Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me pidettiin ristiäiset kirkossa ja kahvittelu seurakunnan tiloissa. Väkeä oli n.30 ihmistä, joihin kuului mun ja miehen sisarukset, vanhemmat, lähimmät tädit ja heidän perheet. Nimen kanssa oli kauhea vääntö miehen kanssa, kun mä olisin halunnut ns. Vanhanaikaisen nimen ja mies taas halusi uudenaikaisen nimen. Lopulta löydettiin tytölle nimi ja se oli ainut, jonka molemmat hyväksyi ja niitä vaihtoehtoja oli varmasti yli 15. :)
 
Hei auttakaa mua. Te joilla on jo lapsia tai raskaana olevat niin kauan ootte ollut/aijotte olla lapsen kanssa kotona ja miksi? Ite oon ihan hukassa kauan aattelin olla kun joka puolelta tulee eri tekstii mitä kannattaa tehä :(


Itse menen töihin aikaisintaan ensi kesänä ja mies pitää sitten kesällä lomat ja isyysvapaat putkeen eli tyttö aloittaisi hoidon elokuussa 2017, jolloin tyttö on 1v 9 kk ikäinen. Toki jos taloudellinen tilanne antaa myöden, niin oon pidempään kotona, mutta saa nähdä miten käy. Syy miksi haluan olla mahdollisimman pitkään kotona on se, että en halua viedä lastani hoitoon ihan pienenä, sillä valitettavasti ne jää jalkoihin monessakin paikassa ja eivät vielä hyödy päivähoidosta niin paljoa ainakaan mitä isommat lapset. Ja itse olen töissä päiväkodissa, joten tiedän millaista se päiväkoti arki todellisuudessa on. Mutta toisaalta jokainen vanhempi tekee omat päätökset ja jokainen päätös on varmasti se paras lapselle. :) Eli tee niinkuin sinusta itsestäsi parhaalta tuntuu.
 
Poika oli 11kk, kun menin takasin kouluun. Kaikki meni hienosti, vaikka pieni olikin.

Jos tässä vielä se kakkonen jossain vaiheessa saadaan, niin haaveena olisi olla kotona pari vuotta. Saa nähdä kuinka onnistuu taloudellisesti. Nyt kun on kaksi työssä käyvää, niin on tottunut tiettyyn elintasoon ja siitä en välttämättä haluaisi luopua :D Mut toki sitä ehtii tehdä töitä vielä myöhemminkin...

Meillä ristiäiset pidettiin seurakuntatalolla ja oli kyllä kaikinpuolin helpointa, kun sieltä tuli astiat yms eikä maksanut mitään. Nimi oli yhteinen päätös ja toinen ja kolmas nimi tulivat suvusta.
 
Tosiaan mä oon kanssa päiväkodissa töissä ja samaa mieltä Sohwian kanssa siitä, että ei se pieni lapsi kyllä siitä päivähoidosta mitenkään hyödy. Ja monesti tosiaan jäävät jalkoihin tai hoidossa oleminen on muuten lapselle todella stressaavaa. Mutta ymmärrän myös sen, ettei aina ole mahdollista jäädä kotiin ja joskus on vaan laitettava hoitoon.
 
Jäin pari viikkoa sitten hoitovapaalle, tarkoitus oisi ollu kotona ainakin siihen saakka kun toinen lapsi oisi 2v.
Kuten sohwia ja iijamariija,itsekin työskentelen päiväkodissa enkä haluaisi laittaa vielä kovin pientä lasta hoitoon, aina kuitenkaan ei oo muuta mahdollisuutta ja jos mekin lapset enne 3v hoitoon laitetaan niin tarkoitus oisi pph taikka ruveta ite tekemään niitä hommia!
 
Meillä siis tilanne se että mulla jää koulu keskeytykselle siksi aikaa kun olen kotona. Mies ei suostu laittamaan tyttöä hoitoon ennen kuin on max 3 vuotta. Ja samalla linjalla mäkin olen mutta tuntuu että kaikki ympärillä olevat olettaa että laitan alle vuoden tai vuoden ikäisenä hoitoon enkä mä niin taho :(
 
Mäkään en haluaisi missään nimessä viedä pientä hoitoon. Mutta haluun äkkiä ton koulun loppuun, että voin jatkaa elämää! Mutta mä aion viedä lapset sitten yksityiselle, ellei hyvällä tuurilla joku sukulainen voi vahtia niitä aikoja, kun ollaan miehen kanssa samaan aikaan töissä.

Mullahan on koulusta jäljellä enää muutama työssäoppiminen ja olen kaupan alalla, niin luulisin, että voin suorittaa mahdollisimman paljon iltaa, kun mies taas on töissä 8-16. :)
 
Niin ja unohdin ihan kokonaan, että meillähän on harkinnassa pikkukakkonen ensi vuoden syksylle/ loppuvuodelle, mutta se on ihan suunnitelutasolla vielä.. Jos nyt meille pikkukakkonen tulisi, niin en silloin menisi ollenkaan siinä välissä töihin. Mutta voi olla, että vauvakuume jää tähän pieneen kuumeiluun, kun meidän 9 kk:n ikäinen neiti heräilee 1-2 tunnin välein ja valvottaa myös välillä pidemmänkin aikaa..
 
Mä oon jotenkin kuvitellu et jos äiti on yli vuoden kotona niin sitten kaikki alkaa kattoon kieroon.. mä voisin ennestään laittaa hoitoon just lähellä 1-vuotis päivää... en kauheesti aikaisemmin itekkään haluis vauvaani laittaa mihinkään..
 
Mä olen ollut eri päiväkodeissa työharjoitteluissa. Eräässä päiväkodissa oli 5kk ikäinen vauva aamusta päivään/iltapäivään asti joka arkipäivä, ja kieltämättä hieman ihmettelin ja tuntui pahalta lapsen puolesta, koska selvästi näki ettei sen ikäisellä ollut valmiuksia päivähoitoon ja eroon vanhemmistaan. Toisessa päiväkodissa oli melkein vuoden ikäinen lapsi, ja hänestäkin näki ettei päiväkoti ollut se paikka missä kuuluisi olla...

Mutta jokainen lapsi on eri yksilö, ja tällä en yritä syyllistää ketään kuka on suht aikaisin laittanut lapsen päivähoitoon. :) toiset lapset sopeutuvat hyvin, toisilla kestää pitkään eikä se ikä aina kerro milloin on sopiva hetki laittaa lapsi päivähoitoon. Ja tietyissä talouksissa taloudellinen tilanne on se, että on vain pakko laittaa...
Itse haluaisin pojan laittaa päiväkotiin vasta sitten, kun osaa puhua ja kertoa mitä haluaa, tarvitsee, omia tuntemuksiaan jne, jotenkin luottavaisempi fiilis silloin kun työntekijätkin ymmärtävät lasta täysin.
 
Käynnistyksessä! Kympiltä annetaa ekat pilleri murut! On tosi epäkypsä toi kohdunsuu vieläki, et pari päivää kuulemma menee et pikkunen ois maailmassa :( Saatii nyt alkuu tällänen yhen hengen huone mut synnytyksen jälkee mahollista saada perhehuone jos ei ihan kauheeta ruuhkaa oo :) Äiti tuli tänne mun kanssa siks aikaa et mies lähtee kohta kasarmilta lomille ja tulee tänne sit kanssa :)
 
Onnea sinne ! <3
Itellä jotenki huono kokemus käynnistyksestä mulla meni viikko ennen kun pieni tuli maailmaan :D mut johtuu siitä et paikat oli ihan kiinni ja viikkoja oli vasta 37+3 kun alettiin käynnistelee:) nyt olen rukoillut joka yö että saisin tällä kertaa kotoa lähteä synnyttämään :)!
 
Onnea sinne ! <3
Itellä jotenki huono kokemus käynnistyksestä mulla meni viikko ennen kun pieni tuli maailmaan :D mut johtuu siitä et paikat oli ihan kiinni ja viikkoja oli vasta 37+3 kun alettiin käynnistelee:) nyt olen rukoillut joka yö että saisin tällä kertaa kotoa lähteä synnyttämään :)!

Täälläki ihan täysin epäkypsä tilanne mut sanoivat et käynnistelee 3pv ja jos ei päästä ees kalvoja puhkasemaa ni sit keisarileikataa :) Toivottavasti pääsisit kotoota synnyttää, onhan se aina turvallisempaa jos luonnollisesti käynnistyy!! :)
 
Onnea sinne ! <3
Itellä jotenki huono kokemus käynnistyksestä mulla meni viikko ennen kun pieni tuli maailmaan :D mut johtuu siitä et paikat oli ihan kiinni ja viikkoja oli vasta 37+3 kun alettiin käynnistelee:) nyt olen rukoillut joka yö että saisin tällä kertaa kotoa lähteä synnyttämään :)!

Mielenkiinnosta Julia kysyn, että aiotko stnnyttää kaksoset alakautta? :)

Ja mitkäs viikot sulla on menossa? :D
 
Takaisin
Top