Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onks teillä muilla ollu epävarma olo omasta kehosta synnytyksen jälkeen ja kauan on kestäny et ootte ollu taas sinut ittenne kanssa?

Mua suoraan sanottuna ällöttää oma keho vaikka ei pitäis, keho on tehny ison työn raskausaikana ja synnytyksessä ja leikkauksessa. Tiesin et palautuminen kestää mut nyt yli 3kk synnytyksestä ja oon jämähtäny 78kiloo kun ennen raskautta olin sen 55-56kiloa. Oon muuttanu ruokavalion, jättäny turhat herkut pois ja alkanu kuntoilla mut olo ei ees oo parantunu. Eilen suutuin miehelle ja mun veljelle ku ne "läpällä" sano lihavaks -.-

E: Eihän sitä viiti ees jouluna syödä mitää ku kuulee lihavuus kommentteja.
 
Oonaa oon kuullu semmosen vinkin, että keholla kestää se sama aika palautua kuin mitä se oli raskaana eli 9kk :) Anna armoa itselles! Mulla lähti ne kaikki 20kg muutaman kuukauden aikana, mut kyllä silti välillä ahdistaa, kun maha on semmonen löllerö ja täynnä arpia. Että ymmärrän vallan hyvin sun fiilikset! Saas nähdä millanen löllerö on toisen raskauden jälkeen :rolleyes:
 
Vihdoin sain minä taas tämän foorumin toimimaan, oli sähläystä puhelinten kans. Joulua ootte täällä miettiny, me mennään miehen perheen luo jouluksi. Mulla vähän jännittää että miten kestän olla siellä useamman päivän kun sielä niin paljon kaikkea mitä poika ei sais ottaa ja lisäksi kova melu koko ajan. Vaikka ei sitä osais joulua kerrostaöossa viettää.. Mies oman kinkun paistaa ja oon pipareita ja torttuja tehny :)

Minäpä mainostan myös tämmöstä jouluvideota. Käykäähän facebookissa Lauluyhtye A-Men sivulla tykkäämässä https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=634985426674038&id=213890288783556
 
Hei kaikille! Palaan pitkän tauon jälkeen tänne kirjoittelemaan. Sain elokuussa tietää olevani onnellisestiraskaana, vähän huvittavasti kierrosta jossa ei yritetty ollenkaan. :) alkuraskaus oli kuitenkin vähän hankala, vuotoja ja mahakipuja oli paljon. En uskaltanut toivoa paljoa, ja niinpä kaikki vauvailuun liittyvä oli pakko jättää hetkeksi. Ultrista ei kuitenkaan mitään selitystä niille löytynyt. Nyt viikolla 18 ovat pienen liikkeet ruvenneet tuntumaan ja sitä myötä on tullut luottoa raskauden etenemiseen. :love7 vilkaisinkin vähän jo teidän kuulumisia, onnittelut plussille ja niille joilla nyytit ovatkin jo sylissä sekä pahoittelut kaikille joita pettymykset ovat kohdanneet!:Heartred
 
Kiitos riikkarii! Yhä on hankala jotenkin karistaa mitä jos-tunnetta, mutta nyt yritän opetella nauttimaan tästä tiedosta että viikko viikolta vauva kasvaa ja vahvistuu. Oon alkanu vähän jo miettiin tulevaisuuttakin, ja miten uusi tulokas muuttaa perheen arkea. Vuotojakaan ei tosiaan ole ollut enää pariin viikkoon, jospa ne olisi nyt takana päin :)
 
Kiitos naasutin! :) yritän asennoitua nyt niin että turha pelätä sellaista mitä ei ole vielä tapahtunut, ja mihin en voi vaikuttaa loppupeleissä ollenkaan :shy: nyt on hyvin kaikki, kunnes toisin todistetaan! Tuota alkuraskauden km:a kai eniten aina pelkään, tuntuu ahdistavalta ajatus iloita lapsesta, joka voikin olla jo menetetty.. kyyneleet tulee aina silmiin kun luen näistä kohtaloista.. tietämättömyys on mulle tuskaa.:sad001 nyt on kuitenkin taas vähän kartalla masuvauvan kuulumisista :rolleyes:
 
Kiitos Oonaa! Ja tuohon sun kysymykseen että kyllä mulla löysä kroppa ällötti synnytyksen jälkeen. :D hirvee mullistushan se on, niin täytyyhän se uus kroppa opetella hyväksyyn, eikä se ihan heti tuu. Pikku hiljaa palautuu ja oppii. :)
 
Rille oon niin onnellinen sun puolesta et vuodoista huolimatta kaikki hyvin<3 :)

Nassutin jospa ne supistelut hellittäis ja pääsisit täysillä nauttimaan raskaudesta :)

Täällä torstaina aika käynnistykseen mut luottavaisin mielin oon vielä et kerkeis lähtä itsestään syntyyn ennen sitä :) kohta on meilläkin vauva monen vuoden yrityksen jälkeen <3 tuntuu niin uskomattomalta!!!! :)
 
Onnea rille! <3

Ja ihanaa Minttukarkki pian on teilläkin oma nyytti. Tsemppiä synnytykseen ja toivotaan, että se itse käynnistyisi.
 
Kiitos minttukarkki, pipana ja leipälapio! :) ja oo minttukarkki onnea viimeseen rutistukseen! Musta on niin hauska kun tässä ryhmässä on niin monessa eri vaiheessa olevia ihmisiä että saa jännätä yhen plussaa ja toisen synnytystä samassa paikkaa! :woot:
 
Joulusta oli puhetta; me ei vielä hirveästi olla asuntoa koristeltu jouluiseksi mikä ärsyttää mua. :shifty: Mutta ehtiihän sitä vielä... Jouluaattona käydään sekä mun ja miehen vanhempien luona. Oma stressinsä siinäkin kun pitää pojan päikkäriajan mukaan mennä, mutta toivottavasti pääsisi nauttimaan ja vähän hengähtämään. :rolleyes:

Oonaa_, synnytyksen jälkeen olin todella epävarma omasta kropasta. Raskauskiloja tuli 11kg, synnärille jäi 9 - 10kg ja tuo pieni kilomäärä mitä jäi, lähti muutamassa viikossa. Mun vauvamasu oli loppua kohden niin iso, että löysää ihoa jäi vatsalle, mutta sekin löysä alkoi ajan kanssa itsestään lähtemään. Tulin raskaaksi 8,5kk synnytyksestä, ja ei mun kroppa näyttänyt tuolloinkaan täysin samalta kuin ennen esikoista. Vähän kyllä hirvittää miten kroppa muuttuu tämän toisen raskauden jälkeen... :shy: Mutta pitää muistaa olla armollinen itselleen, kova ja palkitseva työ ollaan tehty kun ollaan kannettu & kasvatettu tulevaa elämää masuissamme. :happy:

Rille, mehän ollaankin samassa lasketun ajan ryhmässä. :thumright
 
Onnea rille ja tsemppiä minttukarkille! ♡

Täällä elellään viikoilla 37+3 - olis ihan kiva saada tää kersa ulos jo :D Huomenna neuvolalääkäri ja pelottaa et siel ilmenis jokin juttu ettei vois synnyttää alateitse...
Mut tällä viikolla saan mun miehen takas armeijasta ihanaa! ♡
 
hitto että ärsyttää. sain eilen ja tänään raskaustestiin haamun mutta silti alko menkat eilen. ei oo kyllä mitää menkkakipuja nyt ollu tai mitää. onkoha tässä mitää toivoo enää? ja oon jääny miettiin sitä kun yks sairaanhoitaja sano et kaupan raskaustestit on nykyää niin herkkiä että ne saattaa näyttää kuukautiset? :-O
 
Takaisin
Top