Odotusajan mieliteot

Satsuma83, mulle kävi noitten ruokien kanssa aivan samoin, yhtäkkiä ei mennyt millään alas enää lempiruuat. Yhdessä vaiheessa pystyin syömään pelkästään jauheliha- ja lohikeittoa ja kaura- ja ohrapuuroa.

Kummallisista himoista puheenollen, mulla oli parin kuukauden ajanjakso, jolloin himoitsin koko ajan hapankaalia ruisleivän päällä.
 
Hapankaalia? Mmm... heti alkoi tekemään mieli :grin Mutta siitä tulee kyllä kauheat ilmavaivat...
 
Tämä ei nyt liity ruokaan milllään muotoa, mutta seksi kyllä maistuu :grin mielellään aamulla ja illalla (joskus 2x illassa)! Mies on onneksi hommassa innolla mukana...tulee ihan suhteen alkuajat 14v takaa mieleen :rolleyes:

Pitää nyt vaan nauttia kun sen tietää, että hiljaisempikin kausi on edessä viimeistään sitten vauvan synnyttyä.
 
Mies tiesi että olen raskaana kun kävin kaupassa ja matkaan lähti nakkeja ja salamitikkuja! Vihaan molempia, eivätkä normisti mene alas :) ja nyt himoitsin niitä niin että oli pakko hakea!

Mutta nyt on uudet kujeet, mulla on uusi rakkaus, coca-cola zero ja puffetit (jätskit). Ja spaghettia ja pizzaa voisin syödä joka päivä :)

^^mulla meni toi fiilis jokunen aika sitten ohi. Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti :P
 
Musta tuntuu, että mä himoitsen kaikkea ruokaa, enkä osaa mitään syödä kohtuudella. Aina on ähky, kun otan vielä yhden sämpylän tai vielä vähän keittoa tai vielä vähäsen jotain. Ja makeanhimo on palannut. Nyt sovin itseni kanssa, että karkkia vain lauantaisin ja maltillisen kokoinen pussi. Eilen ostin sääntöä kiertääkseni kuivattuja hedelmiä, ehkä ne on vähän parempia kuin suklaat..
 
Alkaiskohan täälläkin tuo himotuskausi miestä kohtaan... Aamusella havahduin kyllä uneen että jotain olis ollu kehitteillä, josko mä innostuisin sit ihan tositoimiinkin. Tiiä sit vaan millasis asennois sitä viittis :p ku vatta on tiellä ja sit taas ei...

Ruokaan; jälkiuunileipä ja suolakurkku, namnam. Olis tosin pitäny ottaa olulaisen eikä ruispalojen leipää... Herkut maistuu myös. Eilen bongasin kaupassa et kingis-jäätelöö löytyy myös purkissa, sellanen oli pakko hommata kotiin odottelemaan. Ja kyllä, täällä myös vois syödä vaikka kuinka paljon, sopivan hetken ollessa kohtuudesta ei ole tietoakaan.
 
Mä oon välillä niin kärsimässä tän makean himon kans.. Karkkia ei niinkään haluta, mutta jäätelö ja suklaa! Tiiän, että tää on varmaan vaan henkinen juttu, koska syön ihan riittävästi hiilareita päivän aikana, joten siitä ei johdu. Ja mitä pidempään ois ilman herkkuja, ni himot helpottais. Mutta osaltaan nää on varmasti hormoniperäsiä. Ja haluan kuitenki nauttia raskaudesta, ku tää on kuitenki loppujen lopuksi niin lyhyt aika elämässä.Ehtii sitä diettailla taas raskauden jälkeen.Oon kuitenki pyrkiny siihen, että arkena ois ilman herkkuja.

Mulla nuo panetukset on jo menny vähän ohi.Muutaman viikon ajan näin hirveesti eroottisia unia, mutta nyt ne on ainaki toistaseksi loppunu.
 
Mä olen nyt yrittänyt kolme päivää olla makean syönti lakossa. Syy on ihan vaan se,että koska mulle ei ruoka ole maistunut muutamiin kuukausiin,vaan olen syönyt sitten mieliteon mukaan joko karkkia, pipareita taikka leiponut jotain makeaa. Kaikki missä on sokeria tuntuu maistuvan,mikään suolainen ei...
Sokeritestit läpäisin ihan puhtaasti kyllä silloin alussa jo,mutta olen alkanut ajatella,että kuormitanko tällä sokerin syönnillä pikkuisen haimaa,maksaa jne. Se ei olisi kivan juttu ollenkaan.
Nyt olen ostanut kuivattuja hedelmiä ja tasoittanut ruokailujen väliä kolmeen tuntiin ja juonut enenmmän vettä. Olen lisännyt myös hedelmäi karkkien vastapainoksi,koska ne tuntuvat maistuvan edelleen.
Huomasin,että työpäivän aikana tulee naposteltua,mutta nyt taas pitä ottaa itsestään niskasta kiinni ja pyrkiä jättämään ne napostelut väiliin ja syödä ns. kellon mukaan.
Ruokahalu tod.näk palaa sitten jossain vaiheessa jokatapauksessa.Viim. sitten vauvan syntymän jälkeen.
 
Mulla on nyt alkanut se makeanhimo nostamaan päätään. Alkuraskaudessa ja tokan kolmanneksen puoliväliin saakka mulla oli enemmän suolaisen ruoan mielitekoja, nyt olen alkanut himoita suklaata (jota en ennen raskautta ole juurikaan syönyt), ja muitakin makeita karkkeja ja leivonnaisia...

Niin ja seksiä tekee aika paljon mieli :wink Näen edelleen kaikenlaisia villejä uniakin...
 
Mulla on yhä sama heikkous kuin ennen raskautta - sipsit. Olen nyt yrittänyt pitää, että sipsejä sais syödä vaan noin kerran kuussa, ettei ihan lähde käsistä. Seuraavaks sipsipalkinto odottaa rakenneultran jälkeen :D

Seksin suhteen on mennyt sitten ihan päinvastoin - ei huvita oikein ollenkaan o_O voi mennä helposti viikkokin ilman, ja tuskin ees muistan koko asiaa. Mutta kumpaakaan se ei haittaa, mieskään ei ole mikään että olis koko ajan vonkaamassa, eli ei onneks aiheuta mitään turhaa stressiä :>
 
^ Mullakin oli eka kolmannes sellaista, ettei seksi huvittanut. Syytän pahoinvointia ja älytöntä väsymystä siitä...
ei silloin ruokakaan maistunut.

Nyt on kaikki toisin, sekä ruuan että seksin suhteen siis :grin
 
loka-marras-joulu-tammikuu meni oksentaessa:sick006 melkein kaiken ulos mitä suuhuni pistin 24/7..., kaikki oksetti. ihan kaikki. oli sitten kyse juomasta tai ruuasta..hedelmät, porkkana,jugurtit, tee, helpot keitot, appelsiini mehu.. ne oli ainoot mitä sain alas niin että ne pysyikin hetken sisällä. sipsejä ja suolanaksuja yritin varata kaappiin että saisin sillä pidettyy ees jonkunlaista suolatasapainoo päällä. maksamakkaraa paahtiksen kaa tuli kans syötyä ja se olikin sellanen mikä pysy suht hyvin sisällä. mitään rasvasta en voinut ajatellakkaan. pitsa. no pitsa oli sellanen että se oli helppo syyä ja yleensä pysykin sisällä.. ne pari haukkua jotka siitä otin.

sitten kun se oksetus helpotti himoina avokado, sitruuna, lime. yleensä ruoka!! voisin syyä ruokaa ihan sama mitä pari lautasellista :D salaatit ja hedelmät täyttää meidän jääkaapin. painoa tullukkin ihan mukavasti ja oonkin antanut ittelleni luvan syyä kun noi kolme neljä kuukautta meni riutuen...
ja sellanan juttu että meidän autotalli haisee ihan taivaalliselle!!!! voisin nuuhkutella siellä tovin jos toisenkin!!!! bensa, öljy jne.. aaaaaaaaah :p se tuoksu on niin ihana. prätkät haisee niin hyvälle........ :rolleyes: pelkkä ajatuskin saa melkein kuolan tippasemaan :laughing025

mitään karkkia tai jädeä ei tee mieli vieläkään syyä.. salmiakki ny on ollut aina se mitä mulla on jossain jemmassa.. ja sitä tuli tossa yhessä välissä syötyä parin viikon ajan joka päivä. oli noi verenpaineet niin alhaalla....
esikoista oottaessa ei ollut mitään himoja.. painoakaan ei tullut kun 12kg joista melkein puolet tuli viimesen kuukauden ja 2viikon yliajan aikana. nestettä ja kaikki jäi synnärille.

nyt epäilen tällä ruokahalulla että kiloja tulee enempi....

seksihaluista sen verran että tuona yrjö kautena ei kuulkaas ollut minkäänlaisia himoja kun olo oli niin karsee.. sitten alkoi se vuoto ja yhdynnät kielletty. himot kyllä palasivat silloin ja tuli pupuiltua muilla konsteil :love022nyt sitten noi liitoskivut tekee pupuilusta kyllä haasteellista......
 
Nektariinit! ai että ne on hyviä... meinas tulla kaupassa hermarit ku en ensin löytäny niitä, sit jäljellä oli 4 lootaa joista ostin 3 :p
Nimimerkillä Reilu päivä ja 2 lootaa syöty :rolleyes: (mutta mielummin näitä ku kilokaupalla karkkia...)
 
Just tuolla toukokuun touhuissa lunastar mainitsi kirsikat, ja mä aloin himoitsemaan luumuja :rolleyes: Ja voi vitsi, odotan jo että saa sokeriherneenpalkoja! Paitsi ei niitä kai paljoa uskalla syödä, ettei mene vatsa ihan sekaisin...
 
Mie voisin pistellä jatkuvasti poskeeni tomaatteja ja tuoretta kurkkua :D
 
Miulla on nektariinit, vesimeloni ja jäätelö sellasia mitä nyt menee koko aja ja voisin elää pelkästää niillä :grin Lämmin ruoka ei joteki maistu ja uppoo ollekaa :confused:
 
Itse en usko (mutu), että raskauden aikaisella syömisellä olisi vaikutusta siihen, minkä perään lapsi on. Uskon enemmän siihen, että oppii sitten syntymän jälkeen esim. jos pienenä saa paljon herkkuja, niin himoitsee niitä myöhemminkin ja jos taas pienestä oppii syömään kaikenlaista, niin isompanakin ennakkoluulottomammin syö uusia juttuja (mm. kaverin lasten 2v ja 7v herkkua etanat, oliivit ja fetat...). Mutta poikkeus tässäkin vahvistaa tätä luuloa tai jotain sinnepäin :)

Mutta palatakseni aiheeseen...Jessus kun tekee mieli sipsiä ja salmiakkia.. Pitäiskö tässä nyt mennä R-Kioskille vai ei... Olin kyllä päättänyt, että tää päivä on mässyvapaa, mutku mutku... Tullu jo Auraa nakerrettua, kun suolaista himoitsee (suolojen puutetta?)

Mitkä muuten on enteitä pojasta tai tytöistä mielitekojen suhteen, mistä Mesu ja Satsuma83 mainitsi...? En ole kuullutkaan... Miten niin haluaisin tietää, kumpi on tulossa (poikafiilis vahvistunut, mutku mutku...)

Muoks: Luinkohan jotain ekan sivun juttuja ja luulin lukevani viimeisimpiä... Varmaan... Älkää ihmetelkö siis omituisia kommenteja, jotka tuntuu olevan irrallaan keskustelusta :) Kännykän kans tää Vau Foorumin selaaminen on välillä Haastavaa...
 
Mulla ainakin tehnyt mieli koko raskauden ajan kaikkea makeaa, suklaata, karkkia ja keksejä, ja tyttöä odotan, ainakin mitä rakenneultrassa näkyi. :) ja toisinaan taas tekee hirveästi mieli hedelmiä ja kaikkea muuta raikasta.
 
Meillä oli kaapissa avattu juustonaksupussi ja oon ravannu nyt sillä pussilla ja luvannu itelle että otan vaa pari... parikytä kertaa :D miks noihin tulee himo
 
Takaisin
Top