Moi. Olen lukenut ketjua alusta alkaen, mutta pelännyt keskenmenoa ym. etten ole kirjoittanut vielä.
10+2 eli torstaina kuultiin sydänäänet neuvolassa, joten vaikka nt-ultra on vasta 22.9 niin uskallan jo pitää raskautta totena :D
Olen itse terkkari, mutta en tee äitiys/lastenneuvola töitä enkä ole koskaan tehnytkään. Olen 27 vuotias kun synnytän, itse pidän itseäni nuorena ensiodottajana, vaikka en virallisesti sitä taida olla :D Suunnitelmissa oli kuitenkin vasta 28 vuotiaana alunperin.
Haluaisin saada lapsen syntymän jälkeen kontakteja n. 30vuotiaisiin Turun seudulla asuviin. Omat ystävät eri elämäntilanteissa tällä hetkellä.
Painoa tullut 2kg, alkupaino 55. Vatsa pömpöttää kuin 30 viikolla. Housuja en ole käyttänyt vko 6 jälkeen kertaakaan. Vain leggareita.
Tällä hetkellä lastenhuoneen sisustus ja muun asunnon remontin viimeistely käynnissä. Faceryhmään voisin liittyä vasta kun tieto on virallista. Kerromme läheisille nt-ultrapäivänä, koska mies haluaa pitkittää. Työkaverit tietää jo pahoinvoinnin takia.
Oireet on hyvin klassiset, mutta aamulla ei ole pahoinvointia. Lisäksi pyörrytys on ehkä inhottavin vaiva välillä. Säännöllinen liikunta on jäänyt heikotuksen takia kokonaan pois. Verenpaine hyvin alhainen 88/56 luokkaa. 8+0 oli ligmenttikipuja, tiedän että ne oli niitä, kävellessä vihloi häpyluuta. kivut hävisi kuitenkin heti seur. päivänä.
Vitamiineja en syö säännöllisesti, enkä niiden turvallisuuteen usko. Kalkki ja D-v menee. Raskausvitamiini menee 2 tbl viikossa (tätä tulisi ottaa 3/pvä). Hedelmiä ja kylmiä maitotuotteita menee runsaasti, liha ei maistu. Ennen olen syönyt hyvin terveellisesti, nyt Heseä tekee mieli jatkuvasti.
Olen varma (ja toivon) että odotan poikaa.