Moikka kaikille!
Saisko vähän avautua?
Mulla on meinaan kropassa aika karsee olo. Niin on muutamalla muullakin, kun lueskelin näitä läpi. Voimia siis kaikille närästäjille!
Mutta mulla taas on sellainen fiilis, että mä oon satavuotias. JOKA paikkaa kolottaa. Öisin on suonenvetoja oikeassa pohkeessa, alaselkää juilii ja aktiivisessa työssä kipeytyy jalat (nilkat ja jalkapohjat) ja mä vaan ähkin ja puhisen. Maha painaa istuessa, kenkiä sitoessa ja kumartuessa. Liitoskivut juilii jos aivastan. Mua stressaa paljon kans mun paino. Esikoisen odotusajasta jäi 20kg painoa jota en ole lukuisista eri yrityksistä huolimatta saanut pois ja nyt mulla pyörii flunssaa toisen perään. Mun painoindeksi on aika korkea tällä hetkellä. Tuntuu, että tää kroppa olis vaan niin väsynyt. Mun tekee mieli kaikkea epäterveellistä, mutta silti panostan vihanneksiin ja hedelmiin. Mua pelottaa ihan sikana että miten tää raskaus tulee etenemään jos jo viikolla 14 on näin tukala olo. Mä en haluais olla mikään nilkuttava, ähkivä ja lyllertävä mutsi. Miehen mukaan oon sopusuhtainen mutta mulla on ihan eri olo. Onko ketään muuta kohtalotoveria, jolla on tällainen fiilis?
Mä olin haaveillut olevani sen 25-30kg hoikempi ja paremmassa fyysisessä kunnossa kun tuun taas raskaaksi. Mutta vuosia meni esikoisen syntymästä, mä prosessoin sitä hyvin traumaattista e-amerikan synnytystä, yritin monella tavalla saada painoa pois mutta tuntui kuin se olis ollu liimattuna muhun. Sain keskenmenoja ja sitten yhtäkkiä mä olinkin saanut vielä 10kg lisää! Ja PAM nyt oon raskaana. Mä niin odotin, että saisin kerrankin ihastella sitten sitä vauvamahaa ja kokea itseni tosi syvästi pyhäksi, raskaana olevaksi jumalattareksi mutta mitäs tässä. Hävettää vaan kun on niin iso löysä maha entuudestaan ja äh.
Puuh. Mä toivoin vielä alkuraskaudessa, että mun paino putoais alussa tai sitten mulle ei tulis gramaakaan lisää raskauden aikana. En ole käynyt vaa'alla (eikä neuvolassa mitattu mitään?) joten tästä ei oo mitään näyttöä onko painoa tullut lisää tai lähtenyt. On vaan niin skeida olo. Oih, mä en haluais siirtää vauvaan mitään tällaista kehohäpeää tai inhoa. Mutta en mä tunteilleni voi mitään.