Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Oi mikä tarina jaica <3

mäkin vihdoin kerkiin kirjoittelemaan tänne muutakin kuin listaan ilmoittaitumisen. Päivä päivältä alkaa tajuamaan että siellä se pieni pippurinen vaan kasvaa ja kasvaa, ihanaa! mulla kesäkuussa yksi varhainen keskenmeno takana ja nyt jännittää aika paljonkin että pysyykö tää mukana. Esikoinen 1v pitää päivät kiireisenä ja ajatukset pois raskaudesta.

Ensimmäinen neuvola ja neuvolalääkäri syyskuun alussa jolloin viikot 8+, lääkärissä ultrataan joten päästään näkemään pikkuinen sydän pumppailemassa <3 Toistaiseksi raskaus ollut yhtä oireeton kuin ensimmäinenkin :)

Granger, mä meen mehiläiseen. Siellä on ihan superihana lapsettomuushoitoihin erikoistunut lääkäri, Maia.

Vitskuista, oon monta kuukautta vetänyt Minisunin Mamaa. Jotenkin kuvittelen, että siinä on kaikki tarvittava & 1 nappi päivässä. Lisäksi syön kyllä kalsiumia.

Mua kans huolettaa painon tuomat ongelmat. On jo valmiiksi liikaa ja justiinsa olin sopinut aloittavani laihdutusurakan PR:n kanssa -30kg/5kk tavoitteella.. Se nyt siirtyi, mutta suurempi ongelma onkin miten "huijata" töissä tästä kun menin jo mainitsemaan urakan aloittamisesta ja nyt paino ei taatusti tuota tahtia tipu Hyviä ideoita?
Yritän nyt kuitenkin syödä terveellisesti ja liikkua, ihmeen hyvin onkin näpit pysyny suklaasta erossa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minäkin ilmoittaudun varovaisesti tänne. Plussattu viime viikolla ja nyt mennään 5+1. Toinen kerta 7 vuoden aikana kun raskaana. Ekasta plussasta tuulimuna 4 vuotta sitten joka todellakin kummittelee, että jos tämäkään ei pääty hyvin. Mutta toivotaan! Laskettu aika olis 16.4.2015.

Tervetuloa mukaan ja onnittelut minunkin puolesta kaikille uuIlle plussille!
Tiistaina alkoi mahaa vihloa aika paljon vasemmalta puolelta ja sain parilla päivällä aikaistettua vielä tota varhaisultraa. Takana siis kohdun ulkoinen joten oli pieni paniikki sen takia. No käytiin sit eilen siellä ultrassa ja siellähän näkyi pieni syke <3 ja itkuhan siinä väkisinkin tuli, eli kaikki ainakin toistaiseksi hyvin (ja tällä kertaa oikeassa paikassa). Nyt mennään siis jotain 6+2 paikkeilla.
Huomenna pitäis rapujuhlia järkkäillä kavereille joten voi olla aika vaikeaa pitää tätä salassa, katsotaan miten käy :)

Oireet tällä hetkellä:
Väsymys, pahoinvointi (ei ole onneksi tarvinnut käydä vielä oksentamassa), heikotus (luulin jo että pyörryn kaupassa eilen muksujen kanssa) ja jotkut hajut tekevät tosi pahaa. Tissit ei enää ole niin arat kuin aluksi eli nyt pystyy taas nukkuu mahallaan (hetken). En himoitse onneksi vielä mitään epäterveellisiä, tällä hetkellä söisin mieluiten vaa kruunusekoitusta (keitettyä kukkakaalia parsaa ja porkkanaa) raejuustolla höystettynä ja kanan haju etoo kuten esikoisen kanssa. Oireiden perusteella heittäisin ekan arvauksen vaavin sukupuolesta: oliskohan siis poika?

Mulle tuli tänään ultra-ajat eli ensinmäinen ultra 8.9, neuvolan laskujen mukaan 12+3 mutta omien mukaan rv 10-11. Myös toinen ultra on jo määrätty marraskuun alkuun mutta se varmaan siirtyy myöhemmäksi kun viikot varmistuu.

Tervetuloa mukaan kaikille uusille!

Onko kenelläkään kokemusta Sertralin Orion 50mg lääkkeen käytöstä raskausaikana? Tänään lääkäri määräsi päiväannokseksi 25mg masennukseen..on kuulemma yleinen lääke raskauden aikana eikä mitään haittoja ole niin ehkä rohkaistun aloittamaan huomenaamulla tämän :/

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Granger, itse aion mennä Väestöliittoon tällä kertaa kun olen siellä nyt ennen raskautta muutaman kertaa käynyt. Viimeksi kävin Femedassa, ihan tyytyväinen siihenkin. Arvokkaitahan noi käynnit on, mutta saan ainakin itse sillä hetkellisen mielenrauhan. Tietenkin keskenmeno on vielä mahdollinen tuonkin jälkeen, mutta saa rajattua ainakin tuulimunat ym. pois.

Inkahoo, itse luottaisin lääkärin asiantuntemukseen! Jos lääkäri on sinulle vakuuttanut että on vaaraton, voit varmasti huoletta käyttää tuota lääkettä.

Sent from my IdeaTab A3000-H using Vau Foorumi mobile app

Moikka kaikille, ihana päästä mukaan kirjoittelemaan ! ekat tunnukset oon jo unohtanu joten päätin et parempi luoda uudet ku jättäää sen takia tulematta ! Ollaan niin iloisia tästä raskaudesta, pillerit jätettiin 2kk sitten pois, joten aika nopeasti tärppäsi. Meillä on entuudestaan poika 3/13. Laskettu aika ois 20.4, eli nyt ois menossa 4+4. Pelottavia aikoja.. Ollaan menossa varhaisultraan, en millään malta odottaa sinne 12 viikolle asti !!
Onnea muillekkin plussanneille <3

Miten ootte ajattellut raskaudesta kertoa? Milloin?

Me ollaan kerrottu vaan yhdelle ystävä pariskunnalle, muille sitten myöhemmin. Isovanhemmat saavat kuulla ehkä varhaisultran TAI Np ultran jälkeen. Katsotaan.. Tekis mieli hehkuttaa kaikille !!

Zenik, itsellä jo meinasi lipsahtaa työkaverille heti plussauksesta seuraavana päivänä, mutta maltoin pitää suun kiinni. Olo on sellainen, että tekisi mieli kertoa kaikille ja toisaalta pitää salassa kunnes välttämättä paljastuu. Tosin keskivartalo on sen verran löysässä kuosissa, että huomaa kyllä heti kun alkaa maha kasvamaan eteenpäin, joten ennen kuin eka kolmannes on takana on varmaan jo huomattu.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hei taas ja onnea kaikille plussanneille! Mulla on jäänyt vähän vähemmälle kirjoittelu kun olin juuri pidennetyllä viikonloppureissulla kavereiden kanssa... Huh ku oli rankka reissu, koko ajan väsytti ja etoi!
En olisi vielä halunnut kertoa raskaudesta kenellekään, mutta parille kaverille jouduin kertomaan koska (ryyppy)reissua oli suunniteltu jo pitkään ja oisin kuitenkin jäänyt heti kiinni juomattomuudesta. :D onnellisia olivat mun puolesta. Ja äidilleni oon kertonut raskaudesta, hän meni ihan onnesta sekaisin ja itkuhan siinä pääsi molemmilta :) siskolleni aion kertoa pian, muille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen.

Teillä osalla on kovin aikasin neuvolat :O mulla nyt 6+3 ja aattelin vasta ens viikolla soitella aikaa ekaan neuvolaan, Se täällä meillä päin vasta viikoilla 8-10!

Mun tekis kanssa mieli kertoa, mutta katsotaan nyt reilun viikon päästä varhaisultra, miltä siellä näyttää. Sitten yritetään päästä ns. varmoille viikoille asti. Neuvolaa en ajatellut varata ennen varhaisultraa ja se on meillä 6+4

Meilläkin vissiin neuvola käytäntö niin että joskus rv 8 kieppeillä.. En oo viel neuvolaa viittin soittaa, ku en sit haluu soittaa ja ilmotella jos tää ei jatkukkaa :/ Huomaa et jännää enempi ku esikoisen kohalla, silloin soitin tylii tikku kädessä neuvolaan. Varhaisultraa aattelin johonkin 7+ jotain, niin varmasti näkyy syke, kun en kierrosta ihan varma ooo... Menispä aika nopeemmin. Vaik ees sine 12 viikolle....

Hei kaikille! Kovasti olen sivusta seuraillut vau.fin keskusteluita jo esikoista odottaessani. Nyt ensimmäistä kertaa rohkaistun kirjoittelemaan.

Esikoinen meillä on -12 syntynyt poika. Ikää itselläni on 23 ja miehellä kohta 30 vuotta. Varsinaisia vauvahaaveita on ollut alkuvuodesta lähtien. Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon n. rv7 tuossa heinäkuulla. Nyt siis heti seuraavasta kierrosta (ihme! :) ) raskaana. Epävarma olo tässä vielä on, kun eilen ja tänään tekemäni testit ovat antaneen haaleat viivat, mutta kyllä ne vaan positiiviset ovat. Tarkkaa laskettua aikaa en toki osaa arvioida, kun kierrosta ei ole tietoa, mutta epäillyn hedelmöittymisajankohdan mukaan se voisi olla tuolla 22.4. Oireita ei juuri mielialavaihteluiden ja rintojen tuntemusten lisäksi ole ainakaan vielä ollut.

Toivottavasti jaksan aktiivisesti täällä nyt kirjoitella, palstat ovat toimineet minulle eräällä tavalla vertaistukena tosiaan aiemminkin, vaikken kirjoittelemaan ole alkanutkaan...

Toivottelen paljon kauniita ajatuksia teidänkin odotuksiinne! :)

Hei, tämä ei ole ollenkaan minulle luonteenomaista osallistua tällaiseen keskusteluun, mutta kokeillaan. Olen kuten MaijaMehiläinen saanut lasketuksiajaksi 22.4. Toinen lapsi on nyt alullaan ja aika epävarmalta tuntuu. tuntuu, että päivät matelevat kohti varhaisultraa (jonka ajattelin varata) ja neuvolakäyntejä.
Kiva lukea muiden kirjoituksia, silloin tuntuu, ettei ole ainut joka täällä pakonomaisesti pyrkii olemaan ajattelematta asiaa, vaikka vaikeaa onkin. Pöläytin asian jo neljälle ystävällekin ja nyt aion sulkea suuni kunnes on np.ultrat takana ja raskaus alkaa näkyä selvästi. (pyhä lupaus). Kaikkea hyvää muillekin odottajille!

Heippa! Minäkin sitten innistuin mukaan tähän touhuun :) Viimesimmästä muksusta kun on kulunu jo se reilu 9vuotta niin tämä touhu on mulle ihan uutta mutta hirvittävän intopiukeena huomasin tänne profiilia näpytteleväni. Mulla nettilaskurin mukaan viikkoja 5+4 ja LA 14.4 :Heartpink Useamman vuoden tätä onkin odotettu ja kerkisin jo luovuttakin asian suhteen kunnes tämän viikon olisko ollu tiistaina se sitten lävähti vähän niinku varmuuden vuoks tehtyyn testiin se kauan kaivattu tulos RASKAANA!! Olo on epätodellisen onnellinen vaikka odotankin yksin. Neuvolaan olis tarkotus olla yhteydessä heti ensviikolla.

Minäkin olen muutamalle ystävälle kertonut, nyt täytyy vähän hillitä itseään. Juuri sen takia täällä porisenkin näistä asioista, haluaisin niin kovasti tästä kertoa kaikille... Esikoisen kohdalla itsekin jäin enemmän taustalle seurailemaan keskusteluja, vaikkaa foorumilla joka päivä roikuinkin!

Sent from my IdeaTab A3000-H using Vau Foorumi mobile app

Niinpäniin, tuo ikuisuusongelma, kuinka hillitä itseään kertomasta kaikille ihanasta uutisesta.. :) Edellisestä (keskeytyneestä) raskaudesta kerroin kahdelle hyvälle ystävälle ja äidilleni. Varasin silloin jo ajan neuvolaan ja varhaisultraan. Nyt tuntuu että vähän rauhallisemmalla mielellä pitäisi olla, joten asiasta tietää yksi ystävä.. Toisaalta en ole itsekään tiennyt vielä kovin pitkään ja tänään oli hyvin lähellä lipsauttaa asiasta toisellekin ystävälle! Hups... Toisaalta mun varmaan pitäisi neuvolaan olla aika pian yhteyksissä, jos esim. raskausviikkojen määritykseen pääsisi polille jossain vaiheessa. :p

Voisko tää paha olo jo lähteä, pliis! Ihan ku vuosisadan krapula... jollain jotain hyvii vinkkei?

uih mikä ihan tarina Jaicalla :Heartbigred

Minä käyn täällä taustalla useasti lukemassa vaan kommentit kun ei muka kerkiä kommentoimaan, pojat kun tahtoo pitää siitä huolen ettei tällä mammalla tuu aika pitkäksi.

Täällä olot tulee ja menee, välillä on oireetonta ja miettii että onkohan tuolla massussa ketään köllimässä kunnes oireet taas palaa takaisin. Etomista koetan vältellä syömällä riisikakkuja ja suolakeksejä (vähähiilarisia) ja muutoinkin koetan ruokavalioa rukata ettein sais raskausdiabetes diagnoosia kuten kakkosta odottaessa.

Jospa sitä neuvolassa sitten terkka tekis ultran 8.9. kun sain viimein varattua ajan ja tuolloin viikkoja pitäs olla 9+6 joten tyypin pitäis kyllä jos silloin näkyä.

Möttönen sun vaan pitää töissä sanoa että aloitatkin hitaammalla tahdilla että aiotkin muuttaa tavoitteen niin että 30kg/vuosi ...

Mun vanhemmille kerrottiin viikonloppuna uutinen koska tuli hyvä tilaisuus, miehen vanhemmille kerrotaan joskus tai sitten vasta kun vauva on syntyny (anoppi kohteli mua kahessa ekass raskaudessa törkeästi niin oon uhannu sille että jos vielä joskus raskaudun niin en kerro sille). Muilla varmaan kerrotaan np-ultran jälkeen tai myöhemmin, epäilen mun siskojen saavan selville ennemminkin mutta se jää nähtäväksi..

Vanhat pelot meinaa nostaa päätään taas ylös, mutta eiköhän ne hoideta taas pelkopolilla jos pahaksi yltyvät.

Takaisin