Odotusajan mielihalut

Tänää on tehny ihan hirveesti mieli batteryy.. Eipä oo tullu sitä viime kesän jälkee nautittua, toisaalta hyvä, et jääny tää "pahe" pois. Eipä se hirveen terveellistä ole.. Onks muita, jotka on raskauden myötä päässy eroon energiajuomista? :D

mä oon päässy eroon ylipäätään kofeiinikoukusta.ennen raskautta uppos vähintään pannullinen kahvia/päivä ja siihen päälle viä colaa...raskauden alkuun ajatuskin kahvin juonnista ällötti ja cola pahensi ummetusta niin oli pakkokin noista vierottua.alkuun oli kyllä ihan karmeeta kun oli hyvät vierotuspäänsäryt hetken :eek: nyt taas molemmat menee mutta oon pitäny määrät kohtuullisina :)

Mullaki jäi alkuun kahvi pois, mut kyl se sit palas takas ruokavalioon ku alko mennä taas alas. Pari kuppia päivässä maksimissaan. Mulla taas ei vatsa toimi ilman tota kahvia..

Mäkin juon edelleen kahvia 1-3 kuppia päivässä, ihan päivästä riippuen. Aamukahvin tarvitsen joka päivä tai päivä ei lähde käyntiin.

Normaalisti juon kahvia enemmänkin, mutta nyt olen siirtynyt lähinnä vihreään/valkoiseen teehen. :)

Mutta mielihaluihin voisi kyllä lisätä tähän vaiheeseen makeanhimon. :mad:

Mä oon klans ihan koko ajan juonu kahvia ei oo ällöttäny missään vaiheessa. Sillon ku odotin esikoista niin pelkkä kahvin haju aiheutti yökötyksen.

Täällä kans kahvi maistuu, sen max 3kuppia päivässä yritän silti pidättäytyä..enemmänkin kyllä maistuis..
ja teetä oon yrittänyt opetella taas juomaan es iltaisin kahvin sijaan, mutta mustaa sellaista, ei ne vihreet kyllä mene alas..

Vihreään teehen vinkkinä, että sitä ei saa liottaa kiehuvaan veteen. Siitä syntyy monen inhoama kitkerä, puumainen maku. Eli 80-asteiseen veteen liotus ja sit pitäis olla siedettävämmän makuista. :) Eihän kaikki tietenkään siltikään tykkää kaikesta, mutta tuota kannattaa kokeilla jos haluaisi tykätä vihreästä teestä (sama lämpötila myös valkoisessa teessä).

Miulla kans tuo makeanhimo.. Ihan älytön. Varmmaan ois ihan hyvä jättää syömättä kaikki maholliset pullat ja karkit, ni ei pääsis turhaan paisumaan, ku pullataikina :D sama oli esikoista oottaissa. Kahvia menis enemmänki, ku se 3kuppia/pvä, mutta eipä tuota tuu kauheesti yksin ollessa keiteltyä. Kylästellessä mennee.

Voi vitsit, hyvä että päädyin tänne lukemaan!
On ollut nimittäin huono omatunto, kun oon juonut kahvia.. :grin

Itselläni ei ole oikein ollut mitään ihmeellisiä mielitekoja, ainakaan vielä..
Tekee mieli kyllä aika paljon kaikenlaisia suolaisia herkkuja ja yksi suurin on sipsit.
Niin ja tottakai suklaaaata! Nyt on kauppaan tullut jo pääsiäissuklaata (munat) ja mun mielestä ne maistuu jotenkin niin erilaiselle, että tekisi mieli vain popsia niitä :p

Vois elää ihan vaan herkuilla nykyään, kahvia ja suklaata...harmi kun se ei nyt kannattais.. ruokaa kyllä menee, jos on hyvää, mutta erittäin nirppanokaksi sen suhteen tullut, ja kun ei itse aina kerkee sellaista tehdä mikä optimisti maistuis, saattaa jäädä välistä..HYI MUA, :violent001

Joo, mämmiä! Tein viimevuonna isot satsit leivinuunissa, ja uppos kaikkiin...täytynee toistaa operaatio..sehän on melkeinpä terveysruokaa:p(jos ei kuorrutusta mietitä)

mä kans pidin jo mämmikauden avajaiset.nam!:) itetehtyyn otan kyllä mieluusti ohjetta jos jollain on,tähän asti menny ihan kymppimämmillä...

teki mieli jotain makeeta ja raikasta,mutten tienny mitä.ny on kupissa suklaajätskiä,vadelmajätskiä ja punaherukkamössöö vaniljasokerilla ja siirapilla höystettynä :grin

tämäntyyppisellä oon itse tehnyt (ei tallessa mitään reseptiä)- ainemäärät ja muu vaikuttais "oikeilta"
Semmoinen kokopäivän projekti:), tai siis parintunnin välein pitäis olla paikalla hetki sekoittelemassa..
tulee reilusatsi!
on riittänyt lahjaksikin ja pakkaseen ainakin täällä..

(kotiliesi)
Perinteinen mämmi:
Ainesosat

MääräAines
3 lvettä
500 g(noin 8 dl) mämmimaltaita
750 g(noin 12 ½ dl) ruisjauhoja
2 dlsiirappia
1 tlsuolaa
2 rklpomeranssinkuorta
Pinnalle
2 rklvettä
0,5 dlsiirappia
Lisätietoja:

Valmistusohje
1. Lämmitä vesi poreilevaksi, ei kiehuvaksi. Ota litra poreilevaa vettä toiseen kattilaan ja vatkaa joukkoon 100 g (1 1⁄2 dl) mämmimaltaita ja 150 g (2 dl) ruisjauhoja. Sekoita ja ripota pinnalle ruisjauhoja. Imellytä seosta lämpimässä paikassa tai 50-asteisessa uunissa pari tuntia.

2. Sekoita hyvin ja lisää seokseen puolisen litraa poreilevaksi kuumennettua vettä ja saman verran maltaita ja ruisjauhoja kuin edelliselläkin kerralla. Sekoita ja ripota päälle jauhoja. Imellytä taas pari tuntia. Jatka samoin lisäämällä aineksia noin tunnin välein, kunnes vesi ja jauhot loppuvat.

3. Sekoita ja lisää siirappi, suola ja pomeranssi. Keitä seosta koko ajan hiljalleen hyvin sekoittaen 10 minuuttia. Anna seoksen jäähtyä seuraavaan päivään.

4. Kaada mämmi uunivuokiin tai tuohiropeisiin eli tuokkosiin, jotka on liotettu kylmässä vedessä. Täytä astioista puolet, jätä mämmille kuohumisvara. Sivele pinta siirappivedellä. Kypsennä mämmiä 125-asteisessa uunissa 4-5 tuntia. Jäähdytä ja säilytä mämmi kylmässä.

Takaisin