Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola, kun neuvolan laskujen mukaan tosisaan nyt olisi viikkoja kasassa jo 8+3 ja laskettuaika olisi jo 21.3. Olen aika varma että viikkoja on vasta 6-7, mutta ensimmäinen ultra nyt määriytyy kolmen tai neljän viikon päähän, mitä en kyllä ollenkaan laita pahakseni!
On tuo ensimmäinen neuvola kyllä aika turha, hirveä kasa taas lippuja ja lappuja mukaan, mitkä taitaa kaikki olla tallessa vielä esikoisenkin jäljiltä..

Mies on nyt kaksi päivää ollut mökillä ja on todella hylätty olo, huomaa että hormoonit hyrrää.. Eilen illalla jo soitin miehelle itkien että tulisi takaisin kun en pysty yksin nukkumaan ja tänään päivälläkin väänsin itkua. Onhan mulla esikoinen (ja koira) täällä, mutta nyt raskausaikana olen huomannut tarvitsevani miehen tukea ja seuraa normaalia enemmän. Noh, huomenna tää mun "yksinäisyys" onneksi loppuu.

Helou!
Tää liittyis myös tänne. Viime pe plussattu ja la laskurin mukaan 14.4.
Tuleva lapsi olisi toinen. Esikoinen on nyt 11kk. Hurjaa kun tuntuu että vasta tää esikoinen putkahti maailmaan ja nytten olis sitten tulossa toinen. :)

Hei kaikille!
Mäkin ilmoittaudun mukaan joukkoon! Plussasin aamulla, vaikka tiesinkin itse aika varmasti olevani raskaana. Laskettu aika näyttäisi olevan huhtikuun puolessavälissä - 16.4. Esikoisen odottaminen jännittää (hyvällä tavalla) kovasti!

Varovaisesti mukaan, hyvin hailakka plussa testattu toissapäivänä ja nyt yöllä. Jos laskuri pitää kutinsa, niin la asettuu huhtikuun loppupuolelle ollen 24.4.

Oireiden puolesta ei mitään mahdottomia, samalla listalla mennään kuin aikaisemmissa, eli palelee, kahvi ei uppoa, hieman etoo muttei kuitenkaan ole pahoinvointia.

Tästä toivottavasti alkaa ihana matka, joka päättyy yhtä upeaan lopputulokseen kuin kaksi aikaisempaa raskautta :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hei vaan kaikki, varovaisesti liityn mukaan. Viikko sitten plussattu ja testailtu vielä parin päivän välein sen jälkeenkin, että plussat ovat lähteneet vahvistumaan... Tänään siis 5+0. Olen seuraillut palstaa jo viime viikosta asti, mutten ole uskaltanut vielä liittyä joukkoonne!

Jos kaikki menee hyvin, tämä olisi meille toinen lapsi. Esikoinen täytti juuri 3 vuotta. Taustalla yksi kemiallinen raskaus keväällä, joten todella epävarma olo vielä tämän raskauden onnistumisesta.

Tällä hetkellä oireet ovat kyllä todella selkeät: vatsan juilintaa ja nipistelyä ja rintojen arkuutta. Rinnoista huomasin taas olevani raskaana jo ennen plussaa, kuten (kahdella) edelliselläkin kerralla.

Neuvolaa en ole vielä uskaltanut varata, teen sen varmaan ensi viikolla. Keväällä sain ryhtyä perumaan jo varattua aikaa, koska raskaus ei edennytkään, joten nyt odottelen suosiolla hieman! Varhaisultraan olen ehdottomasti menossa, se on varattuna kuun loppuun. En kestäisi epävarmuutta np-ultraan saakka, tämä ensimmäinen viikko on kulunut hitaammin kuin koskaan...

Ovatko kaikki siirtyneet sinne salaiseen ryhmään juttelemaan, kun keskustelut tuntuvat tyrehtyneen täällä huhtikuisissa? Täytynee äkkiä täyttää vaaditut kriteerit että pääsee liittymään sinne ...

Sent from my IdeaTab A3000-H using Vau Foorumi mobile app

Onnea uusille plussanneille! Toivotaan, että meillä kaikilla menisi raskaus hyvin ja huhtikuussa saataisiin pikkuiset. :)

Tökkönen, ymmärrän niin hyvin tuon sun epävarmuuden.. mulla oli loppukeväästä keskeytynyt keskenmeno, toukokuussa tyhjennettiin. Ja yli kolme vuotta yritetty eli lapsettomuudesta kärsitään... nyt kaikki toiveet tässä raskaudessa, että menis hyvin.. <3 Paljon tarrasukkia sulle!

Kuin myös sulle, eveliina23! Meilläkin yritystä pidemmällä kaavalla tässä toisessa, pettymys oli tosiaan suuri kun selvisi ettei meille pikkukakkosta vielä tullutkaan...

Sent from my IdeaTab A3000-H using Vau Foorumi mobile app

Minä en ole ainakaan siirtynyt ja mietin samaa, että noinko keskustelut ovat sinne siirtyneet.. En myöskään meinaa sinne siirtyä.. Toivottavasti jotkut täällä pulinoita jatkavat, ettei tarvitse yksin pulinoida..

Mä veikkaan, että aika monella on nyt kesälomat loppunut ja opinnot/työt jatkuneet, joten ei oo samalla tavalla aikaa kirjoitella.
Mä edelleen lasken päiviä varhaisultraan, vielä 12 päivää..

Onnea kaikille uusille plussanneille! :) täällä menossa rv5+0, muuten olo hyvä, mut pistävä kipu oikealla puolella alavatsaa huolettaa. Tai ei varsinaisesti alavatsalla, vaan omituisesti tuolla kyljessä/nivusessa/alaselässä/alavatsassa.. :( toiselle puolelle vihloo myös välillä, mut eri tavalla.

Voisiko tuo kipu olla se keltarauhanen? Jos kovasti voimistuu, menisin ehkä ultraan, jos siellä selviäisi jotain...

Toivottavasti en jinxaa tätä raskautta... Kaksi keskenmenoa viime vuosina takana, joista edellinen huomattiin 12 viikon ultrassa että oli jättänyt leikin kesken rv10 muistaakseni. Lisäksi nuorena tyttönä yks km. Mutta uus raskaus ja uus nimimerkki :). Oon ihan eläkeläinen teihin muihin verrattuna, jo 36 v ja lasta yritetty vuosia, kumppani vaan välillä vaihtunut . Meinasin jo luovuttaa, että ollaan sitten lapsettomia, mutta vihdoin todettiin PCOS. Metforemia ja useampi kierto clomeja, niin nyt ollaan rv 5+3. Toiveet on korkealla, mutta pelottaa hemmetisti. Plussasin viime viikolla, mutta tänään piti viimeksi tehdä testi. Ihan niinku se kertos onko tuulimuna tai meneekö taas kesken.. Hullu mikä hullu :D

Varasin yksityiselle ajan 1.9. Silloin ollaan tasan rv 8. Varaan neuvolan vasta sen jälkeen, jos kaikki on hyvin. Voin vain kuvitella miltä sitten tuntuu taas mennä tuohon viikon 12 ultraan, apua...

Luin koko ketjun läpi ja halusin monelle kommentoida ja nyt kun oon tässä, niin pää on ihan tyhjä. No mutta tässä "ilmoittautuminen", toivotaan että kaikki menee hyvin ja 13.4. noin about toive toteutuisi viimeinkin.

Nyt taas pistää tuonne oikealle munasarjaan, huono merkki?

Oikealla puolella on keltarauhanen, joka on ehdottoman tärkeä raskauden jatkumiseen.
Mulla muutama päivä sitten kipuili ja eilen valkovuoto oli ihan keltaista, sekin kuuluu asiaan.
Nyt siis rv 5+5.

Moikka mammat!
Kirjottelin tonne omaan juttuuni ja päätin samalla myös päivitellä teille kuulumisia.
Onni ei tule etsien, se tulee eläen.
http://forum.vau.fi/threads/onni-ei-tule-etsien-se-tulee-eläen.1579104/

Koko kesä oltiin reisussa ja nyt koitetaan totutella taas perus arkeen.
Ääh. kaupungissa tuntuu niin vaikeelle olla, ja oon koko aika niin väsynyt arkeen.. jo... :D

Kesä elettiin juuri niinkoin hormonipolilta oli aina kielletty.
Ei tupakkaa, no nyt meni liki aski päivässä
Ei alkoholia, muutama sauna sidukka viikossa
Ei vehnää, paljon pastaa, leipää ja herkkuja.
Ei sokeria, helteeellä maistu...
Ruuat tehtiin trangialla ja avotulilla, unohdettiin liika hygienia.

Kesä oli ihanaa omaa aikaa. Kaukana kotoa, ja kaukana kaikista ajatuksista.
Tämä oli meidän kesä.. <3

Niin. Eihän ne menkat olleet alkaneet heinäkuun loppuun mennessä
ja tissit oli pamahtaneet aroiksi.
Jes, vihdoinko meillä ovuloidaan luomusti... :D
Viikko meni, vähän ylikin.
Kunnes heitin miehelle,
- " Lopetatko tupakoinnin jos tulee plussa.?"
- " No todellakin!"

Ei siis muuta kuin ostamaa lähimpään kaupunkiin tupla pakkaus testejä.
Seuraavana aamuna istuin ulkohuussissa ja itkin.
Yksi testi edessä ja toista jo dippailemassa, kun mies tuli ihmettelemään mitä tapahtuu..
Hölmistyneenä vain näytin kahta RASKAUSTESTIÄ joihin kumpaankin oli piirtynyt viiva..

Shokki, järkytys, ilo!!
Tunne skaala meni laidasta laitaan kun lähdimme ostamaan uuden paketin..
Vasta neljä testiä tehneenä uskoin sen olevan totta!
Minä joka olen vuosia yrittänyt ja juuri luovuttanut hoitojen suhteen olen RASKAANA!!! <3

ja multa jäi aamu tupakka väliin,
mies poltteli muutaman päivän ja nyt seki ollu kohta muutaman viikon jo ilman.

Soittoja lapsettomuus polille ja neuvolaan..
Olisivat halunneet mut jo aikasemmin paikalle,
mut lomaa en keskeytä
ja eihän niitä viikkoja kuitenkaan ole niin paljon kun menkoista laskettuna näyttäis.

Tultiin kotiin kiirellä suihkuun ja
Tänä maanantaina oli sitten ensimmäinne neuvola.
Raskausviikoiksi kirjatttiin 7+6,
Tänään polilla varhaisultra ja oikeasta munasarjasta löytyis liki 6cm kystä, joka toivottavasti häviää itsestään.
Mutta onneksi kohdussa köllötteeli yksi pieni ihme jonka sydän jo pumputti ja viikot vastasivat 6+3 viikkoja.
Kaikki oli siis juuri niinkoin itse olinkin veikannut. :D

Tissit turvonneet ja paha olo hyi että.
Tänään olikin pakko hakea jo pahoinvointi rannekkeet käsiin. ja nyt iltaa kohden nää on alkaneetkin jo auttamaan.
+ pakko syödä muutaman tunnin välein jotain suolasta.

Jaica, olipa ihana sun teksti. Tulin niin onnelliseksi teidän puolesta, mahdottoman isot onnittelut plussasta! <3 Ja ootte jo nähny sykkeen, ihan mahtavaa! :)
ihan uskomaton tunne tuo, kun vihdoin tulee plussa!! :)

sannnnna, juu googletinkin jo, kiitti . Sitä on vaan niin vainoharhainen ja kiitollinen jokaisesta oireesta ja onhan niitä kun oikein ajattelee. Nenä vuotaa ja aivastuttaa koko ajan, väsymys oli mahoton jo pari viikkoa ennen ku tein testin (nyt vähentyny?), entinen torkuttaja herää tikkana ylös ennen kelloa, pissattaa useammin, janottaa, nälättää, heikottaa, nektariinikoukku...

Jaica, onnea hurjasti! Loisto päätös hienolle kesälle!

Mahtava tarina jaicalla! Toivottavasti jatkuu kaikki kuten pitääkin :)

Jotenkin sitä nyt itse tän kolmosen kans on hysteerisempi kuin aikaisemmin, enkä tosiaan ole mitenkään luottavaisin mielin raskauden suhteen. Tein eilen digin vielä, joka näytti 1-2 viikkoa raskaana. Mies hankki tuplapakkauksen ja aion uusia testin sitten ko uskon sen näyttävän 3+.

Varhaisultrista oli puhetta, ne jotka pk-seudulla on menossa niin minne olette varanneet ajan? Ekasta kävin YTHS:lla, mulla kun oli papan otto gynellä, niin hän kysyi et haluunko myös ultran niin näen. Silloin löyty sykkeet jo 5+jotain. Toisesta taas sain varhaisultran kunnalliselta, kun imetin ja kierto oli epäsäännöllinen. Nyt kun yritystä on taustalla muutamia kiertoja ja menkoista onnistuu tuo laskeminen niin pitää mennä yksityiselle. Aion tosin varata sen vasta kun testiin piirtyy 3+ ja sen jälkeen sitten neuvolaa.

Onko teillä mitä vitskuja käytössä ja miten muiden ruokavaliopuoli? Itsellä on raskaudet tuoneet aina +20 kg ja kun kokonaan en ole näistä eroon päässyt niin aion kyllä pyytää tukea ruokavalioon. Raskausdiabetesta en tahtoisi, mutta sen ruokavalion kyllä. Kesän alusta alkanut keventäminen pitäisi nyt tehdä terveellisesti (eli ei 5+2), ja toivottavasti tämä raskaus on minulle yhtä suuri kannustin lopettaa herkut kuin muille tupakointi. Sokeriaddikti ilmoittautuu, joten erota sitä sit vieroitusoireet raskausoireista :)

Takaisin