Heips! Olen 20v, mies 35v. ja meidän pikku rinsessa on jo 4 viikkoa:)
Mulla oli raskauden alussa kunnon pahoinvointia, että mikään ei meinannut pysyä sisällä. Ainoostaan hedelmät, viilit ja rahkat jotenkin ja toisinaan myös lämmin ruoka. Vauva tosiaan ottaa äidistä kaiken mitä tarvitsee, että ei sitä pahoinvointia tarvitse sillein pelätä. Jos menee kumminkin ihan hurjaksi, että nestetasapaino järkkyy, niin sitten vaan sairaalaan ja tippaan. Siellä voivat myös kai antaa jotain lääkkeitä, että pysyisi tavara edes hetken sisällä. Mulla loppu vasta joskus 4-5 kuulla, mutta yleensä se pahoinvointi loppuu viimeistään 4 kuulla, yleensä jo 3 kuulla. Tsemppiä!:)
Mulla turvotti maha alussa niin paljon, että aloin melkein heti käyttämään mammahousuja, mutta sitten keskiraskaudessa meni normi farkut, kun vatsa oli jo niin korkealla ja lopussa taas ei meinannut eden mammafarkut olla hyvät kun vatsa oli niin iso ja matalalla. Aikas yksilöllistä myös tuo vatsan koko. Toisilla ''mahtuu'' se vauva olemaan ''sisempänä'' ja toisilla se masu törröttää heti tosi ulkona:) Mulla alkoi näkymään masu vasta joskus marraskuussa aikasintaan ja sitten tammikuussa alkoi olla jo ihan vaatteetkin päällä havaittava masu. Neiti siis syntyi 26.3. Naapurin pariskunta kumminkin ihmetteli tytön synnyttyä, että miten on mahdollista kun en näyttänyt olevan edes raskaana:D Talvitakki kätkee ihmeen hyvin masun ja mulla on aika pitkä selkä, niin sekin teki tehtävänsä.
Kerroin vanhemmilleni vauvauutiset ostamalle heille ''isoisä'' ja ''isoäiti'' -mukit. Tyrkkäsin ne vaan heidän käteen ja odottelin uutisten uppoamista. Kummaltakin tuli ''oikeasti?!'' ihmettelyt ja sitten onnen toivotukset innoissaan:)
Ehdin tossa viime keväänä valmistua ylioppilaaksi. Olin suunnitellut, että tänä keväänä kirjottaisin pari ainetta uudelleen ja hakisin yliopistoon, mutta toisin sitten meni:) Saa nähdä milloin sitten menen vihdoin kouluun. Mulla on sillein onnellinen tilanne, että mies voi elättää sen verran, että voisin olla kotona pikkusen kanssa, kunnes tämä on noin 2v. En jotenkin haluaisi laittaa 9kk pikkusta tarhaan, kun on mahdollisuus tehdä toisin. Olisi myös kiva hommata sitten toinen lapsi kun tämä lapsi on sen 2v, että milloinkohan mä sinne kouluun oikeen pääsen:D Kotona lapsen kanssa oleminen on kumminkin tosi ihanaa ja jostain kohtaahan elämää lasten hankkimiset on pois työelämältä tai opiskelulta. Onko sillä sitten niin väliä olenko nyt kotona vai 30+
Ennen ensimmäistä ultraa (rv12) olin ihan peloissani onko tyyppi pysynyt matkassa. Oireita oli ja viiva oli vahva, mutta silti pelotti, että sikiö olisi vaikka elinkelvoton tai kuollut
Pelon kyyneleen onneksi vaihtuivat sitten onnen kyyneleiksi. Ensimmäisen ultran jälkeen sitä jotenkin uskalsin sitten luottaa raskauden jatkuvan ja silloin tavallaan se ajatus vauvasta alkoi upota. Kyllä sitä vieläkin katselee pikkuista ja miettii, että tuo olento on ihan oikeasti minun ja me ollaan saatu miehen kanssa tuo elämän alku aikaan!
Tosi hyvä, että ootte kertoneet pelkojanne neuvolaan ja saaneet lisätapaamisia! Itse en jotenkin osannut kertoa ja jännitin siinä alussa vain kotona, että mitäs nyt.
Tästä tulikin tälläinen romaani:D Ihanaa kesän/vauvan odotusta teille kaikille! Vaikka välillä voi tuntua pitkältä ajalta niin nopeasti ne viikot vierivät!! (Jos ei oteta huomioon niitä ihan vikoja viikkoja jolloin aika ei tunnu kuluvan sitten millään!)