Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mäkään tuntenut itseäni äidiksi vielä pojan ensimmäisenä kuukautenakaan. Se vain tuntui niin vieraalta.. :)

Enkä kyllä todellakaan tunne, että oon kohta äiti kahdelle! :D
 
Täällä alkoi tänään viikot 37+0, täysaikasia ollaan (jota en kyllä olisi voinut uskoa mutta tässä sitä ollaan) <3 maanantaina oli synnytystapa-arvio ja sellaisia uutisia sain että jollei tyttönen lähde ittekseen syntymään ennen seuraavaa lääkäriaikaa (12.9) tehdään sektio 19.9 (syitä radi ja tytön isokokoisuus)...juu tota, ehkä koitan käynnistellä ittekseni siivoamalla, saunomalla ja ravaamalla portaita kuin hullu :D
 
Yliaikaiskontrolli käyty ja perjantai aamuna käynnistys. Kanavaa jäljellä vaikka kuinka paljon ja ulkosuu oli puolipehmee. Teki nii kipeen sisätutkimuksen et jos vaikka käynnistyis ennen sitä perjantai aamua :D Lääkkeellinen käynnistys on aika todennäkönen ku ballongii pitäs olla paikat vähä kypsemmät. Kauhistuttaa ja jännittää ja itkettää.
 
Kumpa pienokainen lähtisi syntymään itsestään, Oona! :) tsemppiä, joka tapauksessa ei kauaa kun on vauva sylissä. ❤
 
Oonaa_ tsemppiä ja toivotaan, että synnytys käynnistyisi itsekseen ennen sitä! :) mulla myös käynnistettiin synnytys ballongilla, olisin niin toivonut että luonnollisesti ja itsekseen olisi synnytys käynnistynyt, niin tuskaa oli koko synnytys ja hidasta. :sad001 (ja tämän tarkoitus ei ole lietsoa pelkoa, jokaisella kuitenkin niin erilainen synnytys, itsellä vaan oli aika kurja).
 
Toivottavasti käynnistyisi itsekseen kun nyt peloteltu käynnistämisellä...:D Mulla sillon perjantaina soitettii et tuu maanantaina yliaikas kontrolliin ja samalla kysyin et koska käynnistetään jos pitää ni oli sitä mieltä että ens pe ja samana perjantaina alko tapahtuu sitte tietenki ;) Tsemppiä viimisiin päiviin ja synnytykseen :)
 
Kiitos :) Toivon todellaki et lähtis itestää, oon ollu iha sika herkillä koko aamun :D Kävin varaamassa jo ristiäispäivän ja kirkon ja papin ku pitää saada ajatukset muualle siitä käynnistyksestä :D

Te joilla jo lapsia on: Ootteko pitäny missä ristiäisiä/nimiäisiä ja onko teillä ollut paljon väkeä juhlissa? Ja tuliko teille nimi pikkuselle helposti päätettyä?

Te jotka odotatte pikkusta vielä: Pidättekö ristiäiset vai nimiäiset ja onko nimen valinta ollut vaikeaa? :)
 
Riikkarii täällä myös on miehelle tullut isikiloja :D hauskaa mun mielestä ku mulla taa sei oo paino hirveesti ees noussu vielä :) (+2)

Oonaa_ mä niin toivoin et ku tuun tänne foorumille niin ois sulle onnittelu viestejä satanu :p no ei vielä! Se pikkunen kyllä nyt antaa odotuttaa itseään :D toivottavasti käynnistys synnytys itestään! :) tsemppiä!

Niin ja ristiäiset mä haluan pitää ehdottomasti! :) nimiä oon yrittäny varastoon keksiä mut pojalle niin vaikee :o :p nimen kuitenki aion päättää vasta ku vauva syntynyt :)

Raskaus menny hyvin ja viikot poksuu taas! 24+0 <3
 
Me pidettiin ristiäiset mun vanhempien luona. Meillä oli siellä joku reilu 20 vierasta, haluttiin vain ihan lähimmät sukulaiset, eli meidän vanhemmat, isovanhemmat ja sisarukset perheineen+kummit. :)

Meillä oli tytölle nimi valmiina jo positiivisesta testistä lähtien. Poikahan se oli ja nimi päätettiin noin viikkoa ennen ristiäisiä, poika oli silloin jo 2kk ikäinen! :D

Nyt olisi tytölle taas etunimi valmiina. Jos tämäkin on poika, hän jää kyllä nimettömäksi. :D
 
Te joilla jo lapsia on: Ootteko pitäny missä ristiäisiä/nimiäisiä ja onko teillä ollut paljon väkeä juhlissa? Ja tuliko teille nimi pikkuselle helposti päätettyä?
Pidettiin ristiäiset meillä kotona, vieraita tais olla vähän päälle 20, lähimmät sukulaiset ja kummit.
Nimi oli helppo päättää, 2 ja 3 nimi tuli kummankin suvusta ja etunimi oli mein yhteine suosikki!
 
Meillä kaste kirkossa ja piän kahvit kotona omalle suvulle ja kavereille mies pitäköön omille( mejän perheet ei tuu toimeen keskenään ja mie en oo anopin kanssa väleissä...) vieraita tulee 32 kun viimeksi laskin ni omalta puolelt laskin, miehen puolesta en tiiä. Me päätettii vasta pari päivää sitten nimi ja ristiäiser on 24.9
 
Me pidettiin ristiäiset seurakunnan tiloissa, vieraita oli hieman alle 30. Raskausaikana oltiin nimi päätetty, mutta pojan synnyttyä nimi ei sopinut etunimeksi, joten etunimi muuttui. :) pojalla etunimen lisäksi kaksi toista nimeä, toinen sopi muihin nimiin ja kolmas nimi tulee miehen nimestä. :)

Musta on kyllä kiva, että seurakunnan tiloja saa ilmaiseksi käyttää, etenkin jos vieraita tulee enempi niin tilaa ei tarvitse sen kummemmin miettiä. :)
 
Pidetään ristiäiset kotona. Vanhemmat, sisarukset, isovanhemmat ja kummit kutsutaan. N.25henkilöö. Nimi tiedossa tytölle, kolmiosainen joista yks suvun nimiä. Pojalle ei oo tiedossa ko etunimi.
 
Hei auttakaa mua. Te joilla on jo lapsia tai raskaana olevat niin kauan ootte ollut/aijotte olla lapsen kanssa kotona ja miksi? Ite oon ihan hukassa kauan aattelin olla kun joka puolelta tulee eri tekstii mitä kannattaa tehä :(
 
Ehkä mäkin voisin tulla mukaan tänne, vai oonko mä liian vanha jo.. meillä siis esikoinen 11kk ja toiselle ollaan annettu lupa tulla pari kuukautta sitten jo. Minä 23v vielä hetken :) Jos mymlan haluat tonne listaan lisätä, niin tässä mun tiedot

pilvikirsikka - ikä 23 / Asuinpaikka: Pirkanmaa / 1 lapsi 10/15 / toiselle lupa 6/16

Tohon sun kysymykseen liittyen, niin mä oon esikoisen kanssa kotona ja olen varmaan vielä pitkään. Ei kai sitä vielä tartte päättää? Meillä ainakin tulis kalliimmaksi jos mä lähtisin töihin, koska tällä kylällä tuskin on töitä edes ja sitten menis bensaan niin hirveästi rahaa. Toinen autokin pitäis hommata, jos mies joutuu työautostaan luopumaan. Plus hoitomaksut siihen päälle.

Muoks. Mä siis työtön eikä tällä koulutuksella taida kunnon työtä edes löytyä.. oon haaveillut että lasten jälkeen opiskelen paremman ammatin, jolla vois työllistyäkin :)
 
Hei auttakaa mua. Te joilla on jo lapsia tai raskaana olevat niin kauan ootte ollut/aijotte olla lapsen kanssa kotona ja miksi? Ite oon ihan hukassa kauan aattelin olla kun joka puolelta tulee eri tekstii mitä kannattaa tehä :(

Mulla loppuu vahempainloma marraskuussa ja sitten aion olla hoitovapaalla tän kakkosen äityslomaan asti, eli johku maaliskuun alkuun.

Kouluun olisi varmaan pakko palata tammikuussa 2018, toinen lapsi olis silloin vain 9kk, mutta katsotaan.. En todellakaan haluaisi niin pientä vielä laittaa päiväkotiin/hoitoon. :/

Jos en olisi tullut raskaaksi, olisin palannut kouluun nyt tammikuussa 2017, poika silloin 11kk.
 
Oon aatellu et menisin ens vuoden kesäkuussa pariks kuukaudeks töihin, lapsi sillon 9kk ja meille ei tulis mitää hoitokuluja kun mun äiti hoitais lasta sillon sen pari viikkoa kun mies pääsee armeijasta 17.6 ni sit hän voi jäädä kotiin lapsen kanssa siks aikaa ku löytää töitä :) Sit pitää kattella työtilanteiden mukaan että laitetaanko lapsi päiväkotiin vai jäänkö sitte kotiin vielä :)
 
Hei mä olen unohtanut ihan kokonaan laittaa omat tietoni! (Jos mymlan haluat lisätä tuonne listaan :))

Eli Talvitintti / 21v / Päijät - Häme / esikoinen 12/2015 / vauvakuumeilua, mutta vielä ei yritystä

Mä ajattelin olla kotona mahdollisimman pitkään, näillä näkymin olen kotona siihen asti kunnes poika on 3v. Mutta vielä ei voi varmaksi sanoa kun ei tiedä mitä vaikka vuoden päästä haluaa ja miten elämäntilanteet muuttuu, onneksi miehen puolesta voin olla kotona niin pitkään kuin haluan. Ja ei vielä kannata stressiä ottaa siitä kuinka kauan aikoo kotona olla, äläkä muiden "suosituksia" kuuntele, vaan mene omilla fiiliksillä mikä susta tuntuu parhaalta. :)
 
Takaisin
Top