Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samaa edelleen….moti hukassa mutta paino +/-2kg seikkailee. Viiden kilon rutistuksen kun jaksais ennen kesää!!
Itse olin pitkään gluteenittomalla ja maidottomalla ruokavaliolla aikanaan ja silloin aloin korvaamaan jogurtit hedelmäsoseilla tai maustamattomalla soijajogurtilla, johon sekoitin marjoja. Nyt on kyllä tullut markkinoille paljon erilaisia kauragurtteja ja soijajogurtteja, joten varmasti löytyy sullekin joku sopiva (kaikki niistä ei todellakaan oo hyviä).Jep, oon tyytyväinen tähän alkuun vaikkei nyt oo tammikuun spurtin jälkeen tippunutkaan paino yhtään. Tärkeintä että ne kilot on lähteneet ja pysyneet poissa. Tänään aamupaino oli +700g alimpaan painoon tämän vuoden projektin aikana. Oon huomannut että maidoton ja gluteeniton ruokavalio toimii mulle, toki välillä mietin että mitähän mä nyt söisin? Täytyy alkaa ettii itellekin joku maidoton ”jogurtti”, lapset syö kaurajogurttia mutta en itse pidä sen mausta ja koostumuksesta. Täytyypä alkaa kokeilemaan eri vaihtoehtoja!
testaa kookojugurttia! on vähän tyyriimpi, mut on hyvää ihan ilman makeutuksia. Söin itse kun olin ketogeenisella ja sain pois 18kg ennen hedelmöityshoitoja.Jep, oon tyytyväinen tähän alkuun vaikkei nyt oo tammikuun spurtin jälkeen tippunutkaan paino yhtään. Tärkeintä että ne kilot on lähteneet ja pysyneet poissa. Tänään aamupaino oli +700g alimpaan painoon tämän vuoden projektin aikana. Oon huomannut että maidoton ja gluteeniton ruokavalio toimii mulle, toki välillä mietin että mitähän mä nyt söisin? Täytyy alkaa ettii itellekin joku maidoton ”jogurtti”, lapset syö kaurajogurttia mutta en itse pidä sen mausta ja koostumuksesta. Täytyypä alkaa kokeilemaan eri vaihtoehtoja!
Joo meillä on kans levypainot, niissä on ehkä 30-40kg. Olisipa se elopainon putoaminen niin lineaarista kuin toivoisi. Mut tuo 15 viikkoa niin sehän on heinäkuun loppu! Ja kesähän menee tunnetusti nopeasti! Itselleni ei olut ole koskaan maistunut, mutta viiniä olen juonut välillä ruuan kanssa. Alkoholi kuitenkin tuppaa estämään rasvan palamista niin pitänee luopua siitäkin herkusta.Minulla on aina, ihan koulu ajoista saakka, ollut paha tapa syödä vain kerran päivässä ja silloin syön kuin hevonen! Osaan tehdä terveellistä ja hyvää ruokaa, mutta annoskoko on lähtenyt käsistä ja tuntuu ettei mistään tulisi täyteen..
Lisäksi olen aina juonut kohtuullisesti olutta ja nyt jotenkin masistellessa kotona sekin tuntui lipsuvan turhan paljoksi.
Hei sehän voisi olla, jos makean himo on heikkous, niin josko ihan loppuelämän työkaluksi löytyisi joku makeannälän vievä herkkupatukka tai pirtelö? Nämähän on kuitenkin kaloreiltaan ja ravintoarvoiltaan parempia.
Liikunta on pudonnut myös ihan nolliin kun jäin ensin etätöihin ja sitten työttömäksi.
Koira on minullakin, ja hän jo nyt on ihan poikki kun mamma kävellyttää enemmän Tilasin itselleni vanhaan Polarin kelloon juuri rannekkeen ja sama tavoite sitten tuo 10 000 askelta! Eli nyt kävelen aika hissukseen ja tsekkailen voimia, ensi viikosta ne askeleet ja varovasti alan tehdä voimaharjoittelua pienen tauon jälkeen. Minulla on siis kotona levytanko millä leikkiä.
Tässä on jotenkin kamalan malttamaton olo jo, että menisipä päivät nopeasti
Laskin tuollaisella jollain laskurilla, että 800kcal päiväannoksella menisi 15 viikkoa, että paino laskee 101->79 eli 23kg.
Tuo on tietty joku hirveän karkea arvio ja matkaan tulee kyllä mutkia ja jumeja- mutta silti!
Syön sellasta missä on kalkki ja D-vit. Myös C-vitamiinia joskus juon mikä on poretablettina. Mulla imetys harvensi kuontaloa sen verran että toivottavasti loput haivenet pysyy päässä.Syötkö muuten mitään vitamiineja? Mä oon jo aikoja syönyt yhtä vitamiinia enkä sitä nyt tässä ohessa jätä. Mutta oon lueskellut että naisilla on tapana alkaa pudottaa tukkaa kun painoa pudottaa nopeasti Olen juuri vuoden kasvattanut lyhyestä jo-melkein-ponnarille, enkä hitto tahdo että nämä tippuu! Mietin että pitäisikö syödä jotain biotiinia vielä.. vaikka sitäkin näissä pusseissa kyllä on.
Mulle se sopi kyllä, noudatin sitä enemmän ja vähemmän varmaan 5-10 vuotta. Ja painokin pysyi silloin aisoissa. Viljat on aikuisiällä käyneet ikävästi vatsaan, joten alunperin koko vhh lähti siitä. Välillä pidin hiilarit tiukemmalla ja välillä söin reilummin, marjoja, hedelmiäkin.. tais olla nimeltään hyväkarppausta.Ja tuosta vähähiilarisesta, millaista se oli? Oliko siinä kamala laskeminen tai vastaavaa, tai miten paino reagoi? Olen miettinyt sitä kun nutrauksesta alan osa-nutraamaan ja sitten totaali normi ruokailuun.. pelkään että olisin sitten aina juustolautanen kädessä