Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Plussa tuulia kaikille yrittäville! :)

Pitäisi alkaa siivoomaan sekä ruokaa tehdä ennen kuin poitsu herää päikkäreiltä. Olis niin paljon kivempaa vain loikoilla ja kattoa Netflixiä mutta pakko kotityöt hoitaa. :meh:

Mie ostin kanssa ihan kauheasti vaatteita mutta tää poika on niin kova pissii ku vaihtaa vaippaa ni aina roiskuu pojan vaatteille (onneksi ei mun :D) parhaimmilla 7 bodyä menny vuorokaudessa

Mä jotenki alussa olin nii varovainen ja kielsin itteäni ostamasta mitään vauvalle nii nyt en jotenki osaa ees kunnolla ostella mitään :p ois ihan kiva alkaa pikkuhiljaa ostelemaan ettei tuu kiire :p

Joo emmääkää vasta ku nyt loppuvaihees seonnu nuista vaatteista :D mun kotipaikkakunnalla on yks kirppari missä ei myyä melkee muuta ko vauvojen vaatteita nii sieltä oon hakenu iha sikana kaikkee söpöä ja ihanaa. Ne kerkee nii vähä aikaa olla päällä et ei vihti kaikkee uutena ostaa ja halvalla saa tosi hyviäki vaatteita. Ukolla menee hermo ko joka kauppareissulla tuon jotai kotiin et eikö nuo jo riittäis xD

Kyllä niitä vaatteita kannattaa ollakkin useampi kappalle kun varsinkin ekoina kuukausina kun tulee puklua ja kakka on vetelää niin että tulee helposti vahinkoja jne :rolleyes:
Nykyäänkin paita menee joka päivä vaihtoon, housut menee useamman päivän ja joskus vieläkin saattaa käydä kakan kans vahinkoja :grin

Joo emmääkää vasta ku nyt loppuvaihees seonnu nuista vaatteista :D mun kotipaikkakunnalla on yks kirppari missä ei myyä melkee muuta ko vauvojen vaatteita nii sieltä oon hakenu iha sikana kaikkee söpöä ja ihanaa. Ne kerkee nii vähä aikaa olla päällä et ei vihti kaikkee uutena ostaa ja halvalla saa tosi hyviäki vaatteita. Ukolla menee hermo ko joka kauppareissulla tuon jotai kotiin et eikö nuo jo riittäis xD

Meilläki mies on kysyny useesti et "Eikö nuo vaatteet jo riitä?? Eihän se vauva ehdi käyttämään noita kaikkia?" :D Ehkä se ei vaan ymmärrä et ne vaatteet on niin söpöjä ja pieniä ja tuitui <3

Juu kannattaa toki olla useampi kappale, mutta mulla on kyllä jäänyt suurinosa pienimmistä käyttämättä... :D

Nyt meillä on ollut koko 68 käytössä jo ainakin 3kk, niin sitä ois voinut hamstrata enempi.

Kannattaa varmaan tehäkki nii että ostaa pienempiä, näitä alle 60cm vaatteita vähemmän ja isompia hiukkasen enemmän. :o ainakin luulisin näin. Mutta mitä tänne kuuluu, nii sitä että käväsin tänään neuvolassa, jossa todettiin sf-mitan kasvaneen 6,5 senttiä parissa viikossa! (Nyt sf siis 36,5...). Viikkoja 36+2 eli ihan kohtapuoliin voi kokeilla niitä kolmea ässää ;) ja muutenki ku tytsy kasvaa niin reilusti yläkäyrillä nii varmaa käynnistetäänkin aikasemmin, maanantainahan siitä jutellaan tarkemmin.

Mä sanoisin että 56 ja 62 kannattaa olla enemmän bodyjä ko housuja, toki kyl housutki kunno selkä/niskakakoissa joutaa myös vaihtoon mutta pienemmissä ohivuodoissa body on yleensä se ketä saa sitä osumaa enemmä!

Ja vaikka meillä poika olikin syntyessään 49cm ni mentiin 56 senttisillä, kuitenkin tosi pieni aika oli että ois "tarvinnu" 50cm enkä ollu niitä juurikaa kaappiin hamstrannu...

Sekö 68cm ja siitä eteenpäin》meillä ainakin ollu pidempi käyttöikä vaatteilla ja niitä voikin surutta olla vähän enemmän, kerkii varmasti kaikki kyllä käyttöön :)

Sain ekan sisaruksen ku olin kaks ja kolmas synty ku olin kaheksan, eli niitten hoidossa olen ollu mukana iha alusta asti ja oon aina tykänny lapsista. Kertoo varmaa mun luonteesta jotai ku oon enemmän oma itteni ja sosiaalinen 0-6 v kans ku oman ikästen ja vanhempien xD yläasteen tetit olin lähi päikkärin pienten osastolla ja yhen kesän kesätöissä ryhmiksessä jossa oli 0-5v.
Lapsirakas ja äidillinen oon ollu aina ja siks tuntuu et vauvojen ja pienten lasten käsittely tulee luonnostaan :)

Kyllä sää nassutin opit! Elä huoli :) mun kaveri vihas lapsia ja ei ollu koskaa pitäny vauvaa sylissä ennenkö vahingossa tuli raskaaksi. Se kans pelkäs alkuu et mitä jos ei ossaa olla vauvan kans ku ei tiiä mite niitä pietää ja hoijetaa, mut nyt mitä on nähny sitä sen lapsen kans nii ei ikinä uskos mitä se on ennen aatellu ja ollu. Kyllä se taito tulee viimestään oman lapsen kohalla, ainaki näi mää uskon.

Kysymys! Mistä ootte oppinu miten vauvaa hoidetaan? Mä oon nimittäin miettiny et enhän mä oo edes ikinä pitäny pientä vauvaa sylissä! En koskaan vaihtanu vaippoja tai kylvettäny. Mistä mä opin kaiken....

En opetellut, enkä ollut käsitellyt vauvoja mitenkään.. :) sairaalassa se vain tuli luonnostaan.

En perehtynyt yhtään mitenkään vauvan hoitoon etukäteen.

Me käytettiin eka kuukausi 52 kokoa, toinen 56 ja kolmas 62. Housut on aina ollut numeroa pienempää.

Nyt käytössä siis ollut 3kk iästä lähtien 68 yläosat ja 62 alaosat :)

Ja mä olin kyllä pitänyt monia vauvoja sylissä, mutta tosi epäluonnollista se oli. Ja oon pojan syntymän jälkeen pitänyt kaverin vauvaa sylissä ja tuntui etten uskalla/osaa pidellä häntä.. Että enpä olisi mitenkään harjoitellut etukäteen! :D

Ja vaipan vaihto on super helppoa ja yksinkertaista, vaikka ajatus tuntuu vaikealta.. :) mä en uskaltanut myöskään kylvettää poikaa ensimmäiseen 4kk, mies hoiti sen. ;D

Kaikki jutut opastetaan sairaalassa ja äidillisyys tulee selkärangasta, turhaan jännität. ;)

Kyllä se vauvan hoitaminen tulee luonnostaan! :) ja toki sitten sairaalassa kun vauva syntyy niin sieltä saa apuja ja neuvoja :)

Tuo 68 vaatekoko on ollut kyllä paljon käytettyä, otettiin käyttöön joskus +2kk ja silloin oli vielä kasvu varaa, muttei poika kummiskaan uponnut vaatteisiin. Meni siis pitemmän aikaa. Samoin siitä isommat koot ollaan otettu ajoissa käyttöön niin on ollut käyttöä. Että kannattaa enemmän 62 koosta eteenpäin hommata vaatetta :rolleyes:

Ja vaipan vaihto on super helppoa ja yksinkertaista, vaikka ajatus tuntuu vaikealta.. :) mä en uskaltanut myöskään kylvettää poikaa ensimmäiseen 4kk, mies hoiti sen. ;D

Mä en myöskään uskaltanut aluksi kylvettää poikaa! :D mies hoiti sen homman ekat kuukaudet. Sitten se homma jäi mulle ja kun poika oppi istumaan niin ukko meinas ettei se osaa kylvettää enää noin iso poikaa :p kummallista.. :grin

Olin melkeen 16v ku äiti pyöräytti mulle toisen pikkuveljen ja äiti oli tosi vähän aikaa kotona veljen kanssa ni sit jouduin siinä hoitamaan tosi paljon :) Ainoo mitä en oo koskaa tehny on vauvan kylvetys et oppii jotain uutta tän oman lapsen kohdallaki :) Mut aika luonnostaa se vauvan/lapsen hoito ilmeisesti tulee :)

Takaisin