Odotusajan mieliteot

Martuti

Kunnioitettu kommentaattori
Heinämammat 2014
Osalla saattaa jo olla jos jonkinnäköisiä mielitekoja, tänne voisi niitä jakaa :p
Jos on esimerkiksi jotain itselle normaalista poikkeavaa mielitekoa, tai jotain joka on yleisesti kummallista...?
 
Itsellä ei ole mitään yleisesti ajateltuna kummallisia mielitekoja.

Mutta silloin tällöin tulee mielitekoja sellaisiin ruokiin, joita en normaalisti syö.
Esimerkiksi en ole vuosiin oikein pitänyt lihasta, syön sitä todella vähän.

Kuitenkin toissapäivänä kaupassa käydessäni mulla iski ihan hirveä mieliteko metukkaan! Sitä en sitten ostanut, mutta ostinkin sellaista pippurista kinkkua leivänpäälle. Ja sitä olen nyt vedellyt kolmena päivänä, ja ai että kun on hyvää! :rolleyes: En muista kuinka monta vuotta sitten olen viimeksi jotain leikkelettä syönyt...

Tänään aloin himoitsemaan appelsiineja, ja niitä oli sitten haettava. Vaikka en ole appelsiinejakaan syönyt muutamaan vuoteen varmaan.

Mieliteot siis kuitenkin vaihtelee, en mä koko ajan sitä leikkelekinkkua tai appelsiineja himoitse :grin

Suolakurkut on sellainen, mitä tekee silloin tällöin mieli.
 
Miul on jo pari viikkoa ollu hirveet himot omenoihi ja meetvurstii! Omenoita en normaalisti syö juuri ikinä mut nyt tulee päivittäi syötyä samoin ku metukkaa! :grin
 
Omenat täälläkin ja suolakurkut! Ne Pirkan cocktail-kurkut on ihan parhaita! Suklaa ei edelleenkään maistu. Varmaan eka kerta kun on tähän aikaan vuodesta joulusuklaita jäljellä :p Salmiakki ja laku maistuisi, mutta en oo ihan päivittäin viitsinyt niitä syödä. Eilen ostin pantterit street-pussin ja huitaisin puolet naamariin, kunnes tajusin, että niissäkin on salmiakkia... Mutta määrällisesti toki aika vähän, eikä ne edes maistunut salmiakille yhtään. Lakuja voisin vetää pussillisen just nyt, mutta niitä ei passaa ostaa ettei tuu syötyä liikaa. Vois auttaa tuon mahankin toimintaan :wink
 
Appelsiineja meetvurstia suolakurkkua.. kuulostaa tutulle. Mitään isoja himoja ei oo tullu mutta nälkä on useemmin ja toispäivänä ihan mieleni pahoitin kun tomaattikeittoa (kuppikuumaa) ois tehny mieli ja sitä ei ollu kaapissa vaikka luulin.. piti pe sit käydä ostaa pari pakettia :)
 
^ Mäkin himoitsin tänään porkkanoita, ja mun oli pakko ruoan kanssa tehdä porkkanaraastetta. Ai että se oli mehukasta ja hyvää :grin
 
No ainoa mitä oon himoinnut on ollut granaattiomenat, ah heti alkas tekemään mieli. Vähän vaan kallis mieliteko kun pari kipaletta maksaa jo vitosen.

Esikoista odottaessa söin karkkia ja mitä tahansa muuta makeaa älyttömiä määriä. Nyt jälkeenpäin olen tajunnut, että tais johtua raskaudesta kun välillä söin siirappia lusikkakaupalla suoraan purkista kun ei muutakaan ollut tarjolla :grin Yäk..
 
Hedelmäsalaatti (banaani, kiiwi, omena, persikka, päärynä, omena, mandariini/ appelsiini, ananas), suolakurkut sellaisenaan (tuoresuolakurkut), jogurtti ja mehukeitto.Ja ylipäänsä KAIKKI makea.
Mitään kunnon ruokaa ei tee mieli saatikka mitään muutakaan suolasta.
Jokapäivä syön kyllä lämpimän ruuan, mutta sitäkin vaan pikkuisen annoksen. Sitten odottelenkin jo hyvillämielin jälkiruokaa. (tästä lisämaininta, että mulla oli sokerirasitustestissä tulokset erinomaiset, kaiki reilusti alle raja-arvojen+ paino on pudonnut 6kg!, ihme homma tällä makean syönillä!)
 
Eilen se sitten tapahtui. Tuli aivan älytön himo hedelmäkarkkeihin, ja kotona oli vaan suklaata. Joten PAKKO oli hypätä autoon illalla ja ajaa n 10km /suunta ostoksille laughing6

Muuten on kai maistunu kaikki, ehkä tuoreuden kaipuuta - salaatti on kiva lisä. Näkkäri maistuu myös. Perus safka, välillä pitsa ja hampparit. Enpäs kyl nyt osaa aatella mitään ihmeempää mielitekoa, sellasta mikä ylittäis "normielämän"
 
Mulla taas maistuu kaikki suolanen ja hapan...siitä päätellen poika taas tulossa :wink Suolakurkut, ne kaupan sieltä isosta tynnyristä! Yhdessä vaiheessa meni näkkäri metukalla, sipsit...jos hampparia, niin mäkkärin kun se soossi välissä on ihanan etikkaista :eek: Nyt viimesin ollu että tummanleivän päällä lohimajoneesia kunnon kerros ja eiku ääntä kohti o_O
 
Mä en pysty edelleenkään syömään mitään kovin rasvaista. Hamppareita, ranskalaisia tms. ei tee kyllä yhtään mieli, yök :confused: Ja kauhean mausteisetkaan ei vieläkään uppoa, vaikka ennen rakastin mauisteista ruokaa.
Suolaista kylläkin tekee pääasiassa mieli, ja kirpeää. Mutta kyllä makeanhimokin välillä iskee, silloin syön pari hedelmäkarkkia. Suklaata ei tee yhtään mieli myöskään, ei siis liian makeaa kuitenkaan.

Mielitekoja edelleen pippurinen leikkelekinkku leivän päälle (en siis ole moneen vuoteen syönyt kauheasti lihaa),
appelsiinit, porkkana, suolakurkut.
 
Joo mulle kans tullu kauhee makeenhimo. Oikein ahistaa kun tekis kokoajan mieli puputtaa jotain karkkeja. Koittanu pärjätä kuivatuilla hedelmillä... kääk. Mitähän tästä tulee jos vielä loput 5kk mussutan joka päivä karkkia. :confused:
 
^ Mullakin kylmä maitokaakao maistui ekalla kolmanneksella kun juuri mitään ei saanut syötä eikä juotua...

Mä himoitsen edelleen kaikkea suolaista ruokaa, mutta myös kaikkia ihania hedelmiä. Appelsiinit, omenat, mandariinit, viinirypäleet... ja leivän päälle on pakko saada kinkkua, salaattia, paprikaa ja kurkkua. Nam!

Näin telkkarista tänään Apetit-mainoksen herneistä, ja vitsit ne näytti niin hyviltä että pakko syödä huomenna... :grin
 
Mahtaakohan täällä olla tyttöjä tulossa , kun monilla pidelly oloja oikeen kunnolla ja makeeta tekee mieli :)) typerää kun uskon näihin poika-tyttö oireisiin :D ja mulla myös toi kaakao ihan lempparina ollut alusta asti..
 
Mulla sama homma ton makean himon kanssa edelleen,ei ole mihinkään laimentunut. Kaakao on ihan must juttu iltaleivän kanssa. Eilen oli maito loppunut ja vesikaakaosta en pidä, niin jäipä iltaleivätkin syömättä! :D koukussahan ei siis olla ollenkaan täällä! Valion plus kaakaota olen välillä ostanut, ja hyvää on!
Mesu: mäkin uskon noihin tyttö ja poika-oireisiin kyllä ihan kympillä, tosin sukupuoli selvinee sitten toivottavasti parin viikonpäästä rakenneultrassa. Mutta vahvasti mulla vaan on ollut noita ns. tyttöoireita. Mitään ns. poikaoireita ei ole ollut tähän mennessä.
 
Kesäkuisten puolelta jälleen kuokin... Mulla on ollut tuon makean kanssa aika vaikeaa, toisin sanoen olen syönyt sitä sen verran paljon, että omatunto kolkuttaa. Pidän kyllä huolen, että syön monipuolista ja terveellistä ruokaa enkä korvaa karkilla aterioita, mutta tuon kaiken runsaan terveellisen syömisen päälle tulee vielä usean kerran viikossa syötyä karkkia. Olen onnistunut ihan koukuttumaan sokeriin tässä raskauden aikana (on se tosin ennenkin maistunut). Mies vähän varoittelee, että tekee vauvalle huonoa, jos syön liian usein ja paljon makeaa. Onko muilla kokemusta, että onko lapsesta tullut jotenkin ylivilkas tai kova makean perään, jos itse on syönyt raskausaikana paljon makeaa? Me kyllä pyritään pitämään tuleva lapsi erossa makeasta ja roskaruuasta niin pitkään kuin mahdollista. Mutta on kauhea ajatella, että jos tällä liiallisella mielitekoihin sortumisella aiheuttaisin vauvalle jotain haittaa. :/
 
Takaisin
Top