Odottavat toukomammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sirpula
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh Hennannaa, mää sairastin edellisessä raskaudessa vkolla 26 noroviruksen ja se oli jotain ihan järkyttävää, tipassa makasin sairaalassa sitten. Ei oo mikään hepponen tauti kyllä...

Näin on ultrasta selvitty, kyyneleittä ei, sillä onnentunne tulvahti ensimmäistä kertaa tosissaan ja vauva jotenkin todentui siinä ruudulla vilkutellessaan. Kaikki hyvin, niskaturvotus maksimissaan 0,8mm. Kaikki oli paikallansa ja juuri niinkuin pitääkin. Huhhuh. Ei tätä nyt oikein edes sanoilla voi kuvailla.

Voiiiii <3 ultrassa kaikki hyvin ja kätilö meinas että varovainen poikalupaus :D ja kyllä täälläkin on joulufiilis!!! Vielä en viitsi verhoja ja valoja laittaa :) Kui kahan tässä nyt malttaa <3 oon niiin onnessani noista ultra kuulumista!! Tänään menkoista 12+3 ja ultran mukaan 13+1 mutta la pysyi silti samana...

Hei mitas mielta ootte. Olisin huomenna menossa aitini luo esikoisen kanssa ja aitini ehdotti etta mentais kylpylaan. Vahan googlettelin ja taas peloteltiin virtsatietulehduksesta aivokuumeeseen.... Ei kai kylpylat ollu kiellettyjen listalla? Ajattelin aiteelle kertoa raskaudesta vasta tiistain ultran jalkeen, paitsi josse huomaa ite.

Vaapukka: kyllä minä ainakin käyn kylpylässä vauvauinnissa esikon kanssa :) että tuskin on mitään haittaa tai ei ainakaan itselle ole ollut :) valitse vaan uima asu mikä ei kinnaa vatsaa :)

Tässäpä olisi lista meille toukomammoille. :)
Tänne siis ilmoittautumaan!

Laskettu aika/ nimimerkki / ikä / monesko lapsi /synnytyssairaala

1.5/ Allora/ 34/ 1/ TYKS
1.5 / Mariann3 / 22 / 1 / oulaskangas
1.5./ Vilijonkk4 / 20 / 1 / SEKS
1.5/ mirtzi06 / 25 / 4 / tays
2.5/ Siija/ 26/ 1 / HUS
2.5/ Ninz/ 24 / 3 / HYKS
2.5./ TaatanPerhe/ 27 / 3 / OYS
3.5./ Sirpula/ 26/ 3 / KYS
3.5/ Maalismaa/ 25/ 2 / EKKS
3.5 / maikku* / 27 / 2 / HUS
3.5./ Bettie/ 27 / 3 / PHKS
4.5/ Eppe/ 28/ 2 / TYKS
4.5/ Mitsubizi / 30 / 3 / HUS
4.5/ musicbox / 22 / 2 / SEKS
5.5/ Saga_Maria/ 23/ 4/ HUS
5.5 / ankinen / 26 / 3 / Vks
5.5/ Jenska89 / 25 / 1 / EPSHP
6.5/ elmerr/ 22/ 1/ SEKS
6.5/ Jarosa / 25 /2 /HUS
6.5/ niisku / 26 / 1 / KHKS
6.5/ plip / 23 / 2 / KSKS
7.5/ Punastuu / 24 / 3 / KPKS(?)
7.5. / Violet87 / 26 / 1 / TYKS
8.5/ Timary/ 35/ 1 / PKSSK
8.5./ Aurinko / 19 / 1 / PHKS
8.5 / Saanha / 21 / 2 / TYKS
9.5./ sunshine84 / 29 / 3 / PKSSK
9.5/ Maiski / 24 / 1 / TAYS
10.5/ pirpana5/ 24 / 2 / HUS
10.5/ kallioranta / 30 / 2 / (hus/kättäri?)
11.5/ Vauvahaaveilija/ 22 / NKL
12.5/ Etsijä / 27 / 1 / (?)
13.5/ Tiiui / 26 / 4 / Lohja
21.5/Emppuliina/20/1/KHKS

Apua, en tiedä mitä tapahtu o_O Tää heitti yhtäkkiä ihan johonkin muualle, enkä näe enää itseeni tuolla listassa... Tein varmaan jotain väärin.. :violent001

Mieletöntä ku ihmiset fiilistelee ekoja ultrauksia! Tuli itsellekin ihan tippa linssiin. Ihanaa Mamia ja Janezki, että siellä kaikki hyvin :) Uskomatonta, että me päästään kokemaan 1.ultra miehen kanssa viikon päästä.

Heippa vaan, mä taas pitkästä aikaa lueskelen näitä.
Kaikille keskenmenoista kirjoittaneille yhteisesti ISO halaus ja voimia lähetän teille. Tosi raskasta aikaa elätte, toivon että aurinko alkaa teidän mielissänne paistamaan. <3

Meillä oli ensimmäinen ultra keskiviikkona ja siellä potki ja pyöri kuusisenttinen tyyppi. Aikamoista. Tuli onnen itku.
Samalla näin kättärin labrassa eläkeläisen, siis ryppynaamaisen ja harmaahiuksisen, naisen joka oli viimeisillään raskaana. Että onpas ihmiskeho kyllä upean hedelmällinen!
Ihanaa isäinpäiväviikonloppua kaikille. <3

Mä oon ollu niin pähkinöinä ku on saanu kertoa ihmisille :D huomenna kerrotaan miun porukoille ja ylihuomenna miehen :p miun veljille kyllä laitoin jo viestiä :smiley-bounce012Mä olin niin varma et itken siinä maatessa kun mulla meinas tulla kyyneleet silmiin ku kävelin sairaalalle :grin sen sijaan oli vaan hymy korvissa :Heartred meiän 9cm pikkunen :Heartred (voiks näitä sydämiä viljellä liikaa :D )

Ihana lukea hyviä ultrakuulumisia. Toivottavasti itse saa yhtä hyviä uutisia maanantaina :) edelleen takaraivossa jumputtaa pelko, että kaikki ei ole kunnossa...

Onko kellään mitään ruokamielihaluja? Tai ennen tykätyistä syötävistä tullut superinhokkeja?
Itse olen syönyt mandariineja ja klenebttiinejä niin paljon, että kitalaki on rikki :p Mutta paprikaa en pysty syömään, en sitten millään...

Edellisessä raskaudessa suurin himoni olivat omenat ja ruisleipä oli jotain, mitä en edes voinut kuvitella syöväni...

np-ultrassa maanantaina käyty, vauva siellä uinu sulosesti ja kätilö joutuki hieman herätellä häntä. Paineli mun vattaa niin lujaa et meinas pissit lirahtaa alle. :D Vauvalla siis kaikki hyvin! niskanturvotus oli 1,4 ja ei kai siitä ny vielä tarvinnu huolestua. Pääperä mittaki oli huimat 10,5cm ja jälkeenpäin mittanauhalla kattottaessa itku tuli ku tajus kuinka "iso" vauveli sielä onki jo! :Heartred

Meillä kerrottiin omalle äitille ja mummulle kaks viikkoa sitten. Tehtiin kortti, jossa luki toisella puolella arvioitu saapumisaika... ja oli kaks bodya (sin. ja pun) ja sit kun kortin käänsi siellä oli vauvasta ultrakuva. Kummatkin vaan sano, et kyllä he on huomannu jo aikasemmi asian. (oon aikasemmin polttanu, mut lopetin jo ennenku etes tiesin olevani raskaana). Siitä he kuulema huomanneet osaksi. :)

Miehen vanhemmille kerrottiin myös n. pari viikkoa sitten. He katto ultrakuvaa ja ei voineet tajuta et mikä siinä on! :D kun anoppi ollu raskaana niin, sillon he ei oo saaneet ultrakuvia ollenkaan itelle. (n. 21v. sitten). Kyllä kummakki sit vuolaasti onnitteli ja ovat ilosia asiasta, ehkä hieman peloissaanki. Anoppi ainaki jaksaa välillä hösöttää liikaaki ja itellä meinaa palaa hermo välillä.... :smiley-ashamed008

Omalle isälle sit vaan laitoin viestiä, et onko pinnasänky yms vauvan tarvikkeet meillä vielä tallessa kotona, hän vastaa et on. Ja laitan sit et joutaasko ne meille toukokuussa. Siihen isä ei vastaa melkeen tuntiin, et tais hänki hieman miettiä mikä meininki nyt on meneillään :) (meillä ei isän kanssa oo mitkään parhaimmat välit enään...)

Huh, moni sanoo, että raskauspahoinvointi on kuin krapula 24/7. Tänään musta tuntuu ensimmäistä kertaa krapulaiselta. Koska pahoinvoinnin lisäksi mulla on mojottava päänsärky. Eli nyt voin kuvitella, että vietin eilisen illan baarissa: Se oli elämäni ilta tämän aamun fiiliksestä päätellen. Ja oli niin naamat että oksensin klo 4 aamuyöllä.

Päänsärky johtuu siitä, että joudun nukkumaan ison tyynypinon päällä, mikä johtuu siitä, että mua närästää, mikä johtuu siitä, että tuli oksenneltua tosi rajusti viime viikolla ja sitä ennen, mikä johtuu siitä, että olen raskaana, mikä johtuu siitä, että toteutin unelmani yhteisestä jälkeläisestä elämäni miehen kanssa.

Mun tekee melkein päivittäin mieli kalaa. Eilen illallakin oli sitä lähettävä ostamaan :D Karkit ei nykyään oikein maistu vaikka ennen ei oo ollut mikään ongelma xD
Ja kahvia tekee kans mieli. Edellisissä raskauksissa se on ollut toisin päin. Viime kerralla aloin epäillä raskautta siinä vaiheessa kun kahvi vaihtui teehen.

Täällä toinen kala syöppö! Nyt syöty viikon sisällä 5 päivänä kalaa :D ja kaikki tuore menee kaupaksi <3 porkkana ja mandariinit <3 omnom!! Esikkoa odotelles oli vaan se ranskanleipä :D nyt inhottaa liha jotenkin... ravintoöassa annos jäi syömättä kosla se liha olo niin ylitsepääsemätöntä! ! :D

Mä söin eilen artisokkaa! Se oli mieletöntä. Ihania artisokansydämiä lasipurkista. Vaikka ne maistuivat vähän erilaisilta kuin ennen raskautta, niin silti olin mielettömän onnellinen, että mulle maistui mun oikea herkku.

Kohta mä saan sushia! Mun on tehnyt monta päivää mieli sushia. Jännityksellä odotan, että pystynkö syömään vai mitä tapahtuu!! Kurkkusushit, mä odotan :clock.

Aapuva. Käytiin eilen ravintolassa syömässä. Mieheni kanssa otettiin alkupala joka sisälsi kaikkia pieniä maistiaisia. Epähuomiossa menin sitten syömään jotain poron suolalihaa ja suolakalaakin tuli maustettua hyvin vähän... Noh pitää toivoa ettei mitään vakavaa tulis.. :|

Mun tekee päivittäin mieli herkkuja: pullaa, karkkii, keksei... Ihan kaikkea! :D toivottavasti en ole iha sotanorsu sit toukokuussa :D

Iskän luona käyty ja kerrottu ja kyllä sai nauraa kun iskän vaimo ei eka tajunnu :'D lahjasta ne ei kumpikaan oikein älynnyt (patakinnas jossa oli teksti "waari vol 5" kun tää meiän on siis viides lapsenlapsi" mut iskä tajus kyllä kortista jossa oli ultrakuva. Mut iskän vaimolla ei oo lapsia ni se ei tajunnu sitä kuvaa :D sit siltä meni ihan ohi se se waari vol 5 vaikka iskä sano et laskeppa nyt vaikka et monta näitä "waarijuttuja" on. Iskän vaimo siinä vaan tokas jotenki et kiva juttu. Sit syötiin ja mietin et Olipa vaimee reaktio. Sit ku iskä kattelin uudestaan sitä korttia niin mies sano siinä sit et käytiin tosiaa eilen ultrassa ettei aikasemmin haluttu kertoo. Sit iskän vaimo katto et mitä?!? :D

Huomenna luvassa miehen porukoitten järkytys :P mua on särkenyt koko päivän päähän kun niskat jumissa :( sais mennä ohi et huomenna jaksaa...kuunnella sitä kiljumista ;D

Olipa muuten hauska paiva puljuta vesipuistossa. Tuli riehuttua vissii vaha liikaa kun kankkua pakottaa taas. :D hitto jouduin vuokraa uimapuvun ja en mahtunukkaa enaa 36-38 uikkariin xD piti kayda hakemassa 40-44, vaha havetti menna "juu tota emma mahtunukkaa taha, voisinkohan vaihtaa :$" ja siinaki tuntu etta tissit ei mahu vaa hyppaa kaula-aukosta :D ei millaa pystyny hakee kolmatta pukua, haha. Mina ku luulin etta en oo pahemmi pulskistunu?!

Takaisin