Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yritin sairaalakassia pakata nii ongelmia tuottaa vauvan vaatteitte valinta. Kuinka paljo ja minkä kokosia. Ehkä luovutan ja pistän miehen sitte tuomaan kotoa niitä kunhan vauva on maailmassa. :D sit ku lähtö tulee nii nappaan vaa neuvolakortin ja puhelimen. XD
 
^itse pakkasin 50 ja 56 senttiset, jotka mies toi meiät hakiessaan. Osastolla ollessa käytettiin pojalla sairaalan vauvanvaatteita!
 
Yritin sairaalakassia pakata nii ongelmia tuottaa vauvan vaatteitte valinta. Kuinka paljo ja minkä kokosia. Ehkä luovutan ja pistän miehen sitte tuomaan kotoa niitä kunhan vauva on maailmassa. :D sit ku lähtö tulee nii nappaan vaa neuvolakortin ja puhelimen. XD

Itse pakkasin vain kotoutumisvaatteet (50cm) pojalle mukaan, osastolla pidettiin sairaalan omia vauvanvaatteita. Ja vaatteet mitkä otettiin mukaan oli isoja ja löysiä pojan päällä, sekä poika upposi talvihaalarin sisään kokonaan. Älä turhaan stressaa mitä vauvanvaatteita otat mukaan, voit pyytää miestäsi tuomaan osastolle vaatteita jos olet epävarma mitä vaatteita ja mitä kokoa otat mukaan. :)
 
Mä otin esikoiselle mukaan kotiutumis vaate vaihtoehdoiksi kolme erikokoista ja väristä bodya ja kahdet housut (kun en ollut varma mitkä ottaisin ja minnkäkokoinen vauva tulee) sekä sukat jne. Sairaalassa käytettiin sairaalan omia vaatteita :)
 
Meilläkin suunnitelmana että vauvalle yhdet kotiutumis vatteet kokoo 50. Sairalassa käytetään sit vauvalla sairaalavaatteita. :) nyt alkaa pikkuhiljaa hahmottua tuo sairaalakassin täyttäminenkin. :DD
 
Mä otin koon 56 vaatteet kun sen pienempiä ei ollut juuri :D Poika oli 52cm niin olivat aikas passelit päällä :)

Mä kyllä pakkasin ihan liikaa kamaa sairaalaan. Käyttöön tuli vain eväät (miehelle), puhelin, laturi ja neuvolakortti. Mulla oli kaikki mahdollinen kantoliinasta lähtien, mut jouduin sektioon enkä oikeesti juuri muuta tehnyt kuin makasin sängyssä vauva kainalossa..
 
Mullaki oli omassa sairaalakassissa ihan liikaa tavaraa...pärjäsin perus hygieniatarvikkeilla (hammasharja, tahna, dödö, hiusharja, ponnari, shampoo, hoitoaine, huulirasva), kännykällä, laturilla, herkuilla, imetysliiveillä ja suojilla. Sairaalassa olo ajan kuljin sairaalan tamineissa ja mies toi samalla mun kotiutumisvaatteet (kollarit ja imetyspaita) kun toi pojankin!
 
Me ollaa käytetty sairaalan vaatteita ja mun isä tuo tytölle huomenna kotiutumisvaatteet(ne mitkä valitsin on ihan liian isot kun ooteltii paljon isompaa kaveria :D ) ja hakee meidät kotiin :) Oon kans vaa käyttäny pelkkiä hygienia kamoja ja puhelinta et matkalaturi on ollu pelastus et kantsii se ottaa mukaa jos on! :)
 
Pikainen onnellinen päivitys: me plussattiiiiiiin :love7 Lukasen teidän ohimenneet viestit joita on iha varmasti jo satakunta, mut nyt kun on hetki aikaa taas itselle nii on pakko käyttää hyödyksi!
 

Liitteet

  • CAM03416.jpg
    CAM03416.jpg
    813 KB · Katsottu: 137
Kiitos! Olo vielä ihan sekasin kun mulla ei todellakaan ollu suuret odotukset tälle kierrolle vaikka ihan ollaan yritetty niinkui aiemminkin. Omasta mielestäni missattiin ovis aivan täydellisesti mutta näköjään pikkukaveri on tarttunu matkaan!

Plussatuulia taas kerran puhallellen!
Rille ja Milli 4+6
 
Teillä joilla on lapsi, osasitteko aavistaa sukupuolen jo suht vahvasti ennen kun sen tiesitte?
Ja osuiko aavistus oikeaan? :)
Mulla oli ihan alussa olo toisesta sukupuolesta, mutta sitten se pian kääntyi. :) Olo varmistui vaan koko ajan ja vaikkei ultrakuvasta saatu selkoa nii silti ajatus säilyi.Oikeassa olin, mies veikkas huti. :p

Täällä valvotaan selkäkivun kanssa. Ei kyllä edellisessä raskaudessa ollut ongelmia selän kanssa mutta nyt alaselkää jomottaa inhottavasti eikä uni tuu :/ onko kenelläkään antaa tähän vinkkejä?
Mää tukin itteni aina kunnolla kylkiasentoon hirveellä määrällä tyynyjä! On myös olemassa semmosia pitkiä imetystyynyjä jotka käy raskausaikana juuri selän/mahan tukemiseen nukkuessa. :)
Tsemppii oona!:smiley-bounce012

Mitähän Rillelle kuuluu? :eek: jos vielä seuraat tätä ketjua niin olis kiva kuulla sunkin kuulumisia! :happy:
Hyvää tänne kuuluu! :) Varsinkin nyt kun tuli tää ihana yllätys! Millanen tilanne sulla marsupilami?

Kysymys! Mistä ootte oppinu miten vauvaa hoidetaan? Mä oon nimittäin miettiny et enhän mä oo edes ikinä pitäny pientä vauvaa sylissä! En koskaan vaihtanu vaippoja tai kylvettäny. Mistä mä opin kaiken....
Niinku moni muukin sano niin kyllä nää opit! Ne opettaa hyvin lapsivuodeosastolla sitten. :) Ja kun eka viikosta selviää, rupiaa omat otteet ja vauvan käsittely olleen kivasti hanskassa xD. En siis itekkään ollu ikinä vauvaa pitäny!

3.9 kello 23.05 meidän pienen pieni prinsessa näki maailman❤ Lopulta tuli kiireellisellä sectiolla kun ei edennyt ilman oksitosiinia ja vauva reagoi taas oksitosiiniin sykkeillä. Vauva voi jo onneksi hyvin kun oli isi hoitamassa❤ Leikkauski suju hyvin :)

Ihanaa! Onnea Oonaa koko perheelle <3!

Kiitos hirveesti onnitteluista! <3 Olipahan ihanasti tekstiä luettavana, mutta nyt oon taas kartalla! :D
 
Hyvää tänne kuuluu! :) Varsinkin nyt kun tuli tää ihana yllätys! Millanen tilanne sulla marsupilami?

Kp15/29, ovis oli/on limojen perusteella ja ahkerasti ollaan talleteltu :wink keho on jo valmistautunut raskauteen parantamalla haju aistia voimakkaasti niin etten vaan syö mitään myrkyllistä :p

Mä jo ihan luovuin vauva haaveesta, kun ärsytti ukko, kun yks yö tuskaili kun esikoinen vähän itkeskeli enkä heti saanut rauhoitettua, meni sitten olkkariin nukkumaan. Sitten valitti väsymystään, vaikka heräs joskus päivällä:shifty:. Sanoin että ite saa hoitaa ens yön (niin tietääs mitä väsymys on), no ei innostunut ajatuksesta. Tuli sitten hetken päästä puheeksi vauvan teko niin sanoin että "en tiedä jaksanko kahta pientä hoitaa yksistään", niin ukko meni niin surulliseksi ja lupas ja vannoi hoitavansa esikoista enemän ja vaikka vauvaakin aina välillä. Yllätyin kuinka kovasti ukko haluaakaan toista lasta :love017 mutta tosiaan aika vähäistä vielä toi esikoisen hoitoon osallistuminen, kerran viikossa ehkä vaihtaa vaipan ja kerran kuus syöttää. Mutta uskon että sitten kun poika on vähän vanhempi niin miehen on helpompi sitä hoitaa :rolleyes: viimmeistään silloin kun poju osaa selvemmin ilmaista mitä haluaa :)

Mua niin ärsyttää, kun oon tälläänen joka ajattelee ihan liikaa mitä muut ajattelee... :banghead:mietin mitä läheiset ajattelee jos meille tulee toinen lapsi, kun meillä kummallakin opinnot kesken, eikä oo omaa taloa, ja mulla ei ole vielä edes ajokorttia, että ajattelevatko että ollaan ihan hulluja kun ei tehdä omaa elämää valmiiks :oops: mutta! Oma on elämämme ja en halua lapsille suurta ikä eroa, ja esikoista kun ei voi nuorentaa :wink saavat sitten jäädä yhdessä hoitoon, kun mami jatkaa opintoja :happy:
kiinnostais kyllä kovasti suorittaa opinnot oppisopimuksella niin ei tarttisi opintotuella kituuttaa, mutta pitäs ottaa asiasta enemän selvää :rolleyes:

Hups, tulipas kirjoitettua pitkästi, vaikka piti tehä vain tilanne päivitys :hilarious: mutta, oli kiva avautua :grin
 
Voi marsupilami, jospa nyt nappais! Tarrasukkia ja plussatuulia!

Meillä oli muuten kans esikon kohalla kaikki ihan kesken, mutta kummasti vaan sitä elämä rullaa ja asiat järjestyy. ;) kuten joku fiksu joskus sanoi: lasten hankinnalle ei kannata odottaa täydellistä tilaisuutta, sitä ei tule koskaan! :) aina on joku asia jonka vois aatella estävän. :D
 
Takaisin
Top