Nuoret odottajat

Onnea LKM!:)

Itse makailen tällähetkellä Tayssissa, verenpaineet kohos illalla ~150/110 ja pahoinvointia. Pissa oli puhdas ja labrat ok, mutta lääkäri yöllä sitten ultras ja istukan toiminnassa ehkä häikkää.. Mutta onneks vauva on vilkas ja sydänäänet hyvät♥ Vauva on siis pieni, joten se oli yks syy mikä varmasti vaikutti osastolle jäämiseen. Oon käynyt kasvukontrolleissa äitipolilla.. Nyt vajaassa kahessa viikossa painoo tullu ~400g, eikä mee enään käyrien alapuolella vaan alakäyrällä:)
Yliaikaseks tää pieni ei oo menossa, eli viimeistään rv40 käynnistetään, mahdollisesti jo ens viikolla, mutta kohta selviää paremmin kun lääkäri on käyny:)
Kumpa pääsis nyt vaan kotiin, eikä tänään ainaskaan käynnisteltäis, kun miehenki tarttee tänään mennä ainaskin intissä kääntymässä ja pitäis lähtee huomenna taas mettään..

Onkos täällä muita, ketkä on synnyttäny/synnyttämässä Tayssissa?:)
 
Mä synnytin esikoisen TAYSissa ja sinne suuntaan tän kakkosenkin kanssa :) Ei oo pahaa sanottavaa jos nyt ei mitään ihmeen hyvääkään.

Toivotaan että pääsisit vielä kotiin ja käynnistettäis vaikka sitten niin että saisitte miehen kanssa vähän pitemmän varoitusajan :)
 
Onnea LMK! :)
Kohta sitä itekin saa pienen nyytin syliin, eilen poksui tasan kuukausi laskettuun aikaan! :Heartred

Huomenna pääsen ultraan moikkaamaan pikkumurua. :)

Niin ja hyvää äitienpäivää kaikille. :)
 
Istukan verenkierrot huonontunu yöllisestä.. Todennäkösesti oon täällä synnytykseen saakka.. Huomenna selvitetään, että miten muksu reagoi siihen supistuksia aiheuttavaan aineesee(stimuloidaan nännejä jotka vie aivoihin viestin ja aiheuttaa suppareita), jos ei hyvin niin leikataan.. Joten toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja saan terveen synnytetyn lapsen:)
Onneks mies tulee kohta käymään täällä ja porukat illalla poikkeen:)
 
Lmk onnea! ❤

Möömin toivotaan että käynnistetään vasta silloin kun miehes ois kotona :) ja toivotaan että kaikki menee hyvin :)

Muoks. Hyvää äitienpäivää jokaiselle ❤
 
Ultrassa käyty. :) Tyyppi kasvaa tasaisesti omaa tahtiaan, mahanympärys jätätti edelleen, mutta on kuitenkin kasvanut. Ei mitään mistä täytyis huolestua. Painoarvio 2300g ja lääkäri katteli niitä käyriä ja sanoi, että syntyessään arvioksi n. 3kg. :) Alakerran tilannetta ei kattonut, sano vaan et eipä sitä enää estellä jos päättää syntyä.
Nyt siis 35+6
 
Ultrasta löytyi pieni oikeasta paikasta. Viikkoja kuulema vasta 6+2 mistä itse vähän huolestuin, olisin silloin plussannut 2+6 mitä en itse jaksa uskoa.. Että ei kyllä kauheasti helpottanut oloa tämä ultra, lähinnä lisäsi vain huolta.. Kesäkuussa vasta seuraava neuvola missä ultrataan uudestaan..
 
anní, anteeks kun mä en nyt muista, kävitkö siis yksityisellä ultrassa? Sitä aina niin odottaa että ultrassa sais vastauksia ja mielenrauhaa, kurjaa että huolestuttaa vaan enemmän :/
 
Neuvolassa kävin, mietin tässä nyt raaskisiko mennä yksityiselle viikon päästä, olisi ainakin kunnon laitteet ja pätevä ultraaja.. Toisaalta taas ajattelen että eipä se mitään takaa, että ei auta kuin odotella..
 
Niin, sitä mäkin mietin että raaskisko käydä yksityisellä jos kesäkuulle asti menee seuraava. Käsittääkseni kuitenkin yksityisellä pitäis näkyä syke 7 viikolta eteenpäin? Mutta tottahan se on ettei sekään mikään tae oo :/ Toivottavasti saat edes jonkinlaisen mielenrauhan, oli se sitten uuden ultran tai odotukseen sopeutumisen kautta :)
 
Mä kävin yksityisellä, terveystalo on täällä päin halvin, hintaa tais olla n. 120€.

Muista myös, että noin pienillä viikoilla tulee tosi helposti mittavirheitä. Toisaalta myös sykekin tuolla viikolla pitäisi löytyä.
 
Täytyy vain odotella, oireet on ainakin vielä vahvat, kesken menneessä raskaudessa ne loppui muutama päivä ennen keskenmenoa. Sykettä ei tosiaan vielä näkynyt.. Mutta nyt on onneksi edes raskaus todettu neuvolassakin, edellistä keskenmenoa eivät kuulema voi kirjata mihinkään kun en kerennyt käydä silloin neuvolassa.
 
Täällä 23v. äiti jolla 3kk-ikäinen esikoinen ja kuopus tulossa joulukuussa. Esikoispoikani syntyi puoli kuukautta etuajassa maailmaan ja jos kuopus syntyy myös pari viikkoa ennenaikaisena saan toisen lapseni myös 23-vuotiaana :)
 
Takaisin
Top