Nyt on elokuu...

KUKKUU!  Mä oon oikeesti NIIN kiitollinen tästä viileydestä! 20 astetta ulkona on just passeli ja kylmä yö plussaa kun saa tuuletettua :) En oo viimesen kuukauden aikana saanu niin paljoa aikaseksi kuin viimesen parin päivän aikana! Ruuanlaitto on taas kivaa, ulkoilu ja touhuilu onnistuu, voiko sitä enää enempää pyytää ;) Ja ennen kaikkea uskoisin että perhe kiittää kun äiti ei enää kiukkusena virtahepona röhnötä sohvalla ärjymässä vaan muistuttaa jo etäisesti ihmistä :)))) Nyt mun aktiivisuutta rajottaa enää palava bensavalo autossa. Tulispa jo äitiysraha, että pääsis tankkaamaan!  <- tän kopioin ihan suoraa naamakirjasta kun en jaksanu ruveta uusin sanankääntein kertomaan :)

Joo, kiva päivä ollu tänään :)  Oli mukavaa siellä avoimessa päiväkodissakin pitkästä aikaa!  Ja siellä ei tällä kertaa juotu kahvia joten ois jotain toivoa saada unen päästä kiinni ensi yönä ;)  Muuna ohjelmana on ollu jäätelön syömistä, ihan pikkupikkupäiväunet, pikainen vaipanhakureissu Helsingissä ja lasagnen laittoa syömisineen :)

Huomenna ois sitten neuvola.  Tällä kertaa pääsee sisään jo pääovesta eikä tartte urheilla niitä rappusia kun on taas terveysasema hissiauloineen auki.  Vaa'alla käyminen hirvittää kun oon tankannu tässä viikon karkkia ja leivonnaisia...  No ketähän saa syyttää.  Muuten ei kyllä mun puolesta tarttis siellä enää käydä, kun ei mitään mystisiä vaivojakaan ole, ihan näitä perusjuttuja vaan.  Mutta mennään nyt siis kuitenkin <:)  Oma äiti tulee taas lapsenlikaksi siksi aikaa niin saan käydä rauhassa.  Toivottavasti ne leukkarit ois nyt muuten jo pois kummittelemasta sieltä pissanäytteestä!  Infektionäyte oli kuitenkin puhdas, muistin jopa soittaa tulokset perjantaina.
 
päivän mittaan tullut pari kivutonta supistusta ja nyt taas tunnin sisään jo useemmin.. ei vitsi, toisaalta valaa toivoa että synnytys vois joskus käynnistyä ja supistukset tästä voimistua mutta toisaalta näitä "harjotussupistuksiahan" voi tulla vaikka kuinka kauan ennen synnytystä.
ihmetyttää vaan kun niitä ei aikasemmin oo ollut ja nyt kahtena iltana ja vielä tosi usein, parhaillaan 10 minuutin välein...

toivottavasti voimistuu..oon ihan kyllästyny tälläseen oloon et jotakin tuolla tapahtuu mutta ei kunnolla :/ alapäätä myös vihloo paljon ja välillä jomottelee vähän selkää..
plaah...mitä jos nää kestää vielä viikkoja eikä availekkaan paikkoja.. :(

supistukset ei tunnu kipeinä, vatsa kovettuu vaan ihan kivi kovaksi ja tulee tukala ja puristava olo sillä tavalla että poskia alkaa oikeen kuumottaan. (tätäkin tekstiä kirjottaessa kerkis tulla jo kaks supistusta..)

täytynee huomenna kysellä neuvolasta että onko näin tiuhaan tulevat harjotussupistukset normaaleja..

mulla on vissiin tylsää kun oon lähes ainoo joka tänne on tänään kirjottanu :D vai onks kaikki muut lähteny jo synnyttään..:D

savanna+asukas 38+1
 
Moon: Mä oon miettiny tota, ku kaikki sanoo etteivät pysty enää syömään samal taval. Mä voisin koko ajan olla ahmimassa jotain. Enkä silti täyty.  Joo ja ihana tää viileys.. Se viel puuttuis et täsä vitutuksessa joutuis hikoilemaan.. Munki mielest toi neuvolassa käynti täsä vaiheessa on ihan turhaa.. Tosin näkeepähän siellä ettei oo sit mitään tulehduksii tai raskausmyrkytystä..

Savanna: niin se kroppa alkaa valmistautumaan siihen synnytykseen.. Se on vaan hirveen tylsää jos se alkaa valmistautumaan tosi aikasten..

Täällä siis yöllä heräsin kovaan supistukseen. Olin täysin varma et nyt tulee lähtö, ku supistusten jälkeen jäi menkkakivut. Mut ne sitten siitä laantus ja kotona vielä ollaan. Aamulla olin kyllä niin kiukkunen, ettei mitään rajaa. Nyt vähän parempi mieli jo. Vois harkita lähtevänsä pojan kanssa tonne puistoonkin.. Ehkä..

Nyt kyllä on tääl taas semmosta menkkamaista kipua.. Noh.. ota näistä sitten selvää.

Tänään mulla siis täyttyi 40+0!! Eli missä vauva? :D einy.. kaks viikkoa vielä..
 
PERKELE!  Taidan haastaa vau:n toimituksen tai jonkun näitten sivujen ylläpitäjän oikeuteen! Siis kattokaa mitä ne kehtaa mun omalla sivulla kirjottaa:

"Onnea! Synnytys on ohi, ja sinulla on maailman paras palkinto – pieni lapsi. Eikä mikä tahansa lapsi, vaan juuri se maailman kaunein ja täydellisin pienokainen. Monet tuoreet äidit kokevat äidinvaistojen vyöryn heti vauvan saatuaan, toisilla tunteet heräävät vasta hieman myöhemmin. Sekin on aivan normaalia. Tutustukaa toisiinne kaikessa rauhassa!"

Siis argh!!
 
Nyt on lapsivesipunktio tehty ja täytyy sanoa, että se oli tämän raskauden epämukavin kokemus toistaiseksi! :(
Huh... sanoipa lääkäri, että mikäli lapsivedestä näkyy että erytropoietiini hormooni on koholla, niin synnytys käynnistetään mahdollisesti jo TÄNÄÄN! Nyt sitten kauhulla odotellaan soittoa sairaalasta, mitkä oli näytteen tulokset.. Mä sekoan.
 
Suahili, sullahan on jännät paikat siellä! Iiks!

idaho, tosi ystävällisiä viestejä laittavat :D Ei viihti tähän nyt mitään kliseisiä "koita jaksaa" juttuja kirjotella koska ne on ihan yhtä raastavia! Mutta onneks tosiaankin sulla se maksimissaan kaksi viikkoa! Pidän isosti täällä peukkuja pystyssä, että tulis jo aiemmin!!

savanna, mulla oli eilen sellanen päivä, että supistuksia tuli säännöllisesti mutta kaikki TÄYSIN kivuttomia. eli vatsan vaan veti ihan pinkeeks ja oli semmonen tukala olo, inhottavaa..

Tässä sitten suoraa kopiota veispuukista:
Täälläkin ihana yö takana. Alkuyö meni ihan ok, mitä nyt muutama vessareissu. Niihin on jo tottunu :D Aamuyöstä sitten heräsinki pari-kolme kertaa TODELLATODELLA kipeisiin supistuksiin joita tuli aina muutama peräkkäin, kipu oli todella hirveää alaselkään ja alavatsaan sattui ja siitä säteili vielä reisiin ja nivusiin. Melkein itkeä tirautin ja mietin jo, että jos niitä olis ruvennu tulemaan useempia peräkkäin oisin varmasti lähtenyt synnärille. Supistusten jälkeen jäi nämä ihanat menkkakivut, jotka näköjään palasivat nyt. Raastavaa tämmönen :D
 
Nyt kyllä rupiaa pikkuhiljaa tuntumaan että se vauva ehkä joskus sieltä tuleekin :) Petasin nimittäin äsken vauvan petin ja tuntu niin hassulta että kohta tuolla makaa joku :)

Eilen oli se synnytystapa arvio. Pikkusen pitäis mahtua tulemaan, tämän hetkine paino arvio 2950g eli ihan sopivan kokonen...

Pissassa sitten oli taas protskut plussalle :( Toksemia kokeissa kävin ja piti kerätä puolivrkvirtsa.. Labrat oli ok mutta pissassa oli protskut tuossakin kokeessa korkealla jotern ens viikolla pitää samat testit tehä uudestaan

Idaholla varmaa pälli leviää justiinsa ku se meinaa muillaki levitä vaikka me muut vielä ollaan täällä kolmosella alkavien puolella emoticon


 Suahili eikö ollu inhottava kokemus tuo lapsivesipunktio!! Ite en uskaltanu kattoo sitä neulaa sillon ollenkaan... Jännätään täällä sun puolesta!!
 
Epo hormoonit oli lapsivedessä kohdillaan, ei tarvinnut alkaa käynnistämään tänään. Luojan kiitos! Vaikka olen koko ajan marissut, että sais vauva tulla pihalle jo, niin oli mulla pieni paniikki päällä ennenkö testi tulokset tuli...
Maanantai aamuna sitten taas Jorviin käyrille pötköttelemään, mietitään käynnistys ajankohta sitten ensiviikolle. Siihen kerkeää sitten henkisestikin varautua. :)

Voisiko joku yksikertaisesti selittää tälle tollolle, miksi noita virtsanäytteitä otetaan neuvolassa?
Mitä niistä mitataan ja mitä varten? En ole koskaan tullut kysyneeksi kätilöltä. :D

idaho, on nuo muutkin vau:n oman sivun tekstit olleet aika mielenkiintoisia :D
Mutta tosiaan, millä oletuksella he kirjoittaa että tasan rv 40, lapsi olis sinun sylissä.
Yksi hölmöimpiä tekstejä oli kanssa se joku, missä oli että "kannattaa miettiä hankkiiko uuden takin. Pidä huoli ettet vilustuta itseäsi"! :D
 
Suahili90:  Hyvä että sait aikaa totutella vauvan tuloon!  Vaikka tosiaan toivoo että syntyis jo niin hienoa ettei se käynnistyspäätös tullu just ja heti :D
Siitä neuvolan pissanäytteestä seuraillaan pääasiassa proteiinia ja sokeria, joskin joitakin tulehduksen merkkejäkin siitä näkee (kuten allekirjoittaneella ne pari viikkoa kummitelleet koholla olleet leukosyytit).

Onnistuinko mä olemaan koko eilisen kirjottamatta tänne?  Ilmiömäistä.  Vaan eipä tosissaan ole juuri mitään kerrottavaa.  The same old same old :)
Vähän tuli eilen puuhasteltua, peruspyykkiä ja tiskiä ja sen semmoista.  Ja neuvolassa kävin.  Ja grillasin.  Tänään tulee sisko kylään, vois vaikka koittaa imuroida ennen sitä.  Vitsi kun kerkeäisi saada semmosen vapaapäivän ennen synnytystä että vois loikoa kokonaisen päivän sängyssä <:)  Unta nyt ei kovin helpolla saa mutta sais vain venyä ja olla kun sitten kohta siihen ei ole sitäkään mahdollisuutta kuin nyt kun lapset nukkuu sitten eri aikataululla.  Nyt on kuitenkin ihan luksusta ollu kun on vähän saanu hengähtää kun poika on päikkäreillä.  Onneksi ne hormonit helpottaa sitä jaksamista sitten synnytyksen jälkeen mutta silti <:)
 
Miten ihmeessä teissä vielä riittää puhti puuhastella kaikennäköstä?! :D Tokihan sitä tietyt jutut päivässä on tehtävä, etenkin jos on jo ennestään pienokainen kotona mutta silti.
Me tehtiin toissailtana miehen kanssa ihan perussiivous kotona (=mies istui koneella ja oli "siivoovinaan" tietokonepöytää ja minä tein lopun :P) ja sen päätteeksi mä olin aivan kuollut.
Kai se on vähän psykoloogistakin mitä jaksaa tehdä. Siivousta ei jaksais, mutta vauvatavaraa jaksaa kyllä shopata pari tuntia Jumbossa. :)
Tänään ajattelin olla ihan kotosalla, katella telkkaria ja ihmetellä maailman menoa.

Oletteko muuten seurannut liviltä Vanessa ja pikkuväki ohjelmaa koskaan? Mua niin naurattaa se isä testaa -osio! :D Siitä saa mielestäni niin hyödytöntä tietoa, kun ei vertailla hintoja tai kestävyyttä. Kun taas se Kauhukakara -osio on antanut ihan fiksuja vinkkejä.

Onko muuten tuttipullon lämmitin hyödyllinen ostos? Vai meneekö samaan kategoriaan tarpeellisuudessaan tuttipullon steriloijan kanssa?
 
Koko kämppä siivottu...  Hiki virtaa, iskias is back mutta supistuksista ei tietoakaan.  Onneksi se sisko tulee vasta tunnin päästä niin ehdin hengähtää.  Sen jälkeen onkin vaan kivaa tiedossa kun saa syödä kaikkia herkkuja :)

Mulla puhti tekemiseen palasi kun ilmat viileni.  Onneksi.  En mä sentään kuumeisesti puuhastele, niin iso ei ole pesänrakennusvietti ;)  Mutta nyt saa taas arkihommat rullaamaan ilman hammasten kiristystä ja se on hienoa se!  Mäkin mielummin kyllä haalisin kaikkea ihanaa vauvakamaa mutta kun ne on jo kaikki koossa <:)

Mä oon kanssa kattonu joskus sitä Vanessa ja pikkuväki -ohjelmaa.  Nykyään ei tuu katottua kun myrsky siirsi meidän antennia ja Liv (eikö se sieltä tuu?) ei enää näy...  Mutta joo, se Isä testaa -osio tosiaan tuntu olevan vaan semmosta että se ukko näytti että tämmönen ja tämmönen tavara mutta ei siis mitään käytännön tietoa ollu :D

Tuttipullon lämmitin ois varmaan monen mielestä tosi kätevä mutta meillä saman asian ajoi vedenkeitin.  Eli maitopullo kippoon ja kuumaa vettä vedenkeittimestä päälle.  Lämpenee ihan hetkessä, jotkut tekee saman pitämällä pulloa kuumavesihanan alla.

"mies istui koneella ja oli "siivoovinaan" tietokonepöytää ja minä tein lopun"  XD  Just niin miesmäistä!
 
Suahili: Virtsanäytteestä saa selville monta asiaa.

Glukoosi: Jos on sokeria virtsassa voidaan epäillä raskausdiabetestä, kaikille ei kuitenkaan sokeria virtsaan tule vaikka olisi RaDi.

Ketonit: Varsinkin alkuraskaudessa kun moni on huonovointinen, eikä saata syödä tai muuten paino ei nouse tai jopa laskee voidaan katsoa mistä elimistö saa energiaa. Jos ketonit on koholla elimistö "syö" omia lihaksia yms. tuottaakseen tarvittavan energian. Tämä tarkoittaa sitä, että elimistö ei saa tarpeeksi energiaa ruuasta -> pahimmassa tapauksessa sairaalaan tiputukseen tms.

Leukosyytit: Nousevat yleensä virtsatietulehduksen yhteydessä.

Proteiinit: Voivat olla merkki raskausmyrkytyksestä (tai näytteen epäpuhtaudesta)

Veri: Voi kertoa munuaisongelmista, kudosvaurioista tai virtsatietulehduksesta.

Siinäpä ne tärkeimmät, sanokaa jos unohdin jokin.
 
Täällä ollaan ekaa kertaa yksin kotona vauvan ja koiran kanssa. Ukko lähti pärryyttelemään kaverin motskarilla, ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen. Ukolla on parin viikon päästä synttärit. Sanoin sille eilen että ei ole nyt muuta lahjaa antaa kuin tämä vaavi. :) Se sanoi että se onkin paras lahja minkä voi saada. <3 Ja lisäks hyvä lahja on jos saa ostaa prätkän ja lähteä elo-syyskuun vaihteessa yhdeksi viikonlopuks kaverin luo varpajaisia viettämään. Mitäpä tuota estämään... pitäähän sitä omaa aikaakin ja harrastuksia olla. Miehestä on ollut kyllä ihan suunnattoman suuri apu. Yöllä on herännyt ja lämmittänyt maitopulloa (korviketta) kun mä olen imettänyt. On pessyt vaavin pyllyä, vaihtanut vaippoja ja vaatteita, kylvettänytkin. Eli melkein kaikkea samaa paitsi imettämään ei pysty. :) Anoppi sanoikin että toivottavasti ei olisi kuin isänsä joka ei ollut kamalasti osallistunut lastenhoitoon. Mä vastasinkin että kaikkea saa tehdä mihin vaan pystyy, mä en ala siihen että yksin hoidan koira, vauvan ja kodinhoidon, eikä onneksi tarvitsekaan. Pitää kerrankin hehkuttaa miten hyvä mies mulla on. :) Raskausaikana olin semmonen hormoonihirviö, että valitin joka asiasta. Nyt on tosi ihanaa kun mielialakin on tasaantunut (no joo, viime viikolla olin vielä aika hormoonien vietävissä).

Monella on menossa jännät ajat, toivottavasti elokuun sadot alkavat pian kypsymään. Niin saa lisää juttukavereita kertomaan sitten minkälaista vauva-arkea sielläpäin eletään... :)
 
Onpa hiljaista!  Täällä forumilla siis <:)  Vaikka on MEIDÄN kuukausi käsillä!  No onneks edes vähän porinaa kaikesta huolimatta <:)

idahon vauvauutinen tuli tosiaan fb:n kautta.  Ei tää vau vaan tykkää pelittää kännyköissä, ainakaan useimmissa.

Joo'o, kaiketi pitäis tällekin päivälle jotain tekemistä keksiä.  Ehkäpä mennään taas pojan kanssa sinne avoimeen päiväkotiin.  Muuten se on taas ihan liian monta tuntia kahestaan vietettäväksi, mies kun tulee taas kotiin vasta joskus pojan nukkumaanmenon jälkeen, huoh.  Alkaa jo kyllästyttää tää näennäisesti yh-arki :(  Onneksi tällä viikolla on sentään ollu vähän ohjelmaa!

Eilen iski joku hirvee turvotus.  Kädet ja jalat oli ihan pölkkyinä ja kihelmöi ja naamakin tuntui turvonneen.  Onneksi tais johtua ihan helteestä, nyt on taas ihan normaali olo.  Toivottavasti pysyy tommoset turvotukset tipotiessään, inhottavalta tuntui.  Ja vaaka näytti kiloa enemmän kuin edellisenä päivänä!  Järkyttävää!

-----------
Muoks.  Ei me mihinkään päiväkotiin tänään mennäkään kun ulos syömään lounaalle!  Mies tossa soitti ja ehdotti semmosta, ehtii sitten edes sen verran näkemään poikaakin tänään.

Olipa muuten urakka kun kirjotin tossa "pojankäyttöohjeet" kun mun äiti oli ihan hirveen huolissaan osaisko lasta hoitaakaan sitten kun ollaan synnyttämässä :D  Ihan kun ei olis kahta lasta ite aikanaan kasvattanu ja tätä meidänkin pikkuhampuusia ennen hoitanut....  No nyt on sitten puuronkeitto-ohjeet ja kuumelääkeannostukset kirjattu X)
 
noni, tulihan se idahon vauvakin ulos! :)

nyt alkaa tuntua siltä että vauva sais luvan tulla pihalle. mulla on ollu proteiinit tällä viikolla plussalla pissassa ja kävin labrassa eilen. edelleen plussalla, ei siis johtunut valkovuodosta tai mistään. sen lisäksi paineet vähän kohonnu ja huimaa ym. nyt pitää seurailla oloa ja soitella synnärille jos olo huononee. maanantaina sit heti neuvolaan taas. tämän lisäksi otettiin kilpirauhasarvot ja niissäkin häikkää :( vähän jännittää onko niistä ollu haittaa vauvalle. meidän vauvahan on muutenkin pieni kokoinen niin alko pelottaan jos tulee vielä raskausmyrkytys tai noi kilpirauhasarvot on tehny jotain :(

olo on kyllä aika surkea, ihan kun flunssaa pukkais päälle. hikoilen kun pieni sika ja nenä on alkanut vuotamaan. mistä ihmeestä mä sit tiedän johtuuko huono olo raskausmyrkytyksestä vai vaan normaalista flunssasta :( ihan vetämätön olo. vois vaan nukkua koko ajan...
anteeksi valitus. olen vaan huolissani..
tänään rv 38+4
 
Äh minuu vaan ärsyttää kaikki koko ajan! :P Vähän väliä joku utelee että ollaanko sitä vielä yhtenä kappaleena? No ollaan joo! Hemmetti.
Oon muutenkin ehkä maailman huonoin odottamaan ja tää jatkuva venaaminen vie viimeisetkin hermojen rippeet. Varsinkin kun kaikenaikaa alakerrassa tuntuu jos jonkinlaista vähemmän tai enemmän epämukavaa tuntemusta.
En jaksa tehdäkään mitään (kiitos näitten ihanien lämpötilojen). Möllötän vaan sohvalla tai nukun :D
 
Tälläkinn vaan kaikki ärsyttää..Tääänki vaa tiuskinu miehelle ihan turhasta, sekin ärsyttää. Onneks se ymmärtää tai sitte se on vaan niin tottunu tähän.. Seki kyllä toivois et tää meijän väkkärä jo syntyis.Hormoonit on kyllä heitelly tänäänki laidasta laitaan.. Ensin itketään ja sitte nauretaan.. Huoh! Ahdistaa tää plussapallo-olo.Joka paikassa on taas niin nihkastaki.

Sori tää valitusvirsi! Ehkä huomenna parempi..
 
Kovasti on keskustelut hiljentyny täälä. Parin päivän tauon jälkeen pääsin vihdoin koneelle eikä montaa uutta viestiä ollu luettavana. Varmasti kaikilla on vähä odottava tunnelma eikä näin loppuaikana ihan jokaisesta kolotuksesta jaksa kirjotellakaan.

Tänne ei kuulu oikein mitään uutta. Laskettuun aikaan enää viis päivää. Ihan hullulta tuntuu, että näin pitkällä ollaan, ku kuitenki kohdunsuu alko pehmeneen jo toukokuusa ja avautuun kesäkuun alusa. Kohtalon ivaa, jos menee käynnistykseen asti! Olisin ihan turhaan elelly hissukseen kesäkuukauet. Nyt on kieltämättä ihanaa ku ei tartte supistuksia enää varoa, vaan voi tehä kaikenlaista oman voinnin mukaan. Parina iltana oon ollu rakennuksella maalaamasa muutamia tunteja ja sen on kyllä tuntenu ihan joka paikasa! Vauva on tosi alhaalla ja painaa ikävästi alapäätä. Välillä vihlasut tuntuu jopa pissatulehuksen oireilta. Pikkusella on jo tosi ahtaat oltavat mahasa eikä liikkeet tunnu enää yhtään niin mukavilta ku ennen, varsinkaan illalla ku haluais rueta nukkuun. Viime yönä supisteli jo lupaavasti ja alko ekaa kertaa jännittää synnyttään lähteminen. Mun mies on kuukausia sitte ennustanu vauvan syntyvän tänään 6.8, joten jännityksellä ootan tätä päivää ja varsinki iltaa. Mies nimittäin osuu yllättävän usein oikeaan noisa ennustuksisaan.. :)
 
Eilen oli kyllä varsinainen vitutuspäivä.  Aamullakin otti vielä päähän mutta nyt alkaa onneksi jo tasottumaan :)  Ja nyt kun kattoo kelloa niin alkaa olla kohta aamuosuus lusittu ja kohta lounaan ja (pojan) päikkäreiden aika.  Iltapäiväksi säästin ruokakauppareissun niin onpa sitten jotain ohjelmaa tällekin päivälle (ai mikä elämä?).

Täällä alkaa vissiin miehelläkin painaa tää odotus kun ehdotti että voisinko synnyttää maanantaina.  Joskin epäilen että ukkoa ei niinkään ahdista malttamattomuus tai tukala olo, se kaipaisi vaan vapaata töistä, nytkin se siis on myös viikonlopun töissä (ja mun näennäinen yksinhuoltajuus jatkuu...).  Ei se oo silläkään helppoa ja mä vaan oisin apuja vailla.  Saas nähdä miten pystyy isyyslomaakaan pitämään.  Nyt tää työnarkkaus on ollu seurausta siitä lomautuksesta ja myös osin on pedattu palkkaa "paremmaksi" jotta isyysrahakin olisi jonkinmoinen.  Sen verran on kuitenkin taas laskuja pinossa että saas nähdä onko sitä isyyslomaa varaa pitää, se on kuitenkin huomattavasti pienempi raha kuin palkka.  Yritän olla stressaamatta nyt raha-asioita.  Harmittaa silti kun esikoisen syntyessä oli ihan sama juttu että ei oikeesti ollu ees välttämättömään varaa, sillon oli pakko ottaa muutaman tonnin velka että saatiin ruuat, vuokrat sun muut maksettua.  Tällä kertaa ei onneksi ihan niin tiukoilla olla.  Kai.

Ihan hölmö olo, ei oo pariin päivään oikeestaan tehny mieli herkkuja.  Eikä oikein muutakaan.  Nälkä olis mutta ei vaan tee mieli syödä.  Kaiken uhalla mulla on nyt pannari uunissa.  Pakko se on jotain koittaa syödä, miksei siis jotain mahdollisimman epäterveellistä...  Eilen en jaksanu edes ruokaa tehdä, tänään jos tekis isomman satsin niin olis sitten huomisellekin valmiina.

Huoh, taas on joka ainoa palikka, duplo ja pikkuauto lattialla...  Mikä siinä on että noita lelukoreja on niiiiiiin kiva kaataa?  Pitää varmaan viedä noi palikat muksun huoneeseen, ei tartte joka huonekalun alta sitten niitä kontata.
 
Takaisin
Top