Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää nyt tässä kierrossa tikutin mut yleensä en oo jaksanu ku tunnistan niin hyvin ovis oireet :) onko kukaan teistä muuten joilla on isoperhe niin lestaadiotaustainen :) en millään pahalla kysele vaan mielenkiinnosta :) mä itse siis tavallaan olen ja tavallaan en. Vanhemmat siis olleet nuoruudessaan mut ei enää naimisiinmennessään olleet lestaadiolaisia. Suviseurat yms tullut ite kyllä aina kierrettyä lapsesta asti :p

Mäki tikutin viime viikon lopulla ja näytti 4 päivää o-plussaa :? En tiijä onko nyt oikee flunssa tulossa vai oisko raskaus oire jo :D nimimerk. toista päivää jo nenä ihan tukossa :( mutta siis kiinnittyminen ois voinu tapahtua jo tänään mutta viimestään huomena jos siis menee ensimmäisen plussa päivän mukaan :)

Ja eikös se marzquu lasketa ekasta kunnon plussasta et sillon on se ovis plussa :) ainakin mä oon lopettanut siihen testailut et ei oo enää seuraava testi ollu vahvempi :) ja siis jos on yhtävahvat viivat tulleet peräkkäisiin testeihin nii meen sen ekan plussan mukaan :) näin mulle on neuvottu nii korjatkaa jos oon väärässä :)

Mitäs kaikille muuten kuuluu? Meitä kysyttiin tänään mun siskonlapsen kummeiksi! <3 ollaan siis tosi läheisissä väleissä ja on kyllä ihanaa saada toinen yhteinen kummilapsi <3
Sitte on myös ikäviä tapahtunut ku se kirkko joka tuhopoltettiin ylivieskasta on mun kotipaikkakunnan kirkko ja meidän vihkikirkko :( jotenki nii surullinen fiilis siitä et ei voi enään ikinä käydä siellä :( aika hirveetä jälkee se palo aiheutti kyllä! :(

Mitäs kaikille muuten kuuluu? Meitä kysyttiin tänään mun siskonlapsen kummeiksi! <3 ollaan siis tosi läheisissä väleissä ja on kyllä ihanaa saada toinen yhteinen kummilapsi <3
Sitte on myös ikäviä tapahtunut ku se kirkko joka tuhopoltettiin ylivieskasta on mun kotipaikkakunnan kirkko ja meidän vihkikirkko :( jotenki nii surullinen fiilis siitä et ei voi enään ikinä käydä siellä :( aika hirveetä jälkee se palo aiheutti kyllä! :(
Ääk nyt rupes pelottaan että tunnenko sut.. Itekki oon sielä asunu :D

Heippa kaikille! Olen 23-vuotias tuore äiti Keski-Suomesta. Esikoinen on vasta 4 kk, mutta silti se vauvakuume on taas iskenyt (jopa mieheenkin). Yrittämistä ei olla vielä aloitettu, eikä ole vielä varmaa tietoa milloin uskalletaan aloittaa, sillä esikoinen syntyi hätäsektiolla jota mun täytyy vielä vähän sulatella ja tietty tuota leikkaushaavaakin täytyy tovi parannella. On jotenkin niin kummallista kuumeilla jo toista lasta vaikka ensimmäinenkin on vasta pieni vauva, etten ole edes lääkäriltä viitsinyt vielä kysellä kuinka kauan olisi järkevää odotella. Vähän kyllä jännittää että miten kauan menee tokan kanssa että tärppää, sillä ensimmäistäkin sai yrittää hitusen vajaa 2,5 vuotta. Olin jo ehtinyt lakata joka kuukausi toivomasta ja sitten yks kaks olinkin jo 6-7 raskausviikolla. Mutta toivotaan nopeampaa raskautumista tälle kerralle sillä meillä sisaruksille pienehkö ikäero haaveissa.

Marzquu eikä! :'D varmasti tiiettäs toisemme ku ei tää nii hirvee iso paikka oo :p

Tervetuloa nuupa tänne kirjoittelemaan! :) ai teillä nuin pitkä yritys ensimmäisestä! Olitteko käyneet missään tutkimuksissa vai ihan luomusti tulit raskaaksi? :)

Ihan luomuna se sitten lopultakin tärppäs. 3 vuotta omatoimista yrittämistä oli mulla semmosena rajana. Siitäkin meni aluksi noin kaks vuotta pillereiden lopettamisesta että kierto tasaantu ja lyheni normaaliin mittaan. Pisimmillään oli lähemmäs 50 päivää. Sillon kävinkin lääkärissä ja sanoi että joillain ottaa aikansa että tasaantuu ja sitä mä sitten jäin odottamaan. Jälkeenpäin ihmettelen että miten kummassa maltettiin yrittää ilman mitään ihmeempiä tutkimuksia, mutta jotenkin me vaan jaksettiin uskoa että kyllä se sieltä tulee kun on sen aika. Nyt kun en oo pillereitä syönyt vuosiin niin uskon ja toivon ettei olisi niin kovin pitkä odotus.

Eli mullakin voi olla mahiksia et tärppäis vielä luomuna :) oon ajatellut et elokuussa ku tulee kaks vuotta yrittämistä täyteen nii jos ei oo tärpännyt hakeudutaan tutkimuksiin ku niihin on vielä ne jonotkin :p

No mulla ei tullut menkkoja ollenkaan, kun imetin :D jotkuthan käyttää sitä pelkästään ehkäisynä. En halunnu ite ottaa riskiä :D

Moi taas pitkästä aikaa, en oo nyt hetkeen kirjotellu mutta oon kyllä lukenut teidän juttuja! :) Mulla huomenna ensimmäinen "kunnon ultra"! Mä näin mun vauvan vähän reiska viikko sit kun ultrattiin ekan kerran, se oli maailman söpöintä! :o <3 Ollaan "nimetty" se kirpuks,se harjotteli tosi reippaasti jo liikkumista, jalat ja kädet viuhu kauheesti ja heilutteli mammalle monitorin kautta!! Nyt se alkaa vasta tuntuun todelliselta :') pahoinvointia on kauheesti ettei kyllä pääse "unohtuun" että sielä kyydissä on joku! Viikkoja kerääntynyt tähän mennessä 13+3, kriittisin aika ohi, mutta jotenkin kauheesti pelottaa että onhan se varmasti terve (kyllä huomaa että oottaa esikoista..)

Täällä loppu viime viikolla pillerit ja menkat alkoi eilen saa nähdä kuinka monta pvä kestää ja kuinka kierto lähtee pyörimään :) tänään ollut todella väsynyt olo ja tukkoinen toivottavasti en kipeäksi olisi tulossa vaan :/

Outoa ajatella että 3-4 kk päästä saattas olla jo raskaana :o jotenkin pelottavaa ja samaan aikaan ihanaa :) tässä ollut niin paljon ristiriitisa tuntemuksia asian suhteen. Välillä tuntuu että ei vaan jaksaisi ja kokoajan helpottuisi kaikki kun tyttö kasvaa, mutta nyt jo huomannut kuinka tyttö kaipaisi seuraa :/

Muaki vähän ruvennu pelottaan raskaus ja äitiys :/ kai se on ihan normaalia..välillä nään hirveitäkin painajaisia synnytyksestä ja muusta vauvan kanssa elämisestä :( onneksi mies kuitenkin vähä tsempannut ja rohkaissut :)

Takaisin