Nuoria kuumeilijoita

hann

Satasella mukana keskusteluissa
Moikka kaikille! Eli itse olen 19-vuotias ja yritämme avomiehen kanssa ensimmäistä, yk 1 ja kp 16/33 menossa. Olis mukavaa saada juttuseuraa suunnilleen oman ikäisistä kuumeilijoista. Ite oon pitkän aikaa tuntenu, että oman ikäiset ei oo oikein samalla aaltopituudella mun kanssa, on niin erilaiset kiinnostuksen kohteet suurimmalla osalla... Oiskohan täällä ketään samanhenkistä?
 
Moi hann!
mä nyt en oo ihan saman ikäinen, mulla ikää "jo" 24, mutta jotenkin koen olevani aika nuori vauvahaaveilija kun vertaan omaan kaveripiiriini. Voin ihan täysin samaistua sun ajatuksiin. Itse olisin ollut myös 19 -vuotiaana jo valmis olemaan äiti jos niin olisi päässyt käymään, mutta kun ajattelee ystäviäni silloin, ei heistä monikaan olisi vielä äidin rooliin oikein istunut. Eikä välttämättä istu vieläkään. Toki se on kiinni ihan ihmisestä itsestään missä iässä on ns. valmis. Ja onneksi se on usein niin, että kun se lapsi tulee niin se äitiys jostain puskee esiin. Oon aina kokenu itseni jotenkin liian vanhaksi. Ystävät on halunnu bilettää, seurustella ei niin vakavasti ja olla suunnittelematta elämää kovinkaan pitkälle ja mua ei oo tällainen elämäntyyli kiinnostanu oikein koskaan. Tottakai tykkään käydä silloin tällöin istumassa iltaa, nauttimassa virvokkeita ja vietää rentoa elämää, mutta olen niin valmis luopumaan tästä kaikesta lapsen vuoksi. Aikaisemmin emme ole lasta yrittäneet, mutta puhuneet, että jos vahinko sattuu niin eipä haittaa :) Nyt elämämme on asettunut pysyvästi aloilleen ja lapsi olisi enemmän kuin tervetullut. Meilläkin menossa vasta ensimmäinen kunnollinen yritys ja ensiviikolla sais jo varmaan testiä heittää kehiin.
Toivotaan että tärppää, niin meillä kuin teilläkin! emoticon
 
heips tiy*! :) joo, niinhän se on että jokaiselle se iän kokemus on aika yksilöllinen. just tuota tarkoitinkin että tuntuu et muut elää niin hetkessä verraten itseeni. toki minäki käyn sillon tällön viihteellä, mut aina tuntuu sille että ei tavallaan enää kiinnosta, ku teinimpänä tuli juostua urakalla... ja just se että lapsi ois varmasti etusijalla elämässä, et ois valmis luopumaan siitä että voi mennä oman mielen mukaan ja valmis sen tuomiin tietynlaisiin "rajotuksiin" :) toivottavasti teillä tärppää, mulla testin teko ois eessä tuossa kuun vaihteessa, ja tuntuu ku aika matelis siihen hetkeen! mutta ehkä tää odotus vielä palkitaan, ja odottamistahan on luvassa vielä kahta kauheammin jatkossa :)
 
Heippa :)
Oon 20-vuotias, ja ollaan yritetty aviomiehen kans päälle vuosi.. :) mä en oikeestaan käy koskaan viihteellä (mikäli alkoholista puhutaan) ja oon töissä, lähden nyt opiskeleen kätilöks. Vauvaa oon halunnu jo 16 vuotiaana, mut sillon ei tullu mieleekään et tosissaan tekisin sitä. Viime vuonna ehkäsy jäi pois 12.6.10 ja no, tässä ollaan. Toivotaan ja petytään vuoronperään.

Mulla kans olo, et muut samanikäiset ei oo samalla aaltopituudella, kaverit ei oikeen käsitä mun halua tulla äidiks ja niille en voi puhua. Kaveri joka on vuoden vanhempi sillä on vauva, mutta hän ei taas jaksa kuunnella ainaista yritetty näin ja näin kauan nyt kierron se ja se vaihe... Mies ei halua kuulla, koska tietyt jutut kierrossa ällöttää. Oireita on kiva yhessä miettiä, mut ei hän jaksa kokoaikaa hänkään kuunnella. Mies on kohta 22.

mulla huomenna testiä kehiin, et tietää ootellakko menkkoja vaiko huhtivauvaa... Jännittää hieman mutta varaudun henkisesti pettymykseen...
 
Moikka Dark! Harmittavan kauan ootte yrittäny, toivottavasti nyt nappaa! Ymmärrän niin hyvin ton sun tilanteen ku "kaverit" ei ymmärrä yhtään ja mies on tietysti aina mies, ainakaa mun mies ei jaksa jatkuvasti kuunnella just tollasia naisten juttuja... Jos tarviit juttukaveria enemmänkin niin laita sähköpostia hhann_@hotmail.com :) mä kyllä kuuntelen mielelläni ihan laidasta laitaan, ja uskon voivani ymmärtää sun tilanteen edes jotenkin...
 
Moikka. Täällä nuorikuumeiloja, ikää 23-vuotta. Mies ei tosin ole vielä myöntynyt lapsentekoon, mutta pikkuhiljaa yritän lämmitellä häntä.

Tuosta kun kaverit eivät ymmärrä on niin tuttua. Minua on kuulemma selän takana haukuttu jopa joksikin lapsifanaatikoksi :O Eräs henkilö oli  saanut sellaisen käsityksen minusta, että makaan kotona suurinpiirtein haarat levällään ja ruinaan mieheltä lasta :D Tämä sen takia, kun olen niin harvoin juomassa ja olen niin rauhallinen.. joo'o.. Todellisuudessa minulla on kierukka ja en ole sitä vielä poistattamassa (vuoden päästä todennäköisesti poistatan, mutta tästä en ole kenellekkään kertonut).
En ymmärrä miksi minulla ei saisi olla vauvakuume, mitä ihmeellistä siinä on.. Välillä on myös todella vaikea yrittää purkaa tuntemuksia jollekkin, kun kukaan ei tunnu olevan samassa tilanteessa, paitsi yksi ystäväni, mutta nään häntä todella harvoin.
Miehen kanssa puhumme lapsista viikottain, siis jotain lapsiin liittyvää.. Ja olemme keskustelleet muutenkin paljon aiheesta.. Ja sitten taas minkälaisen kuvan mies itsestään antaa kavereilleen on toinen juttu.
 
Moikka nebe! Kiva kun löytyy samoinajattelijoita!
Voi kauhea millasia "kavereita" voi ollakkaan! Toi on jotai tosi järkyttävää mun mielestä, puhua omasta kaverista noin, ihanku asia jotenki kuulus edes muille. Kuulostaa vähän kateudelle, mulle on nimittäin yksi kaveri sanonu että tuntee ittensä ihan penskaks mun rinnalla, kun meillä on oma asunto miehen kanssa, koira ja vauvahaaveet toteutusasteella! Kannattaa ajatella asia ainaki noinpäin, nimittäin vähentää stressiä huomattavasti kun voi ite nauraa koko ihmiselle ;)
Ja kyllä se mies vielä suostuu, mullaki meni kauan ennenkun sain sen suostuteltua, n. vuoden puhuin asiasta välillä harvemmin välillä tiheemmin, ja jotenki se varmaan sit tottu ajatukseen kun se oli niin pinnalla se asia. Ja järkiperustelut miksi juuri nyt, ne oli miehelle tärkeitä. Joten eiku vaan kunnon keskustelu pystyyn, uskosin että tuottaa tulosta :) tsemppiä!
 
Täällä ois kans yks kuumeilija! :) Olen 20v ja mies 23v. Aiemmin ollaan jo puhuttu vauvasta, ja sillon jo päätetty että jos tulee niin tulee, nyt kuitenki päätettiin et aletaan tosissaan yrittämään kun mullaki koulut käytynä ja työhommat hyvällä mallilla. Viimiset pillerit söin kesäkuussa, ja nyt ollaan sitte siitä lähtien toivottua tulosta odoteltu..

Minusta on kans tuntunu ettei vielä monikaan mun ikänen olis valmis äidiksi.. Mua ei kyllä enään jaksa baareissa juokseminen kiinnostaa, ja vauvakuumetta on tietysti vaan lisänny se ku moni läheinen kaveri saanu vauvan! Ei millään malttas oottaa enään, mut eihän tässä muukaan auta :D

Välillä tuntuu et ne jotka todella toivoo lasta, ne ei "tuu" raskaaks, mut sit ne jotka juoksee baareissa ja joilla on paljon yhen illan juttuja niin ne tulee raskaaksi vaikkei se ole edes toivottu... Muilla samanlaisia tuntemuksia?



Tsemppiä kaikille kuumeilijoille, toivotaan et tää meidänki kuumeilu vielä palkita! :)
 
Moi sazu! Mullakin tosi moni ihan lähipiirissä odottaa/on juuri saanut. Se vaan just lisää tätä tuskaa. Mutta tänä aamuna tein testin ja vahva haamuplussa tuli! On kyllä niin outo olo että huh huh.... Eli varovaisesti taidan siirtyä tässä parin viikon sisään kunhan varmuus tuosta saadaan niin tuonne Laskettu aika toukokuussa palstoille ja odotuskeskusteluihin... Toivottavasti muutkin plussaatte, tunne on nimittäin ihan omaa laatuaan! <3
 
Täällä myös nuori kuumeilija!:) Oon kohta 22v ja mies 26v. Kohta puolivuotta yritystä takana. Illat on menny tällä sivustolla lukiessa niin pakkohan se oli sit itelläki liittyä niin pääsee kirjottelee:)

Kavereilla ja sisaruksilla on lapsia niin se tosiaan kasvattaa omaa kuumetta paaaljon!:)

Sazu:  Ite oon miettiny samaa, että ne jotka toivoo ja haluaa lasta niin ei niin helposti saa, mutta ne jotka "ei halua" niin tulee sit "vahingossa" raskaaksi..

Mut niin.. toivotaan, että meidän kuumeilut palkitaan:)<3
 
Täytyy myös kertoa omasta puolestani kokemuksista kuinka ystävät suhtautuu.. Itsekin siis joskus käyn baareissa nykyään harvemmin, viimeksi olin ystävieni kanssa iltaa istumassa ja kaverit naureskelivat ja osoittelivat miehiä ja mietti kenet raahais tänä-iltana kotiinsa. Muistan kun istuin siinä pöydässä ja kysyin hiljaa iteltäni et "MITÄ MÄ TÄÄLLÄ OIKEESTI TEEN" Ilmoitin ystvävilleni että lähden alkoi muka vitsillä naljailu "meetsä miehes vieree nukkuu, no voi ettekö nyt muutamaa tuntia kestä"  Puhumattakaan jos olisin vauvahaaveista alkanut selittää. Vauva on meille enemmänkin kun tervetullut, jos ja kun näin tapahtuu saavat ystäväni niellä kateutensa taikka supiskoot keskenään, mutta tämä on minun elämäni.. Huh anteeksi avautuminen..

Plussatuulahduksia kaikille! <3
 
Pakko itsekin liittyä seuraan, vaikka ei vielä varsinaisesti vauvaa yritetäkään. Kuume on kuitenkin kova, joten jonnekin on pakko päästä asiasta avautumaan. :)

Ikää on siis itsellä 22 ja miehellä 35 vuotta. Oon kuumeillut jo vuosia ja lähipiiri tietää sen varsin hyvin, on kuulemma näkynyt selvästi. Mieskin on kyllä huomannut kuinka paljon lapsista pidän, mutta enpä kuumeilustani uskaltanut mainita mitään, kunnes.. Meilläpä tosiaan tuo mies "otti puheeksi" vauva-asiat, omalla hienolla tavallaan. Siitähän sitten riemu repesi ja nyt on täysi työ pysyä nahoissaan, että jaksaisi vielä edes hetken odottaa ennen kun alkaa varsinaisesti yrittämään. Se nyt vaan olisi fiksumpaa tässä tilanteessa, kun omat opiskelut on vielä kesken. Kuitenkin ollaan jo aiemmin päätetty, että jos ns. vahinko sattuu, niin ei se ole huono paikka ollenkaan. :) Kukaan omanikäisistä ystävistä ei juuri haaveile lapsesta, mutta onneksi löytyy vanhempiakin, jo lapsen hankkineita ystäviä. Kummilapsiakin on onneksi siunaantunut. Kuitenkin olisi kiva myös suht omanikäisten kuumeilijoiden kanssa höpötellä..

Onnea meille kaikille! :)
 
Moikka!
Liityn itsekin joukkoonne kuumeilemaan.

Ikää itselläni on 19- vuotta ja miehelläni 21- vuotta, esikoinen siis haaveissa.
Yk 1 ja menkkojen olisi eilen pitänyt alkaa, mutta eipä ole näkynyt eikä kuulunut joten olisikohan se onni potkaissut meitä heti ensi yrittämällä?
Tai noh, varsinaisesti ei yritetä vaan olla lähinnä asenteella tulee jos on tullakseen, mutta ovut on kuitenkin ollut pakko katsoa. :D

Ajattelin nyt jos pystyis loppuviikkoon ainakin odottamaan ennen testin tekoa jos ei menkat ala, mutta saas nähdä maltanko odottaa mun kärsivällisyydelläni loppuviikkoon.

Itselläni opiskelut jäänyt kesken, mutta mies töissä ja itsellänikin pienet tulot, pärjättäisiin kyllä jne.
Ammattia varmaan lähtisin opiskelemaan jonkin ajan päästä vauvan synnyttyä, mikäli nyt olisi tärpännyt.
 
Moikka,
täällä on myös yksi nuori kuumeilija. Ikää mittarissa on 23 ja miehellä 28. Meillä on reilu vuoden ikäinen ihana esikoinen ja nyt toisesta haaveillaan. Itse en ole kavereilta mitään outoja kommentteja joutunut kestämään, mutta totta on että kaikki nykyiset kaverini ovat 30-vuotiaita tai yli. Tämä johtuu siitä, että ollaan tutustuttu lasten kautta kerhoissa ja muissa, ja keski-ikähän ensisynnyttäjillä on se 30 :D. Aika vähän tuo ikäero mihinkään vaikuttaa, kun ollaan samassa elämäntilanteessa.

hannille onnittelut vaikka oletkin tainnut jo liittyä tuonne odottajiin :)!

Saa nähä miten on mun laita, lauantaina tai sunnuntaina ois pitänyt tätin tulla, mutta eipä vielä näy. Tänään tein negatiivisen testin, että saa nähä josko pian jo alkavat.

Kovasti plussatuulia meille kaikille!
 
Moi kaikki, täälläkin nuori kuumeilija 21- vuotias, mieheni 19. Meillä on melkein yksivuotias poika jolle haluaisimme pikkuveljen tai -siskon.
Teillä on kyllä kummallisia ystäviä. ihan pahaa tekee lukea.
Itse en puhunut vauvakuumeesta muille kun miehelleni, joka sai kuulla siittä pari vuotta :D mutta kun ystäväni kuulivat tai huomasivat minun odottavan vauvaa niin kaikki olivat innostuneita ja kiinnostuneita asiasta vaikka kukaan muu ei ollut vielä itselleen lasta hankkimassa.
 
Moikka kaikille!
Joo tosiaan oon tuolla odottajien puolella nyt vaan käyny, nyt ajattelin käydä täällä ja onpa kiva huomata miten paljon on muitaki nuoria jotka haluais lapsen! toivottavasti tuolla odottajat palstoilla sitten tavataan mahdollisimman monen kanssa :) Jotenki tuntuu että siellä on hirveen moni jo lähempänä kolmeekymppiä... Plussatuulia kaikille jo yrittäville! :)
 
Kuikui, täällä huhuilee varovaisesti eräs uusi kuumeilija joukkoonne! :)

Ikää minulla 22 vuotta ja miehellä 26 vuotta. Yhdessä taivallettu pian kolme vuotta, ja minulla ihan mahoton kuume! :D Tuntuu, että vauva pyörii ajatuksissa päivittäin, kaupoissa on pakko vilkuilla vauvanvaatteita ja katsella netistä erilaisia vauvakirjoituksia ja blogeja ja ja ja .. :D

Varsinaisesti emme ole yrittäneet vielä, mutta ehkäisyä meillä ei enää ole.. Jäänyt jotenkin itsestään pois (kortsuja käytetty), mutta ilmeisen varovaisia olemme olleet, kun ei ole tärpännyt.. ;)

Onnea teille, ja onnea meille! :)


 
moi tääl ois yks 21 v kuumeilija.. :) mulla ja mun 32 v miehellä on jo yks poika joka on viikon päästä kolme kuukautta ja uudenvuoden jälkeen aletaan yrittää toista kun tekee nyt jo mieli hankkii pojalle pienen siskon tain veljen ettei ikäeroo olis nii paljoo..

ekaa odottaessa näki kyl kuka oli kaveri ja kuka ei ku jotkut kaverit lakkas kokonaan jopa moikkaamasta kadulla sen jälkeen ku kuuli raskaudesta et ne kaverit jotka tosissaa tukee raskauden aikana ni niist kannattaa pitää huoli ku niit ei tod oo montaa ku on nuori odottaja...
 
moikka kaikille!!

Täällä on kans yksi nuori kuumeilija, ikää tuli juuri täyteen 20, ja olen jo onnellinen 8 kk pojan äiti. <3 avomiehelläni ikää 28. Toista päätettiin vastikää ruveta yrittämään, halutaan pienellä ikäerolla, niin olis pojalle leikkikaveriksi. :) Olin itse 18 silloin kun ruvettiin ensimmäistä lasta yrittämään, ja raskaana ollessa täytin 19. Monet samanikäiset kaverit kaikkosivat kokonaan, koska eivät voineet ymmärtää miksi haluan lapsia näin nuorena. :s Olen kuitenkin aina ajatellut että haluan saada lapset nuorena.. :)
Nyt menossa kp 1/28-30.. joten uusi yritys on alkanut!
tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja plussatuulia!!! :)
 
Hei kaikille =)
Täällä kans yks kuumeilia. Olen 20-vuotias ja mies on 26-vuotias. Meidän esikoinen täyttää tämän kuun lopussa 2-vuotta ja toista ollaan yritetty nyt 7kk =)
kp taitaa olla nyt 22/30-31...
Ensimmäistä lasta yritettiin vuosi, toivottavasti ei mene nyt niin kauaa :(
Saako varovasti kysellä että mistäpäin te muut kuumeiliat olette ?=)
 
Takaisin
Top