Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Mites muut täällä, kuinka moni imettää/ aikoo imettää?

Mä täysimetin esikoista 4kk ja sen jälkeen oon osittaisimettänyt kiinteiden ohella. Imetän siis vieläkin tota 11kk kuista ja jatkan niin kauan kun hän haluaa.. Tosin mulla tän raskauden aikana maidontulo vähentynyt roimasti, niin oon joutunut antaa jonkun aikaa iltaisin korviketta lisänä.

Mutta toivon että tulokkaan kanssa saadaan yhtä pitkä imetystaival, ilman alun hankaluuksia. :)
 
Mää imetän. Ja välillä toivon etten imettäs. Siinä on niin paljo hyviä ja huonoja puolia. Välillä ahistaa kun neiti ei pullosta osaa syödä et ite ei pääse koskaan käymään missään, kaikki tiheät imut sun muut raivarihulinat on ollu melko rasittavia ja sit ärsyttää et etes 4kk aikana maidontulo ei oo tasaantunu. Nukun yöt kestovaippojen imut liiveissä ja silti meinaa valskata ja joka paikka haisee maidolle ja on tahmanen ja ja ja ja. Lisäks pelkäsin ettei imetys onnistu jos antaa tutin heti, se ois ihana apu välillä ku tyttö on melko vaativa ja sen sais rauhotettua välillä sillä.
Oikeestaan vois sanoa etten tykkää imetyksestä ollenkaan, mutta teen sen ton muksun takia ja kun ei meillä vaihtoehtoja oikee oo. Kuhan kiinteet alkaa olla isommas roolissa niin yritän kovasti opettaa pullolle ja vähentää rintaa. Oon jopa miehelle sanonu et seukki vauvan kans tehää kaikki ihan toisin. Tutti heti laitoksella suuhun ja pullo opetetaan mukaan ja jos musta yhtää tuntuu imetys tältä niin en aijo imettää, toki pumppaan alussa hälle maidot nii kauan kun jaksan mutta en aijo menettää mielenterveyttä imetyksen onnistumisen kans.
Ärgh olen puhunut ja avautunut! :D
 
Esikoinen ei malttanut opetella imuotetta vaan veti joka kerta hirveät rintaraivarit kun ei saanut maitoa sillä samalla sekunnilla, ja mulla maito lähti huonosti nousemaan. Loppujen lopuksi multa maidontulo loppui hyvin nopeasti kokonaan, ja joka kerta poika piti pullolla ruokkia kun ei rinnasta saanut. Tämän toisen vauvan kohdalla haluaisin, että imetys onnistuis. Kieltämättä vähän pelottaa/mietityttää jos täysimetys onnistuu, niin se miten sitovaa koko homma on. :shy: Mutta lapsen parhaaksi mitä vain, vaikka on tuo esikoinen kasvanut korvikkeen avulla hienosti ja terveenä pysynyt. :)
 
Imetin 3,5kk asti. 2kk eteenpäin osittais et sai iltaisin pulloa. Meillä meni jo alusta asti pipariksi imettäminen kun biliruubinit nousi niin poika ei oikein jaksanut imeä ja tissit pakkaantu ni piti olla rintakuni et sai otteen. Omaa maitoa pullosta jo sairaalassa ku ei haluttu laittaa sinivaloon et sais syömisellä sen laskee . sairaalassa tuli myös huolehdittua syömisestä kun valmista Ruokaa ni maitoa tuli ja paljon mutta kotona ollessa alkoi hiipuu. Miehen kaa riitaa,anopin kaa, ressiä, unettomia öitä, mies ei voinut edes vesilasia tuua kun imetin tai voileipää ja tein kaiken yksin ni ei ehtinyt syödä melke koskaan ja väsymys muuttu lopulta niin suureksi et annoin illalla pulloa et nukkus yönsä hyvin ja just yöllähän ne tilaa maitoansa lisää. Maito väheni kauheat tissiraivarit ja luovutin lopulta.
 
Meillä menee hyvin :-) Pikkuinen oppi tossa kääntymää selältä mahallee ja ikää kertyny hälle jo 4.5kk :') Hän ei tykkää kiinteistä, mango ainoa mikä menee alas mutta peruna yms kasvikset hyihyi :DDD

Pystyin imettämään 3vk, mulla maito nous muutenki vähän kehnosti sektion jälkeen ni ollaa siitä saakka oltu korvikkeella. Eikä meistä kumpikaa tytön kanssa tykänny imetyksestä, mikää asento ei ollu hyvä ja ei osannu ottaa sitä oikeeta imuotetta kunnolla. :-)
 
Oi halleluuja! Toinen kokonainen yö kun neiti ei nukkunu perhepedissä.

Me päädyttiin osittaisimetykseen lähinnä näiden syiden takia: imettäminen stressaa ja ahdistaa mua... en saa siitä oikeen mitään mielihyvää ja imettämisen jälkeen mua alkaa ahdistamaan jo seuraava kerta, joo vaikka se onkin lapselle parasta niin silti not for me... Maito ei meinaa riittää vaikka kuinka yritettiin täysimettää 2 viikon ajan. Aina jäi nälkä ja nukahtaa aina tissille keskenkaiken ja kitiseminen alko. Sekä mä poltan pari röökiä päivässä niin jos neiti tahtookin ajoituksesta huolimatta ruokaa kun nikotiinia on äidinmaidossa niin on korviketta jos maitoa en oo pumpannu varuiks. Nyt kun neiti on saannut äidinmaidon lisäks korviketta nukkuu yöt sikeämmin omassa pedissää joka helpottaa mun ja mun miehen yöelämää, seksiä sekä unta :D

Eli lähinnä omista itsekkäistä syistä päädyttiin tähän, mutta tää sopii meille. Neiti on rauhallisempi ja nukkuu pitempiä jaksoja. Yöt mennään klo 22-6 (about 3-4 syöttöä) korvikkeella ja siit lähtien tissillä ja välillä korvikkeella. Ja sit jos röökin kaks poltan päivän aikana niin sit silloinkin. Eli suurimmaks osaks korvikkeella ja parhaani yritän tissiä myös tarjota...
 
Moi vaan kaikille! Oon about kesästä asti käyny välillä lukemassa tätä ketjua ja aattelin nyt itekkin esittäytyä :)

Oon siis 20v (-96) yhden lapsen äiti pk-seudulta. Meidän tyttö syntyi 11/2016 (rv39+5) kolmen päivän käynnistelyn jälkeen ja olihan homma... raskausaika oli mulle suht rankka (fyysisesti ja henkisesti) ja lopulta kävi niin että mun kropassa ei vaan ollut tarpeeksi tilaa vauvalle ja synnytys käynnistettiin munuaisaltaan laajentuman takia (vauva siis painoi mun virtsateitä joten ei oikeen nesteet päässy liikkumaan). Synnytys oli pitkä ja rankka mutta lopulta kaikki meni hyvin ja nyt meillä on maailman ihanin pieni tytär :Heartred

Tyttö on nyt 2,5kk ja hänellä on jo melko säännöllinen päivärytmi, nukkuu yöt hyvin ja päivisin on oikea hymytyttö. Sanoisin että on helppo vauva, ja sen takia mulla onkin iskenyt ekaa kertaa elämässäni vauvakuume :D miehen sain jo suostuteltua toiseen lapseen mutta ei aloteta yritystä kuitenkaan vielä. Haluun ensin itse saada pudotettua jäljelle jääneet raskauskilot ja mies on lähdössä kesällä inttiin joten toinen vauva olis ajankohtainen oikeestaan vasta 2018. Tää eka sai alkunsa pillereiden läpi joten toivon että seuraavakin tulis helposti kun sen aika on.
 
Mulla oli aikomuksena täysimettää, mutta ollaan kuitenkin alusta asti menty osittaisimetyksellä ja nyt imetän enää 2 kertaa/vrk. Mulla ei maito noussut sairaalassa joten vauvalle annettiin pullosta lisämaitoa (multa kysymättä!!) ja se taas vaikutti siihen että imuote oli tosi huono. Kotiin päästyä maito kyllä nous kunnolla mutta tytöllä tuli ikenestä läpi syntymähampaat jotka on ihan hiton terävät ja en niiden takia vaan pystynyt imettää tarpeeksi paljon.

Alkuun harmitti tosi paljon että täysimetys ei onnistunut mutta nyt oon kyllä tyytyväinen tähän osottaisimetykseenkin :)
 
Tervetuloa maje555! :)

Muistakaa että jokainen tippa on tärkeä! :)

Mä täysimetin esikoista 6kk ja sen jälkeen kiinteiden ohella ja käy siis edelleen rinnalla (1v 3kk). Tarkoitus olisi tandemimettää, mikäli poika ei vieroita itseään tässä raskausaikana :) Huomenna poksuu 15+0.
 
Voihan 4kk hulinat. Nää yöt on iha hirveitä. Tunnin välein vähintään herätään ja jalat ja käet vispaa unissaanki. Muksu on kyl pirtee ja ilonen ja sitä ei näytä haittaavan nää yöt ja vähäset unet mut tätä mammaa väsyttää ja suoraa sanottuna vitutta :D
 
Tsemppiä riikkkarii! Pian tuo kaikki on vain hämäriä muistoja :grin itellä ainakin on mennyt tosi nopeasti tämä kaikki, esikoinen jo pian 1.5v :woot: Joskus omaan mieleen hiipii se että kuinka sitä jaksaa kahden pienen kans, varsinkin jos vauva oikein valvottaa ja esikoinen herää aina aikaisin, ajattelen silloin aina että se on niin pieni aika tästä elämästä kun ovat pieniä ja tarvitsevat koko aikaista hoivaa, kohta ne on jo isoja ja sitten sitä alkaa kaipaamaan kun ne oli pieniä! :p

Tänään rv 21+3:happy:
 
Meillä on nyt viikon verran nukuttu yöt niin että eka pätkä on 8-9h ja toinen pätkä on 4h! Meillä oli 4kk neuvolalääkäri ja tyttö on jo 7.2kg (3.1kg) ja 63cm (47cm) ja kiinteitä ollaa aloteltu mutta tyttö ei niistä välitä yhtään :D Onkos muita joilla ollut neuvola lähiaikoina? Kertokaa kuulumisia? :-)
 
Meillä loppu tunnin välein herääminen ja yöt on menny yhellä tai kahella heräämisellä :) 4kk neuvolassa tyttö 7670g (3210g) 63cm (50cm)
Meki maisteltu kiinteitä ihan vaa kaupan soseilla, olen paska äiti enkä jaksa tehä ite xD mikkää maku ei viel oo oikee innostanu ja kaikki sylkee pois.
 
Meillä 5kk 65cm ja 7200gr. Meillä syödään jo kiinteitä soseina ja aloitettu sormiruokailua. Poika oppi jo viikko takaperin 5,5kk ikäisenä nousseen konttausasentoon. Kohta varmaan menee eteenpäin :D
 
Meidän pikkuset ois saanu kotiutua tänään,mutta sitten meidän perheeseen iski mahatauti ja kotiutumista pitää siirtää ;( voin sanoa, että itku ollu aika herkässä tässä kun ei oo päässy näkemään heitä edes 3 päivään :Heartred toivottavastimies ja tyttö nyt tervehtys niin päästäs vihdoin kotiin koko porukan kanssa olemaan .. Onhan tässä jo sairaalassa juostu 1kk ja viikon verran
 
Takaisin
Top