Nutrilett osana painonpudotusta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja suubi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaa edelleen….moti hukassa mutta paino +/-2kg seikkailee. Viiden kilon rutistuksen kun jaksais ennen kesää!!

Samaa edelleen….moti hukassa mutta paino +/-2kg seikkailee. Viiden kilon rutistuksen kun jaksais ennen kesää!!

Ei mitään ressiä! 🥰💪 Se on tosi hienoa jos paino pomppoilee 2-3kg edes takas. Se on ainakin mulla ollut just se pysyvän muutoksen merkki, kun paino "jojoilee" vähän edes takas. Se on normaalia painon vaihtelua.

Reilu 2 vuotta tätä elämäntapamuutosta takana ja paino pysyy edelleen just tolleen vaihdellen.

Jep, oon tyytyväinen tähän alkuun vaikkei nyt oo tammikuun spurtin jälkeen tippunutkaan paino yhtään. Tärkeintä että ne kilot on lähteneet ja pysyneet poissa. Tänään aamupaino oli +700g alimpaan painoon tämän vuoden projektin aikana. Oon huomannut että maidoton ja gluteeniton ruokavalio toimii mulle, toki välillä mietin että mitähän mä nyt söisin? Täytyy alkaa ettii itellekin joku maidoton ”jogurtti”, lapset syö kaurajogurttia mutta en itse pidä sen mausta ja koostumuksesta. Täytyypä alkaa kokeilemaan eri vaihtoehtoja!

Jep, oon tyytyväinen tähän alkuun vaikkei nyt oo tammikuun spurtin jälkeen tippunutkaan paino yhtään. Tärkeintä että ne kilot on lähteneet ja pysyneet poissa. Tänään aamupaino oli +700g alimpaan painoon tämän vuoden projektin aikana. Oon huomannut että maidoton ja gluteeniton ruokavalio toimii mulle, toki välillä mietin että mitähän mä nyt söisin? Täytyy alkaa ettii itellekin joku maidoton ”jogurtti”, lapset syö kaurajogurttia mutta en itse pidä sen mausta ja koostumuksesta. Täytyypä alkaa kokeilemaan eri vaihtoehtoja!
Itse olin pitkään gluteenittomalla ja maidottomalla ruokavaliolla aikanaan ja silloin aloin korvaamaan jogurtit hedelmäsoseilla tai maustamattomalla soijajogurtilla, johon sekoitin marjoja. 😊 Nyt on kyllä tullut markkinoille paljon erilaisia kauragurtteja ja soijajogurtteja, joten varmasti löytyy sullekin joku sopiva (kaikki niistä ei todellakaan oo hyviä). 👍

Hoi! Vieläkö täällä joku pudottaa painoa ja on matkalla kohti uusia elämäntapoja? Itse aloitin enen ja toteutan sitä nutrilett tuotteilla. Tänään kolmas päivä ja ketoosi saavutettu. Pudotettavaa on 101 kilosta aika reippaasti, ensimmäinen tavoite 89,9.

Minäkin olen toista päivää Nutriletilla. Raskauskilot eivät meinaa millään lähteä, lapsikin jo vuoden. En enää imetä joten nyt päätin ottaa niskasta kiinni ja pudottaa kilot. Painoa on 89,3kg. En ole koskaan painanut näin paljon kuin nyt. Ennen raskautta painoin 80kg ja jo silloin yritin laihduttaa, koska BMI oli 30. Oma olo on epämiellyttävä enkä mahdu mihinkään vaatteisiini.

Syön nutriletin suklaan makuisia pusseja, ja lisäksi yhden salaatti/proteiini annoksen päivässä. Kalorit siis max. 800/pv. Tavoittelen normaalipainoa (68kg), mutta jos nyt edes kesän loppuun mennessä saisin 15kg pois niin olisin erittäin tyytyväinen.

Olisi kiva jos täällä olisi muitakin nutraajia!

Moi KilotPois! Ihanaa että joku käy samaa taivalta! Tämä nutraaminen/osa-nutraaminen/eneily (Max 800kcal/vrk) on sellainen keskustelunaihe, että tuntuu monilla olevan siihen antaa vain negatiivista palautetta.. Itse asiaa kuitenkin aika pitkään tutkin ja mietin ja nyt olen toiveikas, joten ikävää jos sitä joku tahtoo murtaa😅 Itsellä masennuksen/lääkityksen/välinpitämättömyyden myötä paino noussut viimeiset pari vuotta. Minulle se 80 (79,9)kg, olisi se missä aikoinaan ollut hyvä vaikka sekin BMI väittää muuta. Nyt toivon tältä nutrauksesta potkuapersuksiin, motia ylös ja ehdottomasti tämä antaa työkaluja pienentää vatsalaukkua ja muutenkin pohtia suhdetta ruokaan.

Minkälainen sinun olo on? Itsellä oli eilen, toisena päivänä aikamoista päänsärkyä ja heikohkoa oloa. Tänään ollut jo ihmeen energinen olo eikä oikeastaan ole nälkään, ketoosi taitaa olla aika lähellä siis jo.

Nutraaja: joo itsekin olen ollut aina ehdoton ei- linjalla näiden ”kitukuurien” suhteen, mutta nyt ei vaan paino putoa mitenkään. Ajattelin viimeisenä oljenkortena kokeilla sitten pussikuuria, ja jos ei vieläkään putoa niin sitten marssin lääkäriin.

Eilinen päivä meni hyvin, en tuntenut nälkää kuin vasta illalla ihan nukkumaan käydessä. Sain untakin ihan hyvin. Tämä toinen päivä on ollut haasteellisempi, nälkä alkoi hiipiä jo iltapäivästä ja join light cokiksen sitä helpottaakseni. Yksi pussi vielä on jäljellä. Päätä ei ole kylläkään särkenyt, mutta paleltaa aika paljon.

Nutraaja: oletko aiemmin kokeillut näitä pusseja? Mitä makuja sulla on? Löysin itse Tokmannilta cafe mocca makua, tykkään siitä todella paljon. Vie makeannälän mennessään. Suklaa on myös ihan ok!

Ihanaa KilotPois kun oot myös täällä!

Minä litkin zero colaa (soda stream-versiota), teetä ja vettä yhteensä varmaan 10l päivässä 😅 etenkin nyt jotenkin tuntuu että koko ajan olen hörppimässä jotain. Olen aina ollut kova juomaan kyllä..

Minulla on nyt ensimmäiselle 8:lle päivälle, Nutriletin kasviskeitto 2xpäivässä ja 3xsuklaa shake - tykkään molemmista ihan hurjasti! Tokmannilta minäkin ostin, on halvemmat. Mietin myös tuota Moccaa! Taidan seuraavaksi ottaa sen tuon kasviskeiton kylkeen. Haluaisin myös kokeilla sitä Mushroom keittoa..

En ole ennen ollut tällä kuurilla (ENE/VLCD) aiemmin, mutta tuotteita oon maistellut. Kanakeitto oli kohtuullinen, mansikka shake aika esanssinen ja sitten jotain patukoita, en muista mitä patukoita mutta hitto ne menee ihan karkista! Olenkin ajatellut, että jahka tässä matkaa jatkaa niin "karkkipäiväksi" ostan kaksi patukkaa ja pilkon pieniksi karkeiksi 🐷

Piirsin juuri A4sen paperille itselleni "kalenterin",johon merkkaan joka päivä painon. Kalenteri on seinällä muistuttamassa minua, isolla otsikolla: Matkalla ☀️
("Kalenteriin" tein kyllä nyt alkuun vain 4 viikkoa, mutta jos sujuu hyvin niin jatkan kyllä!)

Kiva kun on joku vertaistuki täällä! Onpa mukava idea tuo oma kalenteri, minä otin mitatkin ylös ja laitoin vaan tylsästi puhelimen muistiinpanoihin.

Mäkin oon tainnut joskus maistaa niitä patukoita, ne ehkä oli vähän puisia omaan makuun. Toki makuaisti varmaan tässä muuttuu ja turtuu. Joskus vuosia sitten noudatin vähähiilihydraattista ruokavaliota ja ajan kanssa marjatkin alkoivat maistua todella makealta. Silloin ei kaivannutkaan mitään muuta makeutta. Mutta raskaus-ja imetysaika veti vähän liian hyvin karkit ja muut makeat herkut poskiin. Todella helposti jään siihen makeankierteeseen kiinni, pystyn noudattamaan jotain pari viikkoa karkkilakkoa, mutta sitten se aina menee rikki ja siitä taas alkaa se kierre.

Toivottavasti tätä pystyisin nyt noudattamaan niin että makeanhimo katoaa ja olisi helpompi noudattaa terveellistä ruokavaliota. Ainakin nyt on lupaava alku kun kaupastakaan en mukaan ottanut mitään makeaa!

Miten paljon harrastat liikuntaa? Minä kävelen sen verran että tulee se 10 000 askelta päivään. Helposti tulee kun koiraa ulkoiluttaa ja tuon 1-vuotiaan perässä juoksee. Olen aiemmin ollut ahkera kuntosalilla kävijä, nyt ei varmaan tämän kuurin aikana kannata!? Tai ehkä mennä voinnin mukaan..

Minulla on aina, ihan koulu ajoista saakka, ollut paha tapa syödä vain kerran päivässä ja silloin syön kuin hevonen! Osaan tehdä terveellistä ja hyvää ruokaa, mutta annoskoko on lähtenyt käsistä ja tuntuu ettei mistään tulisi täyteen..
Lisäksi olen aina juonut kohtuullisesti olutta ja nyt jotenkin masistellessa kotona sekin tuntui lipsuvan turhan paljoksi.

Hei sehän voisi olla, jos makean himo on heikkous, niin josko ihan loppuelämän työkaluksi löytyisi joku makeannälän vievä herkkupatukka tai pirtelö? Nämähän on kuitenkin kaloreiltaan ja ravintoarvoiltaan parempia.

Liikunta on pudonnut myös ihan nolliin kun jäin ensin etätöihin ja sitten työttömäksi.
Koira on minullakin, ja hän jo nyt on ihan poikki kun mamma kävellyttää enemmän 😂 Tilasin itselleni vanhaan Polarin kelloon juuri rannekkeen ja sama tavoite sitten tuo 10 000 askelta! Eli nyt kävelen aika hissukseen ja tsekkailen voimia, ensi viikosta ne askeleet ja varovasti alan tehdä voimaharjoittelua pienen tauon jälkeen. Minulla on siis kotona levytanko millä leikkiä.

Tässä on jotenkin kamalan malttamaton olo jo, että menisipä päivät nopeasti 😂
Laskin tuollaisella jollain laskurilla, että 800kcal päiväannoksella menisi 15 viikkoa, että paino laskee 101->79 eli 23kg.
Tuo on tietty joku hirveän karkea arvio ja matkaan tulee kyllä mutkia ja jumeja- mutta silti! 😂

Syötkö muuten mitään vitamiineja? Mä oon jo aikoja syönyt yhtä vitamiinia enkä sitä nyt tässä ohessa jätä. Mutta oon lueskellut että naisilla on tapana alkaa pudottaa tukkaa kun painoa pudottaa nopeasti 😱 Olen juuri vuoden kasvattanut lyhyestä jo-melkein-ponnarille, enkä hitto tahdo että nämä tippuu! Mietin että pitäisikö syödä jotain biotiinia vielä.. vaikka sitäkin näissä pusseissa kyllä on.

Ja tuosta vähähiilarisesta, millaista se oli? Oliko siinä kamala laskeminen tai vastaavaa, tai miten paino reagoi? Olen miettinyt sitä kun nutrauksesta alan osa-nutraamaan ja sitten totaali normi ruokailuun.. pelkään että olisin sitten aina juustolautanen kädessä 🐷

testaa kookojugurttia! on vähän tyyriimpi, mut on hyvää ihan ilman makeutuksia. Söin itse kun olin ketogeenisella ja sain pois 18kg ennen hedelmöityshoitoja.

Minulla on aina, ihan koulu ajoista saakka, ollut paha tapa syödä vain kerran päivässä ja silloin syön kuin hevonen! Osaan tehdä terveellistä ja hyvää ruokaa, mutta annoskoko on lähtenyt käsistä ja tuntuu ettei mistään tulisi täyteen..
Lisäksi olen aina juonut kohtuullisesti olutta ja nyt jotenkin masistellessa kotona sekin tuntui lipsuvan turhan paljoksi.

Hei sehän voisi olla, jos makean himo on heikkous, niin josko ihan loppuelämän työkaluksi löytyisi joku makeannälän vievä herkkupatukka tai pirtelö? Nämähän on kuitenkin kaloreiltaan ja ravintoarvoiltaan parempia.

Liikunta on pudonnut myös ihan nolliin kun jäin ensin etätöihin ja sitten työttömäksi.
Koira on minullakin, ja hän jo nyt on ihan poikki kun mamma kävellyttää enemmän 😂 Tilasin itselleni vanhaan Polarin kelloon juuri rannekkeen ja sama tavoite sitten tuo 10 000 askelta! Eli nyt kävelen aika hissukseen ja tsekkailen voimia, ensi viikosta ne askeleet ja varovasti alan tehdä voimaharjoittelua pienen tauon jälkeen. Minulla on siis kotona levytanko millä leikkiä.

Tässä on jotenkin kamalan malttamaton olo jo, että menisipä päivät nopeasti 😂
Laskin tuollaisella jollain laskurilla, että 800kcal päiväannoksella menisi 15 viikkoa, että paino laskee 101->79 eli 23kg.
Tuo on tietty joku hirveän karkea arvio ja matkaan tulee kyllä mutkia ja jumeja- mutta silti! 😂
Joo meillä on kans levypainot, niissä on ehkä 30-40kg. Olisipa se elopainon putoaminen niin lineaarista kuin toivoisi. 😏 Mut tuo 15 viikkoa niin sehän on heinäkuun loppu! Ja kesähän menee tunnetusti nopeasti! 🤣 Itselleni ei olut ole koskaan maistunut, mutta viiniä olen juonut välillä ruuan kanssa. Alkoholi kuitenkin tuppaa estämään rasvan palamista niin pitänee luopua siitäkin herkusta. 🤨

Syötkö muuten mitään vitamiineja? Mä oon jo aikoja syönyt yhtä vitamiinia enkä sitä nyt tässä ohessa jätä. Mutta oon lueskellut että naisilla on tapana alkaa pudottaa tukkaa kun painoa pudottaa nopeasti 😱 Olen juuri vuoden kasvattanut lyhyestä jo-melkein-ponnarille, enkä hitto tahdo että nämä tippuu! Mietin että pitäisikö syödä jotain biotiinia vielä.. vaikka sitäkin näissä pusseissa kyllä on.
Syön sellasta missä on kalkki ja D-vit. Myös C-vitamiinia joskus juon mikä on poretablettina. Mulla imetys harvensi kuontaloa sen verran että toivottavasti loput haivenet pysyy päässä. 😢

Ja tuosta vähähiilarisesta, millaista se oli? Oliko siinä kamala laskeminen tai vastaavaa, tai miten paino reagoi? Olen miettinyt sitä kun nutrauksesta alan osa-nutraamaan ja sitten totaali normi ruokailuun.. pelkään että olisin sitten aina juustolautanen kädessä 🐷
Mulle se sopi kyllä, noudatin sitä enemmän ja vähemmän varmaan 5-10 vuotta. Ja painokin pysyi silloin aisoissa. Viljat on aikuisiällä käyneet ikävästi vatsaan, joten alunperin koko vhh lähti siitä. Välillä pidin hiilarit tiukemmalla ja välillä söin reilummin, marjoja, hedelmiäkin.. tais olla nimeltään hyväkarppausta.

Juustoja sai hyvällä omalla tunnolla syödä 😅. Mut eihän sekään laihdutuksessa toimisi, jos kaloreita söisi enemmän kuin kuluttaa. Koin että sokeri ei hallinnut silloin elämää, kuten nyt.

Söin paljon kasviksia, eli korvasin annoksista pastan/riisin/perunan vihanneksilla/juureksilla/salaatilla. Lisäsin öljyä ja pähkinöitä ruokiin. Maitotuotteita en ole koskaan käyttänyt kovinkaan paljon, käytän kahvissa kaura-/soija-/mantelimaitoa. Ajattelin tuohon palata kunhan saisin painonlaskun käyntiin ja rasvan palamaan. Raskaus-ja imetysaikana ei voinut tuota noudattaa, kun pahoinvointia tuli heti jos ei syönyt jotain hiilihydraattipitoista. Ja imetysaikana piti turvata maidon riittävyys.

Yöllä oli hiukan etova olo, suu tuntui kuivalta. En kuitenkaan jaksanut nousta hakemaan vettä.

Nyt siis kolmas päivä alkoi ja paino laskenut yhteensä 1,8kg. Tämän kahden kilon vaihtelu on minulla ihan normaalia ollut koko vuoden, joten nyt vasta jos alkaa laskea enemmän niin uskon että laihtumista alkaa tapahtua.

Seuranta:
1.pv 89,3kg
2.pv 88,4kg (-900g)
3.pv 87,5kg (-900g)

Tervehdys!

Tosi hienoa, että tunnet kroppaa sen verran, että tunnistat nuo nesteheittelyt- hyvä saavutus pariin päivään! Nyt seuraavaksi sitten alkaa rasva lähteä💪💪💪

Täällä paino tänään 200g enemmän kuin eilen ja vointikin oli heti herätessä kohtuu heikko.. ja nyt paleltaa aivan hitokseen! Rintoja kyllä aristaa sen verran reippaasti, että varmaan IloisetPäivätkin alkamassa. Oli tylsä tuo tuo vaa'an lukema, mutta tiedän tämän ensimmäisen viikon olevan joka tapauksessa nesteiden vaihtelua niin en anna sen masentaa!

Eli nyt päivä nro 4 ja paino noin -2,2kg.

Luulen että tuo VHH tulee itselle työkaluksi tämän matkan jälkeen, höttöhiilarien lopettamisella ainakin. Ajattelin tässä käyttää kyllä aikaa ja energiaa (mikä jää kokkailun ja syömisen säästämästä ajasta 😂) oppia ravintoarvoja/makroja/kalorien laskentaa. Ja varmasti hyvissä ajoin suunnittelen osa-nutrauksen ruuat valmiiksi.
Oletko miettinyt, että millä tavalla nostat kaloreita tämän jälkeen?
Itse mietin, jos pidän ekalla viikolla sen 800kcal vaikka korvaan yhden pussin ruualla, sitten 1000kcal seuraavalla viikolla ja taas korvaan yhden aterian pussilla, jne. Mutta kuitenkin vain siihen 1500kcal saakka, kunnes tavoite paino saavutettu..

Vinkkinä hei vitamiiniin, Multivita Women! Siinä aikalailla kaikki tarpeellinen ja minusta tuntuu että se on ollut kyllä tukena myös hiusten kanssa. On myös edullinen 😊
Ja hiusten kanssa, kerran viikossa yöksi luomu/hajusteeton/mauton kookosrasva naamio. Tekee tosi tosi hyvää! Vielä kun jaksaa illalla siinä samalla hieroa päänahkaan 👌

Olisipa tämä päivä jo ohi.. jotenkin jaksamaton ja tosiaan paleleva olo.

Tsemppiä päivään sinne!

Takaisin