Nutrilett osana painonpudotusta

suubi

Varmaotteinen viestittelijä
Huhtimammat 2017
Maaliskuun äidit 2019
Tammikuiset 2022
Olisko täällä ketään joka laihduttais ja käyttäis nutrilett valmisteita siinä apuna? Mulla 5.pvä menossa ja jollekin olis kiva tästäkin höpötellä.
 
Käytän nyt nutrilettia vastaavaa valmistetta naturdietti-juomia. Eli jos haluu vaihtelua, niin molemmissa on se suurinpiirtein 150kcal. Oon vaihdellut nutriletin ja naturdiettien välillä. 😃

Mutta siis. Painoa pudonnut se 35kg osittain näillä ateriankorvikkeilla. Tällä hetkellä korvaan vain aamiaisen ja sitten illallisen vaniljanmakuisella naturdiet juomalla.

Enää en viitsi koko päivää mennä korvikkeilla, vaan osan päivää. Ovat hyviä siihenkin että päivän kokonaiskalorit pysyy hallinassa ja voi muut ateriat sitten syödä vähän tuhdimpana.

Eli mulla

Aamupala korvike: 150kcal
Päivällinen 300-400 kcal
Välipala 200 kcal
Illallinen 150 kcal
Iltanapostelu 200-300kcal välillä.

Noin. 1000 - 1200 kcal tulee.

Silloin kun en tiputa painoa, esim. Jouluna, niin kalorimäärät onkin sitten isompia. 😅
 
Onpa mieletön matka jo sulla takana! Onnea siitä!

Mä aloittelin keventää niin että korvaan osan. Nyt lounas, päivällinen ja illallinen on nuttrilett pirtelö. Aamulla syön pari palaa leipää ja päivällisen kevyesti. ~1200 kcal tullut nyt päivittäin ja paino näyttää tippuvan ainakin nyt alkuun, -2,1kg oon miinukselle mennyt. Toki alkuun nesteitä mutta toivottavasti tahti jatkuu tai ylipäätään et laihtuminen jatkuu vaikkei näin nopeasti kävisikään. 20kg ylipainoa niin on mistä tiputtaa, ja tuo 20kg onkin jollain aikajanalla tavoitteena tiputtaa. Lasten myötä kilot kertyi mukavasti raskauksien ja imetyksen aikana. Nyt pikkuhiljaa (RYTINÄLLÄ!) kilot pois ja paremmat valinnat jatkossa että paino pysyykin sitten halutulla tasolla.
 
Laihdutin n 10 kg 3-4 kuukaudessa Easymealin ja Nutriletin aterioilla. Easymeal on nyt muuttanut nimensä. Nyt on noin kolme kuukautta kulunut tavallisella ruualla ja ihan näinä päivinä olen aloittanut osittaisella ateriankorvikkeiden käytöllä vielä neljän kilon pudotuksen.

Minulle tämä painonpudotustapa toimii. Olen aiemmin kokeillut laihduttaa ihan tavallisella ruualla kaloreita laskemalla ja yritin myös ravitsemusterapeutin ohjeilla. Omalla tyylillä paino pysyi ennallaan ja ravitsemusterapeutin ohjeilla sain useita kiloja lisää.

Minulla tavallinen ruokavalioni pitää painon tasaisena, mutta pudotus on onnistunut vain tällä kuurilla
 
”Kiva” että täällä on muitakin vaikkei yhtään kivaa hommaa tää laihduttaminen olekaan. Mulla olis eka tavoite saada kolmannen raskauden kilot pois, viitisen kiloa vielä jäljellä. Jos ottais 5kg:n välitavoitteet niin ei tuntuis niin pahalta tää projekti. Mun luonteella on myös helpompi että mulla on selkeä suunnitelma et korvaan aterian x kertaa päivässä nutrilettilla ja piste, ei tarvi sitten arpoa kun on ennalta niin päättänyt. Ennen lapsia oon viimeksi ollut hyvänolon painossa, ihan niin alhaisiin lukemiin en tavoittele mutta olis mukava päästä ylipainosta eroon.
 
-4kg nyt! Oon kyllä super tyytyväinen kun paino tuntuu putoavan mukavaa tahtia näin alkuun. Huippu juttu!! Nyt vaan sinnikkäästi jatkan samalla tavalla osittain korvaten.
 
-4,7kg oli paino kahden viikon kohdalla. La pidettiin pizzapäivä (suunnittelin etukäteen, ei ollut hetken mielihalu). Paino pomppas 900g ylöspäin seuraavaan aamuun mut seuraavana päivänä oltiin taas -4,7kg lukemassa eli nesteet läks. Nyt mukava aloittaa viikko taas alimmassa painossa, itseasiassa alemmassa kuin 1,5 vuoteen.
 
@suubi ihan mahtavaa! Ei voi kun kehua ja varmaan hyvä olo. 😍 Mulla alkaa tänään vähän tiukempi dieetti, kun en saa painoa alas kun syön vähän liikaa.

Aattelin kokeilla korvata 3 ateriaa nutrilett juomalla ja sit syödä vaan yhden isomman aterian. 😍
 
@suubi ihan mahtavaa! Ei voi kun kehua ja varmaan hyvä olo. 😍 Mulla alkaa tänään vähän tiukempi dieetti, kun en saa painoa alas kun syön vähän liikaa.

Aattelin kokeilla korvata 3 ateriaa nutrilett juomalla ja sit syödä vaan yhden isomman aterian. 😍
Jos tuo keino tuntuu vaikealta, suosittelen kolmen Nutriletin lisäksi kahta noin 150-300kcal ateriaa lisäksi. Oman kokemuksen mukaan korvikeruuilla nälkä tulee aika tarkkaan kolmen tunnin välein ja jos ei syö nälän tullen, myöhemmin tulee syötyä enemmän kuin tarpeeksi.

Olen koettanut karistaa viimeisiä ylimääräisiä kiloja osittaisella ateriankorvikedietillä. Se on vaikeampaa kuin kokonaan korvikkeilla!! Etenkin iltaisin mielitekoja on valtavasti, vaikka ei olisi edes nälkä. Tästä huolimatta painon suunta on alaspäin, mutta todella hitaasti !!!
 
Jos tuo keino tuntuu vaikealta, suosittelen kolmen Nutriletin lisäksi kahta noin 150-300kcal ateriaa lisäksi. Oman kokemuksen mukaan korvikeruuilla nälkä tulee aika tarkkaan kolmen tunnin välein ja jos ei syö nälän tullen, myöhemmin tulee syötyä enemmän kuin tarpeeksi.

Olen koettanut karistaa viimeisiä ylimääräisiä kiloja osittaisella ateriankorvikedietillä. Se on vaikeampaa kuin kokonaan korvikkeilla!! Etenkin iltaisin mielitekoja on valtavasti, vaikka ei olisi edes nälkä. Tästä huolimatta painon suunta on alaspäin, mutta todella hitaasti !!!

Hyvä kun muistit, ettei kande korvata liika monta ateriaa. Nyt jo hirvee nälkä. 😂
 
Tarkoitin, että on helpompi syödä kaikki viisi korvikeateriaa päivässä kuin 3+1. Jos kuitenkin syöt kolme korviketta, niin tavallisia aterioita on parempi syödä kaksi, jotta ruokailuväli pysyy kolmessa tunnissa. Oman kokemuksen mukaan korvikkeilla pärjää hyvin juuri tuon kolme tuntia, mutta ei pidempään. Tavallisella ruualla korvikkeiden lisäksi maltillisella annoskoolla nälkä ei pysy poissa yhtä kauaa.

Varmasti toki ihmisissä ja korvikkeissa on eroja ja jokainen löytää itselleen sopivan tavan.
 
Mulla olisi tarkoitus pudottaa painoa. -10 kg olisi hyvä ja -20kg erinomaista. Olen miettinyt ateriankorvikkeitakin, mutta minusta ne on hiukan inhottavia, mieluummin syön jotain oikeaa ruokaa, mutta jos ei lähde sujumaan, ehkä sitten kokeilen ateriankorvikkeita. Lisäksi ne on vähän kalliita. Olen yrittänyt kerätä itsehillintää, iltanapostelu varsinkin ongelmana. Nyt olen syönyt usein kaurapuuroa ja itsetehtyä kasvissosekeittoa.
 
Minä tiputtelen raskauskiloja ihan perus vähähiilihydraattisella dieetillä (kannattaa googlata jos on laihdutusmenetelmä vielä hakusessa). Se sopii hyvin tällaiselle sekasyöjälle, eikä tule nälän tunnetta helposti. Paremminkin ongelma on ettei saa syötyä tarpeeksi kaloreita. Ja lenkille ei oikein ehdi eli aika puhtaasti syömisellä tiputellaan painoa. Paino kuitenkin junnasi joku aika sitten paikallaan ja yllättäen apu löytyi vadelmanlehtiteestä. Ilmeisesti imetys lamasi estrogeenituotantoa, ja se sitten hidasti huomattavasti painonpudotusta. Nyt nautin teeni ja paino taas tippuu tasaisesti. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Minustakin nuo korvikkeet tuntuvat vähän hassuilta, ja tyyriiltä. Kaitpa niissä on kuitenkin laskettu se että saa kaikki vitamiinit ja kivennäiset, huolimatta tuotteen ulkonäöstä. Ja varmasti niistä on apua kun pitää saada kalorimäärää alemmas.
 
Mulla tammikuun tavoite oli 97>90kg mutta nippanappa näyttää jäävän toteutumatta tän kuun puolella tavoite, nyt 90,8kg näyttää vaaka. Nutrilett juoma maksaa Lidlissä 1,59€ ja se korvaa koko aterian niin minusta se ei ole erityisen kallis. Jos juon 3 juomaa/ päivä niin viikossa niihin menee 33€. Aamupalalla syön 2 viipaletta leipää kahvin kanssa ja päivällisellä samaa ruokaa muun perheen kanssa. En usko että vaikuttaa mun nutrilett tuotteet meidän perheen ruokamenoihin juurikaan kuukausitasolla. Mut jokainen valitkoon tavan mikä sopii itselle parhaiten, mulla toimii tämä mut ehkä muilla toimii joku muu menetelmä. Oon ollut viikon influenssan kourissa, tämä tauti nyt vähän haastanut tällä viikolla. Tympee tauti, sais mennä jo menojaan!
 
Takaisin
Top