Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin oon sitä mieltä että raskaaksi saa tulla sittenkun tuntee siihen olevansa täysin valmis :-) ..Saan ehkä täällä jonkun näkösen tuomion mutta olen tehnyt raskaudenkeskeytyksen 15vuotiaana koska en olisi ollut valmiks äidiks yhtään sekä toinen osapuoli oli "yhdenyön juttu" joten olisin ollu kaikenlisäks yh (Adoptioon anto vaihtoehto olis ollu liian rankka. )
Nyt täysikäsenä ainakin tunnen olevani valmis :-)
Plus; minulla on vakituinen kumppani jonka kanssa tuntuu että voi alkaa rakentaa yhteistä tulevaisuutta ihan huolella sekä oon saanu muutamia kuukausia jo rellestää ja opetella asuun omillani (maksaa laskuja, ostaa ruokaa ja budjetoida kuukauden rahat) sekä jos nyt tulisinkin raskaaksi niin ammattikouluakaan näin nopeasti laskettua ei olisi jäljellä kuin 3-4kuukautta äitiysloman jälkeen :-)

Nyytti_00 : Voi elä ihmeessä lähde täältä pois! :) kiva vaan ku oot mukana! Miten sulla muuten menee? Mun mielestä kaikkien pitäs tarkkaan miettiä et onko valmiita raskautumaan ja valmis ottamaan vastuun toisen elämästä sitten. Kuitenki ei siihen äitiyteen kukaan voi varmasti olla täysin valmis ennen kuin sen kokee. Itse kuumeiltiin pitkään miehen kans ennen ku alettiin yrittämään ja onhan tässä nyt ikää tullut taas vähän lisää yrityksen aikana :) sit nuo työ,koulutus ja parisuhde niin parisuhde on oikeesti tärkeä koska pitää miettiä et haluaksää just sen ihmisen kans lapsia ja haluatko semmosen isän lapsilles ku miehes on. Työ joo oishan se hyvä olla ainaki ees toisella vakkari työ. Kouluttautua voi nykypäivänä hyvin vaikka pieni lapsi/lapsia olisikin koska niin hyvä koulutusjärjestelmä.. :p

Ja joo kyllä itse ainaki aattelee et oon niin nuori vielä et tässä oon jo yks ja puoli vuotta yrittäny raskaaksi tulla et ehkä sitä aikaa on sen takia kulunut et en oo vielä ihan valmis äidiksi :) ja toisaalta oon niin surullinen ku ei oo vieläkään raskaana ja toisaalta ilonen et kerkeen käyä kouluja vielä ihan rauhassa ja nauttia miehen kans kaksistaan elämisestä :p niin ristiriitaisia tunteita aina välillä sori tää avautuminen :( toivottavasti ei ihan sekavaa lukemista oo tuo mun teksti ku täs puoli unessa kirjottelen ja oho ku tuli pitkä teksti :o
Nii ja mä oon -96 syntynyt

Nyyti_00 täälläkin vähän vanhempi nuori äiti, täytän 24.

Nykyaikaa ja varsinkin suomea kun miettii nii tuntuu että olet "nuori" äiti jos hankit lapsia ennen 30. Ko miettii ennen vanhaa oli normaalia saada parikymppisenä eka lapsi ja lisää pian perään.

Tuleepa itselle vanha olo... Enemmän minun pitäisi kysyä kelpaanko vielä ryhmään. :)

Minusta on vaan hyvä, että uskaltautuu keskustelemaan. Saat tukea ja vahvistusta ajatuksillesi. Tietenkin sitä aina toivoo että perheen perustamiselle pohja olisi vahva (pidempi parisuhde, koulutus, työ, tukiverkko), mutta ei ikä ja raha aina takaa hyvää tilannetta. Kuumeilu on kyllä vahva tunne enkä tuomitse vaikka toivoisin, että ihmiset jaksaisivat odottaa täysi-ikäisyyteen asti suunniteltua raskautta. Jos sitä on varma niin hyvähän se on nuorena aloittaa kun mistäs sitä tietää kuinka helposti sitä raskautuu?
Minkä ikänen oot? :)

Tunnin pidätyksellä ilta(päivä)pisusta. Näettekö te mitään? :o Mä todellakin toivon, ettei pc tee TAAS mulle oheisia...

ImageUploadedByVau Foorumi1458317387.850961.jpg

Edit. Kp 23/26 ja dpo 10.

Mäki nään tossa kuvassa viivan iijamariija! :) mitenkä teillä on menny kuinka moni jo testaillu tai onko jo ollu jollaki ns oireita?jääny vähä vähemmälle nyt tän keskustelun seuraaminen :( Itellä menossa vasta kp6 eli ovista oottelen ens viikolla luultavasti kp12 ja aijon alkaa tikuttaan ovista maanantaista eteenpäin :)

Takaisin