nyt se on täällä.. HEINÄKUU <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiima
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
annel      niin oikeessa työntölahjasta !

hen     ihanaaa <3

täälä eilen vähän supisteltiin mutta ylläri pylläri ne loppu taas kun seinään, mä en oikeen ymmärrä enää tätä touhua... paree vaan lopettaa turha odottelu, tulee kun tulee <3

satu ja Pikkanen 38+2

mäki kannatan tätä työntölahja ideaa :D Eksälle siit eilen kerroin ja se sano vaan et saako hän ite valita kumman antaa :D

hen: ihana ele mieheltäs kyllä <3

Nyt on muutto ohi :) Tässä vaan nyt sitten sitä energian puuskaa odotellessa et huvittas alkaa laittaa tavaroita paikoilleenkin :D Sänky ja kone on valmiina niin ne riittää toistaseks ;)
Vaikka tänää kannoin tavaraa ja kuljin portaita ylös ja alas miljoona kertaa niin ei tullu niin yhtäkään supistusta.. Mutta eilen sitten taas ihan vaan ripeestä kävelystä rupes supistaa.
Tänään on kyllä ollut kovat masubileet :) Koko maha hytkyy ja lyllyy kun toisella on meno päällä :D

Mua ei oo viel ollenkaan supistellu silleen sietämättömästi.. siis edes niin että joutus särkylääkettä ottaa.. viljapussi on ollut käytössä kovien alaselkä/-vatsa kipujen takia eli siis en oo välttyny niiltä ja monilta supistuksilta millon on ollut pakko istua tai makaa.. Mutta sellasia oikein kivuliaita -pitäskö lähtee sairaalaan- suppareita ei vaan tuu.. ei taida oikeesti olla vauvelilla kiire maailmaan.. Mä en jaksa enää odottaa et saan tietää kumpi tulee :D Se mua jänskättää ehkä eniten :D

Voin kuvitella että teillä joilla on noita ns. "vääriä hälytyksiä" niin alkaa olee jo aika tuskanen olo ja näiden helteiden kanssahan tää on yhtä helvettiä..
Ei tässä oo enää kauaa kun kaikki meistä on vauvansa saanu <3 vaikka tuntus toiselta nytten. Mutta niinhän ne sanoo että ykskään vauva ei oo sinne masuun jääny :)

hen, sun mies on sitten fiksu, terkkuja emoticon !

Meidän muiden sitten pitää alkaa puhumaan asiasta, että nämä meidän miehet ehtii sen lahjan hankkia.

kunpa kaikkien miehet olisi yhtä itseohjautuvia ja ajattelevaisia =)

meillä edelleen joululahjakin saamata... eli työntölahjan saan varmaan vasta sitten kun muksu muuttaa pois kotoa =)

Mie just miehelle yks päivä juttelin, kun tuli jostain lehtijutusta mieleen...

"mitä mieltä oot, jos olis sellainen hypoteettinen tilanne, että nainen haluaisi selvittää, että onko hänen miehensä tietoinen, että joillakin tuoreilla isillä on halutessaan tapana tuoda synnyttäneelle äidille kukkia osastolle, niin miten tämä nainen voisi ottaa asian puheeksi miehensä kanssa ilman että se olisi kukkien tilaamista...? kun jos se, nyt siis tässä hypoteettisessa tilanteessa, ei olisi lainkaan tarkoitus, vaan idea olisi vain ohimennen rupatella että onko mies tietoinen tällaisesta joidenkin harrastamasta tavasta, jos vaikka haluaisi sellaista tehdä - niin voiko sellaista sanoa ilman että se kuulostaisi 'sun pitää sit ostaa mulle kukkia' -kommentilta?"

"ööö... no ei oikeestaan"

"okei, ei sit mitään" :D

Että sillein! :) Nämä on siis tällaisia virne molempien suupielessä käytyjä keskusteluja. En mie kyllä oikeasti mitään kukkia odota, on tuo miun vastakappale sen verran huomaavainen ihan toimissaan että ei ole ehtinyt lahjomuksia kaipailla... itse asiassa kun mies ostaa romanttisia lahjoja vähän, niin niistä yksittäisistä tulee sitäkin lämpimämpi olo - ensimmäisen oikean korun vihkisormusta lukuun ottamatta sain seurustelun 10-vuotispäivänä, ja se on oikea aarre!! Toista en kaipaa. Sininentuuli, mies osti mulle kerran joululahjaksi välipäivinä hiuspompuloita ;) On nuo ihania otuksia...

Laitoin tämän vahingossa tuonne kesäkuun puolelle... :)

Minttuliina: Ei, sulla ei ole ainut perätilassa oleva vauva :) Mullakin on perätilassa ja laskettu aika jo viiden päivän päässä... Ollaan alustavasti suunniteltu alatie synnytystä, mutta mulla on vielä maanantaina äippäpolille aika ja aion vielä puhua asiasta... En nimittäin aio synnyttää alateitse jos menee kovin yliaikaiseksi kun vauva paino jo muutama viikko sitten 3110 g... Eikä mulla tietenkään ole minkäälaisia synnytykseen viittaavia oireita >:-(

Heinäkuu <3

Voi että muha rupes nyt ja kanssa jännittämään kun kävin lukemassa teidän muiden mammojen Heinäkuun kuulumisia :) Tää onkin sitten eka kerta ku mua jännittää koko 9 kk aikana :) Mun veli oli ihana 1.7 kun soitti mulle ja oli aivan tohkeissaan tästä Heinäkuusta, siinä tovin ihmettelin ja kysyin sitte että noinko paljon sua aikuista ihmistä jännittää omat synttärit ( sillä on siis 30.7 synttärit :D) Niin se vaa kiljas sinne puhelimeen mulle näin: No ei senkin pöllö vaan mun tulevan siskonpojan synttärit!!!  Aika söpöä mun mielestä mun veljestä joka on aina ollu täysapina mielestäni :))!!

TSEMPPIÄ  VIELÄ KAIKILLE KANSSASISARILLE  H-HETKEEN!! <3

Viime yönä mietin, viittaisko oireet lähtöön, mutta ei. Eilinen päivä ulkona helteessä tais olla mulle vaan liikaa. Lähdettiin aamulla 9 jälkeen reissuun ja palattiin illalla 22 aikaan, autossa istumista lukuunottamatta koko päivä ulkona sukujuhlissa. Oli ihan kiitettävän hiki koko ajan, vaikka olinkin varjossa. Näillä helteillä kun yleensä käyn aamusta koirat lenkittämässä ja sitten melkeen koko loppupäivä tulee oltua sisällä.

Kotimatkalla autossa istuessa alko jo säteilevä kipu vasempaan reiteen. Kotona tavaroita purkaessa ja suihkussa käynnin aikana supisteli taukoamatta. Epämääräinen säteilevä kipu oli puolesta välistä selkää vas. reiteen asti ja välillä tuntui varpaissa asti. Sängyssä ei voinut ykinkertaisesti olla, joten oli pakko kävellä taloa ympäri. Jossain vaiheessa keksin mennä keinutuoliin istumaan, se oli ihan paras paikka olla, supistuksetkin hävisivät kokonaan. Joskus puolenyön jälkeen menin kokeilemaan nukkumista uudestaan ja se jopa onnistui parin tunnin ajan, heräsinkin välillä ja jopa nukahdin uudestaan pariksi tunniksi. Sitten jo joskus aamuyöllä 5 aikaan kipu palasi, vaakatasossa ei pystynyt olemaan, keinussa istuskelua melkeen pari tuntia ja sit taas kokeilemaan nukkumista pariksi tunniksi. Vajaa tunti sit nousin ylös, enää ei ole muita vaivoja kuin puutunut käsi.

Täällä taas eilisiltana supistellut ihan tasaisin väliajoin. ensin 8 min välein supisteli pari tuntia, sitten piti n. 1h väliä, sitten alkoi taas supistelemaan  6min välein samaten sen pari tuntia sitten taas hiljaisuus ei sitten mitään supistuksia.Paitsi jälleen sama juttu, että kun kävin yöllä wc:ssä niin virtsaamisen jälkeen tuli taas aivan järkyttävän kipeä pitkä supistus ja sitten loppuyö rauhallista.
Tänään iltapäivän aikana satunnaisesti supistellut samaten nyt iltasella kuuden paikkeilla supisteli hetken säännöllisesti, nyt vaan sellaista pakottavaa kipua selässä.. saa nähdä mirä tää ilta taas tuo tullessaan.
Alkaa vaan kyllästyttää tää syntyy - ei synny - syntyy pompottelu.. =)

Jigglypuff "Torimyyjä sanoi alkuviikosta, että näillä keleillä se vauvakin kypsyy nopeampaan :-)" <---- toivotaane, että pitää paikkaansa ! 
Nauti  olostas jos ei kerta mitään vaivoja ole.
Täälä on sunkin edestä...

Edellisyön valvoin supistusten kanssa taas. Mutta yllätys yllätys, loppuivat kun seinään.
Viime iltana taas sama juttu; supisteli, sattui ihan jumalattomasti ja suoli tyhjeni mutta täälä ollaan edelleenkin..... Tänään on 39+1.
Lopuuis tää teettely jo...

annel mä luin sen saman jutun!  Oon ihan samaa mieltä

Minttuliina; joo ei todellakaan käyny tääläkään mielessä tuo juttu !  Tai saatikaan se, että meillä lapsilla niin läheikkän synttäri päivät. Meidän Turo-Eemil täyttää nyt 7.7 vuoden ! La olis 10.7 . . . 

hen; ihana ele! Kyllä meilläkin mies viimeksi toi samantien kukkia ja suklaata ym; koko ajan kyseli, että mitä sä haluat että tuon enkä ois mitää tarviinnu. Mutta on se ihanaa kun muistetaan <3

Shakira; tiedän tunteen... Ja musta sitten jotenkin tuntuu että laiminlyön esikoista  kun en jaksa enään samalla tavalla leikkiä ja touhuta ja pitää sylissä....

miiima; kiva että on muutto ohi; nyt saa keskittyä olennaiseen; eli siihen vauvahakureissu-odotteluun ;D 

Hellurei ja ONNEA kaikille vauvautuneille!!!! emoticon kateellinen olen...

....johtuen siitä ettei verenpaineiden kanssa taistelu lopu vieläkään, paineet vie tätä mammaa ihan 6-0. Eilen kotiuduin osastolta jossa vietin 4 päivää, torstaina oli äitipolin käynnillä valkuaiset n.miljoonalla plussalla ja paineet taivaissa! Vitutti aivan suunnattomasti. Sinneppä jäin sitten samalla reissulla ja ahdistus oli jotain ihan sanoinkuvaamatonta....... En oo edes synnytystä jännittäny vielä niin paljon kuin sitä osastolla olemista ja nyt en saanut edes valmistautua siihen. Kaiken hyvän lisäksi kätilö sanoi ekana iltana että lääkäri harkitsee synnytyksen käynnistämistä jos valkuaiset on hurjan korkeella vielä aamulla(piti kerätä vuorokausivirtsaa joka päivä)..

No, siellä seurailtiin ja kaikennäköset arvot ja kokeet oli hyvällä mallilla joka aamu ja lääkäri eilen sanoi että jos haluan niin voin lähteä kotiin.
Onneks rakas mies jaksoi joka päivä olla siellä seurana! En tiedä mitä olisin tehnyt jos olisin yksin joutunut olemaan. Ärsytti myös nähdä niitä vauvautuneita siellä :D

Sitäpaitsi siellä oli aivan tajuttoman KUUUUMA.

Eipähän varmaan näiden ongelmien takia ainakaan yliaikaiseks mene tämä vaavi :)
Vuan sais tulla jo minun puolesta pihalle, turhauttaa ja ärsyttää.

Jossunen, onko sulla todettu raskausmyrkytys? Vai miksi oot ollu osastolla paineiden seurannassa?

Joo ja ei, mulla on siis korkeet paineet ja valkuaista virtsassa, mut ite myrkytystä ei verikokeissa näy.. Se myrkytys voi iskee päälle tosta noin vaan niin sillä ne sitä sit seuraili ja seurailee vieläkin :)

Eli moikka vaan kaikille, hengessä oon ollu mukana joka päivä niinkun mainitsinkin neuvolakuulumisissa, ei muka vaan oo ollu aikaa kirjoitella.. mikäköhän kiire lie ollu...

Ja tosiaan munkin puolesta ONNEA PALJON vauvansa saaneille :) Tuntuu että kaikki muut alkaa vauvautumaan pikku hiljaa sekä saamaan ennakoivia merkkejä, mä porskutan vielä varmasti elokuussakin :D Toki vauvalle hyvä jos pieni on niin kehittyä rauhassa yliajalla, mutta tämä mamma kun alkaa olemaan jo niin kärsimätön että oksat pois. Mutta niin meistä varmasti jokainen! :)

Onneksi on näin viileääkin nyt, täytyy nauttia kun ei ole tukalaa ja saa öisin nukuttua. Loppuviikosta taitaa taas elohopea ruveta kohoomaan taas :/

Täälä ollaan edelleenkin yhtenä palana!

Huomenna on esikoisen 1v päivä <3 silloin tahtoisin olla kotona enkä synnärillä. Muuten ei väliä; sais jo leidi ulostautua. [:

Jos mä nyt meen sanomaan, että tyttö ollut mahassa hiljainen ; alkaa jumalaton rumba samantien . .  mutta katsotaaan koska haluaa nähdä päivän valon 

Heippa kaikille ja onnea vauvan jo omaan kainaloon saaneille!! En oo taas moneen päivään ehtiny juttuja lukemaan, ni en tiiä mikä on meiän lapsiluku tällä hetkellä, mut suuntaan seuraavaks synnytystarinoihin ja syntyneisiin vakoilemaan...:)

Nopiasti on aika menny, vaik tietty mulla voi olla vielä kököimmillään kuukausi jäljellä... Toivottavasti ei näillä keleillä... Mulla on ollu vaan muutamana yönä napakampia supistuksia siis aina 1-3 ja sit ei muuta, joten oon vähän skeptinen sen suhteen et tulis ainakaan etuajas...

mulla oli kyl vähän verenpaine koholla & pissas valkuaista, mut kattoo nyt huomenna neuvolas et onko tilanne pahentunu... tosin löysivät ylimääräsestä pissanäytteestä myös hiivan, joten se kuulemma voi aiheuttaa sen plussan. Nyt on sit pitäny niitä lääkkeitä tunkea itteensä, ei kiva!!

tulis jo vauvis ulos!!! :) Mukavaa loppuviikkoa kaikille & jenni90n pojalle onnea synttärinä!

ElliX & pupu

aurorariel mikäs siellä tilanne, mitä sanoivat äippäpolilla?

jossunen
ootko saanu nyt vieläkin olla kotona vai ootko joutunu takasin osastolle?

Täällä on jotenkin apea fiilis... Ei huvita mikään ja tuntuu, ettei oikein jaksakaan mitään - edes olla positiivinen niinkun yleensä kaikesta huolimatta jaksan. :/ Ärsyttääkin kaikki, mut en hermostu vaan itken. Äh ja puh, millonkohan sitä sais taas olla oma itsensä?

Mä oisin niin valmis jo synnyttämään!!! Haluaisin nähdä meidän vauvan, että millanen tyyppi se oikein on. Ja oon ihan malttamaton näkemään miten esikoinen vauvaan suhtautuu. :)

Koitetaan kaikki malttaa vielä hetki, kohta meillä kaikilla on omat ihanat vauvat! <3

mun esikoinen; pieni vauva tänään  1 vuotta ! !  Eikä! <3

Mä kans haluaisin jo tutustua tähän uuteen kaveriin joka meille on muuttamassa.... Laskettuun olis vielä  3 päivää :)

Onnea Jenni90 esikoisen syntymäpäivän johdosta.

Täällä ollut nyt 2 yötä rauhallista vatsassa. Eilen supisteli aamupäivän, iltapäpivästä oli hyvä kun pysty liikkumaan, niin kamala paine alakerrassa ja illalla supisteli 2h jopa 5min välein, mutta sitten taas tökkäs ku seinään. Nyt taas aamulla ei juuri mitään tuntemuksia.

Väsyttää julmetusti vaan.. tuo mahankaveri on saanu nykyään päähänsä työntää jokaisen mahdollisen osansa mun kylkiluihin kiinni, aivan ylös rintojen alle.. ja on aivan järkyttävän tukala olo.. ja näinhän se tekee pääasiallisesti koko yön, joten hyvästi yöunet...

joskohan sitä sais itsensä hereille tähän päivään ja vaikka uimaan lähtis..

Viime yönä oli harvakseltaan kipeitä supistuksia ja selkä oli tosi kipee mut parasetamolin avulla sain onneks nukuttua, mikä oli hyvä kun tänään on raskas päivä. Pitäis kohta alkaa laittaa itteeni kuntoon mummoni hautajaisia varten, toisaalta haluan lähtee sinne toisaalta en. Tietysti hyvä että pääsen hyvästelemään rakkaan ihmisen, mut sit taas mietin että mitä sellanen tunneryöppy tekee mulle, että jos se saa synnytyksen käynnistymään. Tietysti ei mua todellakaan haittaa vaikka synnytys käynnistyiskin, mietin vaan että jos sitä on tosi surullinen ja väsyny niin miten sitä jaksaa keskittyä synnyttämiseen jos sen aika jo tänään tulis. Mut toisaalta vaikka jäisin kotiin niin ihan yhtä surullinen mä silti oon ja voihan sitä koittaa nukkua päikkärit kun tulemme hautajaisista eli kyllä mä menen hautajaisiin...
Muuten kovasti jo odotan vauvan syntymää kun laskettuun aikaan on enää vaan 2 päivää ja oisin jo niin valmis saamaan vauvani syliini ja pääsemään tutustumaan häneen, mut eiköhän se sieltä synny, toivottavasti pian!!!

Takaisin