Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Heei onko ihan normaalia kun äsken yhdynnän jälkeen tuli vähän rusehtavaa vuotoa? Joka kyllä loppui heti. Ja sen jälkeen vihlovia kipuja välillä? :s pelottaa..rv 5+5.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mulla tuli samana päivänä, kun eka plussa, niin seksin jälkeen vaaleanpunaista limaa.
Pieni verenvuoto on täysin normaalia siis seksin jälkeen.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onnea uusille plussanneille! :)

En oo ehtinyt pitkään aikaan lukemaan, enkä vieläkään kaikkia. :( Mukava oli lukea että muillakin jo hirveet turvotukset, etten oo ainut. Mulla ei mitkään housut mahu päälle, ja turvotus on ihan aamusta iltaan. Jee jee :D Tässä kun yrittäs peitellä vielä monta viikkoo...

Inkahoo, on varmasti ihan normaalia. Niin mulle on ainakin sanottu, ja oon netistä lukenut että seksin jälkeen voi vähän esiintyä veristä vuotoa, koska limakalvot voi olla hauraat ja turvonnu.. En sinuna tuosta huolestuis. :)

Mutta auttakaapa mua, onko kellään muulla ollut nivuskipuja? Tai tiedättekö niistä jotain? Mulla on ollu nyt ainakin neljä päivää nivuskipuja, välillä vain vähän ja välillä tuntuu tosi kovasti :( Äsken esim. kaupassa käydessä tuntu etten voi ollenkaan kävellä ja autossa istua, tällä kertaa kipu oli viiltävää, aikaisemmin ollut vähän erilaista. En oo ikinä kuullut tommosesta, niin huolettaa kovasti onko normaalia :( :(

Maha kipujakin on ollut kohta viikon ajan alamahassa oikealla puolella.. :/ Oon koittanu aatella että ehkä siellä esim. se keltarauhanen kipuilee... Pitänee kysellä neuvolasta, samalla kun aikaa siirrän eri päivälle!

Nivuset voi hyvinkin johtua raskaudesta. Niitä liitoskipuja, eli kun kroppa tekee tilaa vauvalle. Minä olen kärsinyt viime raskauden puolesta välistä, 1,5 vuitta niistä, kunnes menin osteopaatille, joka vihdoin auttoi :)

Täällä ilmoittautuu yksi uusi huhtikuun odottaja.
Olen tässä hämmentyneenä lukenut kuinka kaikilla on ensimmäinen neuvola rv 7:n tienoilla. Onkohan tuolla jotain merkitystä kun mulla on vasta rv 10?

Onnea LeeAn ja tervetuloa mukaan ! Ei ole merkitystä, onko ultra rv 7 vai rv 10. Minä olen menossa juurikin tuolloin rv 10, sillä meidän alueella ei ultrata julkisella puolella aiemmin, eli yksityiselle pitäisi sitten mennä. Osa käykin mielenrauhan takia varhaisultrassa yksityisellä jo ennen julkisen puolen käyntiä. Tosin, tuolloin ultrassa ei ole kyllä vielä hirveästi mitään nähtävää, ja jos raskaus on lähtenyt käyntiin ongelmitta voi olla ihan turhaa rahan hukkausta. Jotkut tietysti haluavat konkreettisen todisteen raskaudelleen ja jos on aiempia esim. kohdunulkoisia raskauksia takana voi olla tärkeää tarkistaa sijaitseeko alkio oikeassa paikassa. Mutta kuten sanottu, jokainen tyylillään :)

Onnea!
Ei ole neuvola ajnkohdalla merkitystä. Pitää vissiin olla viimeistään rv 10. Pääkaupunkuseudulla ei yleensä ultrata, vasta nt ultra rv 12-13, muustaakseni.

Meilläkin täälä eka neuvolan np ultra vasta joskus 11-12 viikoilla. Kauheen pitkä aika siihenkin vielä on..

Iiluurista

Onko vielä muilla kokemuksia noista nivuskivuista?
Soittelin tänään neuvolaan ja kysyin onko normaalia. Täti vaan töykeästi tokaisi että ei ole ollenkaan normaalia ja lääkärille ei ole antaa aikoja. En ajatellutkaan lääkäriä ennen tuota kommenttia. :( Nyt vaan mietityttää, Aamu oli jo parempi, mutta nyt taas tuntuu ettei voi kävellä :(

Meillä neuvolassa oli alkuraskauden ultra viimeks 7+5 ja nyt 8+3. En kyllä jaksais ite odottaa 11-12 viikolle. Miten voi vaihdella noin paljon paikkakunnittain?? :O

Täytyy vissii uskoa pikkuhiljaa♡ äiti halus ostaa mulle testin että pääsee iloitsemaan asiasta oikeesti!

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Uusi huhtikuun odottelija ilmoittautuu!

Viime viikolla piti ostaa testi koska omituista juilimista alavatsassa ja selkeä haamu sieltä tuli. Seuraavatkin päivät testailin haamuja kunnes lauantaina tuli clearbluen digitaalisella viikoiksi 1-2, eli LA 15.4. Piti vain uskoa se todeksi :)

Itselle tämä on ensimmäinen, mutta miehekkeelle jo neljäs. Eli apuja on onneksi tiedossa! Ikäeroa sisaruksille tulee yli 10 vuotta.

Vielä ei ole mitään oireita ollut muutakun se pieni juiliminen ja rinnat on olleet todella arat!

Jännää aikaa!

Kiitos vastauksista! Tympee ku ei voi keltään tutulta kysyä, kun haluaa pitää salassa.. :) Ei auta kun ajatella että normaalia kai tämä on, vaikka neuvolan täti sanoikin toista..
Vielä tasan kaks viikkoa ultraan :(

Täältä ilmottautuu tuore plussaaja. Digi tänään näytti 2-3 ja olot olleetkin sen suuntaiset vaikken ensin halunnu uskoa.
Takana kaksi keskenmenoa joten tätä asiaa ei julkiateta ennen ultrauutisia..
Huomenna soitan neuvolaan ja varataan varhaisultra.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Tääl kans pelon sekaisin tuntein odotellaan. haalee positiivinen saatu eikä oireita. Mä vaan en osaa suhtautua siihen et kaikki on hyvin koska maaliskuussa on ollut tuulimuna raskaus joka keskeytettiin sit lääkkeillä. Oireita ei ole ja jos kaikki tosiaan menee hyvin la 16.04.15. Poika on ennestään nyt 1v3kk sekin raskaus kyl oli oireeton :)

Täältä kanssa ilmoittautuu yksi uusi odottaja mukaan. Viime viikolla plussattu ja laskettu aika 6.-7.4, ei voi ihan tarkkaan sanoa kun kierron pituus ei ole tarkka. Mutta 6+0 kaiketi tänään viikkoja. Tuleva pienokainen on meille toinen, ennestään on poika joka täyttää kohta 3 vuotta. Vauvaa ei varsinaisesti yritetty, mutta pillerit jätin pois toukokuun alussa, ja mielessä oli että tulee kun tulee. Kolmannella kierrolla tulin siis jo raskaaksi vaikka olimme varautuneet ettei ihan heti välttämättä tärppää, ensimmäisen kanssa meni puolisen vuotta. Ehkä sen tekikin tällä kertaa se ettei sitä niin aktiivisesti yritetty ja stressattu :) Onnellisia ollaan kyllä että tärppäsikin odotettua nopeammin, Kovasti odotan että pääsen sisustamaan vauvalle oman huoneen, meillä onkin remontti sopivasti käynnissä ja makuuhuoneet vielä remontoimatta niin ehtii vaikka mitä suunnitella :rolleyes:

Neuvola on jo varattu elokuun loppupuolelle, ultra on täällä meillä päin vasta sitten viikon 12 paikkeilla. Ensimmäisen kanssa käytiin varhaisultrassa, mutta tällä kertaa jaksellaan odottaa tuonne kunnallisen tarjoamaan eka ultraan.

Tässä ollaan miehen kanssa luettu sellaista vauvan odotus kirjaa joka jäi edellisestä raskaudesta talteen ja ollaan kyllä saatu ruksi laittaa jokaiseen oireen kohtaan :) hieman on outoa kun viime raskaudessa ei ollut minkäänlaisia oireita pientä väsymystä ja mielialanvaihteluja lukuun ottamatta mutta nyt on kyllä ollut kaikki mahdollinen. Onneksi alkaa syksy jo viilenemään, helteet ei tee ainakaan minun pahoinvoinnille hyvää. Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut vielä kertaakaan, mutta saa nähdä mihin tämä kehittyy kun lomalta töihin palailee...

Itsellä 4 lapsi tulossa ja ehdottomasti varhaisultraan ollaan menossa. Haluan tietää, että siellä ollaan oikeassa paikassa , yksi sikiö ja et sydän lyö! Kuulemma aika varmaa jos varhaisultrassa kaikki hyvin, että raskaus ei pääty enää. Tai eihän mikään ole koskaan varmaa, mut varmempaa. :)

Me käytiin edellisestä raskaudesta varhaisultrassa rv 7 jossa kaikki ok, keskenmeno tuli rv 11, tuolloin todettiin ultrassa sikiön kuolleen rv 9 .. Sen vuoksi vähän ristiriitaiset tunteet tuosta varhaisultrasta, mutta kyllä sinne menossa ollaan nyt sitten kuitenkin..

Takaisin