Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Mulla kans välillä teksti vähillä hymiöillä, kun kirjotan iPhonella ja sit taas näin arkena päivällä, ku oon koneella, niin sit tulee hymiöitäkin :wink

Hellou!

Liitynpä minäkin ryhmäänne vaikka oon lueskellu jo tovin tätä taustalla ;), viikko sitten tein haalean testin ja tänään uusintatesti näytti kahta vahvaa viivaa. Tää tulokas ois meidän perheeseen 3. lapsi. Neuvolaan kai sitä ens viikolla pitäis soitella...

MInä kanssa oon ylipainonen odottaja ja toisessa raskaudessa sain raskausdiabetes diagnoosi jota hoidin ruokavaliohoitosena ja nyt oon jo heti alkuun skarpannu ruokavalion suhteen ettei kovin nousis paino tässä raskaudessa. Ja maitotuotteita oon syöny tähän asti kuten ennenkin kun Suomessa maitotuotteet pastoroidaan lakisääteisesti.

Oon kokenu sekä sektion ja alatiesynnytyksen eli eka raskaus päätyi sektioon ja toka raskaus alatiehen, ja täytyy sanoa että sektioon en halua ellei sitten ole jotain pakottavaa syytä siihen mennä. Toisen raskauden aikana kävin pelkopolilla ahkerasti ensimmäisen raskauden+synnytyksen+vauvavuoden traumojen takia ja varmaan tässäkin raskaudessa pelkopoli tulee aiheelliseksi jossain vaiheessa.

Hiuksia oon kummassakin raskaudessa värjänny kuten aina ennenkin (n. 2kk välein) ja samoin värjään tässäkin raskaudessa, ihan terveitä lapsia meille on tullu vaikka oon hiuksia värjänny ja kosmetiikkaa käyttäny samaan tahtii kuin ennenkin.

Hankinnoistakin täällä on ollut puhetta ja meillä edessä sitterin ja vaunujen hankinta, muut löytyy ennestään ellei sitten tää tulokas oo tyttö ja joudutaan vaatteen pistään uusiksi. Niiden kanssa ei oo mitään kiirusta vielä kun raskaus on näin alussa.

Mulla kans tämä kirjautuu yhtäkkiä ulos :(
LauraElina: onneksi täällä pohjoisessa ollaan ihan myönteisiä sektioon ja itekki hoitajana voin käydä piiitkää keskustelua kätilöitten kanssa :wink

Minulla eka neuvola 20.8 ei milläään jaksais oottaa...

Tekkeekö muut hoitotöitä tai nostellee työssä painavia tavaroita? olen varmaan turhan varovainen, mutta ajattelin kieltäytyä nosto hommista!!:confused1

Sektioista kun joku kyseli...
Itselläni kaksi sektiota takana (perätilan takia) ja nyt siis kolmas sektio tulossa kun eivät enää anna synnyttää vaikka olisi oikein päin. Mulla vain hyviä kokemuksia, kaikki meni niissä tosi hienosti ja palutuminen tosi nopeaa (vauvahormoonit varmaan auttavat tässäkin). Kaverillani myös kaksi sektiota (omasta tahdosta) ja hänelläkin meni kaikki tosi hyvin. Hän kävi pelkopolilla muutaman kerran juttelemassa ja kovasta suostuttelusta huolimatta päätyi sektioon. Siellä joutuu kyllä vissiin olemaan aika päättäväinen että saa sektion läpi.

Tämä siis kolmas ja viimeinen raskaus ja mietinkin tässä jo että pistäisivätköhän samalla tuubit kiinni kun kerran taas leikkaavat. Tai vaikka leikkaisivat kaikki pois samalla niin ei haittais. Mulla on ollut niin hankalat menkat ja kiertojen keskelläkin on ollut järkyttäviä kramppeja. Ja sitten se yksi kohdun ulkoinen raskaus myös kummittelee mielessä edelleenkin hirveänä peikkona. Toivoisin niin ettei tartteis enää kokea vastaavia kipuja...

Hei, osaisiko joku auttaa mitä on rusehtava limainen vuoto, jota on nyt ilmennyt vessakäyntien yhteydessä ? On siis aivan kuin valkovuotoa mutta väriltään vähän rusehtavaa.. Nyt siis rv 5 menossa ja neuvoja kaipailisin.. Tänään tuo alkoi.. Toivottavasti ei merkki mistään vakavammasta.. Onko muilla ilmennyt vastaavaa, eritoten teillä joilla on useampia lapsia ?

Liittyykö vuotoon minkäänlaisia kipuja alavatsalla tai -selässä?

Eikös kiinnittymisvuotoa olisi ollut jo ennen kuin tietää olevansa raskaana, noin viikko hedelmöittymisen jälkeen?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiinnittymisvuoto pitäis joo tulla viikko hedelmöittymisestä eli noin viikko ennen oletettua kuukautisten alkua. Mä sanoisin, että niin kauan ei hätää kun se vuoto ei oo ihan kirkasta verta ja siihen ei liity kipuja. Jos keskenmenosta olis kysymys niin se vuoto yltyy ja tulee kivut, mutta monethan kyllä saattaa vuodella raskausaikana vaikka kaikki hyvin! Tsemppiä ja pidetään peukkuja, että kaikki on kunnossa! <3

kiitos kaikille. Kiinnittymisvuotoahan tuo ei tosiaan voi enään oikein olla. Nyt tänä aamuna en huomannut enään mitään. Kipuja ei ole ollut normaaleja menkkamaisia kipuja lukuunottamatta mitkä kaiketi kuuluvat asiaan. Taidan siis jäädä seurailemaan tilannetta ja jos jotain uutta ilmenee niin hakeudun yksityiselle varhaisultraan ennen tuota neuvolan aikaa rv 10. Toivotaan että kaikki on ok !

Onko teillä ollut nyt seksiä? Siitähän voi kans tulla pientä vuotoa..

Nyt ei olla sekstailtu muutamaan päivään. Mutta tosiaan vaikuttaisi tuo vuoto nyt loppuneen..

On myös yleistä, että kiinnitysvuoto "jää sisään", ja tulee myöhemmin vasta ulos. Tämän opin varhaisultrassa kun lääkäri sanoi, että tuossa näkyy juuri sitä. Muista jos lähiaikoina tulee ulos vähän ruskeaa tuhrua, niin ei huolta. Silloin se on tuo tuossa (näytti ultranäytöltä) mikä tulee ulos.

Vuotoihin kommentoisin sen verran, että itselläni oli ensimmäisen raskauden alussa pientä rusehtavaa vuotoa, mikä selittyi alkuraskauden ultrassa pienellä harmittomalla verenpurkaumalla, joka siellä vuoti. Että voi olla myös sellaisesta kyse.

Jospa uskaltaisin taustalta liittyä joukkoon.. Tiistaina plussasin apteekin testillä ja keskiviikkona tein Clearblue Digital-testin, joka näytti 3+. Laskurin mukaan la 6.4. eli tänään viikot 5+5. Olen 31v. ja mies kohta 32v., ensimmästä odotetaan.
Jännittää kovasti, että pysyykö pikkunen matkassa, ku lukenut paljon netistä juttuja ennen tätä. Tuli myös plussa aika yllättäen. Huhtikuussa jätin pillerit pois, olin syönyt niitä noin 13 vuotta. Välillä oli joitakin pätkiä jolloin en syöny ja kuukautiset oli epäsäännölliset. Jotenki oli sellanen ajatus et en varmaan tuu raskaaksi kovin helposti, pillereitten lopettamisen jälkeen kierto oli n. 34 päivää enkä ovulaatiota tunnistanu. Viikko ennen plussaamista alko oleen rinnat oudon kipeet ja etovaa oloa. Iloinen yllätys oliki sit oireitten takana :) Nyt on ihan järkky väsymys, vois nukkua melkee koko päivän. Lisäksi olo on jotenki krapulainen, ei tiiä oisko huono vai hyvä olo.
Ajateltiin ettei vielä kerrota raskaudesta tuleville isovanhemmille ja kavereille, sit lähempänä vk12 vasta. Tavallaan harmittaa, ku mun on töissä on pakko kertoo raskaudesta. Oon leikkaussalissa töissä, siellä käytetään läpivalaisua ja tietyissa anestesioissa ei voi myöskään olla. Pakko siis kertoo heti ja samalla työkaverit saa tietää, vaikka vielä on hyvin epävarmaa ku viikkoja niin vähä. Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Onnea kaikille muillekin plussanneille :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Ei ole onneksi tullut. Perjantaina siis tuli tosi niukasti eikä ole sen jälkeen näkynyt. Vointi ollut muutenkin aivan hyvä :) Ei siis tainnut olla mitään vakavaa.

Takaisin