Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse oon perheestä jossa meitä lapsia on 5. Ja en ehkä itse omille lapsilleni haluaisi samaa. Rahat tiukilla, omaan huoneeseen ei mahdollisuutta ellei ole isoa taloa ja muutenkin kaikennäkösiä ongelmia.. :confused: tietysti jokaisen oma päätös, mutta sitten kun sen on itse kokenut nii kyllä siinä 3 rupee menee jo raja.. :rolleyes: tietysti kaikkia heitä rakastan, mutta ois helpomminki voinut mennä :)

Nyytti, alimmainen on lähimpänä mutta ei vielä ihan oo o-plussa, eiköhän se plussa tuu tässä parin päivän sisään, tsempit odotteluun!

Meillä haaveissa kolme lasta eli kaks vielä :) Ensimmäisen ja mahdollisen toisen kanssa tulee nyt ainakin 6v ikäeroa, mut haaveissa olis, et tekis sen toisen sit heti perään ja meidän lapsiluku olis sit täynnä :) Ja kolme ihan sen takia, et autoa ei tarvii vaihtaa ja kodiksikin riittää ihan normaalikokoinen asunto eikä tarvitse mitään kartanoa :D

Meitä sisaruksia on yhteensä 5. Ei haittaisi vaikka olis enemmänkin! Eniten tullaan isoveljen kans juttuun. Meillä on 1.5v ikä eroa ja ollaan aina oltu kuin paita ja peppu, siksi haluaisin myös omille lapsille pienet ikä erot :)

Eileen sanoin äitille omasta vauva kuumeesta niin vastaus oli "onhan sulla vauva"... Tahtoisin niin jonkun sukulaisen ymmärtävän ja kannustavan, mutta tuntuu että kaikki kauhistuu jos tuun nyt raskaaksi :sad001 mulle olis tärkeää että mahdollisesta tulevasta raskaudesta olis muutkin iloisia kuin vain minä ja mies..

Riesa on se kun ei ole minkään näköistä yksityisyyttä esim teininä kun asustelee samassa huoneessa 4 pienemmän sisaruksen kanssa. Kuin myös se kun rahat on niin tiukilla että hyvä kun katto pysyy pään päällä. Harrastukset jää pienemmälle koska kellä normaalipalkkaisella on varaa maksaa kaikkien lapsien kulut. Reissut jää samasta syystä pois. Tämmösiä asioita itse huomasin. :)

Eihän se rahatilanne siitä johdu montako lasta on elätettävänä! Kyllä meillä ainakin rahat hyvin riitti kun oltiin lapsia ja meitä oli 6 ;) joka kesä reissailtiin ja kyllä harrastuksiin riitti rahaa et porukat ihan mielellään sponsoroi vielä silloinkin harrastuksia kun oltiin jo kesätöissäkin.. Tietenki sit vaatteita ostettiin paljo kirppareilta ja alennusmyynneistä sekä sisarusten vanhoja mut ei se nii haitannut ikinä :) en mä ole ainakaan kokenut ahistavaksi suurta perhettä enkä kokenut lapsena perhettämme köyhäksi :)

No kyllä ne kulut kasvaa aina mitä enemmän on lapsia. Enkä mä nyt puhunutkaan että kaikilla on näin. Tämä oli meidän perheellä. :)

Nii onhan sekin totta mut mun mielestä on ikävää et sun muistot isosta perheestä on noin kärsineet :( mut sehän on jokaisen oma valinta ;) sori jos puhuin jotenki loukkaavasti se ei missään nimessä ollut tarkoitus!! :(

Juu en toki ottanu itteeni millään tavalla. Niinkuin sanoit nii omat kokemukset on huonot niin jotenki vaan haluaa että itsellä olisi mahdollisuus tarjota enemmän kuin mitä itellä on ollu :)

Juu sitä kyllä aina miettii kaikkea mikä omassa lapsuudessa oli huonosti ja ajattelee aina et: jos mulla on joskus lapsii nii ne ei ikinä tuu kokemaa semmosta yms.. ;)
Mut hei! Mites onko täällä piinailijoita tällähetkellä ketään? Ois kiva muiden viivoja tihrustella :)
Täällä kp 12 ja dpo 1

Juu sitä kyllä aina miettii kaikkea mikä omassa lapsuudessa oli huonosti ja ajattelee aina et: jos mulla on joskus lapsii nii ne ei ikinä tuu kokemaa semmosta yms.. ;)
Mut hei! Mites onko täällä piinailijoita tällähetkellä ketään? Ois kiva muiden viivoja tihrustella :)
Täällä kp 12 ja dpo 1

Mä odottelen ovista :D Kp 5 menossa. Voikun meillä kaikilla nyt tärppäis!

Takaisin