Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menkat ollut 5 päivää. Kierto ollut jotain 28-36

Miten se voi olla mahdollista? Jos siulla nytkin ollut marraskuussa Viimeks menkat? Sillonhan kierron pituudella tulee jo yli 60pv??? Siun kierroissa on kyllä jotain vialla. Suosittelen käymään jollain lääkärillä pitkien kiertojen takia, jos saisivat tasaantumaan. Helpompi raskautuakkin kun ei kierrot oo noin pitkiä.
 
Elokuussa päästetty sisälle 15 kertaa, Syyskuussa 18 kertaa, lokakuussa 11 kertaa, marraskuussa 18 kertaa ja joulukuussa 25 kertaa. Viidessä kuukaudessa yhteensä 87 kertaa.

Elokuussa päästetti ovulaatiopäivänä (11.8) 3 kertaa, syyskuussa (17.9) 2 kertaa, lokakuussa (15.10) 2 kertaa, marraskuussa (6.11) 4 kertaa ja joulukuussa (7.12) 3 kertaa.

Sie laitoit et menkat olleet elokuussa, marraskuussa ja nyt helmikuussa. Kaivelin näitä vanhoja tekstejä. Korjaa jos olen väärässä mutta ymmärsin siun tekstistä et nuo päivät ois ovulaatio päiviä??

Minun ymmärryksen mukaan nainen ei ovuloi kun kerran kierron aikana. Eli elo-marraskuu olet ovuloinut vaan 1 kerran. Ja tämä päivä on se otollinen lapsen saannin kannalta? Eli menkkojen välisenä aikana oli se sitten 30pv tai 70pv. Niin voit tulla vaan parina hassuna päivänä raskaaksi. Korjatkaa jos olen väärässä.

En vaan kyfi ymmärrä sinun kierroa ollenkaan. [emoji28]
 
Sie laitoit et menkat olleet elokuussa, marraskuussa ja nyt helmikuussa. Kaivelin näitä vanhoja tekstejä. Korjaa jos olen väärässä mutta ymmärsin siun tekstistä et nuo päivät ois ovulaatio päiviä??

Minun ymmärryksen mukaan nainen ei ovuloi kun kerran kierron aikana. Eli elo-marraskuu olet ovuloinut vaan 1 kerran. Ja tämä päivä on se otollinen lapsen saannin kannalta? Eli menkkojen välisenä aikana oli se sitten 30pv tai 70pv. Niin voit tulla vaan parina hassuna päivänä raskaaksi. Korjatkaa jos olen väärässä.

En vaan kyfi ymmärrä sinun kierroa ollenkaan. [emoji28]

Mulla on tabletissa ohjelma joka näyttää joka kuukaudella oman ovulaatiopäivän kun menkat on olleet.

Ovulaatio on joka kuukausi
 
Sie laitoit et menkat olleet elokuussa, marraskuussa ja nyt helmikuussa. Kaivelin näitä vanhoja tekstejä. Korjaa jos olen väärässä mutta ymmärsin siun tekstistä et nuo päivät ois ovulaatio päiviä??

Minun ymmärryksen mukaan nainen ei ovuloi kun kerran kierron aikana. Eli elo-marraskuu olet ovuloinut vaan 1 kerran. Ja tämä päivä on se otollinen lapsen saannin kannalta? Eli menkkojen välisenä aikana oli se sitten 30pv tai 70pv. Niin voit tulla vaan parina hassuna päivänä raskaaksi. Korjatkaa jos olen väärässä.

En vaan kyfi ymmärrä sinun kierroa ollenkaan. [emoji28]


Aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun on tavallisesti noin 14 päivää. Koska kuukautiskierron pituus voi kuitenkin vaihdella 25 päivästä 32 päivään, aika kuukautiskierron alusta ovulaatioon voi vaihdella paljonkin. Jos kuukautiskierto on säännöllinen ja kestää 25 päivää, ovulaatio tapahtuu suunnilleen 11 päivää kuukautisten alkamisesta. Jos kuukautiskierto on 30 päivää, ovulaatio tapahtuu vasta 16. päivän kohdalla.

Mistä ovulaation ajankohdan tietää?
Osa naisista havaitsee ovulaation alavatsassa tuntuvasta kivusta ja joskus vähäisestä vuodosta. Nämä oireet ovat kuitenkin epävarmoja. Jos kuukautiset ovat epäsäännölliset, ovulaation havaitseminen voi olla vaikeaa.

Jos ovulaation ajankohdan haluaa tietää tarkalleen tai jos kuukautiset ovat epäsäännölliset, ovulaation ajankohtaa ei voi laskea. Silloin voidaan käyttää esimerkiksi ovulaatiotestiä. Testi ilmoittaa, sisältääkö virtsa LH-hormonia, mikä on merkki siitä, että ovulaatio on lähellä.
 
Sie laitoit et menkat olleet elokuussa, marraskuussa ja nyt helmikuussa. Kaivelin näitä vanhoja tekstejä. Korjaa jos olen väärässä mutta ymmärsin siun tekstistä et nuo päivät ois ovulaatio päiviä??

Minun ymmärryksen mukaan nainen ei ovuloi kun kerran kierron aikana. Eli elo-marraskuu olet ovuloinut vaan 1 kerran. Ja tämä päivä on se otollinen lapsen saannin kannalta? Eli menkkojen välisenä aikana oli se sitten 30pv tai 70pv. Niin voit tulla vaan parina hassuna päivänä raskaaksi. Korjatkaa jos olen väärässä.

En vaan kyfi ymmärrä sinun kierroa ollenkaan. [emoji28]

  • Voit tulla raskaaksi vain muutamana päivänä kuukaudesta.
  • Kierroissa on kuitenkin eroja naisten välillä, ja myös saman naisen eri kierroissa on vaihtelua, vaikka kierrot olisivatkin säännöllisiä.
  • Ovulaation tarkka ennustaminen auttaa maksimoimaan mahdollisuudet tulla raskaaksi luonnollisesti.
  • Ovulaatiota ohjaavat hormonaaliset muutokset. Ovulaation käynnistää luteinisoivan hormonin pitoisuuden voimakas nousu eli LH-huippu, joka tapahtuu 24–36 tuntia ennen ovulaatiota.
  • Clearblue-ovulaatiotestit havaitsevat LH-huipun vähintään 99 prosentin tarkkuudella, mikä auttaa sinua tulemaan raskaaksi nopeammin.
  • Merkittävässä tutkimuksessa havaittiin, että naiset, jotka tunnistivat hedelmälliset päivänsä (käyttämällä digitaalista ovulaatiotestiä), tulivat raskaaksi 77 % todennäköisemmin kuin naiset, jotka ainoastaan olivat säännöllisesti yhdynnässä.2
  • Jos et ovuloi säännöllisesti, tämän havaitseminen varhaisessa vaiheessa auttaa hakeutumaan ajoissa lääkäriin.
 
Sie laitoit et menkat olleet elokuussa, marraskuussa ja nyt helmikuussa. Kaivelin näitä vanhoja tekstejä. Korjaa jos olen väärässä mutta ymmärsin siun tekstistä et nuo päivät ois ovulaatio päiviä??

Minun ymmärryksen mukaan nainen ei ovuloi kun kerran kierron aikana. Eli elo-marraskuu olet ovuloinut vaan 1 kerran. Ja tämä päivä on se otollinen lapsen saannin kannalta? Eli menkkojen välisenä aikana oli se sitten 30pv tai 70pv. Niin voit tulla vaan parina hassuna päivänä raskaaksi. Korjatkaa jos olen väärässä.

En vaan kyfi ymmärrä sinun kierroa ollenkaan. [emoji28]

https://www.is.fi/perhe/art-2000000988613.html


Mistä tietää, milloin ovuloi?
Selvitä, milloin on sinulla on seuraavat kuukautiset ja laske siitä taaksepäin 12-16 päivää. Tällöin sinulla on tiedossa skaala päivistä, milloin todennäköisesti ovuloit. Naisilla, joilla kuukausikierto kestää 28 päivää, 14. päivä on usein ajankohta, jolloin ovuloi. Tätä metodia käyttääkseen tulee tietää, kuinka pitkä on oma kuukautiskierto. Paras keino selvittää, milloin ovuloi, on tarkkailla omaa kehoaan ja opetella ovulaation lähestymisen merkit.

Kun kuukausikierto edistyy, kohdunkaulan liman määrä lisääntyy ja sen koostumus muuttuu. Tämä muutos heijastelee kehon estrogeenitasojen nousua. Kaikista hedelmällisimmillään on silloin, kun lima muuttuu kirkkaaksi, liukkaaksi ja joustavaksi. Monet naiset vertaavat limaa raa'an kananmunan valkuaiseen.

Normaalisti kohdunkaulan lima toimii suoja-aineena, mutta hedelmällisenä aikana se päästää siittiöt kohdunkaulan läpi kohtuun ja aina munanjohtimeen saakka, jossa munasolu ”odottaa”. Kehon lämpötilan nousu. Ovulaatiota edeltää kehon lämpötilan nousu. Aamulämpö voi nousta 0,25-0,5 -astetta, mitä nainen ei itse huomaa, mutta mittarilla sen voi havaita. ”Lämpöpiikki” merkitsee ovulaatiota, ja se johtuu siitä, että irronnut munasolu stimuloi keltarauhashormonin tuottoa, mikä nostaa kehon lämpötilaa. Hedelmällisimmillään nainen on noin kaksi-kolme päivää ennen kuin lämpötila nousee huippuunsa. Useat asiantuntijat sanovat, että siinä vaiheessa, kun lämpötila on huipussaan, on jo liian myöhäistä tulla raskaaksi. Tästä syystä asiantuntijat suosittelevatkin, että nainen mittaisi aamulämmön muutaman kuukauden ajan, jolloin huomaa oman kiertonsa lämpötilojen syklin ja huippulämmön ajankohdan. Tällöin voi suunnitella yhdyntöjen aloituksen paria kolmea päivää ennen kuin kehon lämpötila saavuttaa huippunsa.
 
Sie laitoit et menkat olleet elokuussa, marraskuussa ja nyt helmikuussa. Kaivelin näitä vanhoja tekstejä. Korjaa jos olen väärässä mutta ymmärsin siun tekstistä et nuo päivät ois ovulaatio päiviä??

Minun ymmärryksen mukaan nainen ei ovuloi kun kerran kierron aikana. Eli elo-marraskuu olet ovuloinut vaan 1 kerran. Ja tämä päivä on se otollinen lapsen saannin kannalta? Eli menkkojen välisenä aikana oli se sitten 30pv tai 70pv. Niin voit tulla vaan parina hassuna päivänä raskaaksi. Korjatkaa jos olen väärässä.

En vaan kyfi ymmärrä sinun kierroa ollenkaan. [emoji28]

Minulle lääkäri sanoi kerran että naisella ovulaatio tulee joka kuukausi kerran
 
Miten se voi olla mahdollista? Jos siulla nytkin ollut marraskuussa Viimeks menkat? Sillonhan kierron pituudella tulee jo yli 60pv??? Siun kierroissa on kyllä jotain vialla. Suosittelen käymään jollain lääkärillä pitkien kiertojen takia, jos saisivat tasaantumaan. Helpompi raskautuakkin kun ei kierrot oo noin pitkiä.

Olen käynyt ja saanut yhden lääkkeen mikä pitää ottaa kierron 15.-24. aikana. On 10 päivän lääke. Lääke pitää aloittaa vasta kun menkat on tullut. Eli tämän menkkojen jälkeen voin syödä kuurin. Paketissa on 3kk annos.
 
Ovulaatio tapahtuu normaalin kierron aikana kerran kuukautiskierron aikana kahtien menkkojen välissä, mikä yleensä tarkoittaa päivien mukaan kerran kalenterikuukaudessa. Jos kierto menee yli 60pv jotta menkkojen välissä on 2kk tai yli niin tuolloinkaan ovulaatio ei tapahdu montaa eri kertaa eikä siten joka kuukausi. Jos kierto on noin epäsäännöllinen ja raskaus toiveissa niin ota lääkäriin yhteyttä :) Kukaan meistäkään ei voi tietää 100% varmuudella milloin ovulaatio on taikka mikään sovellus, siihen on keino ja ne on ovulaatiotikut mutta nekään ei aina auta lh huipun bongaamisessa.
 
Takaisin
Top