Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kun sanotaan ettei omena kauas puusta putoa, ni mites teillä,onko porukat saanu teiät kuin nuorina/vanhoina?

Meillä ei tiedä kukaan meidän vauvatoiveesta :) tai mun äidille olen pikku tytöstä asti sanonut saavani lapset nuorena ja viimeksi syksyllä sanoin ettei 30 vuotiaaksi perheen perustamista jätetä, eli eihöhän hänellä joku aavistus asiasta ole. Toisaalta olis kiva kun voisi jollekkin puhua asiasta, varsinkin nyt keskenmenon jälkeen.. Muullekkin siis kuin miehelleni. Kaikki ystävät on vaan niin eri elämäntilanteessa etten usko saavani kovin rikkaita keskusteluja aiheesta aikaiseksi heidän kanssaan. Siksipä täälä foorumilla rupesinkin pyörimään :)
Mulla on ihan sama, ei siis keskenmenoo mutta vertaistukee haen itsekkin täältä. Kaverit vielä "ryyppyrellestämis" iässä... on kyllä yksi ystävä jotka on yrittämässä lasta ja jotenkin pelkään että se "suuttuu" mun raskaudesta kun se on tosi vahva persoona ja me tultiin heti raskaaks ja se ei... :(

Ikää on huimat 17 vuotta ja ei siis ole eläviä lapsia! Tuossa kuukausi sitten tuli siis keskenmeno, kun odotin kaksosia. Ja siis tuolle hyväksynnälle ei oo oikein oikeaa sanaa tässä meidän kohdalla, koska mun vanhemmat siis ei ole ns vastaan lapsen hankkimista tässä iässä, mutta kehottavat ammatin hankkimista ja nähdä ensin maailmaa. Mutta koska heille selitin omista tulevaisuuden toiveista ja arvoista niin ymmärsivät kyllä kantani ja siksi totesivat että eiväthän he meidän puolesta voi päättää milloin hankitaan lapsia ja miten eletään. Asun siis omillani mieheni kanssa :)

Meijän porukat oli just saman ikäsiä ku mä nyt :D meillä ainaki voin kuvitella kuinka innoissaan porukat on ku kuulevat vauva uutisista tai ainaki isä :) ja meillä menee muutenkin vähä ristiin nää vauva jutut ku sain joulukuun viimenen päivä pikkuveljen ^^

Ja meillä siis äiti sai minut (esikoine) kun oli juuri viikkoa ennen minun syntymääni täyttämään 23 eli 22 vuotiaana tuli raskaaksi. Isä oli tuolloin 28 :)

Harmittaa vain kun nykypäivänä ajatellaan ja odotetaan, että kaikki hankkisivat lapsia vasta lähempänä 30... Ja hirveästi harmitellaan kun nuorena tullaan raskaaksi että kuinka elämä jää kokematta ja sun muuta hirveää :shifty:

Kyllä mun vanhemmat ainaki on kannustanu tekeen nuorena lapset ainaki yks syy tohon kannustukseen on ollu että neki jaksais vielä sitte hoitaa vauvaa/vauvoja jos siis tarvitsisin lapsenvahtia :)

Mä oon saannut kannustusta vaan ja ainoastaan anopilta, syynä tuo jaksaminen että me jaksetaan :) Eipä sitten tiedä haluaako anoppi vain nopeasti lapsenlapsia :grin

Meillä vanhemmat on ollut tasan sen 30 kumpikin kun ovat minut saaneet :) mutta onhan mulla kuitenki kaks isosiskoa :p ei olla kerrottu oikein kenellekkään yrityksestä mikä on ihan hyvä koska on kestänyt jo näin kauan tulla raskaaksi ja mistä sitä tietää kuinka kauan menee vielä.. Eipähän tarvi kuunnella et kukaan kyselis et no joko on tulossa? Ja ihan niinku muutkin on sanonu niin kaverit on vähän erielämäntilanteessa nii ei tosiaan kovin paljo tuu niitten kans höpötettyä vauvoista :P

Ikää on huimat 17 vuotta ja ei siis ole eläviä lapsia! Tuossa kuukausi sitten tuli siis keskenmeno, kun odotin kaksosia. Ja siis tuolle hyväksynnälle ei oo oikein oikeaa sanaa tässä meidän kohdalla, koska mun vanhemmat siis ei ole ns vastaan lapsen hankkimista tässä iässä, mutta kehottavat ammatin hankkimista ja nähdä ensin maailmaa. Mutta koska heille selitin omista tulevaisuuden toiveista ja arvoista niin ymmärsivät kyllä kantani ja siksi totesivat että eiväthän he meidän puolesta voi päättää milloin hankitaan lapsia ja miten eletään. Asun siis omillani mieheni kanssa :)
Itse olen 20, tänä vuonna 21. Ei oo vanhemmilla minkäänlaista odotusta sen suhteen että MULLE tulis lapsi nyt, ennen "pelkäsin" niitä mutta vanhimmalle siskolle tuli esikoinen 2- vuotta sitten niin pelot kaikkos ja vauva kuume alkoi :D plus että ollaan seurusteltu nykyisen avopuolison kanssa vasta n. Puoli vuotta mutta ollaan tunnettu n. 5- vuotiaasta asti. Ollaan saman ikäisiä siis. :) pienenä pommina tulee sitten kaikille kun tämän uskallan julkistaa :D

Me alettiin seurustella miehen kanssa kun olin 15 kesänen :grin 16 kun mentiin kihloihin ja tuolloinki vanhemmat vaan totesivat että mähän päätän mitä teen elämälläni :p Nyt 17 vuotiaana muksuja. Kuulostaapa hurjalta, mutta näin se elämä meillä menee :) Tosin en lapsia näin nuorena hankkisi jos en kokisi siihen olevan valmis.

Musta on hurjan mukavaa että täällä on näinkin monta nuorta samoissa veneissä olijaa. Tuntuu ystävillä olevan ryyppääminen mielessä vaan ja lasten hankita pitkällä tulevaisuusessa :D

Mä oon siis 24v, äidiksi tulin 19v :) Mun äiti on ollut 30v mut saadessaan, miehen äiti taas 37v, kun miehen saanut. Mies onkin ihan "tekemällä tehty". Mulla on 8v vanhempi isoveli, joten 22v on äitini ensimmäisen kerran tullut äidiksi.

Tosiaan mun ensimmäisen raskauden hyväksyminen vei mun vanhemmilta aikaa, toki nyt jälkeenpäin ymmärrän, että siinä oli varmasti muuta kuin itse raskaus ja mun pärjääminen heidän huolenaan. Nyt 5v myöhemmin odottavat innolla, että koska saavat vauvauutisia :) Nyt tietysti myös elämäntilanne ihan eri, kun on oikeasti terve, onnellinen ja tasapainoinen parisuhde, vakituiset työt ja muutenkin taloudellisesti jaloillaan.

Onko täälä muita himo testaajia? :D ku mietin tuossa ku nettiä selasin että näyttääkö teillä ovistesti mitään viivoja muutakun sillon ku on ovis? Mulla ei tuu ku kirkas kontrolliviiva jos tikuttelen liian aikasin ovista..mutta nyt on tällä viikolla näyttäny hentoo viivaa ja tänä aamuna tuli saman väriset viivat :? Ja muutenki ollu vähä omituinen kierto ja siis ovis oli viikko sitten perjantaina jolloin tuli kans kirkkaat viivat :)

Ilmottaudun himotestaajaksi! Raskaana ollessakin tein lähemmäs 20 testiä :D Nyt on tehty senkin edestä! Mä en oikein voi omalla kohdalla sanoa varmaksi, koska kkm juuri. Mutta oviksen kun olin bongaavavani niin tummempi kun kontrolliviiva nyt enään vain himmeämpi.

Juu mullaki testejä kuluu melkeen enempi ku vessapaperia :D millä rtesteillä ootte aikasin plussannu en vaan malta oottaa ens viikkoon ja ootella josko sieltä täti tulis..

Mä sain plussan clear bluen puikko testillä dpo 9 :) Melkein viikkoa ennen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa!

Mä kans testailen mielestäni aikapaljon mut tästä kierrosta en ovista ees testannu ja muutenki aattelin jättää sen testaamisen pois ku luo mulle päänvaivaa aina vertailla niitä testejä keskenään et millon on tummin viiva :P mut r-testejä teen aina liian ajoissa ja monta kerkee kulua ennen menkkoja :P

Nii ja vielä tosta et miten vanhemmat suhtautuu vauvauutisii nii en mä tiiä. Ollaan kuitenki oltu jo yhdessä kolmevuotta joista 2 vuotta asuttu yhdessä et kyllä ne saattaa jo oottaakkin vauvauutisia tai sit kaikki aattelee et me ei aijota lapsia "tehdä" vielä pariin vuoteen ku ei oo vieläkää kuulunu mitää :P tai sit ois ihan järkyttyneitä.. Senpä näkee sit ku on joskus uutisia mitä heille kertoa :P

Täytyy siis varmaan käyvä apteekissa hakemassa jtn parempia testejä ku tilasin netistä rtestejä nii sitte jälkeen päin luin niistä one stepeistä netistä ja aika monella ollu huonoja kokemuksia niistä :/

Takaisin