Nuoria kuumeilijoita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hann
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikki uudet ja vanhat kuumeilijat! Minä siirryn tonne odottajien puolelle vihdoin <3 Alustavasti syyskuun alussa l.a. mut saas nyt nähdä mikä on tuomio ekassa ultrassa helmikuussa. Sitä kovasti odotellessa.. Plussatuulia PALJONPALJON teille kaikille <3 ++++

Täällä myös kuumeilija, ikää mittarissa itsellä pian 22v. ja miehellä 26v. Eka kierto pillereiden jälkeen (söin muutaman kuukauden pilsuja, mutta kierto ollut aina sitä ennenkin säännöllinen) menossa enkä ole edes ovistikutellut vaan ihan mututuntumalla :) Nyt on kuitenkin kp 18/28 ja ovulaatiosta on varmaan 3-4pvää. Mua piinaa kummalliset vihlovat kivut oikean munasarjan kohdalla mitkä sittemmin on siirtyneet keskemmälle kohdun seutuville. Joka tapauksessa kipu sijaitsee ihan alavatsalla.. ja muistuttaa menkkakipuja. Vielä pitäisi 1,5vkoa jaksaa jännätä ennen testin tekemistä!! Plussatuulia kaikille!

Heippa! Saako liittyä keskusteluun? täälläkin on kova kuume, mut yritystä ei olla vielä alotettu.

Millasia elämäntilanteita teil muuten on? Ite oon nyt kevään abiturientti, eikä tulevaisuudesta oo oikeen mitään tietoo, nii ois tosi kiva kuulla mite muut nuoret kuumeilijat aikoo järjestää vauvaperhe-elämän :)

No mun tilanne on se, että opiskelen AMK:ssa sairaanhoitajaksi tällä hetkellä ja siis toinen vuosi meneillään :) Mutta ennenku vauvva ois näillä näkymin maailmassa nii mulla ois jo viimenen vuosi koulussa meneillään.. Sit äippäloman jälkeen palaisin hetkeksi vielä koulun penkille. Mies on töissä.

Moikka kaikille!
Täältä kans liityn tänne! 
Eli taustatietoa vähän: olen 21 vuotias,kahden ihanan tytön (09 ja 10),miehen (25v) ja koiran ja kahden kissan "omistaja" :D
mulla on teiniiässä 14 ja 17 v tehty abortit ja  sen jälkeen nämä upeat tytöt,sitten keskenmeno maaliskuussa ja kemiallinen raskaus viime kuussa.
Kaikki mun raskaudet on lähtenyt käyntiin ehkäisystä huolimatta. pillerit oli mulla käytössä  12 vuotiaasta tohon 17 vuotiaana tehtyyn aborttiin asti koviin kuukautiskipuihin. söin niitä ihan säännölliseti ja silti tulin raskaaksi. Toinen tytöistä lähti käyntiin nuvaring ehkäisystä ja toinen pillereistä(eri merkkiset kun ekat) ja keskenmennyt laastarista. ensimmäisen tyttöni aikaan jo aadin tutkimuksia miksi ehkäisy ei vaikuta ja sanoiat et en aan oon ottanu pillereitä tuniin tarkasti tms. toisen tytön jälkeen pääsinkin verikokeisiin jossa sanoivat et laastarissa on sellaista hormonia mitä nuaringissä ja pillereissä ei oo et se ehkäsee o sit olin taas raskaana ja se meni kesken. sen jälkeen tutkivat ja huomasivat et mun hormonitoiminta poikkeaa normaalista ja siis kaikki  nämä ehkäisyt olivat hormonipitoisuudeltaan liian pieniä ehkäisemään mun raskautta ja ainut vaihtoehto olisi kierukka mikä ei ole normi kierukka aan valmistettu tällaisille tapauksille joilla ei hormoni normaaleissa ehkäisyvalmisteissa riitä. sivuvaikutukset tässä kierukassa olisi ollut niin kamalat että en sitä halunnut. Suru keskenmenosta vahvisti tunnetta että meidän taloon mahtuisi kyllä vielä kolmas lapsi jonka jälkeen laittaisin putket solmuun. niimpä ehkäisyä ei aloitettu keskenmenon jälkeen ja nyt sitä vaan odotellaan :)
Plussatuulia koasti kaikille tänne!!

Kiva kuulla, Inari, teidän tilannetta :) teillä onki selvät sävelet! voi että, musta alkaa tuntua pikkuhiljaa, et opiskelijanaki on iha mahdollista perustaa perhe :) Pitää vaan oottaa et poikaystävä sais töitä...

Oho! j.n, suhun ei sitten ehkäisyt vaikuta :O onpa jännää! Mä taas oon välillä toivonutki, että ehkäisy pettäis, mut en taida enää toivoa sun tarinas jälkeen. varmasti ollu ikävää tommonen :(

muokkausta...tulipas paljon kirjotusvirheitä, hups!

Mitäs tänne kuuluu? Mulla vaan vauvakuume kasvanut entisestään. Ahdistaa kun tuntuu että kaikki mahdolliset tutut ja tuttujen tutut on raskaana..ja itse saa odotella yritystäkin vielä tovin :(

Heippa kaikille!
Ite oon 20v ja mies 23v ja mennään sillä asenteella että tulee jos on tullakseen. :)
Tällä kierrolla kuitenkin ovislaskuri ollu hyvässä käytössä ja nyt oviksesta on kulunut 8 päivää ja kaikenlaisia oireita ilmaantunut. Rinnat siis melkosen arat, alavatsaa välillä vihloo ja esimerkiks aivastaessa tuntunu ihan sellasta repäsevää kipua. Ja tänään heräsin tosi aikasin aamulla pissahätään, mitä en siis yleensä koskaan tee. Ei muutaku pissalle ja takas nukkumaan. Myöskin väsymys on aika kova. Mutta mistäs sitä tietää onko nämä oireet vaan vilkkaan mielikuvituksen tuottamia..? :/ Toivottavasti ei!
Vielä täytyis muutama päivä odotella ennenku testiä rupee tekemään.

Niin ja näistä ystävyysjutuista. Mä sanoin joskus varmaan vuosi sitten mun parhaalle ystävälle, että ollaan päätetty että vauva tulee jos on tullakseen. Tää ystävä tais ottaa vähän nokkiinsa. Ilmeisesti häntä ärsyttää se, kun mulla on mahdollisuudet saada lapsi. Hänellä kun ei ollut siihen aikaan miestä.
Mutta luulis että hän mun ystävänä olis iloinen mun puolesta.. No, tiedä häntä.

Tiupu: Onneksi olkoon yrityksen johdosta ja tervetuloa tänne kuumeilemaan! Toivottavasti teillä on nyt napannut.. ;) Voi harmi jos sun ystävä närkästyi..mut tavallaan ymmärrän sun ystävää, vaikka totta kai kaverin puolesta pitäisi olla iloinen! Musta vaan on itsestänikin niin vaikea iloita toisten raskauksista, kun meillä ei ole edes mahdollista vielä raskautuminen.. :S Vaik tietty se riippuu vähän siitäkin kuinka läheinen ihminen on kyseessä. Jos mun paraskaveri tulisi raskaaksi, nii kyllä mä siitä iloitsisinkin, vaikka se tietty sattuisi.. Sun ystävä varmasti tarvitsee aikaa ja ajatustilaa. Älä loukkaannu, vaikka sun ystävä ei hirveän hyvin osaisi suhtautua kun tuut raskaaksi, koska hän varmasti haluaa pysyä sun ystävänä, vaikka olisikin kateellinen vauvauutisista :)

Terve kaikille!

Jos sopii mukaan niin tulen kanssa kuumeilemaan omasta tuhnuttajasta! :)
Itse olen siis 22-vuotias ja mies on pian 25-vuotias. Molemmat on koulunsa näiltänäkymin käynyt ja vakituisessa työelämässä. :) Vauvaa alettiin yrittämään tai oikeastaan asenteella tulee kun on tullakseen niin 3/11 . Melkein heti raskauduttiinkin 5/11 tein plussatestin ja np ultrassa viikkoja oli tuolloin 12+ todettiin raskaus tuulimunaksi. Lääkkeellinen tyhjennys x2 niin oltiin saatu kaikki raskausmateriaali pois. Heinäkuusta 2011 asti ollaan yritetty tuloksetta. Ovistestejäkin olen käyttänyt useassa kierrossa, en ihan joka kierrossa koska nyt alkaa jo tietämään suunnilleen millä kp ovulaatio yleensä on tapahtunut. Mutta jos tää kevät vaikka toisi uusia tuulia meille kaikille! :)

Paljon plussatuulia! <3

Kovasti toivotaan että olis napannut! :) Nyt on jännät paikat, kp 33/32, eilen olis siis pitänyt menkat alkaa. Eilen ja tänä aamuna tuli pyyhkiessä semmosta rusehtavaa vuotoa tosi vähän, mulla yleensä alkaa menkat silleen. :( Mutta kun ei noita kipuja kauheesti oo ja yleensä siis just ennenkun menkat alkaa niin alaselkä ja -maha aikas kipeet. Ja yleensä kun tuota ruskeaa vuotoa tulee niin menkat alkaa sitten aika pian siitä, samana päivänä. Hmm.. Olen lukenut että tollanen rusehtava tai jopa verinen vuoto (jos siis pysyy hyvin niukkana) olis normaalia alkuraskaudessa. Ja varsinkin silloin ku menkkojen pitäis alkaa. Voihan se toki myös enteillä keskenmenoa.
En vielä uskalla tehdä testiä, jos ne menkat nyt alkaakin. Tein liian aikaisen testin kp 28/32 ja negahan sieltä tottakai tuli.. Se pettymys on jotain ihan hirveetä, ku testi näyttää negatiivista. :( Tää odottaminen on ihan tyhmää!!

Kyl mä ymmärrän myös mun ystävää, että tuntuu pahalta jos nyt ilmoittaisin että oon raskaana.. Koska hänkin niin kovasti lasta toivoo. Mutta jos hän ilmoittais että olis raskaana niin olisin onnellinen hänen puolesta, vaikka itsekin lasta toivon. :) Kyllä me siis väleissä ollaan ihan niinkuin ennenkin, että ei tämä vauvanyritysuutinen onneks meidän ystävyyttä rikkonut. :)

Tervetuloa Camis! :)
Pahoittelut tuosta tuulimunasta.. :( Varmasti ollut kamala kokemus.
Mäkin ajattelin rupee kokeilemaan noita ovistestejä, jos nyt en raskaana ole. En ole koskaan kokeillut niitä, oon aina täällä Vau:n sivuilla käyttänyt sitä ovislaskuria, mutta eihän se tietenkään luotettavimmasta päästä ole.

Toivotaan että teillä tärppäis pian! :)

Tiupu - Sullahan on jännät paikat, pidän peukut ja varpaat pystyssä että olisi tärpänny! <3 Kyllä, ei ole ollenkaan epätävallista että raskauden alussa varsinkin silloin kuin pitäisi alkaa, tulee punasenrusehtavaa vuotoa! Joillaikin saattaa tulla ihan menkatkin vaikka olisivat raskaana! :) Suosittelen lämpimästi niiden ovistestejen hankkimista, enemmin toivon toki että olisit raskaana. :) Itse olen netistä tilannut, saa paljon edullisemmin kuin apteekista ja saa varman ajankohdan peittoja heilutella! Luulin itse että ovuloin eri aikaan mitä testit kuitenkin näyttävät. Nyt kun on käyttänyt useana kuukautena niin voi jo vähän oletella milloin olisi... itse en kyllä tunnista/bongaa ovista ilman että sitä tikuttelen. kp:tä oppii kuitenkin tietämään, suunnilleen joka kuukausi samana kiertopäivänä, muutamalla saattaa heittää sinne tänne. Ovistikut toimii hyvin tän vaun ovislaskurin kanssa. :) Käytän molempia! Tsemppiä sulle sinne, toivotaan että menkat pysyy poissa! 

Kiitos kannustuksesta Camis! :)
Kävin just ihan tosta citymarketista ostamassa PregCheck:n raskaustestiliuskoja ja samalla bongasin samaisen merkin ovistestin, mut hintaa oli yli 9 euroa. :o
Onko sulla suositella jotakin hyvää nettisivua josta sais halvemmalla? Jos niille nyt tarvetta tulee. ;) Huomenna aamulla testailen jos ei niitä menkkoja kuulu! Jännää..
Huojentavaa kuulla, että tommonen vuoto on normaalia. On edes vielä jotain toivonrippeitä. :)

Tiupu - Kiva juttu, jännään täällä sun kanssa, tuu ihmeessa kertomaan miten kävi kun olet testin tehnyt. :) Joo, voin suositella mammaksi.fi ovistestejä sekä raskaustestejä. On omasta mielestäni edullisia. Juuri tilasin 12 ovistestiä (puikko) ja 6 herkkää raskaustestiä (puikko) niin muistaakseen 31€, mutta samaisen määrän siis 12 ovistestiä ja 6 raskaustestiä liuskamallisina niin saa 18,50€. Makuasia tykkääkö liuskamallisista vai puikko mallisista, itse haluan käyttää puikkoja. :) Olen käynyt lueskelemassa tuosta mammaksi.fi sivustosta netistä, niin on siitä on yhtäpaljon mieleipiteitä kuin on käyttäkiäkin, mutta itse olen todennut hyväksi paikaksi tilata. Aina on sieltä tilaamat testit toiminut sekä anatanut oikean tuloksen, kokeile ihmeessä jos nyt vielä sitten tarvetta on! :)

Juu täytyykin perehtyä tuohon mammaksi.fi sivustoon, kiitos vinkistä! :)
Tuun heti ilmoittamaan miten käy, ainakaan vielä ne menkat ei oo alkanut.. :)

Tiupu - Kyllä, suosittelen! Tsemppiä testin tekoon... odottelen innolla kuinka kävi, kaikki sormet ja varpaat on pystyssä sulle! <3

Huomenta kaikille!
Kp 34/32 ja negahan sieltä tuli. :(
Olen kyllä lukenut että joillakin tullut plussa vasta kun menkat ollu yli viikonkin myöhässä..?

Yritän epätoivosesti miettiä kaikkea tollasta, mut kai se on vaan hyväksyttävä että en ole raskaana. :(

Tilannepäivitystä.. :D

Tänään kp 35/32 eikä mitään merkkejä että kuukautiset alkais.
Mulla on nyt useana iltana tullut tosi etova olo, eilenkin mietin että pitääkö tästä nyt lähteä yrjöömään mutta päätin vaan sinnitellä. Ja nälkä on KOKOAJAN. Voisin vaan istua keittiössä syömässä kaikki päivät. :D

Mikäs tilanne muilla? :)

Tiupu - Voihan se olla vielä mahdollista että plussaksi muutuisi, voi olla että olet ovuloinut vasta myöhemmin kuin oletettu niin ei se tietenkään näy testissä vielä, vasta myöhemmin... Lupaavalta toki kuullostaa, koska sulla on myös oireita. :) Toivon todella että saisit myöhäsen plussan! <3

Täällä on ollut vasta muutamia päiviä sitten ovis, paljon ollaan pupuiltu. :) Nyt on ollut sellasta pientä nippailua alavatsalla ja pientä menkkamaista kipua (muutaman minuutin kestää ja tulee aina silloin tällöin). Mutta, oletan että olenkin ovuloinut muutamaa päivää myöhässä ja nyt siis vasta ovis, koska en tässä kierrossa käyttäyt ovistikkuja ollenkaan. Unohdin netistä tilata ajoissa, niin vasta tuli kotiin. :D

Takaisin