Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Tervetuloa taas kaikille uusille ja paaaljon onnea plussista! :)

Ooooi! Eka ultra huhtikuisissa! Tuuhan sit Toiveikas heti kertoon miten meni! Jännää! :)

Tuun tuossa päivemmällä kirjotteleen vähän paremmalla ajalla! Nyt toinen tyttö päiväkotiin ja toisen kanssa lääkärineuvolaan!

Ihanaa Toiveikas, sinä jo siinä vaiheessa! :) ♡ Mulla olis tänään kampaaja, vähän mietityttää uskaltaako enää vaalentaa kun on aika jytyjä ne vaalennusaineet.. Aiotteko te käydä kampaajalla ihan normaalisti?

Mulla kans tulee herkästi huono olo jos syö "väärin". Ja jo muutama kuppi kahvia alkaa koskea päähän, normaalisti saa juoda ihan niin paljon kuin vaan huvittaa. Ihan hyvä kyllä että keho rajoittaa, kun vähän huoletti miten saa rajoitettua kahvinjuonnin pariin kuppiin päivässä. :)

Meidän isäntä ei vielä usko raskautta. On vahvasti sitä mieltä, että ne viivat heijastuu jostakin sieltä testin sisältä. :D Josko tuo sitten 36 viikon päästä viimeistään uskois. ;)

Onnea taas kaikille plussanneille! :)
Tänne taas tupsahtanut vaikka millä mitalla lisää porukkaa! Kivaa! :grin

Mulla toimii kyllä ihan moitteettomasti tää foorumi, ei mitää ongelmia.. (koputtaa puuta).
Mä muutenki ihan tykkään tästä, et on helppo ja kiva :grin

Mä näytän muuten kans ihan siltä, et raskaus olis jo PALJO pidemmällä!
Karsee pömppis tää mun maha!
Oon kyllä aina ollu vähä pyöreempi, että ehkä ei ihmiset niin tähän heti kiinnitä huomiota, mutta toisaalta nyt tää maha oikein hyökkää täältä :p

Viime yönä heräsin taas huonoon oloon..
Vaikka söin kyllä kunnon iltapalan.
Pitäis vissiin käydä jo yölläki jotain pientä napostelees :wink
Pitäis kai pestä kaappiin valmiiksi jotain viinirypäleitä tai olla aina banaania tms.

Toiveikas, voi ihanaa, kun pääset jo varhaisultraan! Ilmoittele sitten mitä kerrottiin :) Kuinkas paljo sulla nyt olikaan sitten jo viikkoja/päiviä kasassa? :)

Mamma_88 mä oon miettinyt, että en taida uskaltaa värjätä normaaliaineilla. Ystävä joka on ollut parturi sanoi kans, että jos vain viitsii, niin kannattaa niitä välttää, kun on sen verran jytyjä aineita ja kyllähän nekin osa sinne pikkuiseen päätyy :sad001 Mutta hän kertoi, että täälläkin päin on sellaisia ekopartureja, jotka käyttää jotain kasvivärejä.
Niissä on vissiin paljon vaaleita sävyjä ja sitten on musta. Mulla kun on tummanruskeat, niin hän sanoi, että he voi sekoittaa sitä mustaa ja jotain vaaleampaa, niin saa sopivan :)
Ajattelin itse sellaisellä käydä jossain vaiheessa :) Kun ne pitäisi olla vissiin aivan turvallisia :)

Hei mamma_88. Itse olen kampaaja ammatiltani ja asioihin sen verran perehtynyt, että kaikista kovimmat käsittelyt kannattaa jättää tekemättä, eli en ottaisi hiuspohjaan vaalennusainetta enkä kovin tummia sävyjä, jotka sisältävät enemmän haitallisia aineita. Yleinen suositushan on se, että värjätä voi, mutta kohtuudella eli ei joka viikko. Jotkut neuvovat välttämään ensimmäisen kolmanneksen ajan värjäämistä, osa taas ei. Mutta juurikin kasvivärejä ja hellävaraisia kevytvärejä voi käyttää kohtuudella jokainen aika turvallisin mielin. Oma mielipiteeni on se, että koska hiusvärejä ei kuitenkaan syödä, ne ovat vain hetken aikaa iholla, voi niitä käyttää kohtuudella, välttäen kuitenkin kovimpia käsittelyjä. Raidoitus on myös turvallinen vaihtoehto, jolloin väri ei ole päänahassa kiinni. Mutta kuten sanottu, tässä värjäämisasiassa on kahta mielipidettä.

Tietysti, jos olet aiemmin saanut allergisia reaktioita värjäämisestä silloin suosittelisin välttämään melkeinpä kokonaan.

Mä varailin aikaa neuvolaan, 26.8. vasta plääh.. Vitsi tää aika kyl matelee. Liian pitkä toimitusaika näillä paketeilla :D

Mulla pätkii muisti enkä tajunnut kysyä terveydenhoitajalta, että koska varaan ultra-ajan? Missähän kohmeessa sitä on ollu esikoisen odotusaikana, kun en muista mitään :BangHead

MariaNNa- mulle sanottiin neuvolasta, että silloin ekalla käynnillä täytetään jotkut paperit, jotka he sitten toimittaa keskussairaalaan ja sieltä tulee automaattisesti aika sinne RV12 paikkeille :)
Mahtaisiko mennä sielläkin sitten automaattisesti, ettei tarvi itte varailla. Että ilmoittavat vain sulle ajan :)

Kiitti riiks9, jätän suosiolla vaalennuksen ottamatta, täytyy kysellä oisko jotain kevyempää käsittelyä tarjolla. Jos ei, niin sitten tyydytään vaan leikkaukseen. :)

Mä en "uskalla" varata vielä aikaa neuvolaan... Jotenkin pelkään että vielä sattuu jotain ja sit on ikävä perua se aika. Oon jotenkin niin varovainen tässä alussa. Sitten ärsyttää miehen käyttäytyminen. Erottii 2010 kun poika oli 10kk ja oltiin 2,5 vuotta erossa. Sillon jo kun poika syntyi sanoin että haluan vielä lisää lapsia, yhden tai kaksi. Hän sanoi sillon että ei tehdä enään yhtään. Toi ei kumminkaan ollu syy eroon vaan toinen nainen... Joka tapauksessa, kun palattiin yhteen hän sanoi että tietää että tahdon lisää lapsia ja se on yks suhteen asioista jonka on käsitelly ennen kun mietti yhteen paluuta.
Kaikki on sujunu hyvin, puhuttu asioista ja siitä mitä haluan kun oon raskaan, huomioo ja kiinnostusta asiaan, jätettiin ehkäisy pois 4kk sitten ja tienny koko ajan että tulee jos on tullakseen. Nyt kun testi näytti positiivista tule herrasta samalainen kun kahen ekan kanssa, Välinpitämätön ja ei todellakaan kiinnosta koko aihe! Mua niiiiiiin raivostuttaa!
Anteeksi purkaminen! :angry5:angry5

Mulla ei oo vieläkään minkäänmoisia oireita. Olo on ihan normaali, vaikka oireita oli ennen testin tekoo...

Onko kellään muulla migreeniä tai muuta päänsärkyä mikä pysäyttää koko maailman, Mulla on välillä niin hirveet päänsäryt ja pelkään koko ajan koska se paukahtaa, en voi ottaa muuta kun Buranaa koska oon allerginen Parasetamolille.. Buranaahan ei sais kauheesti käyttää..

Ihme mies, kun mielipide muuttuu toimeen lennosta :o toivotaan, että ymmärtäisi jossain kohtaa muuttaa suhtautumistaan, ei tee sullekaan hyvää stressata tommosia et onko mies mukana täysillä vai vaan jotenkin..

Noniiin! Esikoisen lääkäriveuvola on nyt takana. Josko sitä taas "muutaman" rivin rustailis :)

Lana Saitko muuten varattua varhaisultraan aikaa? :)

Pikkusisu Kova on kyllä ollut sulla kohtalo :( Toivotaan, että nyt kaikki menisi hyvin ja saisit keväällä pikkuisen huhtivauvan syliisi :Heartred

Ikvää Pipsa* tuommonen käytös mieheltä! :/ Kyllä raskaus on niin elämää mullistava juttu, että sitä toivoisi molempien osapuolien olevan siinä täysillä mukana!

Mulla tää sivusto toimii kyllä paremmin kuin hyvin niin tietokoneella kuin kännykkä sovelluksellakin! Toki mä olen täällä kirjoitellut molempien tyttöjen raskausaikanakin niin on tuttu mesta :)

Ihan selkeitä plussia on kyllä noissa kuvissa kaikilla! Onnea! :)

Suunnitellusta sektiosta: Sitä ei kyllä joo todellakaan tehdä ihan heppoisin perustein, joten saat Rosa kyllä varautua aikamoiseen käännytykseen :D Sitä ei oikein tahdota pitää syynä, että se vain kuulostaa mieleisemmälle vaihtoehdolle, ikävä kyllä. Ja pakkoa sanoa näin itse kaksi kertaa synnyttäneenä ja monta leikkausta läpikäyneenä. (Olen ollut nuorena kolarissa, jossa oikean jalan reisiluu meni poikki) niin kyllä synnytyksestä palautuu paljon nopeammin kuin leikkauksesta. Lisäksi alatiesynnytyksellä on paaaaaljon hyötyjä niin vauvalle kuin äidillekkin verrattuna sektioon, mutta eiköhän näistä jauheta sitten lisää neuvolantädin toimesta ;) :D

Tuosta epävarmuudesta: Kaksi onnistunutta raskautta ja kaksi keskenmenoa kokeneena, mä ainakin olen oppinut, että ei se murehtiminen edistä mitään. Toki se pelko, jossain takaraivossa aina piilee, mutta helpottaa kummasti elämää kun on vain luottavaisin mielin. Tämä kolmonen on meille todennäköisesti viimeinen ja mä olen päättänyt ottaa tästä viimeisestä raskaudesta kaiken irti enkä halua varjostaa tätä alkuraskautta pelkäämällä mahdollista keskenmenoa. Se voi yhtä hyvin olla tapahtumatta kuin tapahtua ja jos näin tapahtuu niin se on sitten tarkoitettu niin. Ennemmin nautin nyt täysillä tästä ja petyn sitten kuin elän ensimmäiset kuukaudet pelon vallassa. Uskotaan ja luotetaan siis, että kaikki menee hyvin :Heartred

Päikkäreistä on tullut kyllä ihan traditio. Väsymys on aikamoinen ja päivästä ei meinaa selvitä sitten millään, jos ei saa tunnin päikkäreitä ottaa iltapäivästä.

Järkyttävä turvotus on saapunut tännekkin eikä mitenkään vain iltaisin vaan sitä on ihan kellon ympäri. Nytkin kun istahdin koneen kanssa tähän sohvalle niin oli pakko avata housun nappi ja vetskari. Illallakin kun katseltiin telkkaria sängyssä niin naurettiin miehen kanssa et ihan ku olis jo pidemmälläkin raskaana kun normaalisti maatessa vatsa on ihan litteä ja nyt se oli semmonen pömppis :D Yhdet äitiyshousut tuolla taitaa olla eli varmasti pakko alkaa kohta puoliin keräilemään lisää. Täytyy pitää silmät auki kirppiksiä kierrellessäkin kun sieltä usein löytää tosia hyviäkin juttuja halvalla. Harrastaako täällä kukaan muu kirppistelyä? Se on mulla ihan intohimo. Tykkään tosi paljon kierrellä ja tehdä löytöjä :)

Mä sain tuossa toissapäivänä ensimmäisen kunnon itkukohtauksen. Ehdotin miehelle kun käytiin kaupoilla, että jos mentäis lastentarvikeliikkeeseen katselemaan ja hipelöimään uusia vaunuja niin mies sitten sanoi, että "Halooo, me ollaan, mitä? 6. viikolla? Mihin sulla on kiire?". Mä vaan aloin ihan holtittomasti itkemään kun loukkaannuin olevinaan niin kovasti. Näin jälkeen päin naurattaa, mutta silloin kyllä ei. Tavan raskaushormonit! :D

Lisäks nyt on saanu alkaa juoksee pissallakkin vähän väliä. Pahoinvointi senkun jatkuu! Ei oo pal tarvinnu edes ajatella mitään peittojen heiluttelua miehen kanssa kun koko ajan semmonen kesto ällötys ja tuntuu kun se oksennus olis kurkussa koko ajan vaikka oksentanut en ole vieläkään kertaakaan.

Eilen oli muuten ensimmäinen päivä, kun raskaus ei pyörinyt päässä koko ajan heräämisestä nukahtamiseen. Oli jopa ihan rentouttavaa kun onnistui jopa välillä unohtamaan koko raskauden :D

Jännityksellä odottelen täällä Toiveikkaan ultrakuulumisia! :)

Eilen poksuikin uusi viikko! Nyt siis rv 6+1 ja enää 4 yötä ultraan :Heartred

Heipä hei kaikki plussanneet!
Minäkin mieluusti juttelen jossakin yksityisemmin, mutta vielä ei ole kiire :)

Täällä edelleen nälkä tuottaa kovin pahaa oloa ja aika tiheästi saa syödä. Riisikakut, näkkäri ja hapankorput on toimineet hyvin. Sain postitse neuvolasta ruokavalioon ohjeita ja olikin uudet tosi hyvät sellaiset. Raskausdiabetekseen siis nimenomaan.
Meillä myös miehelle tämä raskaus on ristiriitainen vaikka ihan yhdessä toivottu sellainen. Ihan yksityiskohtia en halua täällä kertoa, mutta sanottakoon että miehen terveys ja talous mietityttää. Kovin vaikeaahan se miehille on ymmärtää raskautta kun ensimmäinen konkreettinen asia on ultra ja sekin nopea ohimenevä toimenpide. Nainen on raskaana 24/7 ja asia on koko ajan mielessä:wink
Me päätettiin jättää ultra niihin kunnan tarjoamiin ja luottaa siihen että siellä matkalainen pysyy :)

Mä olen kerran värjännyt nyt hiuksia ja varmaan värjään myöhemminkin mutta kevytväreillä.

Ensi viikolla alkaa meidän arki ja toivotaan että aika mebee vägän nopeammin! Onneksi tässä on yksi matka tiedossa vielä ennen ultraa niin on muutakin odotettavaa!

Niin joo ja kahdelle -ei niin läheiselle kaverille olen sanonut kun tuli sopiva tilanne. Muuten kitkutellaan syyskuun puoleen väliin asti, apua!:eek:

Terkkuja varhaisultrasta!
Siellä näkyi pieni, rakas, pikkutyyppi! 7,2 mm pituutta ja sydän sykki vimmatusti. Vastasi siis viikkoja täysin :)

Pieni majaili taas erittäin syvällä, joten häntä ei aivan heti löydetty, mutta lopulta ultralaitetta vaan syvemmälle, ja siellä hän oli. (Näin oli myös esikoisen kanssa)

Täällä on aivan hurja tunnemyräkkä meneillään ja ihanan rento fiilis.

Mutta ne 5 minuuttia kun lääkäriä jouduin odottelemaan, tuntuivat erittäin pitkiltä minuuteilta. Kädet hikosi ja sydän tykitti tuhatta ja sataa.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Oi miten ihanaa Toiveikas!! Onne hyvistä ultrakuulumisista!! :) Miten ihmeessä mä jaksan odottaa tiistaihin sitä omaa ultraa! :D

Onnea Toiveikas! Ihania uutisia :)

Täällä myös pahaolo vain jatkuu.. Nyt pariin päivään pystynyt tekemään juuri mitään kun kokoajan tuntuu että oksennus tulee ja seisomaan noustessa pyörryttää niin, että melkein joka kerta joutuu palaamaan istumaan takaisin. Väsymyskin on ihan hirveä, viime yönä nukuin lähes 10h + eilen 3h päikkärit, mitä nyt vessaan joutuu nousemaan. On kokoajan ihan puolikuntoinen olo ja esikoinenkin hyppii jo pitkin seiniä kun en vaan kykene leikkimään kokoaika. Huomenna tosin tyttö pääsee kummitädilleen hoitoon ja miehen kanssa saadaan vähän omaa aikaa, mikä tosin luultavasti menee siihen, että nukahdan kuudelta illalla :D

Ensi tiistaina sitä olisi neuvola ja toivottavasti varaavat sieltä meille varhaisultran, että pääsisi vähän kartalle viikkojen suhteen!

Niin ja joo, piti jo aikasemmin tulla laittamaan, että mulla ei myöskään ole rinnat nyt olleet kipeet mikä vähän aiheuttaa vähän huolta siitä että onko kaikki hyvin.. Kun alkuraskaudesta niitä tosissaan jomotti, mutta nyt ei ole viikkoon ainakaan ollut mitään jomotusta. Toisaalta noita muita oireita on niin paljon, että tuskin tässä nyt kesken on menty. Hope so. En nyt liikaa stressiä halua asiasta ottaa.

Toiveikas onnea hyvistä uutisista :)

Mä ainakin kun soitin neuvolaan ja varasin ajan se lähetti kasan papereita ja niissä papereissa oli puhelinnumero ja infot siitä np ultrasta :) Soittelinkin sitten heti sairaalaan ja varasin sen ajan.

Ai niinkö RouvaAA! Mullekin lähetettiin paperit, mutten vielä saanut aikaiseksi lukea. Varmaan pitäisi, kun neuvola maanantaina! ;)

Pipsa* voi ei! Tosi ikävää, kun sun mies nuon käyttäytyy :sad001 Toivottavasti nyt tosiaan tajuaa, kuinka typerää sen käyttäytyminen on ja muuttuu! Varmasti stressaa tuollainen, kun ei tiedä mitä se mies oikein meinaa ja tuumaa :sad001

LauraElina sen verran asia jo edennyt, että sovittu, että viikolla 34 he katsoo meille myöhäisemmän ajan, että mieskin pääsee mukaan :) Ei vain vielä oo ilmoitellut päivää ja aikaa! Luulis sen ens viikon alus selviävän. Tänään sinne ei oo se ajanvaraus auki, niin ei voi soittaakkaa..

Mä harrastan kans tuota kirppistelyä aika paljon! :)
Tykätään miehen kans kummatkin kierrellä kirppiksiä.
Varmasti sitten kun on vauva, niin tulee ostettua vaatettakin kirppiksiltä, kun oon kattonut, että siellä on tosi paljon aiva ylihyviä vaatteita! Ties onko kertaakaa käytetty osaa..
Ne ku vaan pesee, niin hyviä vielä :wink

Hihi, voi ei tuota sun itkukohtausta LauraElina :grin
Vaikka onhan se nyt ikävää, kun mies ei heti halunny hypisteleen vaunuja ym. :p

Toiveikas ihanaa!!!! :Heartred Onnea hirveästi, kun kaikki oli hyvin ja saitte nähdä jo sydämentykytyksetkin! :Heartred:Heartred

Juulis mä oon kans vähän välillä stressannut, kun tuntuu, että ei rinnat ole enää niin kipeät! Toisaalta kans on välillä huonoa oloa ja tuo jatkuva vessaramppaaminen :grin Töissä varmaan ihmettelee että mikä mun on, kun käyn vessassa jatkuvasti :grin

Höh...mulle ei oo lähetetty neuvolasta mitään papereita :sad001 Nooh..ehkä täällä on tapana sitten antaa ne siellä ekas neuvolakäynnis :)

Meillä vain päivystetään nyt, että kissanpennut syntyis :) Huomenna laskettuaika kissalla :grin Luulen että ne syntyy ens yönä..ihan sellanen tunne :wink Täytyy varmaan nousta yöllä kattoon tasasin aikavälein et tapahtuuko jotain :wink

Hei miten mä saan hymiöitä laitettuu tekstiin?? :D käytän siis iphonen appia.

Edit. Oho, näköjään vaan vanhanaikaiseen tyyliin :D emojit ei toiminu niin sitä mietin :)

Takaisin