Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootte ihan oikeassa Kiran84 ja enough, että huimaus voi johtua verenpaineiden vaihteluista ja alhaisesta hemoglobiinista. Noi on varmaan tosi yleisiä monella odottavalla äidillä. Ei tosin mulla. Ainakaan vielä :wink

Täälä kans yks jolla yöunet menneet aivan sekasin raskauden myötä. Vois nukkua kyl vaikka kui paljo, mut ei saa nukuttua illasta.. menee aina yöhön enneku uni tulee.. Sit ku viimein nukahan nii pitää lähteä vessaan.. Viime yö oli taas yks niistä "kauhu öistä".. piti heräillä tunnin välein ja viimein alko närästää, oksensin pariin kertaan ja sit ei uni ainakaa tullu. Nautin! :D

Täälläkin uusioperhe :) Mulla 8v poika ex-miehen kaa,joka asuu meillä.Lisäksi nykyisen kaa 2 poikaa ja kolmas yhteinen lapsi tulossa :)

Esikoinen puhuu aina kahdesta isästä,tulee niin hyvin toimeen mun nykyisen kaa :) Tietää että veljet on velipuolia,mut aina puhutaan veljistä :)

Munkin poika puhuu kahdesta isästä (toinen on isä ja toinen isi). Se on ihanaa, kun systeemit toimii niin hyvin. Mun entinen ja nykyinen ovat hyyyyvin erilaiset ihmiset, joten on huippua, kun poika saa kaksi hyvää miehenmallia :)

Me ei isänpäivästä huolimatta kerrottu sit esikoisen serkkujen vanhemmille. Kun ei toi esikoinenkaan vielä tiedä. Odottelen kotidopplerin saapumista (ostin esikoisen kummitädiltä) ja sit kun saadaan kotona äänet kuulumaan niin kerrotaan tuolle tulevalle isosiskolle. Muutenkin ajattelin et huomaa kun huomaa noi muut. En ota stressiä siitä.

Nukkumisesta olitte puhelleet. Mä oon illalla ihan kuoleman väsynyt ja sit hyväl tuuril nukun koko yön, mut jos herään ni se on siin 3-4 aikaan ja turha toivo saada sen jälkeen enää unta. Päivisin pahin aika on tuossa 12-14 ja koulussa oleminen on silloin ihan hirveetä tuskaa.

Meillä on tavallaan uusioperhe, mut se on siinä muodossa, et mun äidillä on "uus" mies joka on esikoiselle ollu aina vaari (mun oma isä on kuollut) ja tän miehen lapsen lapset on aina olleet esikoisen serkkuja vaikka biologista serkkusidettä ei olekkaan. Aina puhutaan silti serkuista ja vaari on vaari vaikka voissa paistaisi.

Moikka kaikille!

Luen teidän tekstejä säännöllisesti, mutta enpä oo kuitenkaan tullut kirjoitelleeksi omia kuulumisia sitten ryhmään ilmoittautumisen jälkeen.

Meillä oli tänään eka ultra, ja kyllähän siellä kohdussa elämää oli. Huoh! Laskettu aika aikaistui jopa viikolla (oonkin vähän arvellut sellaista, kun oon jo niin paisunut), eli mun lista onkin 20.5./Pikkiriikkinen/2./K-SKS.

Mulla on tällä hetkellä karmean pahoinvoinnin lisäksi sellainen käytännön huoli, että oon lähdössä ensi viikolla reiluksi viikoksi työmatkalle Jenkkeihin. Matkustan työkavereiden kanssa, jotka eivät vielä tiedä raskaudesta. Miten ihmeessä saan salattua raskauden heiltä?! Mahaa saan ehkä vielä piiloteltua, oksentelu on onneksi jo vähän vähentynyt, joten hyvässä tuurissa sekään ei paljasta, mutta mites nuo kaikki syömisjutut? Ääh, mun pitää syödä usein jotain, että paha olo pysyy aisoissa. Sitten oon aika hysteerinen noita kypsentämättömiä ja pastöroimattomia ruokia kohtaan - etenkin vieraassa maassa. Kääks. Onko kellään käytännön vinkkejä?

Varmaan muuten jo kertoisinkin raskaudesta, kun ollaan jo aika hyvillä viikoilla (tänään siis ultran mukaan 12+5, reissun aikaan 13+6 -->). Tässä on vaan sellainen kuvio, että meille tehdään heti reissun jälkeen lapsivesipunktio (esikoisella on harvinainen geenivirhe, tämän takia), jossa on kuitenkin omat riskinsä ja kuvionsa. En haluaisi siis ensin kertoa ja sitten pian joutua selittelemään, jos jotain käviskin.

Phuuh, meillä tama odotettu toinen raskaus ei siis ihan vielä ole vain nautiskelua, kun vielä pitää vähän huolehtiakin...

Tsempit kaikille pimeää marraskuuhun!

Pikkiriikkinen, huomioi ainakin että jenkeissä maitoon lisätään A-vitamiinia, johon on tiukat saantisuositukset. Oltiin miehen kanssa häämatkalla jenkeissä, itse uskalsin kyllä syödä esim. kypsentämättömiä kasviksia kunhan oli siisti paikka. Majoneesia en lähtisi syömään, siinähän käytetään raakaa kananmunaa. Kypsentämättömiä lihoja tai kaloja ei luonnollisesti pidä syödä. Jos alkoholista kieltäytyminen saisi matkatoverien epäilykset heräämään, niin aina voi keksiä jotain tyyliin "kavereitten kanssa veto olla juomatta uuteen vuoteen asti". Jenkit on sinänsä turvallisimpia reissukohteita raskaanaolevalle jos ajatellaan erilaisten tautien riskejä, esim. Etelä- ja Keski-Euroopassa on paljon suurempi toksoplasmoosiriski. Ja ota ennen reissua influenssarokote niin on senkin taudin huoli poissa. :)

Saas nahda millasia painajaisia tana yona nakee. Viime yo meni puoliks valvoessa ku nain kaikenlaisia hirvitysultraunia. :s tama yo varmasti pahempi. Eli siis huomenna klo 13 joudun ultrattavaksi. On se kumma ku stressaa vaikka ei pitais ku eiha tulokseen voi kuitekaa vaikuttaa. Mulla oli siis vuos sitten taydellinen rypaleraskaus, ei niin kiva juttu. Noh, toivotaan parasta! Saako muute melatoniinia syoda? Meinasin etta sais paremmi nukuttua jos ny nakee pelkkia painajaisia taas. Aika ristiriitasta tietoa siita.

Hihii! Ultra takana ja siellä pyöri yksi pieni ihmisen alku niin vilkkaasti, että kätilöllä oli täysi työ saada mittausta suoritettua. Itse tuijotin ruutua hymy korvissa onnenkyyneleet poskia pitkin valuen ja miehen puristaessa kädestä. Kyllä se vaan nyt kongretisoitui kertaheitolla! Olin koko päivän töissäkin pelkkää hymyä. Ja kaikki oli hyvin.
:love7

Täälläkin uusioperhe :) Mulla 8v poika ex-miehen kaa,joka asuu meillä.Lisäksi nykyisen kaa 2 poikaa ja kolmas yhteinen lapsi tulossa :)

Esikoinen puhuu aina kahdesta isästä,tulee niin hyvin toimeen mun nykyisen kaa :) Tietää että veljet on velipuolia,mut aina puhutaan veljistä :)

Täällä myös uusperhe. Miehellä kaksi lasta eksänsä kanssa ja ensimmäinen yhteinen matkalla :)

Huiii, nyt alkoi muakin jännittämään perjantain ultra!! Ihan mieletöntä nähdä kohtuni sisäistä elämää ensimmäistä kertaa. Ensimmäisessä raskaudessa mä kävin varhaisultrassa jo viikolla 8, kun halusin varmistua, etten kärsi turhaan pahoinvoinnista. Tällä kertaa on ollut luottavainen olo ja tavoite on säilyttää sama luottamuksen, rakkauden ja elämälle antautumisen asenne raskauden alusta loppuun. Kevätkesän vaavi matkallaan maailmaan. :Heartred

Mä meinasin jo varata rakenneultraan ajan mut meni hermot kun joutu jonottaa ensineuvoon 10min enkä jaksanu kuunnella sitä hissimusiikkia :confused: koitan saaha ajan 22.12. (rv 19+3) niin sais käytyä ennen joulupyhiä :) seuraava vaihtoehto ois sit 2.1. ku täällä saa ultraan aikoja vaan yhelle päivälle viikossa, parillisten maanantait ja parittomien perjantait o_O

Me käytiin yksityisellä "väliultrassa" (varhaisraskauden uä rv 7 ja seuraava olisi vasta 17.11.). Viime viikolla siis kävimem ja vastasi pienoinen jo rv 11+4 (noin viikon edellä alkup. arviota). Oli se kyllä mahtava tunne nähdä, että kyllä siellä pikkuinen oli :)

Täällä on kyllä kätevää noiden ultrien varaus, kun np-ultra varattiin eka neuvolakäynnin yhteydessä ja rakenneultra varattiin nyt np-ultrassa. Tarkkaan kuukauden välein on jotain, muistaakseni eka neuvolakäynti oli noin kuukausi sitten, np-ultra eilen, seuraava neuvola 9.12 ja rakenneultra 9.1 :D

Meillä np ultra takana. Viime yö meni valvoessa ja nyt väsyttää aivan mielettömästi.
Pelkäsin ihan viimeiseen hetkeen asti, eli kunnes näin sydänlyönnit. Sitten olisinkin voinut vain nukahtaa siihen paikkaan. Tiesin että kaikki on hyvin pikkuisella. Otettiin takapakkia muutama päivä, mutta la ei muuttunut.

Meidän pikkuinen päätti nukahtaa kolme kertaa ultran aikana. Meinasi kätilöllä mennä hermot kun ei tökkimälläkään vaihtanut kylkeä. Meillä siis mamman tapaan nukutaan vasemmalla kyljellä. Saimme hienoja takaraivo-/selkä-/peppukuvia. Kerran vilautti oikeaa kättä ja viisi sormea näkyi hienosti.

Nyt on todella helpottunut olo, eli ehkä ruokakin maistuu tänään. Pari päivää mennyt kuin tulisilla hiilillä, ettei edes ruoka ole maistunut.

Rakenneultra olisi sitten 8.1. eli sinne asti möhistellään menemään.

Takaisin