Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt hirvee ällötys kaikkea kohtaan.. Tekis mieli syyä jotain mut kaikki oksettaa :( myös hirvee väsymys päällä vaikka eilen ja tänään oon nukkunu päikkärit.. Kuitenkaan en malta mennä vielä nukkuu ku oon lomalla ja mieskään ei oo vielä tullu töistä! :( tänää otin kaverilta siideri hörpyt nii yyh yökkäys tuli samantien :( mites muut onko mitää oireita? Ärsyttää jos nääkin oireet on jotain mielikuvituksen tuotetta ku eikai vielä ees pitäis olla mitää raskausoireita muutenkaa !!! Niiiiin ärsyttävää! Ainut hyvä et tänään ei oo närästäny vaikka parina viimepäivänä onkin! :)

Ja oisko sulla ollu ovis kp mukaan pari päivää sitten vai muistanko väärin että sulla on nyt menossa kp 18?

Eli nyt vasta dpo 5-8 :(

No oishan se vähän hassua että ois jo oireita nyt, mutta eihän sitä tiedä :) Välillä ihmismieli saattaa olla niin voimakas, että tuottaa oireita :/ Mitä jos stressi aiheuttaa tollasta, mulla ainaki välillä jos stressaa niin mikään ei maistu.

No en usko et stressistäkää johtuu ku tän kierron menny nii rennoin fiiliksin ja vielä lomakin <3 mut en kyllä raskauteenkaa usko :'D ehkä on tulossa joku tauti :o

No hyvä että selvis syy :) Mutta silti pidetään sullekkin peukkuja että plussapärähtää piakkoin testiin! Milloin muuten testaat :)

Ärsyttää kyllä että tää kierto on niin onnettoman lyhyt ja ovis niin aikaisin että huonontaa mahiksia raskautumiseen.. :( tai oonhan mä kaks kertaa raskautunut mut mennyt sit kesken:(

Ärsyttää kyllä että tää kierto on niin onnettoman lyhyt ja ovis niin aikaisin että huonontaa mahiksia raskautumiseen.. :( tai oonhan mä kaks kertaa raskautunut mut mennyt sit kesken:(

Kuinka pitkä sun kierrot sit yleensä on? :eek: Mä tässä mietin taas että mikä dpo uskallan testatan ekan kerran :/ Kaksosraskaudessa sain plussan jo dpo 9, mutta tuskin jos tässä kierrossa tärppää niin ei kyllä plussaa niin aikasin tule :D

Aikainen ovulaatio ei vaikuta raskaaksi tulon mahdollisuuteen, kunhan luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä.

Ja anteeksi että tungen tänne teidän keskusteluihin aina välillä, mutta on niin kiva lukea teidän juttuja :) Minäkin kun ensimmäisen sain 19-vuotiaana :)

Hei kaikille! Luin parikymmentä sivua tätä keskustelua, ja sit tuli vaan tarve päästä mukaan, jos vain mahtuu :)

Eli meidän tilanne:
Mies 31 v, minä 21 v. Ennestään 1 v 3 kk tyttö. Tässä ollaan jo yli puol vuotta menty ilman ehkäisyä, mutta pikkulapsiaikana ei ihan samanlaisella tahdilla oo tullu touhuiltua.
Nyt tuli sellanen fiilis molemmilla, että toinen olis enemmänkin ku tervetullut. Tässä mennään siis periaatteessa tjot-meiningillä, mutta mulla alkaa nousta ihan kunnollinen vauvakuume, apua. Yritän pysyä maltillisena kuitenkin :)
Molemmilla vakkaripaikat, oon ollu ite nyt 6 kk työelämässä. Ollaan oltu naimisissa 1,5 vuotta :)

iinaalisa: Siis normaalistikkin mulla on lyhyt kierto :p
Akidi: Okei kiva tietää! :) ja kiva vaan ku kirjottelet täällä!! :)
Slush: Tervetuloa mukaan! Ihana vaan ku saahaan lisää kirjoittelijoita! :)

Nähtävästi keskenmenon jälkeen mun kroppa reagoi kaikkeen voimakkaammin. Meinasin tossa äsken oksentaa ja oli just sellanen alkuraskauden pahoinvointi meininki, mutta onneks sain pidettyä. Ja no heti rupesin googlettaa. Ovulaatio voi aiheuttaa aamupahoinvointia! :D

Ovulaatiokin aiheuttaa aamupahoinvointia
Osa naisista kärsii ovulaatiohetkellä samanlaisesta aamupahoinvoinnista kuin raskausaikana. Pahoinvointiin voi liittyä ripulia, oksentelua, haju- ja makuherkkyyttä.

Pahoinvointi ja aistien herkistyminen johtuu hormonipiikistä. Estrogeenin, lutenisoivan hormonin ja follikkelia stimuloivan hormonin pitoisuudet pomppaavat yhtä aikaa, kun munasolu irtoaa.

Pakko vielä lisätä, täällä kun teitä kyttään, niin ihana lukea näitä juttuja, kuinka lapsi on niin toivottu ja odotettu <3 Välillä tuntuu jotenkin niin hassulta kun joku oikein nuori niin sanoo täällä, mutta sitten taas tulee semmoinen olo, että "Ihanaa!" Moni ajattelee niin että nuori kun vauvakuumeilee, ei tiedä mitä tahtoo.. No ei ehkä tiedäkkään.. Mutta tietääkö sitä välttämättä vanhempikaan. Se vauvan tuoma vastuu yllättää ihan yhtä lailla 16-vuotiaan kuin 30-vuotiaan :)
Saakaas siis hyvät lasta tahtovat ja todennäköisesti myös lapsirakkaat (sitä kun ei vanhemmalla iällä lapsia tekevät välttämättä TODELLAKAAN ole)pian ne toivotut , ensin plussat ja sitten ihanat vauvat syliin :) Jatkan seuraamista, ette voi estää :D (ja ikää täällä siis 32, ihan kohta 33, mutta aina teini, niin kuin tuo oma jo esiteinikin 13v. sanoo :D )

Pakko vielä lisätä, täällä kun teitä kyttään, niin ihana lukea näitä juttuja, kuinka lapsi on niin toivottu ja odotettu <3 Välillä tuntuu jotenkin niin hassulta kun joku oikein nuori niin sanoo täällä, mutta sitten taas tulee semmoinen olo, että "Ihanaa!" Moni ajattelee niin että nuori kun vauvakuumeilee, ei tiedä mitä tahtoo.. No ei ehkä tiedäkkään.. Mutta tietääkö sitä välttämättä vanhempikaan. Se vauvan tuoma vastuu yllättää ihan yhtä lailla 16-vuotiaan kuin 30-vuotiaan :)
Saakaas siis hyvät lasta tahtovat ja todennäköisesti myös lapsirakkaat (sitä kun ei vanhemmalla iällä lapsia tekevät välttämättä TODELLAKAAN ole)pian ne toivotut , ensin plussat ja sitten ihanat vauvat syliin :) Jatkan seuraamista, ette voi estää :D (ja ikää täällä siis 32, ihan kohta 33, mutta aina teini, niin kuin tuo oma jo esiteinikin 13v. sanoo :D )

Ihanasti sanottu! <3 Ja jatka vain lukemista ja jutellakkin voit, eihän täällä sinua kukaan estä :) Mielellään juttelet vaan!

Oi ihanasti sanottu akidi! :) kyllä mua on tietenki ajottain hirvittänytkin et oisinko ees valmis äidiksi mut ei kai kukaan voi olla siihen valmis ennenkö sit on äiti :) musta on ainaki kiva lukee aina sun kirjotuksia et elä häippää mihinkää vaa kiva kun seurailet ja kirjottelet ;) <3

Oi ihanasti sanottu akidi! :) kyllä mua on tietenki ajottain hirvittänytkin et oisinko ees valmis äidiksi mut ei kai kukaan voi olla siihen valmis ennenkö sit on äiti :) musta on ainaki kiva lukee aina sun kirjotuksia et elä häippää mihinkää vaa kiva kun seurailet ja kirjottelet ;) <3

Musta tuntuu että jokainen nainen käy ton saman ajatuksen läpi, kun lapsia alkaa hankkimaan. Mua enemmän pelottaa taloudellinen pärjääminen. Musta olis ihanaa saada toisesta ihmisestä vastuu ja kattoo kun toinen kasvaa ja kehittyy. Ja tosiaan kun koulun lopetin niin siinä meni se viimeinenkin ystävä, joten puulla paljailla ollaa D:

Takaisin