Nuoret odottajat

nop kirjotampa sit minäki:) heinäkuisissa ei oo mun ikäsiä hirveesti.. eli oon 20 vuotias ja ootellaan ensimmäistä lasta täällä:) viikkoja kasassa 29+3 :)! maha vähä tiellä nii ei saa nukuttua, aika verran supistuksia tullu.. viikonpäästä poli käynti nii katotaa onko paikat pehmenny.. ku neuvolalääkäri ei osannu sanoo et lepoa nyt vaa :)
 
Tervetuloa helmimeri!

Mulla alkoi ensimmäinen työpäivä uudessa työpaikassa tänään. Toistaseks on menny ihan mukavasti. Enemmän jännittää lääkärikäynti tänää neljältä kun ultrataan uudestaan. Näillä viikoilla sen alkion pitäs jo olla melkein vauvan muotonen :D Näkee sitte.

Pauliina, me asutaan Israelissa. :)
 
Äh, tahtoo tämä puoli unohtumaan!

Mutta juu, onhan tässä LA aika lähellä, kun viikot on jo 33+5. :D Suht tukalaa on välillä, kun tämä runnoo keuhkoja niin ettei meinaa henkeä saada kunnolla ja välillä runno mahalaukkua niin, että meinaa ylös tulla. :D Jotkut liikkeistäkin tuntuu ihan ilkeiltä.

Mutta liikuntakyvyttömäksi ei onneksi ole joutunut, äskenkin tein pitkän aikaa pihahommia eikä yhtään pahalta tuntunut.
 
Täälläpä ois pian 21 vuotta täyttävä tyttö meri-lapista ja mies vuoden nuorempi. :) LA 7.9 ja viikkoja nyt 20+6. :)
 
Niin ja ensimmäinen lapsi tulossa. :) Jos täällä on odottajia täältä päin, niin pistäkää viestiä! :)
 
Mitä kaikille kuuluu? Onko vappusuunnitelmia? :)

Mä kävin eilen varhaisultrassa, siellä kaikki hyvin. Ihanaa kun voi olla rauhallisin mielin ja pahoinvointikin on vähän helpottanut :) Nyt viikkoja 9+2. Mites gekkoliinin vointi? Onko paha olo yhtään helpottanut?

Meillä ei pahemmin vappua juhlita, simat on tekeytymässä ja esikoinen vaatii ilmapalloja ja serpentiiniä. Huomenna käydään kyläilemässä mutta muuten ollaan varmaan rauhassa kotona :)
 
Tervetuloa jälleen uusille!

Jaksamisia moonflowerille loppumetreille! Pian se "kärsimys" palkitaan :Heartred

Tsc:n vappusuunnitelmat kuulostaa kivalta! Tekispä itekki mieli simaa, munkkeja, perunasalaattii ja nakkeja *slurps* Täältä ei vaan sellasia herkkuja saa :sad001 pääsispä pian Suomeen!

Täällä pahoinvointi ei toistaseks oo helpottanu yhtään, päinvastoin. :sad001 Mun tuurilla yökkäilen joulukuuhun asti. Missasin sen lääkärikäynninki duunin takia ku en päässy lähtee ekana päivänä aikasemmin töistä :sad001 Ens viikolla uus yritys.
 
Voi ei Gekkoliini :sad001 Lohdutuksena voin sanoa vaan että sitten kun se pahoinvointi väistämättä loppuu viimeistään synnytykseen, niin sen ihan oikeasti osittain unohtaa. Ja siitä selviää vaikka se onkin ihan perseestä :/ Toivotaan vielä kuitenkin että alkais helpottaa sen 13 viikon jälkeen.
 
Voimia Gekkoliini, itellä tänään 13+6 ja viimeks tänä aamuna vessanpönttö oli paraskaveri. Mulla pahoinvointi väheni siinä viikon 11-12 aikaan.
Vappusuunnitelmia, njoo. Mies on kutsunu pari kaveria saunomaan ja grillaamaan (pihassa 10cm lunta tänä aamuna, grillatkoon iha rauhassa :D ) ite varmaanki syön liikaa munkkeja ja juon itteni sokerihumalaan :D ja tietysti, käyn ostamassa itelleni semmosen ison foliopallon, koska mulla ei oo vappufiilistä ilman semmosta isoa söpöä foliopalloa.

Ja aiheesta kukkaruukkuun, onko muilla ollu mitään erikoisempia mielitekoja ? Mies katto eilen vähän hölmistyneenä kun laitoin semmoselle ruisnapille kinuskijäätelöä ihan innoissani. Oli muuten hyvää :D
 
Mulla ei oo ollut tähän mennessä mitään ihmeellisiä mielitekoja, sitruunasorbetti oli hyvä sillon kun laatta lensi monta kertaa päivässä. Eilen veteli lenkkimakkaraa ihan onnessani ja tänään haaveilen churroista ja nutellasta. Suolaa ja suolasta tekee enemmän mieli, yleensä oon pullahiiri mut nyt ei oo maistunut ennen tätä churrohimoa. Valkosipulikermaperunat olis myös aika kova sana :D Oikeestaan ton lähipizzerian ruokalista houkuttelee. Ikinä en oo välittänyt ihmeemmin hamppareista tai muista mut nyt tekis mieli... Sima taitaa jäädä juomatta tänä vuonna.
 
Lmk tsemppiä sektioon ja muista sitten tulla kertomaan miten meni!

Ninsuko se kyseli mieliteoista, viikolle 6 asti teki mieli kokoajan vihanneksia mut nyt on iskeny kauhee makean himo :) toi sitruunasorbetti kuulostas muuten aika hyvältä...
 
Joo miähä se kyselin :) tänää pitäis tehä munkkeja, ikinä ennen en oo tehny :D saas nähä mitä tulee.
 
Gekkoliinille tsemppiä pahoinvointiin!

Täälläkään ei ihmeempii vappusuunnitelmia ole. Hieman kärvistää lukea muiden juhlasuunnitelmista.. Huomenna mennään mun vanhempien luokse viettämään aikaa. :)
 
Tervetuloa uusille!! :)

Gekkoliini Israelissa! Wow :) Onko suunnitelmissa myös pysyä siellä ihan pidempään?

Täällä aiotaan vappuna syödä hirveästi, nälkä on koko ajan joten ihana syödä oikein olan takaa mm. simaa ja munkkeja :wink

Tsemppiä teille kellä on pahoinvointia!! En osaa kuvitella miten kauheaa se on :sad001 Mä taas ku oon ihan toisesta päästä, tosi hyvä olo, tuntee siitä syyllisyyttä kun tuntuu et suurin osa on raskaana tosi huonovointinen.

Täällä on jännä vklp tulossa kun huomenna kerrotaan mun vanhemmille raskaudesta ja sunnuntaina miehen vanhemmille! Jännä nähdä mitä ne tuumaa tästä meidän yllätysvauvasta :)
 
Mulla teki alkuraskaudesta mieli vaan kaikkea mahdollisimman tuoretta, kylmää ja terveellistä. Meni paljon viilejä ja hedelmiä!
Keskiraskaudessa aloin voida syödä ihan ruokaakin. Silloin maistuin hampurilaiset ja pitsat, mutta koko ajan söin paljon vihanneksia, hedelmiä ja muuta terveellistä. Kaikki maitotuotteet oli myös kova juttu siinä keksivaiheella. Loppu raskaudesta sitten meni kauheet määrät lihaa ja kaikkea kirpeää. Vikoilla viikoilla ei enää maitotuotteet ja hedelmät kiinnostaneet, joita oli mennyt kauheat määrät aikasemmin.
Mitään kovin outoja mielihaluja ei ollut. Oikeestaan suostui syömään vaan kaikkea tuttua ja turvallista ja kaikki vähänkin erilainen ällötti. En myöskään voinut syödä ruuan jämiä tai valmiiksi avattuina olevia asioita, kun tuli heti epäilys onko ruoka enää hyvää. Aika outoa sillä yleensä kokeilen innoissani kaikkea uutta!
 
mulla kesti pahoinvoinnit 7-20viikot.. sot helpotti pikkasen.. muutti pikkasen muotoaan.. ensin tuli mahanesteitä aamulla ja aamupala.. ja myöhemmin lähinnä aanupala vaa eikä enäö mahanesteitä.. joka päivä sai oksentaa. just kerkes bussista ulos nii lens :/välillä päivällä ja iltasin.. vieläki tulee n. 1-4krt viikossa oksennus johkivuorokaudenaikaa.. yleensä just ku saanu hyvän olon ruualla :) tänään viikkoja 30+1
 
Pauliina, on täällä vajaa 2 vuotta saanu kulumaan, mut kyl tulevaisuudessa siintää rakas koti Suomi, siellä on lapsenkin parempi olla :)

Äläkä turhaan pode huonoo omatuntoa siitä pahoinvoinnin puuttumisesta! Nauti vaan raskaana olemisesta, niin mä tekisin :D Ja kerro sitten miten meni porukoille kertominen!

Mä lueskelin vähän tosta pahoinvoinnista ja jossain spekuloitiin että mitä enemmän oksettaa raskauden aikana sitä enemmän istukka tuottaa sitä raskaushormoonia joka on tietenki hyvä varsinki näin alkuraskaudesta pienentäen keskenmenon riskiä. Toisaalta keskenmenoki alkumetreillä varsinki voi johtuu niin monista eri asioista ettei se pahoinvointikaan voi sataprosenttisesti sitä jatkuvuutta taata. Mä koitan nyt yrittää löytää hyviä puolia tästä yökötyksestä et tän kestää ees jotenki :D
 
Mä luin pahoinvoinnista aikoinaan saman jutun, mutta myös sanotasm, että tytöstä kärsii pahoinvointia ja pojasta ei. No me odotetään tyttöä ja mulla ei oo ollu kuin vähän oksettavaa oloa alkuraskaudesta. Nyt oksettaa välillä, mutta johtunee ihan siitä, kun neiti runnoo mahalaukkua. :D

Ihanaa, kun tuntee liikkeet ja toinen aamuisinkin heti herättyä ilmoittelee, että täällä ollaan, mutta eilen sain nyrkistä lonkkaluihin niin lujaan, että ihan äänen jo päkersin ai saatana. :D Sattu ihan törkeesti.

Ajatella, tiistaina kaksi viikkoa vielä ja tämä olisi täysaikainen, sitten sais tulla jo maailmaan.
 
Takaisin
Top