Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkälaisia päikkäreitä teillä muksut nukkuu? Tai nukkui 3kk eteenpäi? Meillä neitillä menny hankalaks nää päikyt ku ei taho nukahtaa ja jos nukahtaa nii herää puolen tunnin päästä. Ei siis saa tarpeeks unta päivisin ja sit on kiukkunen ku mikäki.
 
Meillä torkuttiin puolen vuoden ikään asti muutama 10min pätkä, eli päiväunia ei itseasiassa ikinä nukuttu. Meiän poika alkoi päikkäreitä nukkumaan siis puolen vuoden iässä, vähän sen jälkeen kun lähti ryömimään.. Sen jälkeen onkin nukuttu 2x 1-2h. :)
 
Meil on tähä mennessä menny niinki hyvin et 3 x 2h unia päivällä ja yöunille menty 9-10aikoihin ja aamulla herätty 8-9 aikaa. Yhtäkkiä kaikki heitti häränpyllyä ja nyt mennää olemattomilla unilla. Yölläki hirveen levotonta nukkumista. Ei täs muuten mitää mut alkaa koetella hermoja tällä mutsilla ku kaikella hereillä oloaikansa neiti vaa kitisee ja huutaa täyttä kurkkua ku on väsyny. Jospa ois joku ohimenevä vaihe
 
Riikkarii onko tyttö oppinut jotain uusia taitoja? Se saattaa vaikuttaa nukkumiseen ja pienet kun muutenkin käsittelee päivän tapahtumia nukkuessaan niin saattaa häiritä unta. o_O Meillä ei ensimmäiseen 4 kuukauteen päikkäreitä nukuttu kuin 15 - 30min koko päivän aikana, joten yhtä kiukuttelua ja huutoa oli päivät. Sitten aloin tiukasti opettamaan päikkäriaikaa, tiettyyn aikaan, omaan sänkyyn, sälekaihtimet kiinni ja pimennysverho eteen jotta oli tarpeeksi hämärää. Poika oppi tosi nopeasti ja siitä lähtien nukkunut hyvin päikkärit. :) Toivottavasti teillä olisi vain joku vaihe, tsemppiä!
 
No ei sinällää mitää merkittävää opittu. En tiedä :D mites talvitintti oliko toi millane huutosirkus toi päikkyjen harjottaminen. Meillä kun alkaa kauhiat huudot heti jos laittaa sänkyyn ja poistuu ite viereltä. Vähä toki ittiäänki voin syyttää kun oon huomaamatta opettanu nukahtamaan rinnalle :( nukahtaa vaunuihin ok mut ei puhettakaa et pinniksee yksinää nukkuis.
 
Meillä ei onneks mitään kunnon huutosirkusta ollu missään vaiheessa. Välillä saattoi alkaa huutamaan ja jos ei rauhoittunut, niin menin silittelemään ja rauhottelemaan, loppujen lopuks aina nukahti jossakin vaiheessa kun oli niin väsynyt. Ja meillä poika tosiaan tajusi 1 - 2:ssa viikossa päikkäriajan, siitä asti nukkunut yleensä 2 - 3h päikkäreitä. :)
 
Riikkarii, eiks 3kk iäs oo myös tiheenimun kausi? :-) meillä ilmenny nuo kaudet just huonoilla yö-&päiväunilla :-)
 
Minkälaisia päikkäreitä teillä muksut nukkuu? Tai nukkui 3kk eteenpäi? Meillä neitillä menny hankalaks nää päikyt ku ei taho nukahtaa ja jos nukahtaa nii herää puolen tunnin päästä. Ei siis saa tarpeeks unta päivisin ja sit on kiukkunen ku mikäki.

moi! en tiiä miten tää toimii ku oon uus mut kokeillaan![emoji4] meillä poika (kohta 7kk) ei nukkunu kolmen kuukauden iässä päiväunia ja meni kahdeksan aikoihin illalla nukkumaan. mut nyt puolen vuoden iässä ruvennu taas nukkumaan kahet päikkärit päivässä. ja oon huomannu että viileessä nukkuu parhaiten eli pakkasellakii vaa ulos nukkumaan jos on mahollista! nyt ollaan luopumassa pikku hiljaa tissistä, mutta poju ei meinaa millään tottua korvikkeeseen :/
 
Öääh en tiiä. Eilen oli yöunille meno taas nii vaikeaa. Täyttä kurkkua huus ja mikkää ei auttanu. Sitte sai nukahtaa ja hiljaseks ko käytii kahen aikoihi ajeluttaa sitä autolla.
 
Toivottavasti ei :D

3kk iässähän saa antaa jo särkylääkettä, jos kokeilet antaa vähän panadolia/buranaa? Jos auttaa niin voihan käydä sit lääkärissä tarkistamassa korvat jne.
Jos on ihan yhtäkkiä alkanut, eikä asteittain pahentunut niin mä itse epäilisin jotain kipua, hampaat, korvat, maha..?
 
3kk iässähän saa antaa jo särkylääkettä, jos kokeilet antaa vähän panadolia/buranaa? Jos auttaa niin voihan käydä sit lääkärissä tarkistamassa korvat jne.
Jos on ihan yhtäkkiä alkanut, eikä asteittain pahentunut niin mä itse epäilisin jotain kipua, hampaat, korvat, maha..?

Panadolia oon antanu, ei oo ollu merkitystä/helpotusta. Ehkä tää homma alkaa oleen ohi, eilen veteli yli kolmen tunnin päikkäreitä ja yöunillekki meni itkemättä. :)
 
Ihan hyvää alotin tän viikon alussa koulut (leipuri-kondoottori) ja maha alkaa pikkuhiljaa kasvamaan. Käytiib äidin kanssa ekaa kertaa ultrassa joulun jälkee ja huomasin kuin innokas mummo mun lapselle on tulossa ku äiti ei voinu ku hymyillä. Olihan se mullekki uutta ku näki miten selvästi se pikkunen näytti jo ihmiseltä [emoji4]
 
Täälläkin menee ihan hyvin. Neiti on nyt 2 viikkoa vanha ja voi suhteellisen hyvin, mitä nyt vähän pientä mahavaivaa on ja kova pieremään :) Mies käy arkisin töissä ja mä oleskelen kotona vauvan kanssa. Kuukauden päästä ois tarkotus muuttaa uuteen kämppään kun tällä hetkellä asutaan miehen äitin nurkissa... Kyllä meinaa pinna loppua :D Neiti on muuten hyvin rauhallinen ja seurallinen mutta osaa kyllä ilmoittaa kun on hätä :D Peppupesuista tykkää hirveästi ja rentoutuukin hanan alle oleskelemaan mun varaan. Yöt on vielä vähän hakemista - yö aloitetaan pinnasängyssä mutta sitten aamu neljän aikaan mä väsyn siihen heräilyyn ja otan tytön viereen nukkumaan. Mä osittais imetän, ja se tuntuu just oikeelta meille :)
 
Täällä menee ihan kivasti. Rytmi pikkuhiljaa alkanut löytyä. Yöt vielä vaikeita kun hulinoi kun niin kova poika menemään, nyt harjoittelee konttausasentoa jo ja 5,5kk vanha. :)
 
Oii onnea minttukarkki ja mymlan!! :)

Ihanaa, että voit oleskella kotona vauvan kaa. Helppo vauva ilmeisesti :D


Saako ihan vaan mielenkiinnosta kysyä miks/miten päädyit osittaisimetykseen :)? Mites muut täällä, kuinka moni imettää/ aikoo imettää? Meillä ei tyttö oppinut koskaan rinnalle. Ekan kerran pääsi rinnalle vasta 2kk ikäisenä ja pullosta syömisen opettelu oli tärkeämpää, että päästäisiin joskus kotiin.. Rintapumpun kanssa jaksoin sählätä 3,5kk ja sitten lopetin. Vähintään neljä ateriaa päivässä ois kuitenki pitänyt antaa pullosta kotonakin, että saa tarvittavat lisät maitoon ja soseetkin aloitettiin jo sairaalassa, niin siinä meni täysimetyshaaveet :/
 
Täällä menee ihan hyvin. Mulla nyt viimeinen kymppi käynnissä, tänään rv30+3. Meillä olisi tossa 24.2 muutto edessä, silloin mulla viikko 38 just startannut, että pääsee kunnon häätötoimiin. :D tosin, vähän jännittää miten sitä jaksaa!

Mun toinen vauva täyttää kuukauden päästä 1v! <3 ihan hurjaa miten nopsaa tää vuosi meni ja kohta pääsen aloittaa tän kaiken alusta.. Ikävä silti sitä pientä vauvaa. :)
 
Takaisin
Top