Musta tuntuu että harvat oikeasti ajattelee etteikö olis muutakin yhteistä tekemistä, se vaan on kaverillekin shokki että nyt ystävän elämään tulee tosi suuri muutos, koska eihän sitä voi kieltää etteikö lapsi muuttais elämää. Ei tietenkään kaikkia kommentteja tarvii sietää, mutta jos on oikeasti tärkeä ystävä niin kannattaa antaa ystävyydelle aikaa. Mulla ainakin esikoisen kohdalla kävi niin että alkuun oli hankalaa löytää muuta puhuttavaa kun raskaus, synnytys ja vauva-arki, mutta muutaman kuukauden jälkeen sitä jo kaipas jotain muutakin puhuttavaa. Siinä vaiheessa kutsuin enemmän ystäviä kahville ja sanoin ihan suoraan että voidaanko jutella jostain ihan muusta kun lapsista :D Mulla tosin kävi hyvä tuuri, mun paras ystävä on myös esikoisen kummi, ja vaikka meidän elämäntilanteet on täysin erilaiset niin ollaan onnistuttu pitämään välit läheisinä. On silti ollut myös vaiheita kun on tuntunut ettei oo mitään yhteistä, mutta ollaan nähty vaivaa tän ystävyyden eteen eikä aiota antaa nyt vaan välien viilentyä.
Ja nuoria kun ollaan niin onhan se totta että monille ajatukset perheestä tulee vasta paljon myöhemmin, antaa niiden kavereiden elää sitä villiä vaihetta. Ehkä jonkun tarvitsee vaan näyttää heille että on elämää myös lasten saannin jälkeen? :P
Enkä tällä nyt missään nimessä tarkoita että pitäisi niellä ikävät kommentit ja väkisin pitää yllä kaveruutta jos toinen on loukannut. Tarkoitan vaan että kannattaa pohtia voisiko ilmaa puhdistaa puhumalla ja kannattaako siihen kaveruuteen panostaa :)