Odotusajan mielihalut

Eikös tuo suolaisen himo ole merkki pojasta ja makean himo merkki tytöstä? :wink

Mulla on kaikki ruokahimot vähentyneet, nälkä on koko ajan mutta ei ole erityisiä mielihaluja enää.
 
mä en kyllä viäkään oo huomannu sen ihmeempiä mielihaluja mihkään suuntaan.johtuu varmaan siitä,et oon aina ollu semmonen ahmatti ja herkkusuu :grin ihan samalla lailla tekee välillä mieli karkkia ja välillä mäkkärin roskaruokaa :p

no edelleenkään ei kahvi maistu,ja ekaa kertaa ällötti viikonloppuna miehen paistama pekoni.kaipaan enemmän raikkaita makuja niinkun vaikka hedelmärahkaa.ehkä ihan hyvä vaan :)
 
Mä söin ekoissa raskauksissa makeeta samalla himolla kun normaalistikin, ja nyt mulla on kaks poikaa :wink Nyt himoitsen suolasta, niin varmaan on sitten tuplapojat mahassa :D
 
Mä söin ekassa raskaudes paljon suklaata ja join kaakaoo ja silloin synty tyttö :) Toises raskaudes söin tulista ja suolasta ja poika synty. :) Ja ekas raskaudes oli hurjaa pahoinvointii ja tokas raskaudes oli pahoinvointi kohtauksii silloin tällöin.Nyt ei oo tehny miel ku viinirypäleit ja suolakurkkuu ja joskus tulee pahoinvointi kohtauksii :/
 
Mulla on ollut suuren ihmetyksen aiheena raaka lanttu :D Ja mä kun oon käsittänyt että miksei sitäkin voi syödä... Moni on ollut ihan ihmeissään et miten sä sitä pystyt syömään :D Huvittavinta on että meidän nuorempi koira rakastaa myös sitä ja on aina kerjäämässä multa jos lanttua rouskutan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun tekee ihan hirveesti koko ajan mieli hedelmäirtokarkkeja, eikä ne varmastikkaan oo terveellistä raskausajan ravintoa. Ihan kauheeta, mut pakko kyl joku päivä uhmata noita ruokaympyröitä ja mennä leffavuokraamoon karkkiostoksille! Vai oliskohan viisaampi jättää karkit hyllyyn?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä oon kyllä syönyt karkkia, salmiakkia ja lakuakin, nyt raskauden aikana. Vähän liikaakin. Joka päivä ei tietenkään hyvä oo, mutta kyllä mulle neuvolassa annettiin synninpäästö, että saa välillä herkutellakin (en tosin tunnustanut kuinka paljon olin jo ehtinyt herkutella alkuraskauden aikana). Että leffavuokraamoon vaan. :) Tietty muu ruokavalio pitää olla kunnossa, jotta sikiö saa tarpeeksi ravinteita.
 
No jos ihan teoreettisesti asiaa ajattelee, niin tottakai olisi parempi jättää kaikki karkit hyllyyn. Turhia lisäaineita ja sokeria, ei mitään hyödyllistä. Mutta kuinka moni meistä pystyy elämään täysin niin kuin olisi järkevää...? :wink
 
Niinpä! :) Teoriassa osaan syödä hyvinkin terveellisesti, käytäntö on sitten toisinaan eri. :wink

En ole mikään kova alkoholin käyttäjä (juon itseni humalaan ehkä 1-2 krt vuodessa), mutta hitto minkä takia nyt vieläkin kaikki viinit ja skumpat ja oluet kummittelee mielessä! Ennen monesti kieltäydyin edes siitä yhdestä, kun ei vaan maistu. No nyt sitten maistuis, pyh. Mä haen kyllä nyt kaupasta pommacia...
 
Mulla iski hirvee makean himo, suklaalevy meni päivässä. Sit snnytyksen jälkeen se sama on jatkunu, hirvee makeanhimo :D Ja edelleen pitää suklaata saada joka päivä. Yks oli kans juusto, mitä söin raskausaikana aika paljon, pelkästäänkin otin kouraan siivuja ja napostelin :D
 
Siitäki oon kuullu, et raskausaikana voi tehä mieli jotain mistä on puute. Enkä puhu nyt seksistä :wink Niinku tuo mun juuston syönti, ehkä se viesti mulle että tarviin kalsiumia tms :D
 
Joo ja mun elimistö varmaan kaipaa sitä alkoholia. :D Ei vaan, kyllä munkin on tehnyt mieli banaaneja, joita en normaalisti syö. Joku kaliumin tarve ehkä siis. Ja maitotuotteet kyllä maistuu myös.
 
hahah, joo veikkaan et toi teoria ei oikein tossa päde :wink mulla kans maitoa meni janojuomanakin (kun en muuten siitä niin välitä). Mutta onko tämä siis oikeesti totta vai jotain olettamusta? Ja lukeeko tästä ees missään vai oonko omassa päässäni viritellyt jotain tällasta :D
 
Nyt maistuu hulluna sitrushedelmät, joka päivä tarttuu kaupasta mukaan appelsiinimehua ja satsumaa tms. rupes ihan naurattaan kun tulin kotiin ja huomasin ostetun appelsiinipussin lisäksi pöydällä jo pussin satsumia ja klementtiinejä.. c-vitamiinistä kenties pulaa??
edellisessä raskaudessa maistui kahvi, aina olisvoinut kupposen ottaa..(kofeiinipuutos..):coffee2o_O
mutta kyllä ne varmaan monissa himoissa pitää paikkansa nuo puutostilat.
seksinhimo kyllä myös vaivaa - eikös se jokin afrikkalainen uskomus ollut että sikiö tarvitsee siemennestettä ruuakseen joka päivä että kasvaa...siellä saa isät hoitaa osuutensa masuvauvan kasvattamisesta:sign17:sign19 eihän lasta nyt ravinnotta voi jättää!!
 
lambi hahha, joo puutoksia on kyllä paljon :wink Mullaki joka päivä suklaan puutosta :wink Hahah, tollasesta edes minä en oo kuullut, hauskoja teorioita ne keksiiki :D
 
Mulla taas karkki ällöttää. Viikon ulkomaanreissun jälkeen teli mieli kovia karkkeja ku ei sielä myyty ja ekalta huoltsikalta Suomesta piti saada pussi turkinpippureita joita oon syöny kolme. Saatan syyä karkkia ku mies ostaa mutta 10 karkin jälkee alkaa ällöttään ja syytän miestä miks se syötti mulle niitä :D

Maksamakkaraa tekee mieli, niin viime raskaudessaki. Mies sanoki että aina sillon ostat sitä ku et sais syyä..

Mandariineja on menny paljo nyt raskausaikana. Ja kaikki ruoka ällöttää, kiva yrittää keksiä mitä syötäs ku mielummin oksentasin. Että se siitä etomisesta joka uka loppu (loppu vain ulkomaanreissun ajaksi). Itsetehdyt vauvansoseet myös ällöttää, ne haisee niin pahalle, vaikka miehen mielestä ne ei ees haise millekkään. Ei haissukkaan ennen raskautta. Mutta silti mää mielummin teen ne ite mitä alan roudaan purkkeja kaupasta.
 
-Dolly-, kyllähän se tosiaan pitää paikkansa, että elimistö osaa "pyytää" jotain mistä sillä on puute. Sipsejä jos tekee mieli, niin eihän elimistöllä tietystikään puute niistä sipseistä ole, vaan suoloista. Ja joskus kaiketi makeanhimo/nälkä voi johtua vaan nestevajeesta. Mutta eikös suklaassa ole flavonoideja, joten kyllähän sitä elimistö tarvii. :wink
 
darkminttu Tota itekki mietin, että miten pystyy ees syyä terveellisesti, kun aina tulee jotain mielihaluaja ja oikea ruoka ei maistuis. Ite sit joutu pakottaa itsensä syömään muutaki ku juustoa ja herkkuja.

Hyvä tietää, etten ihan pölkkypää ole taas :) Jännä juttu kyllä tuo miten elimistö voi tietää mitä milloinkin tarvitsee :) Mulla on kyllä aina hirvee puutos noista flavonoideista (osasinkpo ees oikein kirjottaa) :wink
 
magneettimedia nyt noin keskimäärin on sitten kaukana uskottavasta tietolähteestä :confused:

mun karkinhimo lakkas aika äkkiä,kun vedin aika satsin niitä ja sitten iski iltapahoinvointi.siinä kun laattaa vähän lakutoukkia ja hedelmätutteja ei taatusti tee hetkeen mieli karkkia...bjöyrk :puke

lakkais ny vaan tää kauhee turvotusummetus...siinä on seksinhimot kaukana,kun näkee pöhöttyneen akan peilistä :mad:
 
Takaisin
Top