Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi! Mie oottelen esikoista, viimeinen kolmas meneillään, tänään siis RV 27+3 :) Meille on poika tulossa, tyttö oli alunperin toiveissa mut pääasia et lapsi on terve :) Onko teille muille käyny niin et lapsi onkin eri sukupuolta kun olisit toivonut? Miten olette suhtautuneet asiaan? Itselle kun selvisi ultrassa että poikaa odotellaan ni ei se paljoa hetkauttanut (Olin jo aavistellutkin et poika sieltä tulee kuitenkin), mutta miehellä oli asian kanssa sulattelemista, nyt jo kuitenkin hyvillä mielillä hääki valmistautuu poikalapsen syntymään :) <3 Ikä 21 (-95) /Raskaana/ Asuinpaikka: Etelä-Karjala / LA 9.5.-16/ Ehkäisy jätetty 7/15

Tervetuloa uusille tänne juttelemaan! :) ikävää et keskenmenoja taustalla tiiän et se on rankkaa :( onneksi nyt kuitenkin olet saanut vauvan ja ihana nimi tytöllä muuten! :) etkös sää häitäkin jo suunnitellu? Koskas ne on? :)

Santzuuu tervetuloa sullekkin :) nyt nautit loppu raskaudesta ja kohta teillä on sit kolmantena siellä pieni poika :) vai onko jo aikaisempia lapsia ? Mä en koskaan oo osannu päättää et kun tuun raskaaksi nii haluaisinko et se on poika vai tyttö :P ei sillä oo oikeestaan väliä :)

Harmittaa vain kun nykypäivänä ajatellaan ja odotetaan, että kaikki hankkisivat lapsia vasta lähempänä 30... Ja hirveästi harmitellaan kun nuorena tullaan raskaaksi että kuinka elämä jää kokematta ja sun muuta hirveää :shifty:

Mua harmittaa ihan sama juttu! Lapset on osa elämää enkä ainakaan itse koe menettäväni mitään jos toivottavasti tässä pian tärppäisi uudelleen. Päinvastoin, lapsen tulo meidän pikku perheeseemme rikastaisi elämämme :-) minulla on ollut myös aina tunne, etten ole "kokonainen" ennen kun saan olla äiti! Niin hölmöltä kun se kuulostaakin :-)

PikkuApila! Mahtavaa, en ole siis ainoa joka kokee tuon ''kokonaiseksi'' olemisen ilman että on äiti. No joo minulla ei ole lapsia, mutta koen ihan samaa hommaa :)

Eikö se niin ole että kotona voi olla äitiysloman jälkeen hoitovapaalla noin sinne asti että lapsi on 3 vuotta ja jos sitten uusi tuppaa tulmaan juuri enne 3 ikä vuotta niin taas äitiys lomalla ja hoitovapaa vaan jatkuu :D Näin mun äiti on tehnyt.

Äitiysloma on 9kk, jolloin saa äitiysrahaa tulojen mukaan, ja sen jälkeen alkaa hoitovapaa jolloin saa kotihoidontukea 341,27€ bruttona ja kunnasta riippuen kuntalisää (ja sitä maksetaan korkeintaa 2 vuotta vissiin joka kunnassa). Kotihoidontukea saa siihen asti kun lapsi täyttää kolme. Jos seuraava lapsi syntyy ennen kuin edellinen täyttää kolme, saa saman äitiyspäivärahan (mikä houkuttaa monet tekemään lapset alle kolmen vuoden ikäerolla, jos äitiyspäiväraha on ollut hyvä)

kp 31/28... hmm, ja jos ovis on tosiaan ollut niin dpo 4 :oops: Täällä vaan odotellaan. Voikun vain voisi nukkua kaks viikkoa putkeen ja herätä vasta silloin :p

Tuntuu niin hassulta vaikka jo kerran oonkin ollut raskaana, mutta kuinka monta päivää siihen menikään että alkio kiinnittyy kohdun seinämään hedelmöittymisestä? :)

Onko kellään ollu raskaus aikana kauheeta huimausta? Mulla välillä tulee semmosia kauheita ns huimauskohtauksia että pitää ihan istus alas tai ottaa jostain tukea.. Voi toki johtua mun alhasesta hemoglobiinistaki mutta ei oo ennen tämmöstä ollu :o ja luulis ettei oliskaan ku syön rauta tabletteja yms :? En siis oo vielä plussannu mutta vahva epäilys on :)

Itse asiassa mulla oli tota ihan samaa, kun olin raskaana! Mutta hemoglobiini ja paineet oli ihan ok :o

Itse asiassa mulla oli tota ihan samaa, kun olin raskaana! Mutta hemoglobiini ja paineet oli ihan ok :o

Ääk nyt jännittää ^^ toivottavasti johtuis raskaudesta eikä mistään muusta.. Olin nimittäin kolarissa viime syksynä ja löin pään tuulilasiin nii että tuli murtumia kalloon :(

Takaisin