Nuoret odottajat

Mua jotenki pelottaa et onko tuolla masussa mitään elävää.. Maanantaina on onneksi vihdoin nt-ultra! Menis nyt vaan päivät nopeasti että tulis maanantai pian!
Ei oo juuri mitään oireita ja tuntuu et esim rinnatkin on pienentyneet takas normaaliin.. Tämmöne epätietoisuus on kyllä paskaa!
 
Eipä mullakaan kummempia oireita ollut, rinnat oli kipeet ja sit ne ei taas ollut. Nyt tosiaan 36+0. Ei se oireettomuus tai oireellisuus kerro mitään. Oo ihan huoletta vaikkei oo oireita ollutkaan.

Itse en pystynyt odottamaan np-ultraan vaan oli käytävä yksityisellä. Tosin mut ultratriin ihan tosi aikaisin, kun kävin gynellä niin siellä jo löyty alkio, oisko ollu viikkoja jtn 5+ silloin.
 
Helpottavaa kuulla moonflower :)

Mä siis myös kävin varhaisraskauden ultrassa, jonka piti siis olla jo nt-ultra mut siellä sitten selvisi että raskaus olikin vasta viikolla 8+. Silloin siellä näkyi pieni sykkivän sydämen kera :) Pitäis yrittää olla vain huoletta, turha sitä on etukäteen murehtia!
 
Täällä syksyllä 20vuotta täyttävä uusi odottelija Vantaalta . Rv 14+1 meneillään ja
ollut aika helppo alkuraskaus, muutamia pahoinvointeja lukuunottamatta. Np ultrassa käyty 28.4 ja oli ihana nähdä että kaikki oli kunnossa. Tänään huomasin että taitaa olla virtsatientulehdus.. huomenna hakemaan antibiottikuuri ettei mee pahemmaksi.
 
Tervetuloa uusille! :)

Mulla on välillä ollut virtsatieongelmia tässä raskauden aikaan ja oon ostanut sitä täyskarpalomehua, sokeroimatonta, sitä kun ottaa lasin kun tuntuu että virtsateissä häikkää niin helpottanut aina! Tietysti jos on tulehduksen puolelle jo ehtinyt niin tuskin enää auttaa, mutta ennaltaehkäisevänä vinkkinä! :)
 
Mulla kans "katos" oireet pariksi päivää (oikeastaan ne vaan hellitti hetkeks mutta itelle iski paniikki että nyt ne katos :D) mutta sieltä se pahoinvointi tuli takasin tuplana.. ja edelleen saan ravata vessassa. Onko muuten karvojen kasvu joku oire? :D tuntuu että saa kokoaika olla ajelemassa karvoja
 
Joo musta tuntuu kanssa että karvat kasvaa oikein kohisten :D Sokeroin joitakin osioita vartalosta ja sillä on yleensä pysynyt kauan pois, montakin viikkoa, nyt ehkä viikon! Raivostuttavaa!
 
Raskaudet on niin erilaisia, ei ole kahta samanlaista, edes samalla odottajalla. Ite tässä manannut jos toisen joskus haluaa niin varmaan oksennan koko raskauden, kun tämä on ollut niin helppo. :D
 
Mulla esikoisen raskaus oli ihan liian helppo! Oksensin kaks kertaa ja muuten ei ollut mitenkään etova olo. Eikä muutenkaan ollut mitään sen suurempia :D tää raskaus on sit taas ihan päinvastanen.. etova olo jatkunut jo viimiset 5 viikkoa, itkettää, naurattaa, on nälkä, ei oo nälkä ja hirvee väsy! Ei kuulosta niin pahalta mut tää etovaolo on aika järkky :)
 
mulla maha ihan täynnä valkosia pitkiä karvoja :DD kuulemma poikaraskauksissa tulis enemmä karvoja? meille lupailtu kyllä poikaaa :)
 
Koska teillä on tehty eka painoarviointi pikkasesta? Mulla on nyt 36+1 ja ainuttakaan ei oo tehty :/
 
Eikö rakenneultrassa tehty mulle ei puhuttu mitään mutta neuvola kortissa luki
 
Rakenneultrassa saatiin sen hetkinen painoarvio. Neuvolassa sain viimeks rv 35+ sf mitan perusteella painoarvion syntymä hetkellä ja samoin maanantaina kontrolliultrassa.

Painoarvion saa jos oot esim. synnytystapa arvioon menossa.
 
Mä en ikinä saanut esikoista odottaessa painoarviota vaikka ravasin ylimääräisissä ultrissa vauvan pienen koon takia. Vissiin kun ei ollut sitten koossa mitään hälyttävää ja mun lantion kapeus ei aiheuttanut ongelmia niin eivät ikinä puhuneet koosta sen enempää.
 
Meillä on mitat ottanu joka ultrassa ja siinä samalla saanu painoarvion, jos ei oo ääneen sanonu niin äitiyskorttiin on merkannut.
 
rakenneultrassa sain ja sitte ku kävin sisätutkimuksessa polilla koska epäiltii paikkojen kypsyyttä, nii samal ultrattii eli viikolla 30+0 muuten ei tulis mitää muuta ku toi ru ultran arvio jos ei neuvolas huolestuttain esim sf mitasta ja lähetettäis koko arvioo, automaattisesti koko arviota ei tuu ees raskausdiabeettiläisille jollei oo joku oikee syy, näin ainaki meillä.
 
Takaisin
Top