nyt se on täällä.. HEINÄKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
täälläkin on tullut monet kerrat ihmeteltyä mihin on tuo aika menny ku vastahan tuli testi tehtyä ja nyt on menossa 38+4, eli odotellaan Toukkaa syntyväksi millon vaan.
on kyllä välillä tehny niin kipeetä kävellä että meinannu itkukii tulla ja nivusista reisiin juilinu ihan kunnolla. ristiselkäänki sattunu ja tiiä välillä miten päin pitäis olla niin toivon mukaan tässä ei ainakaan yliajalle menis.pää kyllä oli jo kiinnittyny ku eilen oli neuvola eikä saanu ennää heiluteltua päätä. kovastihan sitä odottaa että saa pikkumurun syliin ja pääsis kotiin sit.
onkohan kuinka moni kirjotellu ylös niitä liikkeitä ja monestiko on tunnin aikaan liikkunu?
ite en oo jaksanu ruea niitä kirjottamaan ku sais kirjotella melkein kokoajan ku heiluu ja muljuaa niin paljo että ei oo vaan sit viittiny niitä rueta kirjaamaan ylös :)

onnittelut kaikille niille jotka ovat jo omat murunsa saaneet syliinsä :) 

Täällä ei mitään kummempia oireita, mitä nyt menkkamaista poltetta ja reidet puutuu välistä muuten olo mitä mainioin. Vauvan liikkeitä ei juuri tunnu paitsi kun se vaihtaa asentoa,ei mahdu enää mammaa potkimaan :)  Iltasella lasken liikkeitä jos vauvan liikkeitä en ole kunnolla tuntenut mutta sillä jo niin hyvä rytmi tuolla masussa että osaan kellosta kattoa koska kaverin aika on herätä,illalla viimeiset liikkeet tuntuu 22-23 ja aamulla sitten 5-6aikaan heräilee. PianPian saan rakkauden syliini <3 

Maanantaina onkin sitten polilleaika ja katsotaan jos paikat on kypsyny sen verran että alettaisiin käynnistellä <3

Apua kun aika tuntuu menevän nopeasti! Viikko sitten tähän aikaan pyöriskeltiin ympäri Jorvia ja odoteltiin äidin rakkaus pakettia joka on huomenna jo viikon vanha<3 Ei se aika näin nopeesti menny raskaana olessa... Olo alkaa olemaan ja enemmän elävien kirjoissa olevien puolella ja täytyy kyllä sanoa että tuo mun mies on ihan täydellinen<3 Menetin paljon verta synnytyksessä (kirjoitan tarkemmin synnytystarinassa, kunhan jaksan (: ) ja sain 3 pussia punasoluja seuraavana päivänä ja hb oli kotiin lähdettäessä 87. Ei jaksa mitään tehdä ja pienikin tekeminen vie voimat totaallisesti, imetyksen jälkeen varsinkin saa jäädä lepäämään hetkeksi. Ja mies on sitten joutunut hoitamaan koiria, mua ja vauvaa, mutta ei oo kertaakaan valittanu ja pysyny tosi hyvä tuulisenakin<3 Tänään oli hb noussut 107 ja olo hieman parempi, pitkää jos on paikoillaan paikat on niin kipeinä että menee pitkään ennenkuin pääsen liikkeelle, mutta pystyssäkään ei voi olla kun pyörtyy.. hohoijaa, no eiköhän tämä pikkuhiljaa tästä. :)

Missä sulla mitataan hemoglobiinia jonnak? Mullakin oli hb 95 kaks päivää synnytyksestä ja käskivät syödä rautaa mut ei minkäänlaista kontrollointia.. En menettäny synnytyksessä paljon verta mut hb mulla yleensäkin aika matala(120 tienoilla).

Ja sanos muuta ku et aika menee nopeesti, meiän poitsu tänään 10 päivää vanha! :O

Jorvista lääkäri pisti "määräyksen" tänne meidän neuvolaan ja tänään katsottiin vauvan neuvolakäynnin yhteydessä mun hemppa.

En muista kuka kysy mutta kotona oon. Onneks. Eilen oli äitipoli ja ehkä meni korkeet paineet jännityksen piikkiin! Mut valkuaiset oli niin lievästi koholla että voin kotona olla :) Paljonhan tässä pitää nyt juosta joka paikassa kontrollissa mut mielummin niin kuin että oisin siellä.. Seuraavan kerran kun osastolle menen niin mielellään sitten vauvan kanssa.

Nyt jos nousee proteiinit niin käynnistys on edessä.

Joskus myös valitin sitä ettei mulle oo tehty sisätutkimus kun kerran ekalla lääkärillä, mut nyt on sitäkin tehty paljon, enkä halua enää ikinä :D Kristus sentään, sehän tekee kipeetä... Jotain siellä on tapahtunu kuulema, en saanu mitään selvää että mitä, mutta jotain. Sen jälkeen tapahtu varmaan lisää, supisteli aika mukavasti koko illan.

Syntys jo...

Onnea! Synnytys on ohi, ja sinulla on maailman paras palkinto – pieni lapsi. Eikä mikä tahansa lapsi, vaan juuri se maailman kaunein ja täydellisin pienokainen. Monet tuoreet äidit kokevat äidinvaistojen vyöryn heti vauvan saatuaan, toisilla tunteet heräävät vasta hieman myöhemmin. Sekin on aivan normaalia. Tutustukaa toisiinne kaikessa rauhassa!

Joo... aikas ironinen tuo aloitussivun teksti .. vielä tiiviisti yhdessä paketissa

Meillä on miehen kanssa tullut nyt joku viime vaiheen pesänrakennusvietti :-D
Viikonlopulla nikkaroitiin yks ilta hoitopöytätaso ja siirrettiin pinnasänky makkariin.
Sit kun mä kerta jouduin luopumaan yöpöydästäni pinnasängyn tieltä, niin joku taso tarvittais, mihin laskea tavaroita sängystä. Kierreltiin pari kauppaa, muttei löydetty kivaa, joten mies totesi, että tehdään itse. 
Siinäpä sitten iltasella raakalautaa hiottiin ja maalailtiin ja meni innostuksissaan sen verran myöhään, että naapuritkin tuli jo viereisestä talosta sanomaan, että josko oltais jo vähän hiljempaa, kun kello oli jo melki ykstoista ja meillä vaan rälläkkä lauloi 

No, nyt on omatekoinen hylly tuossa sängyn päätyssä ja hieno tuli! :-)
Kaikenmaailman siivousprojekteja tässä muutenkin on koko ajan menossa ja viime hetken hankintoja myös vauvajuttujen suhteen, kohta ollaan mm. menossa hakemaan kulmahyllyä, minkä saa kätevästi tuohon hoitopöydän viereen ja tavaroita sinne. Imetysliivejäkin kävin shoppaamassa.

(Harjoitus)suppareita tulee yleensä iltaisin välillä aika säännöllisestikin, mutta yöksi laantuvat ja aamulla taas huomaan nukkuneeni oikein hyvin. Eikä oikein mitään muita oireita vielä ole ilmassa, paitsi että oon ite ihan ihmeen rauhallinen. Kaipa siitä pitäis olla iloinen vaan. Kyllähän se on mammat niin, että synnytys on meillä kaikilla (joilla se vielä on edessä) lähempänä kuin koskaan! 

Musta tuntuu etten synnytä ikinä... Ei sillä, ei tässä mikään kiire toki ole, vointi on edelleen erinomainen, joten jotenkin ajatus että synnytys olisi lähellä on ihan absurdi. Kai sitä pitäis alkaa jo vähän kaivata sitä synnytystä, jos se niin lähellä on?! Synnytystapaa ei ole edelleenkään päätetty (37+3 tänään) ja olotilassa ei ole vähäisimpiäkään synnytyksen merkkejä (paikat kypsät ja pari senttiä auki 36+0 lääkärissä). Mutta hyvin suurella todennäköisyydellä meillä on reilun kahden viikon kuluttua vauva (tämänhetkinen epäsuunnitelma on, että jos synnytys käynnistyy ajoissa ja etenee hyvin spontaanisti niin alatiesynnytyskin on vaihtoehto, mut jos ei hän itsekseen maailmaan rynni niin todennäköisimmältä näyttäisi perätilasektio 39+0 tai 39+4 - ja nämä siis lääkärin kotiin postittelemia tekstejä, keskustelemaan päästään vasta 38+0)... tsiisus... tai siis tervetuloa vaan, vaikka tänään, olen kyllä valmis siinä määrin kuin nyt voi olla kun ei esikon kohdalla tiedä mihin on ryhtymässä, mutta ei mulla sitä "syntyis jo!" -oloa ole. Pitäiskö olla? Jotenkin tuntuu, että se "kuuluis" tulla, se levoton malttamaton odotus...? Synnytyksen pitäis pyöriä koko ajan mielessä ja...?

Tänään rv37+3. 

Eilen TAYSissa yritettiin pikkuista kääntää mutta eihän siitä mitään tullut, peppua vähän suostui liikuttamaan, mutta pää pysyi missä halusikin. Painoarvio oli 2,2-2,4kg Jotain höpisi kolleegalle että kyseessä SGA vauva. Heti kotiin päästyäni googletin ja sain tietää että tarkoittaa pienikokoista raskausviikkoihin nähden ja kaikkea pelottavaakin löysin mutta ne nyt laitan aivan taka-alalle :)
Paikat oli auki yhdelle sormelle, mutta kohdunkaulaa oli vielä jäljellä (ei sanonut paljonko). Magneettikuvauksessa kävin heti sydänkäyrän jälkeen mikä oli loistava. Tänään pitäisi soittaa TAYSista lääkärin kertoakseen onnistuuko alateitse synnytys. En millään haluaisi sektioon :s

Mutta ensi viikon pe olisi taas kasvukontrolli ultra jos ei sitä ennen päätä maailmaan poika tulla. Käsittääkseni silloinkin yritetään kääntää ja saatetaan synnytyksessäkin vielä yrittää. 
Minun puolesta pieni saisi tulla rv 38+0 jälkeen milloin tahaansa, vielä saisi tämän rv:n loppuun asti olla ja kerätä painoa :)

preppyg, onpas meillä samankaltaiset tilanteet! Laskettu aikakin heittää jopa yhdellä päivällä, ja täälläkin odotellaan niukkakasvuisen perätilavauvelin kanssa seuraavaa kasvukontrollia sekä päätöstä alatiesynnytys vs. sektio. Toivotaan sulle laveampia lantionmittoja kuin mitä multa löytyi!! Tai että seuraava käännösyritys onnistuu.

Taas on tää foorumi muuttunut . . . 

annel; mikä vointi ja mitä kuuluu ?  
Onko sielä jo nyytti sylissä ? 

Laskettuaika oli ja meni ! Eipä sillä, että olisin sen suhteen mitään odottanutkaan.

Monilla tuntuu supistuksia olevan; mutta ei täälä, ne on häipyneet kokonaaan....
Perjnataina olis taas neuvola; joilloinka saan lähetteen taas käynnistykseen  :@
mutta katsotaan katsotaan . . . 

Jenni90, tää on aika jännä tää meitin "yhteys" ... Mä just "juoksin" kattomaan, että mikä sun tilanteesi on kun ei oo kuulu eikä näkyny linjoilla. Eilen jopa tarkastin sun blogi- sivun, notta missä mennään .

No, täällähän on rauhallista ku hautuumaalla, öisin heräillään 2h välein ja käännytään ja käydään pissalla, ja hikoillaan...supistuksia tulee vaan rasituksen jälkeen, pinna kireellä kun elintila laajenee ja kädet haroo tyhjää.

Aika jännä jos menee käynnistykseen sulla...ainakin tietää että vauva tulee, mutta sitten taas se mitallin toinen puoli . Meillä on ma 18 äitiyspolille aika ja siellä tarkistetaan rd:n vuoksi koko, mutta en odota keikalta mitään erikoista. Korkeintaan jos ne tutkii paikat niin sen jälkeen voi jotain alkaa tapahtumaan, ken tietää. Koitetaan me naiset vaan pinnistellä.

nimenomaaan annel ! koskas sulla oli LA ?  

Täälä on yöt hitusen parantuneet siitä mitä ne on ollut kauheimmillaaan...
mutta herään sen 5 kertaa ainakin yössä, mutta vessassa ei pakosti tarvii käydä ku kerran ! 

En meinaa ehtii käydä missää näissä kun meillä aika hulinaa;  meidän koira päätti lisääntyä  ja ei ihan pienellä määrällä !, Turo-Eemilin perässä juoksen ja välillä tulee sellanen olo - että haaaa; mä oon raskaana ! joku liikkuu mun masussani; vois jo ulostautua. 

Nyt sais ruveta järkkäilemään ja miettimään tarjottavia T-E:n yksi vuotis synttäreille. bileet pidetään 30.7 ja sitten vielä muutto painaa päälle; tämän kuuun viimeinen päivä olis sekin  :@ !

huokaisen sitten elokuussa helpotuksesta kun kaikki palautuu ennalleen ja pennutkin luovutettu ! 

Järkky...teillä tosissaan on varmaan hulinaa. Siis te olette muuttamassa emoticon !!?, ja niistä pennuista mä luin blogistasi emoticon . Teillä tosiaan riittää tekemistä.

Mun LA on torstaina, joten onhan tässä vielä monta tuntia aikaa emoticon , jajaja päivääkin jos huonosti käy..

voi kyllä muutto ! 
Uusi asunto on aivan ihana, enkä malta odottaa, että päästään sielä asumaan; mutta itse muutto hirvittää! Tai oikeestaan ärsyttää...
Pakkaus 1 vuotiaan pojan kanssa on yksi haaste. Joitain tavaroita oon kyllä saanu ihan pysymäänkin laatikossa mihin oon niitä pakannu. :D
Ja kaikki se roudaus uuteen asuntoon + silloin meillä on jo se pieni nyyttikin ! Ja nyt hartaasti toivon, että on perinyt samat unen lahjat kun isovelinsä.

Kuinka annel; menikö teillä esikoinen yli ? kun mä en muista . . . 

Jenni90 Esikoinen käynnistettiin 41+1, ja sit otettiin pois 41+2. Joten tulevasta ei hirveen ruusunpunaisia ajatuksia, notta ajallaan tulis...Ainoo hyvä puoli tässä nyt on, että voin hyvin olosuhteisiinnähden, vaikka yöt ketuttaakin...on niin yksinäistä ja hiljaista hiippailla yksin. Pitää ottaa kirja ens yönä mukaan terassi jäädyttelykeikalle, että edes jotain kivaa tekemistä olis... Harjunpää ja väkivallan virkamies esim.

Mäkin luulin Jenni90 että olit lähteny synnyttämään kun et ollu mitään vähään aikaan kirjotellu mutta oletkin ilmeisesti ollu koiran kanssa synnytyspuuhissa. :)
Mulla oli muuten sama la ku sulla ja ajattelin että ihan varmaan sä saat ekana oman nyytin syliin ku niin paljon oli supisteluja ja kaikkea vaivaa mutta sulla taitaa tyttö sittenkin aika hyvin viihtyä siellä masussa :)
Mulla taasen ei ollu mitään synnytystä ennakoivia vaivoja ja hups, poitsu haluskin yhtäkkiä pihalle jo 38+2 viikoilla(vedet meni kun viikkoja oli tasan 38). Mutta ei oo sullakaan pitkä aika enää kun varmasti saat omasi syliin <3

iiv11 sanos muuta ! raskausviikot 20-30 sain olla  kädet ja jalat ristissä, että pikkuinen pysyisi matkassa ja tässä ollaan; nyt rv 40+3
Mulle kyllä lääkärit sanoikin, että jos vaan pikkuinen malttaa pysyä kyydissä kriittiset viikot niin  sitten kun saisi syntyä niin ei kuulu ei näy.  Ironista :D

Joo koiran kanssa synnytys puuhissa, kun ei ite vielä niihin pääse. . . 
Teillä siellä ihanaa vauvan tuoksuista arkea <3

Enpä ole tännekkään hetkeen kirjoitellut, mutta täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena ja LA on tänään. :) Kipeitä ja säännöllisiä suppareita on ollut rv 27-28 lähtien ja ensin jännitettiin, että pysyyköhän poitsu vatsassa edes täysiaikaiseksi asti.

Nyt tosiaan ollaan jo näinkin pitkällä ja melkein pariin viikkoon ei ole ollut hirveästi mitään oireita synnytyksen lähestymisestä.emoticon Olo on "normaalimpi" kuin aikoihin. Aina satunnaisesti toki supistelee vähän jne, mutta nekään supparit ei tunnu enää kipeiltä.

Takaisin