana ollessa saa hoitaa. Joten siksi päätin kertoa töissä, koska en halunut yrittää keksiä tekosyitä, miksi en jotain potilasta muka voisi hoitaa. Meillä on onneksi aivan ihana työyhteisö, niin ei sen vuoksi tarvinnut stressata, että miten muut ottavat raskaus-uutiset. Työkaverit tahtovat välillä vähän liiaksikin yrittää suojella ja hoivata että mulla menisi raskauteni kanssa hyvin (mm. hössöttävät että voinko nyt varmasti mennä siirtämään tuota raskasta vuodepotilasta, tai pitäisikö jonkun tuoda mulle lasillinen mehukeittoa kun en heti päässyt ruokatunnille lähtemään). :)

Ite kerroin töissä aika alkuvaiheilla kanssa, koska sain samalla pyydettyä pari rankempaa vuoroa miun kohalta pois ja pääsin kevyempiin hommiin niinä päivinä. Pelottaa että taas menee kesken niin siksi pyysin jäädä niistä pois.

Mul on ollu pari päivää jotenki sellanen olo et vauva ei oo kunnossa..en tiedä miks..edelleen oksettaa mut sellanen ylenpalttinen huono olo on kadonnut...nivuskipuja on ja rinnat on kipeet..törkeä päänsärky on ollu täl viikol läsnä samoin väsymys..välillä kohtua sillee pistelee mut ei oo kipuja..kai tää vaan on mun vainoharhaa...haluisin et viikko menis nopee ni pääsisin katsoo onko meidän pikkunen kunnossa..

Tiedän Hopefull tunteen. Itelläni kanssa todella epävarma olo onko tuolla edes ketään. Miulla ei oo koko aikana ollu muita oireita kun nännit kipeet ja väsymys... Meillä ultra vasta 10.10. joten aikaa on vielä..

Mä en vieläkään tiedä koska ultra on. Mietin josko kävis huomen avoimessa neuvolassa, jos sydänääniä kuulis..

Piuku, onnea :) onko helpottunut olo? :) Sitä hetkeä täällä odotellessa, että voi ees vähän huokaista.. :)

Hei, täällä odotellaan kanssa :) Toista lasta odotellaan ja esikoisella olisi ikää silloin huhtikuun alussa 1,8v<3 Viikkoja on nyt 13+1ja töissä olisi tarkoitus kertoa esimiehelle tulevalla viikolla. Määrä-aikainen työntekijä olen ja soppari on vuoden loppuun. Sairaanhoitajana työskentelen ja työ on onneksi aika rentoa, psykiatrian puolella kun olen. Vuoden vaihteen jälkeen tekisi kyllä mieli jäädä kyllä kotiin :)

Oikein ihanaa odotusta Huhtimammat :) <3

Muokattu viimeksi:
Täällä käytiin torstaina (12+2) nt-ultrassa ja oli kyllä niin vikkelä kaveri siellä masussa että ei meinannut ultraaja saada mittoja pienestä mutta kaikki oli siis hyvin :) LA ei siirtynyt aikaisemmaksi eikä myöhemmäksi, eli siis pysyy siinä 7.4.-15. Seuraava neuvola aika on 13.10 (tasan 15+0) ja Rakenneultra on vasta 27.11 jolloin viikkoja on 21+2. :):Heartpink

Heissan! Taidan minäkin jo uskaltaa liittyä odottajiin Maanantaina käytiin kuuntelemassa sydänääniä ja siellähän se puksutti hyvää vauhtia menemään! Tällä hetkellä ollaan menossa viikoilla 10+0 (?) muistaakseni Toinen siis tulossa ja esikoinen täyttääkin jo huomenna 6!!!

LA on 28.4 mutta veikkaan yli menevän. Töissä en ole vielä kertonut mitään, saa nähdä milloin arvaavat! No joo, varmaan tuossa 4kk maissa kerron ettei tule kiire hommata äippälomalle sijaista.

Odotus on mennyt ihan jees, väsyttää, oksettaa, ihan sitä perus

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Täällä tuli tänään 12 viikkoa täyteen! :hello2 Maanantaina np ultra. Ehkä tämä vähitellen alkaisi tuntumaan todellisemmalta. Tähän asti olen vain pystynyt keskittymään ajatukseen, että olen raskaana. Jospa nyt uskaltaisin vähitellen alkaa valmistautua siihen, että kunhan kaikki käy hyvin niin meille tulee lapsi. :)

Rondine, täällä sama, 12 viikkoa saavutettu :) Äsken kävin np-ultrassa ja pienellä kaikki hyvin :) Kovin oli laiska tapaus, olisi pitänyt saada kääntymään sivuttain, jotta saadaan niskaturvotus kunnolla mitattua, mutta toinen vaan pötköttelee kaikessa rauhassa kasvot "kameraan". Välillä piti käydä käveleen ja lääkäri paineli masua kovaakin, jotta saatiin kaveri vihdoin kääntymään vähän eri asentoon :)

Mä meen tänään reikihoitoon. Huisin jänskää. :grin
Onks kukaan muu käynyt?

Takaisin